ben al gebeld..er zijn 6 eitjes goed gedeeld.. en morgen horen we pas de kwaliteit en of we cryo's kunnen maken.. moet morgen 10.45 in t ziekenhuis zijn..
@timon: balen van je ongi, op voor poging 2. @sloppy: bij de uroloog konden we toen ook binnen 2 weken terecht. Gyn duurt stuk langer. @hypo: kan me voorstellen dat het spannend is. @gaby; succes en hopen op mooi emmy's en cryo's. Ik mag morgen weer bloed prikken. Is dag 20ipv 21. Gezien mijn lange cyclus (34dagen) wordt er 3keer bloed geprikt. Dus volgende week nog een keer. En dan pas 25 september weer naar gyn (moest rond half sep weer terug, maar was verder weinig plek). Dus dat is 2 weken later. Ben bang dat uitstrijkje niet goed gelukt is, had dan uitslag al moeten hebben. Denk nog een keer opnieuw. Was net ongi tijdens dat uitstrijkje
@Gaby: Ik heb ook even gegoogled en dat ze nu 2-cellig zijn zegt niks over de kwaliteit............alleen dat ze van 1 naar 2 gegaan zijn en dat is een goed teken. Ze vermenigvuldigen zich steeds tot het een vruchtje word. Ze kunnen dus ook van top kwaliteit zijn hoor Gelukkig mag je al vroeg komen en is het nog maar een avondje spanning!! Ik ga voor jullie duimen hoor!
Sloppy, ik vind het ook raar dat wanneer erbij haar cyclus iets raars aan de hand is, daar niet naar gekeken wordt. Gaby, klinkt goed, zeg. Spannend zeg, dat afwachten. Hopelijk krijg je bericht dat ze goed zijn van kwaliteit en dat ze een mooi koppel terugplaatsen! Timon, jammer! Tuurlijk heb je de hoop dat het lukt: met die insteek ga je de behandeling in! Heel veel succes komende IUIronde! Hier kondigde de ongesteldheid zich aan: tempdaling en spotting. Spotting heb ik altijd een dag of 3/4 voor dag 1. Was toch weer wat teleurgesteld. FF gaf 'triphasic cycle pattern' aan de laatste dagen, bij 82% blijkt het dan om zwangerenkaartje te gaan. Hebben natuurlijk een slechte uitslag gehad op het sperma onderzoek, dus moet mezelf nu gaan leren niet te veel hoop meer te hebben op spontaan zwanger worden.... Mijn man zei al: het is natuurlijk, gezien de uitslag, logisch om te denken dat jij nu bij die 18 % hoort die bij niet zwanger hoort.... Pfff.. Bleek natuurlijk waar te zijn. Vandaag maar weer urine ingeleverd, ik kan het zeurende gevoel in mijn onderbuik niet meer negeren. Baal enorm als het nu weer blaasontsteking is. Van de frequentie seks kan het niet komen: hebben ons echt ingehouden vanwege al die klachten als we te vaak seks hebben.. Krijg morgen uitslag. Net als van het tweede sperma onderzoek.
sloppy: thanks mijs: ik had dat nog steeds iedere maand, t gevoel van.. nou misschien kan t toch.. en dan toch weer in spanning..toen ik met spuiten begon is dat pas weggegaan..
Gaby, gingen jullie dan wel al die tijd gericht jullie best doen rondom ovulatie, of liet je dat wel los? Weet niet goed watvoor 'seksbeleid' we hier moeten gaan voeren...
nee dat hebben we niet meer gedaan.. maar moet wel zeggen dat we dat nooit echt gedaan hebben extra sexen tijden je ovulatie.. was niet nodig hihi...
Gaby: Inmiddels weet je het zelf al, maar een zygote is een bevruchte eicel en pronuclei is het meervoud van pronucleus en dat betekent celkern. Dus 6 embryo's ieder met twee celkernen (dus tweecellig). Tweecellig is niet per definitie weinig hoor, het delen gaat heel langzaam. Succes morgen! Wij zijn vanmiddag naar het zh geweest. Hebben besproken dat we 1 embryo willen laten terugplaatsen in deze eerste poging. We willen het risico op een tweeling zo klein mogelijk maken. Ook moesten we aangeven of we cryo's willen laten invriezen. Daar hebben we ook voor gekozen. Ik mag me nu aanmelden, tenmiste als mijn schildklierwaardes goed zijn. Ik moest dus ook nog ff bloedprikken. Ze hebben nog een echo gemaakt; die zag er goed uit. Alleen mijn rechter eierstok lag wat ver achterin, maar dat zou waarschijnlijk wel veranderen als t zwaarder wordt bij de het stimuleren van follikelgroei. Nou, die vrouw bij het bloedprikken had duidelijk haast zeg! Er waren al een aantal spoedgevallen tussendoor gekomen, dus ze had haast volgens mij, want ze jaste die naald er zo hard in dat het hartstikke zeer deed! (en ik ben wat gewend, want ik laat al bijna 20 jaar regelmatig bloed prikken) Zelfs het eruit halen van de naald deed ze zo lomp dat t zeer deed. Ik had een hele bult toen ik het pleistertje weghaalde. Wat een k...wijf was dat zeg!!!! Zo, dat moest er ff uit..... Ik heb dit weekend mijn nichtje van 1 te logeren. Voor het eerst een aantal dagen zorgen voor zo'n kleintje. Erg leuk! (maar ook wel vermoeiend zeg...) Fijn weekend vast allemaal! xxx hypo
Wat akelig, die bloedprikmiep, Hypo! Veel plezier/ energie gewenst voor de logeerpartij! Gaby, succes vandaag! Hier vandaag uitslag 2e zaadonderzoek.
@Gaby: Heel veel succes vandaag!!!!! @Hypo: Wat een lompe doos zeg! Jullie gaan ook een spannende tijd tegemoet, ik vond het een heerlijk gevoel toen het eindelijk begonnen was. @allen: Ik weet niet hoe jullie dat ervaren hebben hoor maar toen wij eindelijk bij de IVF beland waren kwam er werkelijk een deken van rust over me heen. Na zoveel jaren onzekerheid en ploeteren had ik echt het gevoel dat dit de laatste lootjes waren: of we waren met 6mnd zwanger of we wisten met 6mnd zeker dat we ons leven ander gingen indelen............ Dan was de tijd gekomen om het eindelijk los te mogen laten en weer te gaan leven... Iedereen ervaart het anders maar dit was zoals ik het voelde en dit wilde ik graag met jullie delen
@hypo: vervelend zeg hoe dat gegaan is. Ik had het de vorige keer dat ik bij de gyn zelf was dat ik het gevoel had alsof er geen tijd voor me was. Degene die bloed prikte zei ook weinig, ze zetten zo de naald erin. Dat is mijn nadeel dat ik zelf verpleegkundige ben. Ik weet hoe het ook anders kan. (werk niet voor niks in de wijk ipv ziekenhuis, is toch wat persoonlijker). @mijs: ook succes vandaag. @sloppy; zover zijn wij nog niet, dus geen idee hoe het zal voelen. Sta nog aan het begin. Is nog zoveel mogelijk bij ons. Hoewel ik soms wel bang ben dat mijn onderzoeken ook niet goed zijn. Waarom geen idee, maar ach we zien wel.
hypo: spannend je mag bijna echt beginnen heb je er niks van gezegd dat ze zo gehaast deed.. zou ik wel hebben gedaan.. mijs: ben benieuwd zeg! sloppy: toen wij net 7 maanden bezig waren, zijn wij al naar de huisarts gestapt, dus t proberen van zwanger worden, was nog redelijk vers. en ik toen alles zoooo langzaam gaan en moesten we steeds zo lang wachten, maar als ik nu terug kijk, is t eigenlijk best snel gegaan hoor. die tijden tussendoor op uitslagen wachten, heb je ook gewoon nodig om jezelf voor te bereiden op wat komen gaat!
Heel herkenbaar Sloppy; ik kan niet wachten om echt te beginnen. Voelt alsof ik eindelijk iets GOED kan gaan doen sinds maanden. Alsof je nu pas echt je best doet of zo... Het oppassen gaat heel goed; ze heeft heerlijk geslapen en goed gegeten. (Wel gek dat je je afvraagt of ze nog wel adem haalt als ze de hele nacht heel stil is...; hihi) Kortom; ik wil er ook eentje!!!!! Gaby; straks de tp; veel succes; het is een bijzonder moment! xxx hypo
hey, ben weer terug, en in t bezit van 2 embryo's helaas was de kwaliteit ondergemiddeld dus ben echt bang dat alles dalijk voor niks geweest is :'(
Jammer Gaby, maar toch zegt het niet alles hoor!! Hoeveel cellig waren ze eigenlijk? Je hebt dan dus ook geen cryo's, of wel?
Hè, gat, Gaby, had op betere emmy's voor je gehoopt! Maar goed, verder delen kunnen ze ook in jouw baarmoeder, dus wie weet. Kan me wel voorstellen dat je er van baalt. Dikke knuffel!
Hebben ze niet gezegd hoeveel cellig ze vandaag zijn dan? Of van welke kwaliteit? In Radboud geven ze toch de gradatie A, B of C?