@Zonnetje: Was het wel een gyn of een fertiliteitsverpleegkundige? Die doen nl vaak het voortraject. Het uitstrijkje maken ze volgens mij om te kijken of je geen chlamydia hebt (gehad). Dat kunnen ze in het bloed zien, maar doen ze ook via een uitstrijkje. Waarom moet je trouwens 3 keer bloed prikken? Mocht je de volgende keer ook zo'n naar gevoel eraan over houden, dan zou ik dit zeker aangeven bij het ziekenhuis en een andere gyn vragen. Het is al zo'n vervelend traject; ze zouden toch moeten weten dat ze je op je gemak moeten stellen! Hoe gaat t nu? @ Ieoor: hoe is t met jou? Succes voor de punctie; zet m op meis; ik denk aan je! @Timon: fijn dat je zo'n goed gevoel eraan overgehouden hebt (hoewel de hoeveelheid toch tegenviel). Nu maar duimen dat t gelukt is! Ging je man niet met je mee naar binnen? Ik ben met mijn hoofd nu regelmatig bij de aankomende behandelingen. Ben weer begonnen met werken en veel mensen vragen belangstellend hoe t met me gaat (heel lief). Heb besloten een beetje vaag te doen. Mensen weten af van mijn situatie, dus ze zijn heel lief voor me, maar ze hoeven niet alles tot in detail te weten. Verder zit ik er erg mee wat ik mijn familie en goede vrienden wil vertellen. Ze weten dat we dit traject ingaan. En ik denk dat t behoorlijk zwaar gaat worden, dus om dit nu met z'n tweeen helemaal te moeten doen...... Iemand tips hoe ik hier mee om kan gaan!? Trusten weer allemaal! xxx hypo PS: Ik moet straks ook van die bolletjes....het lijkt me niks!
Mijn man is mee naar binnen gegaan. Hij zat naast me en zag het allemaal aan. Misschien aan een klein groepje vertellen? Dan kun je in ieder geval op hen terug vallen.
hypo wij hebben het aan beperkte kring verteld en dat helpt echt, alleen dit allemaal doorstaan is allesbehalve heb lang getwijfeld of ik het zou vertellen en ben héél blij dat ik het aan een aantal mensen heb verteld! hier 2e test met ochtendurine... negatief
en timon, wat goed dat de IUI je goed bevallen is en dat lage aantal zal idd liggen aan de lol de dag ervoor... Ieoor, veeeeel succes straks!
@Timon: fijn dat het goed is gegaan, jammer van het lage aantal, maar het zal inderdaad waarschijnlijk komen door de avond ervoor. Maar ja, had je het niet gedaan was het ook niet goed geweest... @Ieoor: heel veel succes, meis, ik zal om 10 uur even goede vipes je kant op sturen @calani: oh, shit, balen joh... Laatste dagje op mijn werk... joehoe! Bijna vakantie! @hypo: wij hebben het onze familie en vrienden verteld. Iedereen in onze omgeving heeft al kinderen en met name voor mij is dat soms heel moeilijk, manlief heeft er minder last van... doordat men het weet, kunnen ze er soms een beetje rekening mee houden. Wat ik wel vervelend vind, is iedere keer die vragen en blikken van 'Is het al zo ver?'
Ik wil weer even inbreken.. Misschien herinneren jullie nog mijn verhaal. Ik lees hier mee en af en toe wil ik wat posten omdat mijn vriendin te horen gekregen heeft dat het zaad van haar man heel slecht is. Het is nu twee keer getest en zover ze begrepen heeft is de hoeveelheid goed alleen is er maar 4%normaal. Eind deze maand hebben ze een intake voor de MMM en dan horen ze waarschijnlijk de details en de mogelijk heden. Hij vriend is inmiddels al gestopt met roken en drinken en probeert z'n stress een beetje te verminderen.........hopelijk heeft het succes Nu zit ik een beetje met uitspraken van mijn vriendin.........aan de ene kant snap ik ze wel en aan de ander kant helemaal niet. Als er uit de onderzoeken komt dat het nagenoeg onmogelijk is om kinderen te krijgen met haar vriend dan wil ze de relatie verbreken.... Bij onze vruchtbaarheid problemen lag het probleem bij mij en mijn vriend heeft altijd gezegd dat als het niet mocht lukken dat we dan samen gewoon verder zouden gaan. Dit hield mij op de been en sterk! Ik begrijp het ook wel weer omdat het voor haar ook een klap in d'r gezicht is dat er een kans dat ze nooit kinderen kan krijgen........maar ik denk dat de extra druk op haar vriend wel heel groot is geworden door haar uit spaak. Hoe hebben jullie dit ervaren en wat hebben jullie gedaan........misschien wel de zelfde reactie gehad? Ik blijf haar steunen hoor wat ze ook zegt want het zal wel 95%emotie zijn en 5% nadenken...het heeft gewoon tijd nodig! Bedankt weer voor het luisteren
oo sloppy, wat een triest verhaal ik wil al kinderen sinds ik zelf een kind ben, en bij ons ligt het dus aan mijn man, soms denk ik wel eens van verdorie... maar ik wil echt wel een kind samen met hem en niet samen met een ander, ik zie hem daarvoor veel te graag... gezien je vriendin dit zegt, ziet ze hem mss niet zo graag, hoelang zijn ze al samen? heel spijtige kwestie ik hoop dat ze het niet meende en gewoon even een dipje had en ivm zijn abnormaal sperma (dat is bij ons nl ook het probleem), dat resultaat is nog goed genoeg voor IUI, dus hun kansen zijn nog vééééééél beter dan bij ons (bij hem slechts 1% normaal...)
sloppy: zow ik vind dat wel erg ego hoor. als ze dat zo zegt. Ik zou ook niet kinderloos door het leven willen gaan, maar mijn vriend zei toen uit zichzelf al, als het echt niet lukt met mijn zaad, kijken we voor donorzaad. Dan is het toch mijn kind, en dan maakt hij alles mee en dan voel je echt wel de vader! als hij nu kanker zou krijgen of invalide en dus geen kinderen kan krijgen verlaat je je vent toch ook niet? anders klopt er denk ik iets niet...... Timon: fijn dat het goed is gegaan ja! fijn dat je leidinggevende ook meeleeft... Hypo: wij zijn ook wel open geweest naar een klein groepje, ouders, zus en broers, en 2 vrienden. en op mijn werk was ik ook heel open. Denk omdat ik in een andere plaats werk en daar is het dus lekker veilig haha. erg fijn! Zonnetje: wat naar zeg, ik zou ook naar een andere gaan als je je niet fijn erbij voelt. Maar misschien gaat het de volgende keer. ieoor: hoe gaat het ???? Ben benieuwd hoe het is gegaan! Hier weinig nieuws, echt heel erg onzeker! heb soms echt hele erge krampen dan denk ik echt : oww nu gaat het mis.... maar dan voel ik weer niks, en dan denk ik ook, nu gaat het echt mis. hahah stom he?! nog 2 weken.....dan weten we hopelijk meer! Weet iemand ook of veel echo's slecht zijn? of valt dat wel mee?
Hoi allemaal, We zijn net terug uit het ZH. De punctie is me echt 100% meegevallen. Ik heb Dormicum via het infuus gekregen. Tijdens de punctie heb ik een paar keer au gezegd, maar voor de rest heb ik er niets van meegekregen. Er waren 7 follikels, en we hebben uiteindelijk 6 eitjes. Nu hopen op een mooie bevruchting. Ik ga nu lekker slapen.
waw ieoor, wat goed!! wanneer krijg je meer nieuws te horen? rust maar goed uit en laat je verwennen!!! Mootje, de echo's zijn in 9 van de 10 gevallen goed hoor, mss zelf bij nog meer mensen goed dan dat, ik zou me ook wel zorgen maken, denk je nog eens aan de waarden van je man zijn sperma, zou ze graag eens zien, gezien het jullie spontaan gelukt is...
fijn ieoor!!! ga lekker slapen! calani: owja sorry pak ze er gelijk bij : na opwekking was het dus 0.2 bij de andere uitslagen was het volume 1.5 ( moet meer dan 2 zijn) conc. zaadcellen 2.3 mobiliteit 17 ( moet meer dan 50 zijn) progressief 0.2 niet progressief 1.9 weet zo even niet meer wat het psies inhoud, maar bij progressies, die 0.2 dat was wat er dus leefde laat maar zeggen. heb je er iets aan?
Ieoor, fijn dat de punctie meeviel! En dan ook nog een mooie score: 6 eitjes!! Nu duimen we voor heel veel bevruchtingen!! Slaap lekker meid en laat je maar lekker verwennen door je mannetje
ieoor: fijn dat alles goed is gegaan! all: ben lekker weer thuis..ben nu aan het wii'en haha... is best grappig. t spuiten doet me erg zeer.. joh.. mijn hele huid deukt eerst in voor de naald erin gaat.. en dat doet echt zeer.. hoe kan dat.. dat had ik eerst niet..gister deed zelfs de puregon zeer t inprikken dan.. snap er niks van
gaby! je moet je huid vastnemen en dan erin prikken hé, zodat ze gespannen staat en de naald er direct in kan (zo een vetrol op je buik vastnemen, net of je wilt tonen dat er vet zit en dan erin prikken dus) hey mootje bedankt! stond er nog iets over de vorm/morfologie/normale cellen en ja heb er iets aan, het is echt wel schitterend dat je spontaan zw bent!
calani: heb mijn huid iets strakker gehouden en de naald er sneller in gedaan.. en deed minder zeer.. dus heeft wel geholpen..
@Calani & Mootje: Bedankt voor jullie reacties! Zo dacht ik er zelf ook over hoor! Toen het bij ons duidelijk werd dat het aan mij lag en ze dachten dat mijn eitjes niet goed zouden zijn hebben wij het er ook over gehad om een eiceldonor. Mijn zus zou dan de donor zijn geworden........dan was eht genetisch ook van mij en helemaal van mijn vriend. Dus ik ben ook een beetje bang dat haar liefde voor kinderen groter is al de liefde voor hij vriend..........maar goed is ga er nog maar van uit dat het de schok is. En ik hoop echt dat IUI nog een optie voor hun is @Ieoor: Wat fijn dat de punctie zo is mee gevallen! En 6eitjes is een hele mooie score! Beter ook hoor dat het er 6 zijn...............ik had er 17 en dat is tegen overstimulatie aan en dan is de punctie iets minder prettig. Ik ga voor je duimen! Ik hoop dat je een mooie bevruchting heb.. Sterkte met deze spannende dagen! @Gaby: Je moet er even een handigheidje in krijgen en op een gegeven moment dan voel je er bijna niks meer van