@Gaby: Jammer dat je nog twee dagen langer moet spuiten..........maar het gaat wel goed met je eitjes
@ gaby:Als je twijfelt over je gewicht bel je anders toch gewoon even om het te vragen. Of je vraagt het zaterdag nog na. Gelukkig gaat het spuiten beter. Geen idee of ik het lastig zou vinden mezelf te spuiten. Geen ervaring mee. De spuiten die ik zet zijn altijd bij andere mensen. Dus voel er nooit wat van. Misschien is het wel zo als ik zou moeten spuiten de stap makkelijker is. Want spuiten zelf ben ik wel gewend. Alleen nu zeg ik "au" Maar ja, dat hoor ik wel over tig weken
Hey dames! @Gaby: aankomen kan van de stimulering komen. Mij is idd ook gezegd dat je je gewicht in de gaten moet houden. Als je per dag een kilo aankomt, dan is het niet goed en heb je kans dat t overstimulatie is. Dan moet je bellen. Maar dan heb je ook wel meer klachten, omdat je dan vocht gaat vasthouden. Maar daar heb jij geen last van, want jij moet zelfs nog doorspuiten. Vervelend voor je dat de pu niet doorging, maar miss is het helemaal niet zo gek hoor, dat t niet zo enorm hard gaat. Iets zegt me dat t miss wel beter is, maar dat basseer ik nergens op hoor. Sterkte nog ff in ieder geval; het komt vast goed! Ik ben druk bezig met voorbereiden van een feestje. Manlief en ik vieren onze verjaardagen. Ik ben dinsdag jarig. Kennen jullie dat gevoel van helemaal niet jarig willen zijn???? Ik wil helemaal niet ouder worden....ik ben zo bang dat ik straks een hele oude moeder word of zelfs miss wel helemaal niet..... Fijn weekend vast allemaal! xxx hypo
@Hypo: Klopt helemaal wat je zegt hoor! Ik moest me in de laatste dagen voor de pu elke dag wegen en mn gewicht goed in de gaten houden en ook na de punctie. Ik had aan een kant over stimulatie maar die kwam pas na de terug plaatsing. (ik had aan die kant 11eitjes) Wij moesten ook nog langer doorgaan omdat er veel tegelijk groeien en dan duurt de rijping langer Gaby dit is dus een heel goed teken hoor! Nog heel even volhouden!
Ik ken het gevoel van geen verjaardag willen vieren. Maar ja, ouder wordt je toch wel. Of je het wel of niet viert. Mag ik vragen hoe oud je wordt hypo? Of wil je dat liever niet vertellen. Ik mag zelf volgend jaar groot feest vieren. Eerste getal gaat weer eentje omhoog.
Oh, dat wil ik wel vertellen hoor! Ik word 31! Ik vond 30 worden wel raar, maar nu heb ik t er moeilijker mee hoor! xxx hypo
@sloppy: dat had ik toevallig al een keer op je profiel gezien ja. 30 valt dan inderdaad nog mee. @hypo: ik kan me voorstellen dat je dan bang bent een oude moeder te worden (sorry sloppy). Ben daar ook weleens bang voor. Mijn man wilde voor zijn 30ste kinderen. Dat was al krap gezien hij 29 was dat we gingen trouwen. Maar ook zijn leeftijd loopt op. En hij wordt ook niet binnen zijn 31ste papa. Dat redden we niet. Begreep tijdje geleden van ieoor dat de meeste mensen hier namelijk rond de 25 waren, maar dat is dus niet meer zo begrijp ik. We blijven maar hoop houden En hypo, prettige verjaardag voor je.
@zonnetje: geeft niks hoor Ik begrijp het heel goed hoor, mijn grootste angst was ook altijd om een oude moeder te worden..... Gelukkig gelooft niemand me als ik mn leeftijd vertel.........ze denken altijd dat ik jonger ben
heey allemaal. hier alles goed.. voel me echt een stuk beter.. misschien vandaag de laatste keer spuiten.. hoop t. over dat ouder worden.. tja.. ben pas 23 dus kan der eigenlijk niet over mee praten..maar zoals de meeste zeggen,. je bent zo oud als je je voelt!!!!
net weer echo gehad zag er goed uit.. ze bellen me vandaag tussen 1 en 2 voor de datum van de punctie. het kan zijn dat ik dan vandaag nog moet spuiten of anders was gister de laatste keer.. oeh spannend word t nu hoor ze vroeg ook of ik pijnstilling wou voor de punctie, en toen keek ze naar mijn aantal eitjes.. en toen zei ze oh.. met jou aantal raden we dat wel aan.
Gaby, spannend meid! Ik ga voor je duimen! En pijnstilling krijg je hier bij ons standaard, want volgens mij is het zonder niet echt fijn Succes!!
Haaj meiden, Ik kom me ook maar es melden.....helaas.... Even over hoe en wat bij mij: In maart 2009 Mirena verwijderd. Vanwege maandelijks terugkerende klachten rond de eisprong (blaasontsteking/vaginale schimmelinfectie), waar ik blijkbaar gevoelig voor ben als er vaak gesekst wordt, mochten we door voor fertiliteitsonderzoek om uit te sluiten dat ik niet voor niks elke maand pijn/jeuk heb en de daar op volgend medicatie krijg. Ik braaf sinds deze ronde 6 aan het tempen en alleen seks bij pos. ovutest om klachten te voorkomen. Dat gaat gelukkig tot nu toe goed (even afkloppen). Manlief heeft sperma onderzoek gehad. Afgelopen maandag uitslag. Grote schrik: zeer weinig zaadjes gevonden in zijn sperma: 2 per gezichtsveld. De beweeglijkheid e.d. schijnt vanwege het kleine aantal niet te zijn beoordeeld... Deze week gaat hij opnieuw een kwak inleveren om uit te sluiten dat het een toevalstreffer is geweest. Daarna gesprek met huisarts en hopelijk snel een doorverwijzing voor de FA... Ik ken jullie nog niet, maar hoop dat dat snel zal gebeuren. Heb al even deze week al ergens hier in een topic huilend een wanhoopskreet geplaatst: o, straks word ik nooooooooit moeder. Jullie kennen het gevoel, hopelijk kan ik hier ook wat steun en begrip vinden en zal ook proberen dat andersom te doen natuurlijk Ik ben erg bang voor wat er komen gaat en verdrietig omdat het onwaarschijnlijk is dat ik binnenkort en spontaan zwanger zal worden.
mijs: welkom hier! ja t is niet leuk als je zo'n uitslag krijgt, dat weten we hier allemaal! sterkte met alles en als je vragen hebt of gewoon iets kwijt wilt..ga je gang maar hoor!
Welkom Mijs. Gaby, spannend! Oud worden... Ik heb er nog niet bij stilgestaan. Ben ook net 34 geworden. Mijn man wil geen oude vader worden en hoopt dus dat we binnenkort zwanger zijn.
@mijs: welkom hier. Hopen op een betere uitslag dan de vorige @gaby: schijnbaar toch een broedkip volgens de worden van calani. Succes en we horen het wel weer. @timon: de gemiddelde leeftijd gaat schijnbaar toch beetje omhoog laatste tijd. Vanmiddag een bruiloft gehad van mijn nicht, vanavond nog een feest voor de bruiloft. Dus me zo maar eens gaan omkleden. Heb er aan de ene kant wel zin in, aan de andere kant niet echt. Ik heb weinig contact met mijn nicht, dus al die mensen die er zijn ken ik niet. Haar man ken ik eigenlijk helemaal niet. (nu 3x gezien ofzo)
@Mijs: Welkom op ons forum. T is hier heel gezellig (ondanks dat t gewoon KUT *oeps* is dat je je hierop moet aanmelden natuurlijk). Wel opvallend dat ze al zo snel weer een tweede test doen bij jouw man/vriend(?). Normaal gesproken testen ze het pas na 3 maanden weer, aangezien de zaadkwaliteit om de 3 maanden wisselt. Wij hadden idd ook zo'n slechte score (ook te slecht om de beweeglijkheid te testen geloof ik) de eerste keer. De tweede keer wassie een stuk beter en de derde keer weer minder goed. Het wisselt dus idd enorm. Is je man niet ziek/koortsig geweest de afgelopen 3 maanden? Want van warmte (koorts, sauna, warme baden) kan t zaad erg slecht worden. Sterkte met t verwerken van het nieuws, maar realiseer je dat t niet hoeft te betekenen dat t meteen afgelopen is met het natuurlijk zwanger worden. Houd moed! @Gaby: spannend wat betreft de pu! Ik zou ook zeker kiezen voor pijnstilling. Bij ons zh doen ze dat ook standaard! Heel veel sterkte! Ons feestje was onwijs gezellig (enorme puinhoop hier nu)!!! Vandaag een kraamfeest en een etentje met familie (allemaal met kids, behalve wij....). Dat wordt een moeilijk dagje......slik, slik.
Succes hypo dan met deze dag. Is lastig ja. Gisteren op de bruiloft ook allemaal neven en nichten met kinderen. Enige voordeel is dat die allemaal stuk ouder waren dat ze kinderen kregen. Voel me dan nog niet zo heel oud. Over 2 weken ook weer verjaardag met allemaal kleine kinderen, dan aan kant van mijn man. En die zijn allemaal jonger dat ze kinderen kregen. Gisteren was best leuk het strandfeest, regende soms wel beetje(en een hoosbui). Dus alleen binnen gezeten. Nadeel was alleen om bij de standtent te komen moest je over een looppad van planken. Maar dat lag helemaal vol met zand. Gelukkig had ik platte schoenen aan. Maar de meeste niet. Nog even over zaadkwaliteit: onze uroloog vroeg of wij stoelverwarming gebruiken in de auto. Want ook dat is slecht. Zo luxe auto hebben wij niet, maar dat is iets waar je niet zo heel snel aan denkt. Verder heeft inderdaad warmte en koorts invloed erop. En soms is het gewoon pech hebben en is er inderdaad weinig leven.
Gaby: wanneer heb je de punctie??? Spannend hoor! dus je hebt aardig wat eitjes? Mijs: ook welkom hier. ben benieuwd naar de volgende uitslag.
Haaj Gaby, Timon, Zonnetje, Mootje en Hypo, Bedankt voor jullie welkom. Ik ben heel blij met zp en de tijd waarin we leven. Niet alleen omdat er nu allerlei behandelmogelijkheden bestaan, maar ook omdat ik gelijk hier terecht kan en lotgenoten kan vinden. In de generatie van mijn ouders was dit natuurlijk een enorm taboe, was er nog weinig media en voelde men zich vast helemaal alleen op de wereld waarbij de weg naar kinderen met horten en stoten verliep... Hypo, ik vind het ook wel bijzonder dat mijn man nu gelijk nog een keer moet. Ik weet niet of mijn huisarts dit standaard doet. Hij wilde uitsluiten dat er iets niet goed is gegaan, of dat het een toevalstreffer is. Ik neem aan dat er een doorverwijzing naar de FA komt en dat het daar over 3 maanden weer word bekeken. Ik word onrustig van nog een keer weer. Het is wachten wachten wachten (dat kennen jullie....) W.b. de warmte, het is natuurlijk sowieso erg warm geweest die week van het kwakje-inleveren, was die 30 graden week... En we komen net een paar weken geleden terug van t zuiden: ook erg warme vakantie. Verder is hij de afgelopen maanden niet ziek geweest, hebben we geen stoelverwarming (zou ik ook niet aan denken) en hij heeft een rothekel aan de sauna We zitten nu natuurlijk helemaal te bedenken hoe we die zak van 'em kunnen laten koelen en gezond houden.... En wat er in het verleden met 'de ballen is gebeurd. Hij heeft bijv.jaar in jaar uit een eind gefietst naar school in de pubertijd (maar ja, wie niet). Of gaat het er echt om wat de afgelopen 3 maanden is gebeurd en maken die dingen in het verleden niet uit? Man zei gisteren: 'moet ik me nu elke keer schuldig voelen als ik een spijkerbroek aan doe?' Die zitten bij hem nl. niet echt losjes... Wat vinden jullie, nieuwe wijde lelijke broeken kopen? Mijn man is echt wel ijdel, maar zou het wel doen als het helpt. En wat zeggen de artsen over die nauw aansluitende boxers (gewoon die hele normale, geen ballenknijpers ofzo), of dragen jullie kerels allemaal van die flubber wijde boxers? Met Garfield en hartjes er op en zo. Dat droeg mijn eerste vriendje 12 jaar geleden in mijn pubertijd. Ik ben ook benieuwd naar de volgende uitslag, Mootje. Heb vannacht mijn eerste 'verwerkingsdroom' gehad: ik droomde dat de volgende uitslag goed was en ook nog dat ik deze maand spontaan zwanger was geworden.... Wel leuk nu deze dagen wat leuks. Succes Hypo vandaag.