Hey Meis, in mijn onderschrift bedoel ik naar de ivf afdeling, onze behandeling is nog niet bepaald. ik moet wachten tot ik weer ongesteld ben en dan dag 3 bloed prikken en dag 21 bloed prikken en dan 15 oktober kijken ze het na en dan gaan ze beslissen dit zei die arts toen maar nu is mijn arts veranderd omdat die andere is gestopt met werken .....
Sjan, oh okay. Dus het is nu eerst ook afwachten wat er bij jou uit de testen komt. Ik ben nooit uitgebreid getest, 1x bloedgeprikt en een inwendige echo gehad. Toen kwam de uitslag van het zaad en toen hebben ze bij mij niet verder getest. Het verschilt heel erg per zkh wat ze doen. Hoevaak is je man zijn zaad nu getest?
Hey Jewel, Het verschilt idd heel erg. wij kregen eerst een afspraak bij gyn werden er vragen gesteld en ik kreeg gewoon een buikecho. toen moest mijn man een zaadtest doen toen weer doorverwezen n.a.v. de uitslag naar de fertiliteitarts ik kreeg daar een inwendig echo alles zag er goed uit in de tijd zou ik op vakantie gaan dus ze zei ze dat we het eerst even nog op vakantie moesten proberen niet gelukt ik ben daar 2 keer ongesteld geworden in 3 weken tijd en nu wacht ik op de volgende cyclus voor de laatste bloedprikjes tijdens mijn cyclus ..... eerst werd er door de huisarts gezegd dat we niet hoefden te wachten op een neutrale zwangerschap maar toen we bij de fertiliteit kwamen zei die arts ah joh jullie maken wel kans om neutraal zwanger te worden er is genoeg zaad daarvoor...dus ik snap het al zellf niet meer... hij heeft maar 1 onderzoek gehad maar tot heden nog niks dus moeten we 15 oktober terug en gaan ze kijken wat de volgende stap word...... hoe was de uitslag van jou partner dan?
Sjan, De eerste keer was het ongeveer 1 miljoen, en de beweeglijkheid matig, en de 2e keer was onder het miljoen en de beweeglijkheid ook weer niet goed. Toen de SOT test gedaan en daar kwam uit ICSI. Vervelend dat de artsen elke keer wat anders zeggen bij jullie. Ik denk dat ze sowieso nog een spermatest doen. Want het kan heel erg verschillen per keer. Wat ik wel vaak hoor is dat huisartsen vaak iets heel anders zeggen dan de fertiliteitsartsen. De f-artsen hebben er voor doorgeleerd denk ik dan maar. Gelukkig heeft onze huisarts ons toen meteen doorgestuurd naar de gyn. Ben benieuwd wat jullie 15 oktober te horen krijgen. Het wachten is altijd zo vervelend hè?
Ieoor, bedankt voor de info. Ik wist niet vanaf hoeveel IVF en ICSI zou zijn. Hieruit lijkt IVF voor ons naar boven te komen. Ik ben niet dol op het vooruitzicht van spuiten. Kan namelijk niet tegen naalden. We zullen dus ook serieus goed moeten nagaan tot hoever we willen gaan. Over 2 weken zullen we het waarschijnlijk weten.
Ik zal het SOT opschrijven, want dat ben ik tegen die tijd vergeten. Misschien dat het niet nodig is, maar dan ben ik in ieder geval niet zo blonT. Ik hoop, natuurlijk, dat het nu raak is. Niet dat ik veranderingen opmerk. Ik heb namelijk de hele tijd het gevoel gehad dat ik niet ver in de IUI zou hoeven. Aangezien de IUI nu stopt....
timon, ik ko,n oorspronkelijk ook niet tegen naalden heel gek maar zo raak je wel over je naald-angst, ik toch allessinds gaby, meid, knuffel, ik weet hoe jij je voelt; jouw beurt komt nog hoor!
Zo, het is druk geweest hier het weekend. Ik was zelf hele weekend op pad, dus niet kunnen reageren. @calani: ja, ik krijg weer de melding binnen. Is wel zo prettig. Gelukkig voor je dat je niet meer terug hoeft om bloed te prikken. Nog paar dagen wachten en dan weer een tp. Ik droom afgelopen dagen jammer genoeg niet meer over baby's. Heb nu vervelende dromen. Als ik wakker wordt weet ik ze bijna niet meer. Alleen dat ik wakker schrik. Dus de baby's vond ik leuker. Alleen de werkelijkheid is minder dan. @gaby: balen voor je, het was je zo gegunt. @timon: hopen voor je op een goede uitslag. Bij ons in het ziekenhuis wordt je helemaal binnenste buiten gekeerd voor je verder gaat. Zaadonderzoeken zijn al gedaan, sot-test is gedaan. Alleen nu moet ik nog. Heb nu bloed laten prikken afgelopen maand, uitstrijkje is gemaakt. Vrijdag inwendige echo. En vrijdag ook uitslag over alles en vervolg. Hopen dat we nu snel door mogen, maar ben bang dat er nog meer onderzoeken gaan volgen. Gyn was niet helemaal duidelijk de vorige keer
zonnetje: hopelijk weet je snel meer.. all: heb t ziekenhuis gebelt.. en mag me niet bij deze, maar bij de volgende menstruatie weer aanmelden.. en dat zal eind oktober of begin november zijn.... dus dan zal t (als ik me meteen kan aanmelden) de maand december spuiten zijn.. en de maand januari de rest... als ik de volgende keer ongesteld ben moet ik maar eens even goed gaan rekenen en kijken.. want eind januari gaan we trouwen.. dus ja... zo ik heb mijn sportoutfit aan.. en ga nu weer voor de eerste keer in een hele lange tijd sporten.. ik ga er maar gewoon weer mee beginnen.. misschien nog wat afvallen..