Dank jullie voor de steun. De zenuwen gieren door mijn lijf. Bang voor slecht nieuws. Uitstijkje was niet helemaal goed. En bang dat ik weer weken moet wachten voor volgend onderzoek. Het duurt allemaal zo lang. Zijn sinds nov 2008 nu al bezig in de mmm. En zonder resultaten of een kans op zwangerschap. Dus dat wordt een slapeloze nacht voor me vannacht. En manlief ligt heerlijk te snurken. Goed gevoel voor je calani. En hopen dat er 1 een plekje bij je mag vinden. En heerlijk dat je er nog 2 hebt. Ik heb wel laten pendelen voor me, heb een hoop pendels voor okt/ nov dit jaar. Maar heb ze ook al eerder gehad voor mei. En die kwamen ook niet uit. Dus durf niet te hopen dat deze wel goed zijn. Heb er ook 2 voor 2010. Zelf heb ik niet de rust om te pendelen. Maar ik hoop eigenlijk dat de pendels van okt/ nov goed zijn. Dat zou namelijk betekenen dat mijn volgende cyclus raak zal zijn. Zit dan op de rand van okt/ nov met mijn eisprong. Jullie horen morgen wel hoe het gegaan is. Ga nog maar eens boek lezen voor beetje rust. Heb zelfs een rusteloze kat hier lopen.
Even een knuffel voor zenuwzonnetje en verdrietige Gaby (heeeeeel logisch, hoor. Heb je eindelijk een kans op zwangerschap en dan is het niet gelukt. Eerst verdrietig zijn en daarna pas weer toeleven naar een volgende poging, lijkt me) Welterusten allemaal!
Ik was net te snel met typen en heb alle verhalen over het hoofd gezien tot ik mail kreeg. Minke: welkom hier. Wij hebben ook maar 1 test gedaan bij huisarts en zijn toen doorverwezen naar de uroloog ivm slecht zaad. Is er bij jullie niks gezegd hoe verder. Gezien je een keer zwanger bent geweest kan het ook zijn dat ze nog afwachten. Waarschijnlijk is het iui wat je gaat krijgen, maar dat is afhankelijk van hoeveel goed zaad er over blijft na een speciale test. Dan kijken ze hoeveel zaad er nog is na bewerking, wat ze dan direct bij je insemineren.
Je kat neemt jouw onrust deels over. Probeer toch wat te slapen, uit te rusten. We denken allemaal aan jullie morgen. Het is erg spannend, maar probeer toch wat positief te blijven. Dikke knuffel *Timon doet een relaxdansje voor Zonnetje*
Dank je mijs. Kan ik wel gebruiken. Wat is het nog druk hier zo laat. Gaby: ik kan me het heel goed voorstellen. Zou dat ook hebben. Had het al toen ik het 3 maanden moest proberen omdat we dachten dat de medicijnen het hadden opgelost. En dan elke keer weer de teleurstelling. En een kans minder. Kan me ook voorstellen dat je zo een liedje niet kan horen. Heb dat ook wel hoor. Timon succes nog met wachten
Ik wil eigenlijk een groepshug doen. Er zijn zoveel onrustige of verdrietige meiden dat iedereen gewoon een dikke knuffel geven. Oke, en dan nu allemaal lekker slapen.
Ik ben gewoon iemand die snel piekert jammer genoeg. Heb al bachbloesem ingenomen, maar daar ga doorheen. Komt ook door vorige slechte ervaring dat ik zo gespannen ben. En het lange wachten begint ook te vreten. Kat is nu weer lekker ergens een plekje gaan zoeken. Dus die is weer rustig. Alleen ik nu nog, heb hier regelmatig last van hoor. Heb het al dagen. Maar ja, laatste keren heb ik ook 8 weken en 6 weken moeten wachten op volgende afspraak. Zo schiet het nooit op met de behandeling starten. Moet nu waarschijnlijk nog een hsg of een kijkoperatie ondergaan.
Kun je proberen om met het maken van de volgende afspraak meer te pushen en de tussentijd minder lang te laten duren? Wie niet waagt die niet wint.
Dat heb ik toen al gedaan. De eerste keer zelf tussentijds gebeld of er plek was. Niet dus. Deze afspraak moest half sept zijn, toen ik even zat te denken of morgen uit kwam kreeg ik al te horen dat ze weinig plek hebben. Dus daar hoef ik niet vanuit te gaan. Heb toen zitten denken aan ander ziekenhuis, maar dan wordt reistijd verder tijdens de iui vanaf mijn werk. En de onderzoeken moeten dan weer opnieuw gedaan worden als je pech hebt. Zeker die van afgelopen maand, die moesten op een specifiek tijdstip.
Jeetje, jullie hebben dus dat andere zh laten vallen. Dat wist ik niet. Dus morgen direct een afspraak maken. Lekker slapen.
Nee, we hebben het ziekenhuis niet laten vallen. Heb erover zitten denken toen ik 8 weken moest wachten. En ook nu weer omdat gyn niet aardig was. Maar het zo gelaten om alle bovenstaande dingen dus juist niet te hebben. Zijn in dit ziekenhuis ook al bij uroloog geweest.
minke: welkom hier...helaas eigenlijk... maar toch is dit een gezellig clubje waar je je hart kan luchten als je dat wilt! en natuurlijk van je af kan schrijven als je dat nodig hebt.. erg jammer dat je een miskraam gehad hebt zeg! timon: ik kan dat ook niet allemaal onthouden hoor al die aantallen enzo.. zonnetje: succes nog vandaag... ben benieuwd.. mijs: thanks voor de knuffel....
Goedemorgen dames! Tjongejonge; gisteravond nog gekeken en nu al 2 pagina's achterstand! Heel begrijpelijk hoor dames, al jullie gevoelens. Het valt mij ook elke keer weer tegen hoe ik mijn eigen gevoelens onder controle heb. Ik denk nu ook steeds "waarom slaap ik slecht?". Het is nu toch nog niet superspannend, ik begin volgende week pas met spuiten. Maar ja....blijkbaar pieker je dan meer dan dat je van tevoren denkt. Gaby: tuurlijk is het logisch dat je erg verdrietig bent. Ik heb geleerd dat je je er wel aan toe moet geven, anders wordt het ook niet minder. En dat nummer van Marco....daar had ik ook al eens onverwacht waterlanders bij (op dansles notabene!). Wel lekker laten komen hoor die tranen! En ik denk dat je pas weer wat rustiger wordt als je precies weet wanneer je een volgende kans hebt. Sterkte meid! Minke: Welkom op ons topic! Klets maar gezellig met ons mee, ondanks dat het moeilijk is. Je zult zien dat t oplucht en dat t tot veel herkenning leidt. Wel opvallend dat ze t niet opnieuw willen testen bij jullie. Wij moesten verplicht 3 maanden wachten en dan terug komen om het zaad nog eens te testen. Het schijnt namelijk inderdaad sterk van kwaliteit te kunnen wisselen. (is je man niet ziek geweest de afgelopen 3 maanden?) 2 miljoen is idd van IUI kwaliteit. Dat is dat ze opgewerkt zaad insemineren. Maar om te kijken of je daar genoeg kans op hebt zullen we waarschijnlijk eerst een proefopwerking doen van het zaad. Ze selecteren dan als het ware het goede zaad eruit en doen er van alles mee zodat het meer kans maakt. Maar soms blijft er vanuit dat proces niet voldoende goed zaad over. Als je bij de arts bent; maak een lijstje met vragen op papier, want als je daar zit dan vergeet je het anders door de spanning. Wanneer ga je precies weer naar het zh? Ieoor: Hoe is t meid? Je bent zo stilletjes..... Zonnetje: ik vond t ook allemaal erg lang duren hoor. En ondertussen worden andere mensen om je heen allemaal zwanger enzo.... Maar ik vind t achteraf wel als voordeel hebben dat ik t lang genoeg op de natuurlijke manier een kans heb gegeven. Dan kan ik mezelf daarover nooit achteraf verwijten maken of twijfels over hebben. Sterkte iedereen! xxx hypo
Zo dames, ik ben weer thuis het het ziekenhuis. Is gelukkig allemaal meegevallen, hoewel ook wel een domper erbij. Ik zal bij het begin beginnen: ik was zo aan de beurt voor de echo, was iemand uitgevallen, dus kon zo door (kwartier voor afspraak). Hele aardige vrouw, legde veel uit. Alles was goed, had wel klein vleesboompje, maar die zit aan de buitenkant van de baarmoeder. Zag er allemaal dus prima uit. Daarna even wachten op de gyn, viel gelukkig ook mee hoe lang dat duurde. Ze was aardiger dan de vorige keer. Echo was goed, dus ze begon heel verhaal over iui starten volgende cyclus enz. Daarna vroeg ze of we nog vragen hadden. Vroegen toen van uitstrijkje. Zij verder kijken, bleek dus helemaal niks aan de hand te zijn bij mij. Volgens de assistent wel. Maar ja, toen kwam ze erachter dat ik geen hsg had gemaakt. En dat moet toch echt. Dus dat wordt volgende cyclus eerst hsg. En dus pas maand later starten. Dus ik baalde, was blij dat ik mocht starten, weer maand wachten. Nog geprobeerd om vandaag, maandag of dinsdag een hsg te kunnen maken. Maar er was pas donderdag plek. En dat is te laat in mijn cyclus. Ze doen het tot dag 14. Moet ook hormonen gaan spuiten, omdat de kans groter is op zwangerschap volgens gyn. Baalde wel dat ze erachter kwam dat ik het hsg nog moest doen, weer maand wachten. Aan andere kant heb je dan meer kans op zwangerschap en weet je zeker dat alles goed is. Maar toch weer even tranen. Weer wachten. En straks met de feestdagen weer bij familie zitten met baby. Misschien gaan we gewoon samen weg, mits ik vrij ben. Want ik moet eigenlijk werken 2e kerstdag en 3e kerstdag. (ja zorg gaat altijd door). Maar ja, kan nu wel uitkijken naar de iui. Want over een week of tig kan ik dan ook echt beginnen. En dus regelmatig naar ziekenhuis voor echo's enz. Dus wordt nog wat plannen met werk. Ze doen de echo namelijk tussen 8-9u smorgens. Gelukkig werk ik maar 2 ochtenden en 1 avond. En soms het weekend. Zo heel verhaal, ga ik nog eens me beetje opvrolijken. Geen idee hoe. Man is ondertussen gaan werken. Mij is het ook al opgevallen dat ieoor beetje stilletjes is. Gaat het nog wel goed bij je ieoor?
zonnetje: nou hehe... fijn dat je eerder geholpen kon worden.. en dat ze nu wel aardig deed.. balen dat je weer een maand moet wachten. maar jullie zijn nu wel eindelijk een soort van begonnen... dus nu krijg je de volgende maand hsg, wat gaan ze dan precies doen? en die hormonen moet je die dan ook de hele maand.. en dan iui ofzo??
@hypo: we hadden het voor de mmm al een jaar geprobeerd met ovutesten enz. En tussentijd ook al 3 maanden gewoon. Dus nee, kan niet zeggen dat ik de natuur geen kans heb gegeven. Maar met dit sperma acht ik de kans klein, aangezien het aan elkaar plakt zwemt het gewoon niet. Maar ach, soms vind ik het ook wel lekker hoor met zijn tweeën. Kan je nog doen en laten wat je wilt, maar vaak mis ik wel een kleintje. Zeker de laatste tijd om je heen zie je overal mensen die zwanger zijn en met kleine kinderen.
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties. Had ik echt even nodig. Dus, IUI dan maar. Het kan me ook helemaal niks schelen wat ze doen trouwens, als het maar goed komt. Ik ben in januari voor het eerst bij de gyn geweest. Twee dagen later bleek ik zwanger, dus hebben we de boel stilgelegd. Een half jaar na de mk nog niet weer zwanger, dus weer naar de gyn, dit keer ook zaadonderzoek, en dit was de uitslag. Ze zeiden aan de telefoon dat we direct aan de slag zouden, omdat een natuurlijke zwangerschap waarschijnlijk niet nog eens zal plaatsvinden. Die kans is erg klein en ze verbazen zich er ook over dat dat toch al eens gebeurd is. Dinsdag over een week mogen we alweer heen, da's wat anders dan de wachttijden waarover anderen hier op het forum hebben. Ik hoop wel dat ze er dan ook wat vaart in zetten, maar ik heb geen idee hoe snel zoiets gaat. Ga me vanmiddag even inlezen op jullie verhalen, dan ben ik weer even bij. Heel erg bedankt voor de bemoedigende woorden.
Zonnetje. Gelukkig viel het bezoek aan het ziekenhuis mee. Was je snel aan de beurt met de echo en zo te horen een prettige gynaecoloog. Nu de volgende irritante wachthobbel over, doorgespoten worden bij de hsg en dan een fijn vooruitzicht: IUI. Joehoeeeee! Zwangerschapskansen liggen op de loer! Ja Hypo, veel gekwekt gisteren hier hahaha. Er hoeft blijkbaar maar iemand 'wat is het hier stil' te roepen of het kippenhok wordt wakker. Minke, fijn dat je er wat aan hebt. Fijn ook dat jullie zo snel in het ziekenhuis terecht kunnen. Jullie hebben al een lange weg met babymaakteleurstelling bewandeld. Ik vind je traantje van je avatar zo zielig..... Hopelijk komen er weer mooie, vrolijke, open ogen binnenkort. Bij jou, bij mij, bij iedereen hier! We gunnen onszelf, elkaar en iedereen een kindje! HEb trouwens een supergesprek met mijn huisarts gehad vandaag. Ik had haar de afgelopen weken rondom de uitslagen niet gezien. er was bij de vervanger en de assistentes alleen maar heel veel misgegaan. vandaag mij gal gespuwd en mijn verdriet en boosheid over de hele situatie op tafel gegooid. Heb van een 10 minutengesprek (er was nog 1 gaatje, haha) een half uur gemaakt. Fijn die tissues op haar tafel! Ze gaat uitzoeken hoe het allemaal is gegaan in de praktijk, ze zei dat ze zo al tien dingen hoorde die niet zo horen te gaan en volgende week weer een lange afspraak gepland om het er over te hebben. Wat een opluchting dat dat er uit is!