Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Wie weet duurt het wat langer voordat je een positieve test krijgt en de HCG voldoende is opgebouwd in je lichaam? Wat heeft de gyn gezegd tegen je, behalve morgen testen? Moet je dan bellen met hem/haar? Gaan ze dan nog een bloedtest of echo doen? Word je gewoon ongi als het idd helaas niet zo heeft mogen zijn deze keer en zoja, wanneer zou die dan moeten komen? En bedenk maar: geen bloed geeft moed
    Ik duim nog steeds voor je!

2. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Ohh Merel, wat erg...
    Ik hoop voor je dat je lichaam nog niet voldoende hormoon heeft aangemaakt, en dat je stiekem wel zwanger bent.

Dikke knuffel, en sterkt meis.....

Suus, voel je je al wat beter ? Ik heb ik een beetje last van af en toe wat steekjes in mijn buik, ben misselijk en duizelig ga dan natuurlijk gelijk weer hopen hoewel ik weet dat dat eigenlijk niet kan :(
    Vaak voel je deze klachten pas vanaf week 6-8....

Esser ben je al een beetje zenuwachtig voor morgen of valt het mee ?

liefs aan allen.....

3. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Hoi!

Ik duim nog steeds voor je Merel, morgen mag je voor het 'eggie' een test doen, toch? En inderdaad....geen bloed, geeft moed...zoals Susan zo mooi heeft aangegeven.

Wat is er weer een berg geschreven zeg van het weekend! Moest 3 pagina's bijlezen :) Gezellig hoor! Ik kan me jouw blijdschap zo goed voorstellen CG! Hopelijk mogen jullie snel beginnen, wanneer weet je meer qua data? Of heb je dat al ergens verteld :oops: ?

Ik moet vannacht ongesteld worden en zo te voelen zal dat wel gebeuren ook....BAH :evil: Hoop natuurlijk dat het niet zo is, beetje tegen beter weten in.....maar toch hè? Ach jullie begrijpen het maar al te goed. Ik hoop natuurlijk héél erg dat ik het niet wordt, maar de kans is zoooo klein. Toch ben ik strakjes weer enorm teleurgesteld en verdrietig. Kan ik me dan ook weer aan ergeren bij mezelf omdat ik nu eenmaal weet dat de kans op natuurlijke bevruchting minimaal is. Maar toch hè pfffffffffffff, zo ik heb weer even tegen jullie aan gezeurd....sorry meiden!

Veel liefs!

4. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Hee Laris,

Ik kan me je gevoel helmaal voorstellen, ik heb dat ook weer elke maand.
    Klaag hier maar lekker hoor, dan krop je het in ieder geval niet op ;)

We weten helaas nog geen datum, ik hoop stiekem dat we deze week de brief krijgen van het radboud waar hopelijk een datum in staat.
    Maar ik blijf (on)geduldig wachten, en wachten oh ja en wachten.
    (heb de ervaring met wachten , we zitten al vanaf jan in de MMM :( en het lijkt elke keer weer dat we geen stap verder komen, nou ja tot nu dan)

5. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Dat zeuren maakt niet uit hoor Laris! Ongi worden en zien dat het ook echt daadwerkelijk gebeurt, blijft iets vervelends...dus ik begrijp heel goed dat je dan teleurgesteld bent,ook al is de kans op een natuurlijke bevruchting klein...de kans bestaat!

CG, er schijnt ook wel wat griep te heersen dus wellicht dat er zoiets aan zit te komen. Hier iig enorm koude handen, vanmorgen dus weer niet lekker en nog steeds wat moe (hoewel het wel meevalt nu ik werk).

Oh enne, geen bloed heeft moed heb ik ook gejat hoor van iemand... Weet niet meer wie dat had neergezet maar vond het wel een mooie! :)

6. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Jeetje al vanaf jan in de MMM! Wij zitten er pas in vanaf half aug dit jaar dus ik mag niet klagen over dat wachten... Ik vind dan ook dat het bij ons vrij snel gaat eigenlijk, toch? Vandaag worden we trouwens besproken door het team van gyn's binnen de VU dus ondanks dat we er niet naartoe hoeven, vind ik het wel spannend vandaag!

7. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Ik hoop dat ze beslissen wat jullie willen !
    Wanneer krijgen jullie dat te horen ? Ook vandaag ?
    Ga ook voor je duimen !

Even over de mmm,
    als manlief weer een potje moest inleveren moest daar min. 3 mnd tussen zitten :( (snap het wel hoor )
    Dus 3 x slechte uitslagen, zouden we onze verwijzing krijgen wil ze weer een potje, helaas voor ons hadden we toen 2,3 miljoen (ipv 0,01 en 0,02) en net genoeg voor iui. Dus moesten we op voor iui, maar ja zoals we zelf al hadden verwacht; niet zwanger, sterker nog er waren GEEN zaadjes meer over na de opwerking :cry:
    Toen heb ik een verwijsbrief ge-eist, kom normaal niet snel op voor mezelf, maar ik was op dat moment echt zo boos :oops:
    Want ze had na de eerste zaaduitslag al gezegd dat het waarschijnlijk ICSI werd, dus waarom ze nou zo aan het treuzelen (in mijn ogen klungelen) was geen idee.......

8. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ja moet idd in principe 3 mnd tussen zitten omdat er dan een nieuwe lading is aangemaakt zeg maar. Snap eigenlijk ook niet waarom mijn vriend al wel nu weer 2x mocht doneren, en dat we niet nog 3 mnd moesten wachten (hoop trouwens niet dat dat hun beslissing gaat worden... dat we nog 3 mnd moeten wachten) Maar goed, de 2e keer doneren hebben ze al wel gecheckt wat er over blijft en dat was 1.3 milj/ml met beweeglijkheid van 60%. Best oke voor IUI toch?
    Hebben ze dat bij jullie niet gedaan CG? Was vast een enorme teleurstelling voor jullie toen bleek bij de IUI dat er helemaal niets te vinden was na opwerking. Nou ja, gelukkig nu ICSI toch?

9. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    ja thank god there's icsi ;)
    Ik heb de hele tijd (ongi) krampjes, zou dat mijn ei zijn ?

Mijn vriendin uit Zwolle komt zo lunchen, heb alles al klaar staan, ik ga der helemaal in de watten leggen.

Tot straks ladies...

10. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    CG, waarom temperatuur je niet 's ochtends na het ontwaken? Dan weet je echt wel wanneer je je ei hebt gehad! Helaas zie je dat echt alleen maar achteraf........ Ik heb altijd voor de eisprong een temp van ca 36.7 en na de eisprong van ca 37.1. Op de dag van de eisprong wil hij nog wel ns 0.1 zakken dus dan zit ik rond 36.6... Is zoveel betrouwbaarder en goedkoper dan die ovu-testen!

11. Brigitte77

Brigitte77 Actief lid

19 mei 2008
    374
    2
    18
    Limburg
    Hoi Goblingglow,

Voor mijn eisprong heb ik ook altijd van die krampjes......dus dat zou het goed eens kunnen zijn hoor!

Succes ermee....

Groetjes Brigitte

12. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hallo lieve miesjes,

ik wilde graag wat vragen en hoop dat jullie, helaas meer ervaringsdeskundig, mij kunnen helpen.

we zitten nu in ronde 9, en mn vriend heeft 2 weken geleden zaad ingeleverd. echter, hij heeft dat eerst bijna 40 minuten laten staan in de badkamer :confused: alvorens mij te waarschuwen (ik zou het wegbrengen)

ik heb het wel weggebracht; heeft 1,5 uur geduurd.

kregen we uitslag: weinig mobiliteit; 0% van klasse a en 36% van klasse b.
    toen ik dokter vertelde dat kwakje tijd heeft staan inkakken ;) in de gang, zei hij lachend ' ja dan gaat de kwaliteit keihard van achteruit; ze sterven en worden langzamer'

dus nu moeten we nieuw potje inleveren zucht

toch ben ik onzeker omdat de cijfers wel deprimerend zijn, en omdat ik tegenstrijdige verhalen hoor:
    sommigen zeggen dat het 2 uur mag duren voordat het ingeleverd moet zijn, anderen een half uur. ook het wel of niet warm houden, wat me beter lijkt, maakt me dat ik me zorgen maak.

en, stel dat sperma sowieso niet goed is, moeten we dn eigenlijk niet 3 maanden wachten met opnieuw inleveren? of geldt dat niet aangezien vorige zaad niet meer betrouwbaar was (hopelijk)?

heeft iemand hier iets zinnigs over te zeggen?

liefs en bedankt
    klingel

13. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Hoi Klingel,

Héél erg ervaringsdeskundig ben ik niet hoor, maar uitgaande van onze eigen situatie kan ik dit vertellen;

Mijn kerel moest zijn zwemmers binnen een uur na zaadlozing inleveren (bij ons is het streekziekenhuis vlakbij) omdat ze het zaad binnen 2 uur willen onderzoeken. Als ze dit niet deden, dan was de uitslag niet meer representatief.
    Bij het vervoer kan je het potje het beste tegen je lichaam aanhouden, bijvoorbeeld broekzak, zodat het een beetje op lichaamstemperatuur blijft.

Ik denk dus (maar ben niet alwetend ;) ) dat jullie het beste opnieuw kunnen laten testen en dan 'verser' zaad aanleveren. In dit geval zou ik de normale termijn van 3 maanden negeren omdat je weleens een misleidende uitslag kan hebben gehad. Dat hoop ik voor je! En mocht dat niet zo zijn, dan is dat natuurlijk ontzettend balen, maar hou dan voor ogen dat er nog héél veel mogelijk is als er leven is......

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het uit ervaring, maar het is echt zo. Helaas bestaat de MMM vooral uit frustrerend veel wachten, dat went nooit :( .

Enne dank je meiden, dat ik bij jullie altijd zo heerlijk kan beppen over wat me dwars zit, dat doet me goed!

Hoop dat je snel wat meer weet CG, ik duim voor je!

Liefs voor iedereen!

14. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hi laris,

dank je wel voor je antwoord; het geeft weer moed en ik denk ook dat je gelijk hebt!

als er leven is, is er genoeg kans dus?
    boehhh ik probeer pas te stressen als het echt nodig mocht zijn maar dat is wel lastig!

ik wens iedereen hier veel sterkte en succes en moed en hoop!

liefs
    klingel

15. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    @ klingel, bij ons moesten we het binnen 45 min. brengen anders was het al van invloed, en het klop dat je het op lichaamstemp moet houden....

Ik hoop voor je dat de volgende uitslagen beter zijn.

@ suus, ik werk niet meer met curves dat heb ik na 2 jaar proberen de deur uit gegooid, net zoals de ovu testen, en sinds ik dat niet meer doe ben ik een stuk rustiger geworden. Het lukt toch waarschijnlijk niet op de natuurlijke manier, dus dan maar met wat minder stress ;)
    Ik had mijn ei vaak tussen 14-18 dagen. (was daar redelijk stabiel in) uds rond die dagen klussen we gewoon wat meer, hoewel het deze maand er niet echt van komt :oops:

@ laris, voel je je alweer wat beter ?

liefs gobje

16. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    @Klingel: ik sluit me volledig aan bij de andere dames. Het is het beste natuurlijk als ze het zo snel mogelijk onderzoeken, des te reprensatiever is de uitslag. Denk er ook om dat het uiteraard een momentopname is en dat de kwaliteit door meedere factoren beinvloedbaar is, zelfs iets 'kleins' waaronder een griepje of iets dergelijks. Dat is ook de reden dat veel gynaecologen pas 3 mnd later een nieuwe kweek willen (gelukkig in ons geval nog niet). Het warmhouden is ook een must want de kwaliteit van het zaad is heel gevoelig voor temperatuur.
    Ik zou me voorlopig nog even geen zorgen maken over de 1e uitslag en de tweede eerst afwachten alvorens voorbarige conclusies te trekken. En zoals Laris al zei, er is echt nog veel mogelijk en uiteindelijk heb je er maar eentje nodig! :)

@CG: Snap best dat je na 2 jr niet meer temperatuurt en vooral die ovu-testen niet meer gebruikt! Die ovu-testen heb ik van de week wel gebruikt omdat ik ze nog had liggen maar ik ga iig geen nieuwe kopen. Van dat temperaturen lig ik niet echt wakker. Vind het wel grappig om te zien hoe je temperatuur kan veranderen na een slechte nachtrust, avondje alcohol etc. etc.

Meiden, ik ga ff opruimen hier op mn werk en dan lekker naar huis. Helaas nix om naar uit te kijken want manlief heeft weer 24-uursdienst dus die zie ik pas morgenmiddag op zn vroegst :( Gelukkig wel iets anders om naar uit te kijken: Grey's Anatomy! :)

17. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    @ Suus, ben je ook een verslaafd greys anatomy kijker ?
    Me too, ik ga er echt voor zitten, en hubbie moet verplicht meekijken want een andere zender komt er niet op hahaha
    Ik heb ook private practice gevolgd, vond ik ook leuk...

Ga nu strijken, heb ik absoluut geen zin maar ja, iemand moet het doen aangezien de kabouters ons huis niet kunnen vinden ;)

18. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ja ik ben ook verslaafd! Kijk elke week en manlief moest in het begin ook verplicht meekijken maar hij vindt het nu ook gewoon leuk! :)
    Private practice uiteraard ook gevolgd, net als Desperate Housewives... Men in trees normaal ook maar dat komt nu zo laat op de avond dat ik dat eigenlijk niet meer trek (en ik ben het de afgelopen keren vergeten dat het al begonnen was). Verder volg ik verder weinig, op As The World Turns na dan. Ga er niet echt voor zitten maar als ik tijd heb, kijk ik er wel naar. En natuurlijk stiekem met een half oog als ik aan het werk ben ;) hahahaha

19. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hey meiden,

Bah Susan dat je je zo moe voelt! Je merkt geen verhoging o.i.d. bij jezelf?

CG, was je lunch en thee moment met je vriendin gezellig? Vast wel naar al hetgeen ik las hier! Jammie ;)

Laris; hoe is het met jou?

Hier de 1e werkdag weer achter de rug. Het was meteen weer heel erg druk! Vandaag wel officieel benoemd tot stagebegeleidster van een HBO studente bij ons op de afdeling. Leuk!
    Morgen op tijd weg voor onze afspraak in het ZH, dus geen hele dag werken ;)

Oeh, hier ook een wilde fan van desperate housewives, pushing daisies, grey's!
    liefs

20. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee Esser,

Spannend hoor morgen die prikinstructies! Wanneer moet je er dan daadwerkelijk mee beginnen en is de rest gepland?

Had geen verhoging hoor, gewoon een nette 37.0...... Maar ja, anders had ik toch wel gewoon moeten werken want ik kan natuurlijk niet zo 1,2,3 vrijnemen helaas. Heb in die 4 jaar tijd pas 2x een dag alle patienten afgebeld en dan nog was ik dan een hele poos nog op het werk om alles dus te regelen e.d. Dat wordt wat als we echt met die behandelingen gaan beginnen, dan kan ik dat natuurlijk niet zo mooi timen op mn vrije dagen........

Ik ga nog maar even stofzuigen hier en dan naar huis. Begin weer wat hoofdpijn te krijgen; mn bijholten zitten dan ook helemaal verstopt door die verkoudheid.

Deel Deze Pagina