Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Timon; hoe is het met jou? Al druk in de weer met de ovulatietesten?

2. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Yep. Vandaag begonnen, maar nog geen 2e streepje. Had ik ook niet verwacht. Ik verwacht donderdag of vrijdag voor IUI te gaan. Donderdag is CD14 en meestal dan mijn ei. Dusse... SPANNEND!:$

3. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Timon; ja is zeker spannend. Zeker de 1e keer.
    Doe je smorgens en savonds een testje?

Succes ermee.

4. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    's Morgens de 2e keer toilet. Als ik het 's avonds doe kan ik niet voor de volgende dag bellen.

5. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey ieoor
    ja hoor ben helemaal genezen :) :) :)
    en nu beginnen de spannende dagen, dag 8 na tp had ik vorige keer éénmaal een bruine vlok op inbrenghuls van utrogestan, morgen zette bruinverlies door en overmorgen rood... dus ik begin een beetje zenuwachtig te worden
    het voelt wel helemaal anders aan... ik heb nauwelijks ongi krampen, soms eens een raar gevoel in buik (darmen of iets liefs?)
    en jij voelt je iets in je buik, wedden dat er een aantal mooie follikels zitten, hoe laat mag je gaan voor je fm? spannend!

timon, ja ja ja!! het komt vlot dichter, wat leuk hé, je man zal hem moeten gaan onthouden hé, dat weten jullie toch? veel succes

gaby hoe bevalt de puregon? wanneer heb jij je eerste fm? heb je ergens last van of valt het nog mee?

6. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    @calani: gelukkig dat je weer beter bent. Spannend zeg!! Ik duim heel erg hard voor je, dat dit eskimootje blijft zitten

@Ieoor: hoe was de fm? Fijn dat je nog niet zo veel last hebt. Ik kan me voorstellen dat het uiteindelijk toch best vervelend zal zijn als je grote trossen met eieren onder in je buik hebt hangen

@Timon: spannend!!

@hier: in afwachting van het telefoontje van de gyn morgen. Ik ben echt heel benieuwd wat de uitspraak wordt. Ik verwacht nog 3x IUI proberen (met andere medicatie hoop ik, want die clomid bevalt niet zo goed) en dan door met IVF. Maar goed, ik wacht het maar rustig af.

7. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey traantje bedankt
    en morgen een telefoontje, spannend, spijtig dat de clomid niet aangenaam is.. ik had er geen last van maar heb het nog maar één cyclus genomen, 50mg/d ged 5 d
    en ivm die tros eieren, ik had er ook een beetje last van maar ik vond dat wel een hele fijne last, zo van joepie ze zijn er

Ieoor, waar ben je meid, je hebt toch hopelijk goed nieuws!!

8. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    wat spannend hier :D

9. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier even een heel kort egoberichtje van mij;
    Is teveel om alles terug te lezen.
    Zijn nu thuis om morgen naar de gyn te gaan voor kennismaking. En hopen dat de iui dan snel kan starten.
    Ook zondag net ongi geworden (2dagen eerder dan gepland).
    Dus weer even baaldagen. Had gehoopt op dinsdag of woensdag.
    Morgen weer terug naar onze caravan.

Mijn man is jammer genoeg ook weer uit zijn humeur, heeft eigenlijk geen zin om naar ziekenhuis te gaan.
    Vervelend toch zo man die niet van ziekenhuizen houdt.
    Soms ben ik wel bang dat het onze relatie gaat kosten.
    Begin de ruzies zat te worden hierover.
    Alsof ik zit te wachten op het ziekenhuis en alles.
    Soms ben ik hem echt zat aan het worden, herkennen jullie dit?

Dus volgende week lees ik alles weer bij.

10. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey zonnetje,
    wat spijtig dat je man uit zijn humeur is...
    mijn man en ik willen allebei heel graag kindjes, allé ik mss nog een meer en hij voelt zich denk ik een beetje schuldig dat het door hem niet zo vlot gaat, hij doet (nog) niet moeilijk...
    hoop dat jullie het kunnne uitpraten!
    en spannend morgen gyn!

11. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    en ik... heb nu toch wel een beetje ongi buikpijn...
    zucht, t wordt heel spannend
    ben vandaag naar de winkel gegaan,
    heb 3 grote zakken chips gekocht als troostprijs igv...
    de drank staat ook koud...
    wachten wachten wachten

12. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Sorry, maar ik snap je even niet.

13. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    @ Zonnetje: Succes bij de gyn. Hopelijk trekt je man bij, want je gaat niet voor je lol in de mmm. En trouwens, jij heb het meeste in het zh te doen en te verdragen. Daar zal hij vast niet aan denken....

@ Calani: Mag ik ook een hapje? Niet ivm een komende ongi, maar van de spanning voor de IUI eind van de week. Toch wel heel spannend aan het worden.:)

@ Mootje: het is hier zeker spannend. Heb jij niets te vertellen?

14. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @calani: hopen dat het niet zo is. Hoeveel pogingen heb je in toetaal? succes aankomende dagen.

Ik baal er ook best van dat hij uit zijn humeur is. Is ook niet de eerste keer jammer genoeg.
    Hij wilde ook graag kinderen, maar nu niet meer zo door alle toestanden. Maar ook voor wat anders gaat hij liever niet naar de dokter toe.
    Hij heeft ook al eerder gezegd dat hij helemaal wilde stoppen.
    En daar is hij weer van bijgedraaid, dus ach, hoop alleen dat het snel lukt met iui, maar zeker is dat ook niet

15. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @timon: mijn man heeft al allerlei onderzoeken gehad, half jaar aan medicijnen gezeten, waarvan 6 weken zelfs 6 per dag.
    Onderzoek aan prostaat gehad en hoe hij plast enz.
    Bij mij nog helemaal niks, dus hij heeft tot op heden alles moeten ondergaan en ik niet.
    Alleen elke maand ziek zijn van de ongi en teleurgesteld.

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Jeetje, dat is ook niet mis. Ik hoop dat hij het nog even vol kan houden en dat jullie niet lang in de mmm hoeven te zitten.

17. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België

wil ik gewoon mee zeggen dat jullie best even niet klussen en dat hij ook niet op z'n eentje mag...
    ideaal is tss de 3 en de 5 dagen "onthouding"
    heeft de gyn me toch gezegd, dat doen wij nu dus voor mijn eisprong even paar dagen sparen :)

18. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    en heb geen buikpijn meer
    timon, goh gezellig,
    kom maar langs, jij verdient ook wel ontspanning, en het zijn hele lekkere chips :p
    oei moet vertrekken naar mijn werk
    toedels
    calani

19. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat is inderdaad niet mis nee. Onze uroloog vond het niet nodig dat ik onderzocht werd in die tijd. Vorige keer hadden we een andere uroloog, die was verbaasd dat ik nog niet bij de gyn was geweest. Omdat het iui wordt doorverwezen naar de gyn. En dat werd 8 weken wachten voordat er een plekje was. Dus opschieten doet het bij ons echt niet. En rust heb ik ook niet in die weken gehad, toen is schoonzusje bevallen. Waar ik heel veel moeite mee hebt gehad.

Dus ons traject is best vermoeiend, zeker met een man die soms erg dwars is. Hoewel hij vanmorgen weer heel lief tegen me aan kroop. In 2 jaar tijd heb ik dus gewoon geen enkele kans gehad om zwanger te worden. En van die 2 jaar loop ik al 9 maanden in de mmm. Dus ach, wordt het soms inderdaad best zat.

Bij ons was de regel voor de proefopwekking 2 dagen onthouding.
    Voor zaadonderzoek geld 3 tot 7 dagen onthouding.

Moet pas vanmiddag voor afspraak, dus ik kan hele dag zenuwachtig zijn

20. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    @zonnetje: succes met je afspraak vandaag. Vervelend dat je man zo veel moeite heeft met het ziekenhuis en zo te lezen heeft hij ook al vanalles moeten doorstaan.. hoop dat jullie er samen uitkomen. Ik merk ook dat het allemaal wel veel druk legt op je relatie, helaas!

@calani: ik ben blij dat je buikpijn weer over is!! Ik ben altijd meer van de chocola als ik zielig ben, maar chips is ook lekker :D

@Timon: meestal hebben wij maar 1,5 dag onthouding voor de IUI, dus de avond van de pregnyl voor het laatst. Deze keer was het 2,5 dag en toen was het zaad meteen veel slechter en nog visceus ook....

@hier: net de gyn aan de lijn gehad. Als ik nu niet zwanger ben (ik kan me echt niet voorstellen dat dit zo zou zijn), dan gaan we in ieder geval nog 1x IUI doen, bij minder dan 1 miljoen zaadjes meteen over op IVF en bij meer, nog 2x IUI daarna en dan door met IVF. Spannend dus! En natuurlijk is dit allemaal omdat ik nog relatief jong ben (28 jaar)... we wachten maar weer af.

Zou er iets zijn dat de zaadkwaliteit kan verbeteren, ik bedoel dus voedingsmiddelen, vitaminen, etc? Heeft iemand daar ervaring mee??????

Deel Deze Pagina