Slechte kwaliteit sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mammma2, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Timon; mij is altijd verteld om 2 testjes per dag te doen. Anders kun je de eisprong niet goed traceren.

Calani; weer helemaal beter. Gelukkig.
    Spannende dagen nu. Ik kan het me voorstellen, zeker met de gedachte aan hoe het de vorige keer vergaan is.
    Succes met wachten meid.

Sorry meiden dat ik gisteren niet meer op het topic geweest ben. ik was te moe.... en we waren pas om 20.00 uur thuis. En toen moesten we nog eten.

Traantje; vandaag afspraak met de gyn. Succes.
    Clomid is rotzooi he! Dat heb ik inderdaad ook zo ervaren.

2. Traantje

Traantje Bekend lid

Nov 26, 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    @Ieoor: volgens mij zitten wij een beetje langs elkaar heen te schrijven...
    hoe was het gisteren? Was er al meer te zien?

3. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    #3303 Ieoor, Aug 18, 2009
    Last edited: Aug 18, 2009
    Zonnetje; meid ik hoop dat je man snel weer wat vrolijker gaat worden. Heel veel succes vanmiddag.

Traantje; ook ik ben van de chocolade......
    Chocola helpt zeg ik altijd als ik zielig ben...
    Je hebt de gyn gesproken. OK, nu nog 1 keer IUI en kijken hoe het dan met de zaadjes is.
    Hebben jullie al een SOT test gekregen. Die uitslag gaf bij ons toen IVF aan.
    Zaadkwaliteit verbeteren; ls je bij Freya op de site gaat zoeken kom je heel veel tegen over accupunctuur. Dit kan bij sommige mannen de zaadkwaliteit behoorlijk verbeteren.
    Verder lees ik ook wel eens over vitamines en foliumzuur. Kwaad kan het vast niet, zo'n extra voedings supplement (toch?). Dus baadt het niet, dan schaad het vast ook niet. Proberen kan altijd.
    Wij lopen ook al een tijdje bij de accupunctuur. Vooralsnog zonder resultaat, maar goed (haha).

4. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Gister de 2e FM.
    Er zaten maar 8 follikels. 3 aan de ene kant, en 5 aan de andere kant.
    De grootte van de follikels varieerden nogal.
    Ik moet vandaag voor het laatst spuiten. De gyn hoopt dat de kleine follikels dan ook nog mee gaan doen.
    Morgenavond de Pregnyl, en dan vrijdag om 10.00 uur de punctie.

Het aantal follikels is beneden het gemiddelde voor iemand van mijn leeftijd. Zeker gezien de hoge dosering Gonal F die ik spuit (300 eenheden).......
    Hier was ik al een tijdje bang voor. Ik heb dit ook al heel vaak aangegeven in ons vorige ZH.
    Bij Clomid 50 mg had ik 4 eitjes. Daarna met Tamoxifen en Puregon (75 / 100 eenheden) steeds maar 1 of 2 eitjes.
    Ik heb gelezen dat ze in Dusseldorf aan de hand van een simpel bloedtestje, je ei voorraad (jip en janneke taal) kunnen aflezen.
    Ik heb hier gisteren wederom om gevraagd. Maar schijnbaar kunnen ze dat in NL niet (of willen ze het niet kunnen???).

De arts zei, dat het voor nu geen probleem was, maar als we ooit een nummer 2 willen.... Dat we dan af moeten wachten hoe het dan met de voorraad is.

Daarom hebben we gisteren besloten, om hoe dan ook 2 emmy's terug te laten plaatsen (mits er uberhaupt een TP komt natuurlijk).

We willen het risico niet lopen om er over een paar jaar achter te komen dat de eitjes op zijn.

Al met al spannend dus.
    Vrijdag de punctie, maandag de TP.

5. Traantje

Traantje Bekend lid

Nov 26, 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    @Ieoor: jeetje joh, spannend!! Ik ga echt ontzettend hard duimen dat die kleine eitjes een groeispurt maken!! Het is jou en Ieoorman echt zo van harte gegund!!!!
    Wel balen zegt, dat van die ei-voorraad. Het zal absoluut en niet willen testen zijn, want wat ze in het buitenland kunnen, moeten ze hier absoluut ook kunnen.
    Al met al voor jullie weer spannende dagen.....

6. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Ieoor, je hebt ongeveer even eitjes als ik toen had. Is opzich niks mis mee hoor. Maar ik snap hoe je je voelt....
    Sommige zkh in NL doen het wel hoor; kijken hoeveel je voorraad is. Bij mij hebben ze het ook niet gedaan. Eigenlijk zouden ze het standaard moeten doen.
    Maar vrijdag de punctie al!! Zie je er tegenop? Ik ga iig heel hard voor je duimen!!

Liefs Jewel

7. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Jewel; op zich is 8 eitjes wel netjes. Maar daar was wel een hele hoge dosering van Gonal F voor nodig (300 eenheden). Dit is (bijna) de hoogste dosering. Dus dat is wat het 'zorgwekkend' maakt.
    Voor nu nog niks aan de hand, maar de arts weet niet wat het in de toekomst gaat doen voor een eventuele nummer 2 ooit.
    Hoeveel moest jij spuiten voor de ICSI?

Ik ben nog niet heel zenuwachtig, maar als ik er aan denk vind ik het wel spannend. Het lijkt me pijn doen. Ik hoop dat ook ik achteraf kan zeggen dat het wel meeviel.

Traantje; lijkt mij ook dat NL moet kunnen wat het buitenland ook kan.
    Ik zal nog eens nazoeken om welke bloedtest het ging. Wellicht mag het dan toch van de arts.

Liefs,

8. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Ieoor, ik spoot Puregon, 125 IE (standaard is meestal 150IE) maar ik weet niet of je dat kunt vergelijken met Gonal F. Het is wel wat anders bij jou ja. En ik zou het altijd vragen voor zo'n bloedtest of echo.

En de punctie is bij iedereen verschillend hè. Dus ga er gewoon blank in. Weet je al wat je voor pijnbestrijding krijgt? Dat wil ook nog wel per zkh verschillen

9. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Jewel; ik krijg een infuus met medicatie (naam ben ik even kwijt). Daar word ik suffig van. De arts omschrijft het 'alsof je een halve fles jenever op hebt'.
    Smorgens en smiddags mag ik een zetpil nemen.
    Maar wat je zegt; elk ZH heeft zo zijn eigen protocol mbt de punctie en de medicatie. Er zijn zelfs ziekenhuizen waar je onder narcose gaat.

Puregon en Gonal-F is in principe hetzelfde, enkel een andere naam en een andere fabrikant.
    Met 75 eenheden (4e IUI) en 100 eenheden Puregon (5e IUI) had ik maar 1 of 2 eitjes.
    Ik reageer schijnbaar niet al te best op het spuiten.
    Maar goed. Als er vrijdag ook echt 8 eitjes zitten, die ook nog embryo's worden. Dan mag ik natuurlijk niet mopperen.

Al druk met de babykamer bezig?

10. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier nog even een egoberichtje van mij;

Vandaag bij de gyn geweest en er een heel slecht gevoel aan overgehouden jammer genoeg.
    Ze was helemaal niet aardig. Hadden een vragenlijstje meegekregen, deze netjes ingevuld.

Gaat ze alle vragen nog een keer stellen daar. Verder zat ze alleen te typen.
    Moeten nu aankomende weken 3 keer bloed laten prikken voor clamydia, hormenen enz. Gelukkig was vandaag meteen de 1e keer. Verder is er een uitstrijkertje gemaakt voor baarmoederhalskanker en ik moet 25 sep terug voor een echo (eerder was er geen plek). Weet alleen niet precies wat ze gaan doen bij die echo. Probeerde nog te vragen hoe of wat verder, werd ik beetje afgesnauwd.
    Is een vaginale echo, voor baarmoeder te bekijken.

Maar weet dus niet of er nog 1 volgt als het bloed goed is.

Was erg van slag door dit gesprek.
    De gyn was erg zakelijk en had totaal geen oog voor ons als persoon.
    Had ook geen gegevens van de uroloog erbij.

Is dus weer wachten wachten wachten enz. En weet nogsteeds niet wat ze verder gaan doen.
    Eerst maar weer bijkomen de rest van de vakantiedagen.

11. calani

calani Fanatiek lid

Jul 31, 2008
    1,347
    0
    0
    België
    Hey meiden
    wat gezellig druk is het hier weer!!

Ieoor meid wat een goed nieuws, 8 follikels, ok is mss een hoge dosering maar je leest wel meer eens over mensen met een hoge dosering die maar 3 a 4 follikels hebben, en morgen dus pregnyl YIHAAAAAAAA, SPANNEND

Traantje, heb mijn man idd een voedingssupplement doen innemen oa met zink, hier in belgie noemt dat Flixar...
    en chocola is ook lekker, daarnet op werk een chocomousse gekregen, jammie :) :) :)
    en hoe was het bij de gyn?

Jewel en Ieoor, ik spoot eerst 150IE puregon, daarna 200IE, en had er dan ook wel meer maar 300 lijkt me ook niet zo monsterlijk veel hoger... en ivm de pijnstilling, ik kreeg een prik in mijn bil en ik ben daar zoooooo fan van, dat is echt FANTASTISCH spul, was helemaal ontspannen, terwijl ik ervoor op van de zenuwen was... echt subliem, als jij het per infuus krijgt zal je je inderdaad zo voelen want dat is nog krachtiger dan heb ik gehoord!

zonnetje, wat spijtig dat je afspraak bij de gyn is tegengevallen, echt enorm vervelend dat je nu niet weet wat er te gebeuren staat, wat een pech! ik veronderstel dat ze met die echo je anatomie willen nakijken, of je eierstokken en baarmoeder er normaal gevormd uitzien en passend bij een bepaald moment in je cyclus... doet geen pijn hoor! Geniet nog maar van de vakantie hoor! probeer er even niet aan te denken, al zal dat moeilijk zijn, virtuele dikke knuffel!!

Ik, geen buikpijn en vooralsnog geen bruinverlies, dus ben ik voorlopig héééééééél BLIJ, ik denk continu van "zou het" "kan het", dus als het niets wordt zal het een harde dobber worden...
    zit nu nl op dag 16 na pregnyl, dag 14 na ovulatie ... (vorige poging had ik nu al bruinverlies...)

12. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Morgen heb ik mijn 1e IUI!!!! :$ En een probleempje.. manlief heeft voortijd geen lozing gehad. Nu zou hij dus met te oud zaad zitten. Zou vanavond dan nog kwaad kunnen?

13. calani

calani Fanatiek lid

Jul 31, 2008
    1,347
    0
    0
    België
    timon hoe oud is zijn zaad?
    2 a 3 dagen zou ideaal zijn, dan zeker vanavond niets doen
    meer dan 5 dagen, tja dan wordt het een lastige beslissing

sterkte morgen!!

14. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Hallo lieve meiden!

Ik ben weer boven water, na een heerlijke periode van veel vakantie(tjes). Ik ben echt belachelijk veel weg geweest, maar het was ook wel heerlijk. (weekje Oostenrijk met club vrienden, weekendje Groningen, 2 weken Azoren en weekendje Berlijn!)
    Ik heb heel goed zo ongeveer 20 pagina's teruggelezen (wel vluchtig natuurlijk). Tjonge, wat is er een hoop gebeurd!

Nieuwe meiden: welkom!

Mootje: gefeliciteerd!!!!!!

Ieoor: Spannend allemaal zeg! Hoe zat t nou precies met je schildklier? Had je dat al eerder laten prikken? Heb je nu thyrax? Ik heb hypothyreoidie (te trage schildklier), dus slik al jaren thyrax daarvoor. Tijdens ons ICSI traject word ik extra vaak gecontroleerd hoe mijn waardes zijn. En die 8 follikels, dat klinkt niet slecht hoor. Snap wel dat je wat huiverig erom bent, vanwege de hogere dosering.
    Wat spannend; al zo snel de tp! Ik duim weer enorm voor je!

Zonnetje: Op zich klinkt het als de standaard intake en onderzoeken die ze doen als je voor het eerst bij de gyn bent. Wat jij schrijft heb ik ook allemaal gehad. Maar wel vervelend dat je zo'n onpersoonlijk type treft. Laat je er niet te veel door van de wijs brengen hoor, want daar word je alleen maar onzekerder van. Probeer jezelf goed voor te bereiden op een volgend bezoek; schrijf de vragen die je hebt van tevoren op, lees je in en stel evt vragen aan ons....Als je vragen van tevoren opschrijft dan vergeet je ze dan minder snel, want op het moment dat je daar zit is het allemaal spannend. Hopelijk kan je man je daar wat in steunen. Veel succes!

Nou, dan ons verhaal......
    Ze hadden ons bij het zh weer verkeerd ingelicht, nou ja...eigenlijk niet ingelicht. Bleek dat ze helemaal niet goed hadden uitgelegd welke afspraken we nog moesten maken. (schijnt een tripleafspraak te zijn; info, gesprek, prikstructie) Dus ik had gebeld dat ik nog helemaal geen vervolgafspraak had en we konden de volgende dag meteen komen. Bleek een onzinafspraak omdat we de infoavond nog niet hadden gehad. (maar ja, wisten wij veel van die tripleafspraak). Daarna dus alles goed afgesproken en we hebben maandag de infoavond gehad. Die was op zich wel goed. We wisten wel al veel, maar hadden ook nog wat vragen die beantwoord werden. Over twee weken hebben we de intakeafspraak bij de arts, daarna kan ik me aanmelden (ergens rond 10 september) en op 14 september de prikinstructie. Waarschijnlijk kan ik dan 1 oktober beginnen met prikken.
    Spannend hoor.....tis allemaal zo echt nu. Maar ook heel fijn dat we kunnen beginnen. In de vakantie nog wel enige hoop op een wonder gekoesterd, maar als je dan weer ongi wordt dan ben je t toch wel echt zat!! We zijn nu vanaf jan 2008 zelf bezig en ik vind dat we lang genoeg t de natuurlijke kans hebben gegeven.
    Ik ga nu maar s slapen!
    Trusten meiden!
    xxx hypo

15. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Timon: heel veel succes bij de eerste IUI!!!!

16. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Timon; heel veel succes met de IUI vandaag. Hoe hebben jullie het nu gedaan qua zaadjes bedoel ik?

Calani; mijn duimen draaien hoor meis.

Zonnetje; kop op!

Hypo; je bent weer boven Jan!!!
    Gezellig dat je weer terug bent. Helemaal opgeladen en klaar om te gaan starten met de 1e poging.
    Wat een gedoe toch steeds in het ZH als de communicatie niet vlot loopt. Daar kan ik altijd heel erg slecht tegen (schaam...).
    Tja, tegen beter weten in heb je an en toe toch hoop op een wondertje. Alleen al hier op ons topic, zijn er 3 meiden, net vóór hun 1e ICSI spontaan zwanger.
    Ik had het er van de week nog met mijn man over; hoe dat toch zou kunnen. Eigenlijk zijn er weinig tot geen kansen als je tot ICSI veroordeeld bent, en dan toch 3 wondertjes.....

Zo'n 10 jaar terug ben ik 20 kilo aangekomen in 6 maanden tijd: na bloedprikken zei mijn huisarts, na overleg met de internist, dat ik de ziekte van Hashimoto had. Ik hoefde geen medicijnen. Wel om de 4/6 weken bloedprikken. De kilo's zijn verdwenen en ook mijn schildklier is weer normaal gaan werken.
    Nu 10 jaar later, blijkt dat Hashimoto niet over kán gaan. Dat heb je wel of niet.
    Ons oude ZH hield een TSH van max 3 aan, Geertgen houdt een TSH van max 4 aan. En de huisarts vindt een TSH van 5,1 (wat ik 2 weken terug had) nog normaal.
    Ik persoonlijk begrijp daar niet veel van..... 1+1=2 volgens mij, aan wie je het ook vraagt. Maar goed, de schildklierwaardes dus niet.
    Toen de arts van Geertgen mijn laatste uitslag hoorde (5,1) wilde hij dat we zouden stoppen. TSH moest onder de 4 zijn.
    Na dagen lang zoeken op internet blijkt dat je schildklier beneden de 2 moet zijn, als je uberhaubt zwanger wilt worden én blijven! Maar wenselijk zou een TSH van 1 zijn.
    Met spoed naar de internist gegaan, en op goed geluk door blijven spuiten. Wel al Thyrax meegekregen.
    De internist heeft direct op héél veel dingen bloed geprikt, en gister de uitslag: TSH in het ZH was 1,2
    Wel heb ik nog een belafspraak en houden ze mijn schildklier in de gaten. En als ik bloed moet laten prikken voor mijn schildklier, dan enkel nog in het ZH. En niet meer bij de huisarts.
    Lang verhaal. Sorry.

Hier gaat het goed.
    Gisterenavond mijn laatste Decapeptyl en Gonal F gezet. Vanavond de Pregnyl.
    Ik ben heel erg moe en mijn buik is hard en gezwollen. Af en toe voel ik wat daarbinnen. Maar heb verder geen opvliegers oid gehad.

Fijne dag allemaal.

17. calani

calani Fanatiek lid

Jul 31, 2008
    1,347
    0
    0
    België
    Hey Ieoor, wat een mooie TSH waarde, goed hoor!
    moet je nu die thyrax wel nemen, of is die waarde na start met thyrax?
    ben allessinds heel blij voor jou dat die waarde zo mooi is en dat je vanavond pregnylt!! bijna pu, wat goed!!!

Hypo welkom terug, jij ook al bijna starten, wordt hier zooooo druk!!

Ik, geen bloed/bruinverlies en geen ongi pijn, mijn drang om te testen wordt alsmaar groter, nu ben ik aan het afwegen, kan ik een negatieve test aan (had me voorgenomen pas te testen als ik quasi zeker zw was omdat ik al die negatieve testen zo beu ben) maar als ie nu negatief is stop ik met hopen want nu begin ik wel serieus te dromen, heb al zitten rekenen wanneer onze baby zou geboren worden, en er is nog niets een zeker een baby...

18. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Calani, moeilijk hè. Volgens mij moet je rekenen vanaf de tp. Dus dan zit je nu op 10 dagen na de tp. Je zou theoretisch kunnen testen (volgens mij teste Zoe ook posi na 10 dagen) Maar het kan ook zo zijn dat het embryo zich later heeft ingenesteld....en dan kan je nu een negatieve test hebben. Maar dan zou je over een paar dagen best nog wel posi kunnen testen...hahaha snap je het nog?

19. calani

calani Fanatiek lid

Jul 31, 2008
    1,347
    0
    0
    België
    hihi ik kan volgen

ik denk dat ik mss straks ga testen, liever de zekerheid...
    vorige keer mocht ik nl op dag 10 na tp mijn bloedname laten doen, dus als ze dan konden zien dat het niets was...
    denk ik dat ik nu ook wel kan testen... en als het negatief is denk ik toch niet dat het nog positief zou worden, ... maar dan weet ik het ten minste
    want er zat dus geen bloed op de inbrenghuls v utrogestan daarnet... ;)

20. Traantje

Traantje Bekend lid

Nov 26, 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    @calani: laat je het ons meteen weten??? ik ben echt zo benieuwd.
    Ik ben nog steeds heel hard aan het duimen hoor!!!

Share This Page