Gaby; er zijn verschillende protocollen voor IVF/ICSI behandelingen. Elk ZH houdt er zo zijn eigen schema op na. Heel vreemd, maar toch schijnbaar heel normaal. Jouw tijd komt vanzelf. Nog een paar daagjes geduld (haha). Succes ermee meid.
FF snel de eerste uitslagen: 19 miljoen zaadcellen waarvan 90 procent niet beweegelijk en afwijkende vorm....
Hai meiden, Ik heb nog nooit op dit onderwerp geschreven (wel op andere bij vruchtbaarheidsbehandelingen) en had besloten even niet meer te schrijven, maar ik merk dat het toch beter is voor mij als ik het wel van me af kan schrijven. Even in het kort 'ons verhaal'. Ik heb in augustus 2006 m'n spiraaltje eruit laten halen ivm buikpijn. In november 2007 zijn we het echt gaan proberen, maar daarvoor ook eigenlijk niet gedaan om het te voorkomen. In april 2008 zwanger, maar helaas miskraam. Nu sinds mei van dit jaar in de medische molen. Zaadtesten waren al eerder gedaan en toonden zwak zaad aan. Nu inmiddels bezig met IUI 3, vandaag de inseminatie gehad. 1e x hadden we 1.1 miljoen, 2e x 1,3 en nu een teleurstellende 0.7 (en visceus voor opwerken). Ik gebruik clomid en heb hier telkens een mooie eisprong van op dag 14. Ik baal er allemaal echt zo van. Wordt met de keer dat een poging weer mislukt somberder en somberder en nu zeker na deze zaad hoeveelheid
IN DE MMM: Calani: 1e ICSI mislukt. Nu door met de 1e cryo TP (slechte kwaliteit sperma) Gaby: 1e ICSI: 28 juli start Decapeptyl (slechte kwaliteit sperma) Hypo: 17 augustus prikinstructie, september start ICSI 1. (slechte kwaliteit sperma) Ieoor: 1e IVF: 27 juli start Decapeptyl (slechte kwaliteit sperma) Kloontje78: zaadkwaliteit verbeterd Mootje20: 1e ICSI: begin aug start pil. 25 aug 1e echo (slechte kwaliteit sperma) Sabrien: mk na 3e ICSI; juni 2009; veel sterkte Sabrien (slechte kwaliteit sperma) Sjan: Timon: gaat voor IUI Traantje: IUI 1+2 mislukt, 13-8 IUI 3 (helaas 0.7 miljoen zaadjes) Zonnetje1980: slechte kwaliteit sperma, waarschijnlijk iui, 18 aug gesprek gyn (slechte kwaliteit sperma) ZWANGER: Esser: zwanger na 2e ICSI Jewel83: zwanger na 1e ICSI Merel81: zwanger na 2e ICSI Moos76: slechte kwaliteit sperma; spontaan zwanger van tweeling Mouse: spontaan zwanger vóór behandelingen Suzan: zwanger na 1e ICSI Zon1980: Spontaan zwanger vlak voor ICSI Ik heb even gezocht en het lijstje weer gevonden, dus bij deze... (heb mezelf er maar meteen even aan toegevoegd )
IN DE MMM: Calani: 1e ICSI mislukt. Nu door met de 1e cryo TP (slechte kwaliteit sperma) Gaby: 1e ICSI: 28 juli start Decapeptyl (slechte kwaliteit sperma) Hypo: 17 augustus prikinstructie, september start ICSI 1. (slechte kwaliteit sperma) Ieoor: 1e IVF: 27 juli start Decapeptyl (slechte kwaliteit sperma) Kloontje78: zaadkwaliteit verbeterd Mootje20: 1e ICSI: begin aug start pil. 25 aug 1e echo (slechte kwaliteit sperma) Sabrien: mk na 3e ICSI; juni 2009; veel sterkte Sabrien (slechte kwaliteit sperma) Sjan: Timon: gaat voor IUI Traantje: IUI 1+2 mislukt, 13-8 IUI 3 (helaas 0.7 miljoen zaadjes) Zonnetje1980: slechte kwaliteit sperma, waarschijnlijk iui, 18 aug gesprek gyn (slechte kwaliteit sperma) Cynnie1984: 2e sperma onderzoek uitslag 21 aug + 1e afspraak gyn 26 aug (19 miljoen zaadcellen 90% onbewegelijk+afwijkende vorm) ZWANGER: Esser: zwanger na 2e ICSI Jewel83: zwanger na 1e ICSI Merel81: zwanger na 2e ICSI Moos76: slechte kwaliteit sperma; spontaan zwanger van tweeling Mouse: spontaan zwanger vóór behandelingen Suzan: zwanger na 1e ICSI Zon1980: Spontaan zwanger vlak voor ICSI ik heb mezelf er ook ff bijgezet
IEOOR WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA WAT GOED, je mag door HOERAAAAAAAA ben zo blij voor jou!!!!!! en ivm je echo, geen zorgen maken hoor, ik had met 200 IE op dag 8 ook allemaal te kleine follikels, dosering omhoog naar 250 en je weet of weet niet meet maar uiteindelijk had ik 17 follikels, de eerste echo is vaak zo hoor! en hihi je mag dus fier zijn op jezelf ivm zo snel bij de internist te kunnen gaan, ben echt zooooooo blij voor jou ALLES KOMT GOED Mootje, ik begrijp dat je ongerust bent maar je bent echt wel zw hoor, en ook nog eens natuurlijk zwanger, maak je niet teveel zorgen, die baby zit daar lekker in je buikje, Cynnie, je moet je idd geen zorgen maken over die afspraken, er gebeurt daar niets erg en zo gebeurt er eens ECHT iets (had ook wel zenuwen hoor maar was na de gesprekken zo opgelucht en blij) Gaby, bijna puregon, en idd, die prik is leuker dan een prik met een luchtbel bij, en het is zo'n mooie pen, Traantje, spijtig genoeg welkom hier, kom gerust hier je verhaal doen, dat lucht op, jij mag al bijna op bespreking bij de gyn, wat goed! @ me: ik werd gisteren plots misselijk en ik dacht nog van zou het, nu al, was toch een beetje te vroeg voor klachten, en haha idd, wat later lag ik plat met 39.3 graden koorts, verdorie toch, dat ik nu ziek word, ik hoop zo dat het geen negatieve invloed op ons flink cryootje heeft, ik baal ENORM en ben dus vandaag niet gaan werken, heb tot nu geslapen, heb trouwens geen andere klachten, enkel koorts en gedaalde eetlust... zucht
Cynnie1984;5287566]IN DE MMM: Calani: 1e ICSI mislukt. Nu door met de 1e cryo TP (slechte kwaliteit sperma) Gaby: 1e ICSI: 28 juli start Decapeptyl (slechte kwaliteit sperma) Hypo: 17 augustus prikinstructie, september start ICSI 1. (slechte kwaliteit sperma) Ieoor: 1e IVF: 27 juli start Decapeptyl (slechte kwaliteit sperma) Kloontje78: zaadkwaliteit verbeterd Sabrien: mk na 3e ICSI; juni 2009; veel sterkte Sabrien (slechte kwaliteit sperma) Sjan: Timon: gaat voor IUI Traantje: IUI 1+2 mislukt, 13-8 IUI 3 (helaas 0.7 miljoen zaadjes) Zonnetje1980: slechte kwaliteit sperma, waarschijnlijk iui, 18 aug gesprek gyn (slechte kwaliteit sperma) Cynnie1984: 2e sperma onderzoek uitslag 21 aug + 1e afspraak gyn 26 aug (19 miljoen zaadcellen 90% onbewegelijk+afwijkende vorm) ZWANGER: Esser: zwanger na 2e ICSI Jewel83: zwanger na 1e ICSI Merel81: zwanger na 2e ICSI Moos76: slechte kwaliteit sperma; spontaan zwanger van tweeling Mouse: spontaan zwanger vóór behandelingen Suzan: zwanger na 1e ICSI Zon1980: Spontaan zwanger vlak voor ICSI Mootje: spontaan zwanger voor behandeling! mootje heb je er even bij gezet.. vind je niet erg hé
hahha nee hoor gaby vind ik niet erg staat wel leuk daar Ieoor: fijn meid dat je door kan. Ben erg benieuwd. je hebt vast alle ellende al gehad die je in een behandeling kan hebben dus dan moet het vanaf nu goed gaan! hou het weer even kort, sorry hoor. ben zo moe en moet heel veel werken deze weken ivm vakantie, weinig bezetting. over 3 weekjes heb ik weer alle tijd
Wat fijn dat jullie toch door mogen gaan!!!! Soms is koppigheid ergens goed voor. Ik heb begrepen dat ze in het UMC max. 1,5 uur uittrekken voor het bewerken. Een goed gaat dan zeker mee. Mijn ei ga ik met ovutesten zoeken. Meestal is het op cd14 of 15. Dat moet dus wel goedkomen; volgende week donderdag of vrijdag. Euhhhh, toch errug spannend. *slik* Hopelijk gebeurd het op mijn vrije dag. Wel zo handig. Wat ik wel lastig vind is dat mensen precies weten wanneer jij ongi ben of de ei heb. Gelukkig is het geen grote groep, maar toch... Nu dan ook mijn leidinggevende...
@Ieoor: je ziet het, ik ben er toch maar weer Fijn dat jullie toch door mogen gaan!! Ben benieuwd wat er maandag te zien is! Ik hoop veel mooie eitjes... @Timon: je eerste IUI datum komt ook al aardig dichtbij, spannend!!
Traanjte; hey wat leuk, je hebt dit topic gevonden. Klets gezellig met ons mee. De zaadwaardes waren deze poging minder als de vorige keren. Valt dan toch even vies tegen he. Binnenkort gesprek over hoe nu verder. Spannend. Succes met deze IUI poging meid. Je weet het nooit. Ook met deze aantallen kun je zwanger worden. Timon; jou 1e IUI komt steeds dichterbij. Komt goed. Let maar op. HIer gaat het goed. Op mijn vaste hoofdpijn na dan. En verder ben ik erg moe. Ik heb geen echte bijwerkingen (opvliegers of iets dergelijks) van de Decapeptyl en Gonal F. Dit ondanks de hoge dosering van 300 eenheden. Ik heb wel het idee dat ik mijn buik wat begin te voelen. Maar nog niet meer of minder als tijdens de IUI's. Komt wellicht komende week nog. Dat verwacht ik tenminste wel. De Clomid van de 1e IUI was de ergste rotzooi tot nu toe. Daar had ik wel zo'n last van. Ben blij dat ik dat nu niet heb (maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.....). Fijn weekend meiden.
IN DE MMM: Calani: 1e ICSI mislukt. 1e cryo TP> half augustus (slechte kwaliteit sperma) Gaby: 1e ICSI: 28 juli start Decapeptyl (slechte kwaliteit sperma) Hypo: 17 augustus prikinstructie, september start ICSI 1. (slechte kwaliteit sperma) Ieoor: 1e IVF: 27 juli start Decapeptyl / 17 aug 2e FM (slechte kwaliteit sperma) Kloontje78: zaadkwaliteit verbeterd Sabrien: mk na 3e ICSI; juni 2009 (slechte kwaliteit sperma) Sjan: Timon: gaat voor IUI Traantje: IUI 1+2 mislukt, 13-8 IUI 3 (helaas 0.7 miljoen zaadjes) Zonnetje1980: slechte kwaliteit sperma, waarschijnlijk iui, 18 aug gesprek gyn (slechte kwaliteit sperma) Cynnie1984: 2e sperma onderzoek uitslag 21 aug + 1e afspraak gyn 26 aug (19 miljoen zaadcellen 90% onbewegelijk+afwijkende vorm) ZWANGER: Esser: zwanger na 2e ICSI Jewel83: zwanger na 1e ICSI Merel81: zwanger na 2e ICSI Moos76: slechte kwaliteit sperma; spontaan zwanger van tweeling Mouse: spontaan zwanger vóór behandelingen Suzan: zwanger na 1e ICSI Zon1980: spontaan zwanger vlak voor ICSI Mootje: spontaan zwanger voor behandeling!
Calani; meid hoe is het met jou? Ik las ergens anders dat je koorts inmiddels over is. Ben je al helemaal beter, of lig je toch nog steeds ziek in bed? Ik denk aan je en duim voor je dat deze emmy blijft zitten waar die zit........ Morgen al weer de 2e FM. Ben benieuwd hoeveel eitjes er zitten. Ik voel mijn buik wel, maar het is niet pijnlijk, ben echt heel benieuwd. Wordt vervolgd....