koekoe, dag meiden, voel me beter, bedankt voor de reacties en er is weer vanalles gebeurt intussen! Ieoor, waw vandaag tp, schitterend! Cynnie, wat vervelend, maar er is sperma dus dat is ook al mooi! Zonnetje, dit hele gedoe is ook heel wat, ik denk dat er geen sterkere relatietest bestaat, als je hier samen doorkomt, denk ik niet dat er nog mensen uiteen gaan... het is kut, ook wij hebben soms wel eens ruzie... Gaby, wat goed!!! je fm, way to go girl!
ik wil even zeggen dat het heel fijn is dat we via deze site de verhalen van een ander kunnen lezen. Soms zijn de verhalen goed en soms minder goed maar dit is voor mijn de enige manier om iemand te spreken die het zelfde meemaakt als dat ik doe. Ik sta nog aan het begin van de behandeling, 1 sept hebben we de eerste afspraak met de gyn. We zijn nu 14 maand bezig met een kleine en ik hoop dat het met een behandeling wel gaat lukken, weet alleen niet helemaal wat ik moet en kan verwachten
Het is inderdaad een goede relatietest. Wonderbaarlijk staat onze relatie nogsteeds overeind. Is al paar keer op randje geweest. Paar weken geleden aan mijn man laten doorschemeren dat het weleens verkeerd zou kunnen gaan. En dat hij niet de enige is die twijfelt aan onze relatie. Toen is hij toch wel geschrokken en erg lief geworden (op de buien na dan). Denk dat hij zich nu ook wel schuldig voelt dat ik allerlei dingen moet ondergaan omdat het bij hem niet goed is. Heerlijk op vakantie geweest, dus weer beetje bijgekomen. @sloppy: het is bij jullie dus ook niet allemaal over rozen gegaan zo te lezen. Wat kan een mens toch allemaal meemaken als je het zo leest. @calani; gelukkig voel je je beter. @ skatjuh; geen idee wat je kan verwachten. Afhankelijk van de arts die je krijgt. Ik kreeg van de huisarts te horen dat we voor iui moesten, volgens de uroloog was het op te lossen met medicijnen. Dat was het dus niet, dus nu weer voor iui denk ik. En elke arts en ziekenhuis heeft zijn eigen werkwijze. Zo nu maar eens opschieten. Ik moet naar mijn werk, anders ben ik te laat op de eerste dag van de vakantie
dus de spanning moet nog even blijven. 1 september is gelukkig al wel snel maar de spanning loopt wel hoog op. de kinderwens is er al erg lang, al zeker 2 jaar. Zolang zijn we nog niet bezig maar met alle mensen in m`n buurt die zwanger raken en bevallen word t me soms echt wel teveel. Maar dat verhaal kent iedereen hier wel
Gaby; wow meid, wat goed zoveel eitjes. Goed gedaan. Ik heb alles gelezen, wat gebeurd er veel!!! Maar ik heb echt geen tijd om op iedereen te reageren. Ik ben zó druk voor morgen. Dus sorry meiden, na de vakantie ben ik er weer voor jullie. Ik ga aan jullie denken hoor! Vanmorgen om 09.15 uur mochten we bellen. Van de 6 eitjes die we hadden bleken er maar 5 goed te zijn vrijdag. En uiteindelijk is er maar 1 bevruchting gekomen. De kwaliteit was matig (5 cellig). Ons besluit om er 2 terug te laten zetten was dus ook direct overbodig.... Maar goed, al met al teleurgesteld dat we geen cryo's hebben.... maar helaas. Het is niet anders. Sinds vanmorgen 10.10 zijn we wel de trotse bezitters van een emmy. Als er een volgende ronde gaat komen, vrees ik dat het ICSI gaat worden. Meiden tot over 3 weken. Ik denk aan jullie. Heel veel succes met waar jullie mee bezig zijn. Liefs, Ieoor
@Ieoor: Dat is een hele teleurstelling! Word deze Emmy wel terug geplaatst? Een hele fijne vakantie! @Zonnetje: Het is bij ons alles behalve over rozen gegaan en onze relatie heeft flinke klappen mogen opvangen, maar we zijn er zeker sterke door geworden! @Skatjeh: Het word zeker een spannende tijd voor jullie! Sterkte!
tjeetje wat een drukte hier! moet wel een paar keer per dag lezen wil ik een beetje op iedereen kunnen reageren haha. ieoor: gefeliciteerd met je emmy! het is er helaas maar 1....maar misschien hebben jullie er maar 1tje nodig! Geniet lekker van je vakantie. Hoelang ga je ? en waarheen? Gaby: mooie score hoor! Zonnetje: Ik vind het eignelijk nog al wat...dat je bij je partner weg gaat als het niet lukt om kinderen te krijgen. Maar het is net wat je zegt, als een partner het niet wil, ja dan kan het het begrijpen. maar als je er samen voor wilt gaan, en het lukt niet. dan vind ik dat je elkaar moeten steunen en nemen zoals je bent. Hoeft ook niet kinderloos te blijven, zijn toch nog meer mogelijkheden?! Maar ik denk ook dat als je daar wel over twijfelt dat er misschien meer niet goed is, je moet natuurlijk wel altijd de keuze maken die je zelf denkt dat het beste is! kan wel bij hem blijven, omdat je het zogenaamd niet kan maken om bij hem weg te gaan, maar dat schiet ook niet op! Hopelijk komen jullie er uit met zn 2en en word julllie geduld snel beloond.
hey zoals ik hier een paar verhalen lees, dat door de mmm de relatie slechter is geworden.. jeetje is ook niet niks er nog bij zeg. mijn vriend en ik waren t er meteen over eens dat we hiervoor gingen.. en hebben tot nu toe nog geen ruzie of meningsverschil erover gehad.. ieoor: nee toch.. maar eentje en ook nog matig ook.. zit je neit echt mee! knuffel voor jou.. denk aan je!
hey ieoor niet wanhopen hoor, je hoort zovaak dat mensen sneller zwanger lijken te worden van een emmy van matige kwal ipv bij een toppertje ik geloof dat wel een beetje want wij hebben reeds tweemaal een toppertje gehad en je weet hoe het afgelopen is... wel spijtig dat je geen cryo's hebt maar idd mss heb je die niet nodig!! katjuh, welkom!
Hey dames! Wat een hoop geklets weer! @Ieoor: De score is niet erg hoog, maar je klinkt nog aardig positief; dat is goed; volhouden hoor! Misschien is deze ene degene die voor jullie voorbestemd was. Geniet van je vakantie; rust maar lekker uit! En dan wil ik in het algemeen nog even reageren over kinderwens en relatie. Mijn man en ik hebben altijd heel sterk het verlangen om samen een kind te krijgen. We zien het als een bekroning op onze relatie. We willen onszelf en elkaar kunnen terugzien in ons kindje en samen zorgen voor een fijn gezin. Mocht een biologisch kindje van ons samen niet voor ons zijn weggelegd dan zullen we een kindje dat ergens anders geen kans heeft om gelukkig te worden een fijn thuis geven. We willen een kindje, maar onze liefde staat op nr 1!!! Zo'n traject waar we allemaal inzitten is inderdaad niet mis en is een aardige belasting voor je huwelijk. Tuurlijk, we zitten er allemaal wel eens doorheen en wij hebben t af en toe ook wel moeilijk. Maar zolang je overal met elkaar over praat en je gevoelens met elkaar deelt dan wordt de band alleen maar sterker. Helaas zie je vaak dat in dit soort situaties relaties ook stuk lopen. Meestal komen door moeilijke situaties verschillen tussen partners duidelijker naar voren. De moeilijke situatie zelf is naar mijn idee dan niet de oorzaak dat het minder goed gaat, maar het benadrukt wel de dingen die vooraf al niet goed zaten (bv niet kunnen uiten van gevoelens, moeilijk kunnen praten met elkaar, elkaar moeilijk begrijpen). Als je een traject van behandelingen in gaat lijkt t me wel heel belangrijk dat je zeker bent van je relatie en dat je weet dat je t samen aan kan. Je hebt elkaar zo hard nodig, je moet er allebei voor gaan! Want als je denkt dat je relatie dit niet kan doorstaan, hoe weet je dan dat je op je partner kan terugvallen als er bij de opvoeding van je kind moeilijke tijden zijn? Je moet er toch niet aan denken dat je uiteindelijk zwanger bent en er niet meer van je relatie over is....wat heb je je kindje dan te bieden? Hypo
Het blijft lastig. Mijn man en ik verschillen inderdaad erg van elkaar in dingen. En dat komt nu duidelijk naar voren. Soms zeg of besluit je dingen door emoties. Uiteindelijk ga ik er nog steeds voor. Heb al heel veel strijd geleverd om het goed te houden. Maar soms is het allemaal op. Mijn man uit haast geen emoties, dus ja erover praten is dan lastig. Maar zijn ouders doen dat ook niet. Dus ja, ook nooit geleerd. Bij hem moet alles maar makkelijk gaan en als er weerstand komt wordt het lastig. Zeker als het om doktoren gaat. Op dit moment wordt ik zelf zeker sterker en de relatie ook.
Bedankt voor jullie lieve reacties. We gaan naar de Noordkaap (Noorwegen, Zweden en Denemarken). Dag meiden, tot over 3 weken.
ieoor fijne vakantie! all: zit er even doorheen gister wilde het prikken echt niet lukken.. ik duwde echt hard en de naald ging niet door de huid.. na 3x proberen nog steeds niet.. t deed me echt zeer.. en voel het zelfs nu nog.. toen heb ik even uitgehuilt bij joey, en joey vroeg of hij t moest doen.. maar dat wil ik niet dus heb t alsnog zelf gedaan.. maar t deed zeer..zie nu ook heel erg op tegen vanavond... :'(
@ieoor: score was niet zo heel mooi. Jammer voor je. Hopen dat deze ene emmy genoeg is voor je. Prettige vakantie, geniet ervan. En als je terug bent horen we wel of je blij of verdrietig bent. @gaby: misschien een andere naald om te prikken? Zijn heel ver verschillende naalden. Of toch een ander lichaamsdeel.
@Gaby: Och wat vervelend weer! Neem je wel een "aanloop" voor je de naald in je lijf drukt? Als je hem namelijk heel snel inbrengt dan is het niet meer als een spelden prik.. Ik heb ook wel eens de naald er opgezet en door geduwd en dan doet het echt pijn... Je hebt toch ook die kleine naaldjes???? @Zonnetje: Mijn man toon zijn emoties ook helemaal niet, maar ik merk wel aan zn gedrag dat hij ergens mee zit. Hij gaat dan ook dingen zoeken om ruzie over te maken, waar hij zich normaal dus geen drukte overmaakt. Dan weet ik genoeg en is het tijd voor mij om het er uit te trekken. Het heeft mij wel een hele tijd geduurd tot ik dan kon zien en merken hoor. @Hypo: Helemaal met je eens. Het traject is heel zwaar, maar als je relatie al goed is voordat dit gebeurt dan kom je hier echt door heen en zeker sterker als daarvoor. Mijn relatie met mijn ex zat al niet goed en daarom was ik heel snel weg. Maar mijn huidige vriend had ik echt niet willen missen als er geen kindje zou zijn gekomen hoor! We hebben het veel te gezellig samen en hij is mijn beste maatje! Ik kan alles met hem bespreken en hij bij mij
gaby meid, dat hoort echt niet zoveel pijn te doen, nu heb ik echt medelijden met jou, zijn je naalden wel scherp genoeg, mss moet je eens een ander doosje open doen? dit klopt niet hoor, en je verandert toch elke keer de naald hé? en inderdaad neem je een aanloop? sterkte hoor over de relatie... mijn man en ik hebben ook nooit ruzie over de icsi, hij vindt het de moeite en weet ook hoe enorm ik naar kindjes verlang, maar idd hij toont ook niet veel van zijn emoties dus dit weekend, met het slechte nieuws, zei ik dat hij hem er niets van aantrekt en daar kwam ruzie van, hij zei me dat het niet is omdat hij niet weent, dat hij het zich niet aantrekt, denk dat dit bij veel mannen zo is, maar wij zijn nog steeds verzot op elkaar en onze ruzies zijn gelukkig altijd snel bijgelegd en zijn meestal te wijten aan een misverstand want uiteindelijk willen we allebei hetzelfde..
Wij hebben ook geen woorden over ons IUI-traject. We hadden eerder er niet bij stilgestaan dat we zover in het zh-proces zouden hoeven. Nu gaan we steeds een stapje verder en op het moment is de IUI in eigen cyclus. Hij vindt het nog steeds erg spannend, maar laat het niet helemaal aan mij blijken. Dat hoor ik als hij een verhaal naar een ander vertel. Als ik wat nerveus word of vragen ga stellen in de 'stel je voor..'vorm dan is hij de nuchtere die zegt dat ik nog moet wachten en niet teveel vooruit moet lopen.
Dat is het ook! Mannen gaan heel anders met hun emoties om als wij.......maar dat betekend niet dat het bij hun geen pijn doen. Het belangrijkste voor ons was dat we wisten dat we door wilde gaan............meer hoefde ik eigenlijk niet te weten
hey, ja t is steeds een nieuwe naald (hele nieuwe spuit) ik durf nu geen ''aanloopje'' meer te nemen.. ben er nu zo bang voor geworden volgens mij deed ik dat namelijk wel.. ben benieuwd hoe dat vanavond gaat.. nog maar 2 avonden spuiten en dan niet meer..