Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hallo meiden,

Wij zijn wel weer bekomen van het rotnieuws van deze week. Gek genoeg zijn we allebei opgelucht nu we het nieuws hebben gehoord. Het wachten er op en het niet weten of het hetzelfde, beter of slechter zal zijn vinden we zenuwslopende en vermoeiender dan de slechtste uitslag die een spermaonderzoek kan opleveren...
    Gelukkig beleven we het allebei zo.

Ik had deze week de huisartsass. gesproken over de doorverwijzing, die zei dat het de FA ging worden. Afgelopen vrijdag heeft de huisarts mijn man nog even gebeld, was wel heel netjes. Hij was benieuwd of de boodschap goed over was gebracht door de ass en wilde weten hoe het met mijn man was (goed van 'em). Hij vertelde dat de FA toch ook mij mee wilde nemen in de onderzoeken. Hoera! Hoef ik daar niet voor te zwoegen!
    Nu wachten op die brief, maar gelukkig dus zowel mijn man als ik veel rustiger.
    Herkennen jullie dat, dat wachten op een rotuitslag prettiger is dan de rotuitslag weten?

Verder moet ik er heel erg aan wennen dat seks niet meer het doel 'baby's maken' heeft. Maandenlang was seks natuurlijk ook gewoon lekker, maar toch wel met als doel een zwangerschap creëren. Ik moet steeds een beetje verdrietig bij seks denken aan 'hier komt geen kindje van'. Dat krijgt je niet echt in de mood, zeg maar. Wie nog meer?

Sjan, belachelijk die positieve test onder je neus laten verschijnen!

Ieoor, ik ken je nog niet zo goed, maar vervelend dat je op vakantie niet zwanger bleek te zijn, dat was toch mooi geweest, toch een beetje baby maken op vakantie!

Calani, ik herken het erg, al die mensen om je heen die de ene na de andere er uit ploppen. 1 iemand krijgt elke 2 jaar een kind in de zomer. Hahaha, we zijn zo vruchtbaar, het lukt steeds meteen! Hou je mond!
    mijn beste vriendin heeft deze week haar Mirena laten verwijderen. Vind het lief dat ze me het heeft verteld, verder weet niemand het. Maar moeilijk vind ik het wel... maar ja, wie weet, je weet niet hoe het bij haar gaat lopen.

Was deze week ook nog jarig, was een heftig weekje.
    HEb heel demonstratief twee avonden tijdens de feestjes lekker lopen zuipen, zwanger word ik toch niet, haha! Alles door elkaar, had zo'n proeverij van kleine likeurtjes enzo.

Susan79, hoezo vind je het bewonderenswaardig hoe we er mee omgaan?

En vanavond weer boer zoekt vrouw! Jippieeeee! Nog meer fans, hier?

2. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

zonnetje: maar je moet als de poging niet gelukt is eerst een maand rust nemen.. en dan mag je je pas opnieuw aanmelden.. vandaar..

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Mijs, het is natuurlijk enorm schrikken als er bij de 2e uitslag helemaal geen zaadjes worden gevonden! Ik vind het erg knap van jullie beiden hoe realistisch jullie ermee omgaan. Het klinkt iig niet alsof het voor jullie het einde van de wereld is; en dat zou ik wrs wel hebben gehad! Vandaar.......
    (hopelijk heb ik het een beetje goed uitgelegd zo)

Gaby, bij 8 wkn zwangerschap zie je wellicht je buik iets opbollen door de hormonen hoor! Ik ben getrouwd bij 10 wkn zwangerschap en toen moest de jurk echt al wat worden uitgenomen (ook bij de passessie bij 8 wkn zwangerschap)... Hopelijk ben je in januari niet 8 wkn zwanger maar gewoon 18 wkn :)

Ieoor, wat enorm balen van de mislukte poging. Hopelijk zal je meer eitjes en bevruchtingen met de combi korte protocol en ICSI. Wanneer mag je beginnen? Bij de eerstvolgende ongi neem ik aan?? Dan heb je je maand rust wel gehad nl.

4. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dank je gaby voor de uitleg. Dat wist ik niet dat je eerste weer een maand moet wachten. Dan snap ik het wel.

Ik zie zelf nu sex voor als ik er zin in heb. Het is geen verplichting geworden. Voorheen wel. En hopen op een wonder doe ik nogsteeds ondanks alles.

Maar het is wel zo dat de sex minder is geworden afgelopen 2 maanden. Even rust voor ons. Soms vind ik gewoon knuffelen meer dan genoeg.

5. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wat is er weer veel geschreven.

Zonnetje, je heb de verjaardag overleefd. Jammer dat er niet wordt begrepen hoe het is in de mmm. Zou je de volgende keer er weer over beginnen? Ik vertel het niet zomaar aan mensen. Ze merken het wel als het eenmaal zover is.

Ieoor, wat een pech dat je ongi bent geworden! Heb je een goede vakantie gehad?

Sjan, ook ik vind het geen stijl dat zij bij jou een test heeft gedaan. Kon ze niet wachten tot ze thuis was? Belachelijk!:x

Mijs, ik herken het niet, maar kan me er wel een voorstelling van maken. Zo zijn wij erg benieuwd wat de hoeveelheid soldaten deze week zullen zijn bij de IUI. Waarschijnlijk zal ik deze dinsdag hebben. de ovutesten beginnen al te kleuren.

Gaby, wat leuk dat je 2 jurken heb gevonden. Nu zien hoe ze versteld mogen worden. Veel succes met de voorbereidingen. Er is zoveel te doen!

6. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Hey dames,

fijn weekend gehad.
    een knuffel heb ik ook genoeg mee zonnetje alleen met een knuffel worden we niet zwanger helaas hihihihi :)

@ all ja het is rampzalig wat ze heeft gedaan haar partner hield meer rekening met me! sinds ze het weet dat ik gestopt ben is ze ook gestopt het is gewoon een strijd voor dr geworden.....partner werkt niet ze heeft zelf geen vaste baan enzv.
    ah jah het is nu weer weg maar die dag jeetje het ging me te ver......

het gaat gelukkig nu wel weer.....

vanavond even klussen vandaag vruchtbare dag alleen ik voel niks :S effe preesheed erbij .....

@ GABY lekker kan je tussen 2 jurken kiezen.

@ in een kring zitten lukt me ook niet meer ik heb het geprobeerd maar ik word erg verdrietig van.,
    2 nichten zijjn nu zwanger en aangetrouwd fam ook 2 en 2 collegas maar probeer ze zoveel mogelijk te vermijden...... het is even beter voor me ......

soms denk ik wel ben ik zo dramatisch of is dat normaal.......

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Dat komt vast door hormonen en je immens grote kinderwens. Dan is het wel heel lastig om al die mensen zwanger of met kinderen te zien.

Waarom heeft ze die test nu bij jou gedaan? Om jou te pesten? :(

8. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    In Brabant
    ik moet zeggen dat het zo bij mij overkomt als pesten van kijk ik ben zwanger geraakt......weet je ze deed de test en zei op een heel irritant toontje ik hoop dat je gauw zwanger raakt maar je moet geduld hebben misschien is het nog niet de tijd voor je om zwanger te raken uhhmmm uhmmm tijd .....

Weet iemand of je die preesheed in je vagina moet inbrengen of op..... van de man?

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wat is dat voor 'n ding?

10. gaby1986

sjan: geen idee.. ik weet niet eens wat het is.

11. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    In Brabant
    preesheed is dat.

12. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hihi dat product ken ik niet, ik zou het op zijn ... leggen, mss ook een beetje bij jou... veel plezier
    andere meiden ik reageer later op iedereen!

13. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    @Ieoor: Wat een teleurstelling meid! Ik had t je zo gegund! Heb je ondanks dat slechte nieuws nog wel een fijne vakantie gehad? Beetje kunnen ontspannen en qualitytime met manlief? Logisch dat ze nu ICSI gaan doen. Het resultaat viel al erg tegen he.

@Sjan: wie was dat precies met die zwtest? Wie doet dat nou bij iemand anders thuis? Ik begrijp er niet zoveel van eigenlijk....

@Mijs: Ik begrijp je heel goed hoor. NIet weten waar je aan toe bent is echt vreselijk. Jullie hebben wel slecht nieuws gehad, maar nu weet je t tenminste. Wel fijn dat de ha nog zo netjes had gebeld e.d. Was er de eerste keer in t zaad wel wat gevonden of ook niets? Wel heel spannend hoor allemaal. Voglens mij verwerken jullie het samen wel goed. Soms moet je alleen t verdriet ook effe laten komen....anders krop je t op en dat maakt t alleen maar zwaarder.
    En wat betreft die seks......ik zit natuurlijk in een iets andere situatie (bij ons is de kans ook heeeeeeeeeeeeeeeel klein, maar hij is er nog wel....), dus miss voelt t daardoor ook een beetje anders. Maar ook dat herkende ik wel hoor. Ik kan er nu inmiddels een beetje beter mee omgaan. Ik kan me nog herinneren dat ik een keer tijdens t vrijen erg verdrietig werd. Het is gewoon zo oneerlijk; je wilt een kindje gewoon uit liefde maken en niet anders! Als je de liefde dan zo sterk voelt, dan komt t verdriet soms ook zo om de hoek..... Maar inmiddels lukt t me beter om het van me af te zetten en kan ik er weer meer van genieten. Het is afscheid nemen van iets wat voor sommige mensen zo normaal is.....
    Ik heb er nog een gedichtje over geschreven laatst; zie onderwerp 'dag kindje".
    Sterkte iig!

T weekend is alweer voorbij....ik duik er lekker op tijd in!

xxx hypo

14. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Oh ja...Mijs; nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    En ik kijk ook altijd boer zoekt vrouw!!! T was weer erg leuk....(die Wietse dat is wel een erg stille....dat wordt niks volgens mij haha)

15. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hypo, bedankt voor je reactie, fijn die herkenning...
    Bij de eerste uitslag was er wel wat zaad gevonden, maar erg weinig. De tweede keer dus niks.
    Wat betreft er mee omgaan Hypo, Susan79, Na de eerste uitslag heb ik een paar avonden heel veel gehuild en me zoooo ellendig gevoeld. Zo van 'ik word misschien wel noooooooit moeder'. Daarna kwamen de zenuwen van het wachten op de tweede uitslag, heel veel spanning toen ze zo knullig het niet doorbelden en daar ook wel wanhopig om gejankt een avond....
    Maar nu dus met name opgelucht dat we het ten minste weten. Ben benieuwd wanneer we die brief krijgen.
    Geeft ook eigenlijk wel rust dat we niet meer 'hoeven' te seksen en het geeft gek genoeg ook rust dat ik er een beetje van uit kunnen gaan dat ik niet spontaan zwanger word, maar dat daar medisch ingrijpen voor nodig is. Ik vond het maandelijks, elke dag er mee bezig zijn wel belastend
    (zou het lukken? Zou ik deze maand zwanger worden, zou het al gelukt zijn? Is dat ei al geweest? 'moeten' we vanavond weer aan de bak, of niet? Krijg ik er weer een vaginale schimmel van of een blaasontsteking deze maand van al het seksen? GA ik wel zwanger worden nu ik al die rotklachten heb, levert het wel iets op? Kan ik die antibiotica wel nemen of ben ik zwanger? En drank? en de kattenbak? etc.)
    Veel van jullie zijn dus wel hoopvol dat het misschien toch spontaan wonder boven wonder gaat lukken? Ik heb dat gevoel niet bij ons sinds die tweede uitslag. Heb ook het idee dat ik voor Jan Doedel foliumzuur aan't slikken ben...

Boer zoekt vrouw was weer leuk! En ja, die Wietse is best leuk om te zien, leuke lach. Maar ja, je moet wel wat zeggen!!
    Zag je dat laatste fragmentje van het speeddaten?? Zij zei: ja, daar zitten we dan.............(10 sec. stil)......Hij zei echt helemaal niks!

16. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Goedemorgen dames!
    Even een kort berichtje van mij, voor ik naar mijn werk ga.
    Vandaag spannende dag; we hebben vanavond de prikinstructie!
    Ik vind t spannend, maar heb er ook zin in! (raar gezegd, wie heeft er nou zin in om een naald in z'n buik te jassen!?, maar ja, t voelt wel zo)
    Fijne dag allemaal!
    xxx hypo

17. gaby1986

hypo: spannend vandaag, vind je t eng om te doen?

all: moet zo met mijn auto naar de keuring.. hoop dat alles gewoon goed is..

18. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @hypo: succes vanavond dan. Hopen dat het meevalt.

@gaby: is te hopen voor je dat hij goed is. Ben altijd bang voor een hele hoge rekening als ik mijn auto wegbreng.

Ik ga een drukke middag tegemoet op mijn werk. Paar weken geleden zaten we elkaar aan te staren van wat kunnen we doen en nu komen we weer om in het werk. Wordt dus laat vanavond.

19. gaby1986

zo mijn auto staat bij de garage..ben benieuwd..

had gisteravond in bed beetje buikpijn.. net zoals je ongesteld moet worden..maar nu is t weer weg...

20. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Buikpijn wil niet altijd wat zeggen begreep ik van mijn moeder. Dat kan je ook hebben als je zwanger bent.
    Dus de hoop nog niet opgeven.

Deel Deze Pagina