Slechte kwaliteit sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mammma2, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    @mijs: toch wel prettig zo gesprek. Bij ons gaat er geregeld ook wat mis hoor. Had gebeld over bloed prikken, omdat het op zaterdag viel 2x. Volgens assistent mocht ik op vrijdag prikken, want ik werd 2x geprikt. Volgens de gyn had dat maandag moeten zijn. Gelukkig was cyclus korter, dus geen probleem.

De vorige keer was deze gyn helemaal niet aardig, had vast een slecht bui. Ze blijft een zakelijk type, maar was beter mee te praten vandaag.

@minke: wonderen om zwanger te worden gebeuren soms wel. Dus je hebt toen geluk gehad. Ik denk dat het in jou omgeving wat rustiger is in het ziekenhuis dan hier midden in de randstad. Dus dan is er ook eerder plek. En afhankelijk van de afdeling. Want bij de uroloog konden we toen ook binnen 2 weken terecht.

@hypo: je moet toch wat als je niet kan slapen. Was hier vannacht erg druk ja. Verbaasde me erover.

2. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik kreeg vorige week geen melding van de mail, nu krijg ik de melding van elk bericht.

Heb volgens mij ingesteld 1x tot ik heb gelezen, gebeurde ook tot vanmorgen.
    Eens kijken hoe we dit weer kunnen aanpassen.

3. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

mijs: fijn zo'n gesprek dat er ook echt een keer geluisterd word... en de tijd genomen word he..

zonnetje: ik hoef me niet aan te melden met m'n mail.. ben toch elke dag op t forum.. dus ja.. :) (eigenlijk meerdere keren per dag :D)

4. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Ik wou jullie allemaal even succes wensen dames.
    Niet al te druk maken he ik weet het is makkelijk gezegd maar slopen jullie zenuwen niet......

Dikke knuffel voor jullie allemaal.

ik wacht nog op me cyclus dan kan ik weer bloed prikken en dan 15 oktober naar de arts ben wel zenuwachtig hoor.......

5. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Hello meiden,

Het is alweer een tijdje geleden dat jullie wat van me gehoord hebben maar jah in die tussentijd is er toch alweer het 1 en ander gebeurd.

Bloedprikken 3e dag is gebeurd: uitslag hormoniaal alles in orde alleen waren bepaalde waarde van me schildklier te hoog geen idee wat het inhoud? Dit schijnt ook een moment opname te zijn dus bij de 21e dag word dit extra nog een keer geprikt dat is de 30e sept.

Weten jullie wat die waardes van de schilklier zijn?

6. gaby1986

cynnie: geen idee.. maar er is hier wel iemand op t forum die dat wel weet.. weet alleen niet meer wie dat is :)

sjan: 15 oktober weer.. spannend hoor..

7. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    In Brabant
    Hey Cynnie ik moet dat ook doen binnekort.......succes meis

8. calani

calani Fanatiek lid

Jul 31, 2008
    1,347
    0
    0
    België
    gaby, ik heb dat ook hoor! ik hoef er maar even aan te denken of de tranen staan in mijn ogen, dat had ik eerder helemaal niet, dan weende ik niet zo snel... zucht

minke, welkom

mijs, verdorie en nu dacht ik dat ik mijn accent had kunnen verbergen...

zonnetje ben blij dat je uitstrijkje toch goed was, dat is toch wel heel belangrijk, en wat je zegt die HSG verhoogt je vruchtbaarheid dus kop op

cynnie, wacht gerust nog even af, die waarden zijn weleens vaker verstoord, don't worry

en ik, ik ben inderdaad blij, bedankt voor jullie lieve woorden!! nu is het weer bang afwachten

ieoor waar ben je?

9. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Even snel snel kijken, beetje tikken en weer weg!

Doeiiiiiii

10. gaby1986

ieoooor: waar ben je is alles goed!!!!!

11. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Zo, weer even bijgelezen.

Ik zit ook veel op het forum, maar als ik mail krijg weet ik welk topic ik moet lezen en waar ik gebleven ben. Dus vind het wel makkelijk.

Ben weer beetje bijgekomen. Zie het wel weer beetje positief. Alleen jammer genoeg weer 7/ 8 weken wachten voordat we kunnen beginnen met de iui. Nu nog 3 weken van deze cyclus en dan nog een cyclus. Maar ja, weinig aan te doen.

En tussentijds ook nog leren prikken. (gelukkig al prikervaring op andere mensen).

Zijn de hormonen ampullen met vloeistof of moet je zelf poeder aanmaken met water? Ik hoop ampullen.

Ben nog wel onrustig, dus weer minder slaap vannacht. Begin dan heerlijk aan begin van de nacht, maar halverwege toch weer wakker.

Ik heb geen idee over waarde van schildklier, ben daar ook niet op geprikt om eerlijk te zijn.

12. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Zonnetje, de stimulatie van de follikel gebeurt middels kant en klare ampullen, de pregnyl (om de eisprong te laten gebeuren) moet je zelf mengen (vloeistof/poeder).

13. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dank je voor het antwoord. Dat wordt dus even goed oefenen met de pegnyl. Want daar heb ik altijd ruzie mee, voornamelijk om het vanuit het potje in de spuit te krijgen. Gelukkig is dat maar 1x van alle spuiten. Maar het gaat allemaal goed komen.
    Zie niet eens erg op tegen mezelf spuiten, heel raar eigenlijk.
    Vind het ook niet alles, maar ja, volgens onze gyn zijn de kansen toch groter met hormonen. Had het zelf ook wel verwacht op een of andere manier. Hun spuiten standaard hormonen bij iedereen. En dan 3 cyclussen met het ene hormoon en 3 cyclussen met het andere hormoon. Namen ben ik even vergeten. Het schijnt hetzelfde te zijn, maar de een reageert beter op het ene hormoon en de andere op het andere hormoon.

Dit ziekenhuis schijnt een slagingspercentage te hebben van 16% per iui. En dat schijnt hoog te zijn volgens de gyn.

14. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Zonnetje, een (geslaagde) IUI is van zoveel factoren afhankelijk... Denk dat het niet zozeer zal liggen aan het zkh hoor. De timing is vooral erg belangrijk en natuurlijk of het zaad nog iets in de richting van de eicel kan zwemmen, overleefd en kan doordringen in de eicel.

15. Mootje20

Mootje20 Actief lid

Jun 29, 2008
    374
    0
    0
    dr word hier heeel wat afgekletst zeg!

16. Mijs

Mijs Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,710
    0
    0
    Goeiemorgen ladies!

Zeg, ik heb er even een topic over geopend, maar ik dacht, ik vraag het hier ook even:
    Ik heb sterk de behoefte om een boek te kopen over hoe om te gaan met alle gevoelens die loskomen nu het vervullen van mijn kinderwens ineens op losse schroeven is komen te staan.
    Dus niet een boek waarin allerlei behandelmethoden en mogelijkheden worden uitgelegd, maar echt 'hoe ga ik om met het lange wachten, met de onzekerheid, hoe ga ik om met de buitenwereld, wat het doet me je relatie etc.'
    Weet 1 van jullie hier een mooi/ goed boek over waar je veel aan hebt gehad?

Ik merk dat ik erg veel negatieve emoties ervaar de laatste tijd (van boos naar verdrietig, naar wanhopig, gefrustreerd, bang en weer terug) en merk dat ik echt somber aan het worden ben. Verschillende mensen hebben me gezegd dat ik toch vooral niet depressief moeten gaan worden... Hoe doe ik dat dan?! Ik vind het echt verschrikkelijk dat ik misschien geen moeder word. Ik word elke ochtend wakker met een 'life sucks' gevoel. Ik had me liever een been laten afhakken, dan dat ze me zeiden 'goh joh, zwanger worden is een een probleem bij jullie'.
    Ik kan en wil me geen voorstelling maken bij een toekomst zonder kinderen.

17. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    In Brabant
    Hey Mijs,

Ik snap je heel goed hoor die emoties zijn heftig andere zullen denken stel je niet aan opties zat maar jij hebt het idee dat je wereld instort.......heel veel sterkte meis.

ik kwam deze boek tegen :

Lucas, dagboek van mijn medische malle molen

‘Rouwen om een kind dat er niet is’. Begrip voor onvrijwillige kinderloosheid is er weinig. Vrouwen die zelf middenin de medische malle molen zitten om zwanger te worden, voelen zich vaak eenzaam en onbegrepen. Ze zoeken naar succesvolle ervaringen van anderen. Na bijna vijf jaar en vele medische behandelingen mochten wij onze zoon Lucas verwelkomen.

Het hele proces dat hieraan voorafging heb ik beschreven in mijn dagboek. Met emoties, maar ook met de nodige humor, heb ik getracht mijn belevingswereld weer te geven. Ik hoop dat mijn verhaal bemoedigend werkt voor diegenen die er nu mee te maken hebben!

Auteur:Judith Schoorlemmer Genre:Gezondheid ISBN:978-90-484-0231-1 Verwachte verschijningsdatum:12 augustus 2008 Vaste prijs:€ 15,95
    Bestel dit boek: http://www.freemusketeers.nl/index.php/pagina/boeken/aktie/details/boek/1142/lucas-dagboek-van-mijn-medische-malle-molen.html
    Free Musketeers - Details van boek: Lucas, dagboek van mijn medische malle molen

en deze : http://www.openzenuw.nl

misschien dat je hieraan wat hebt?

18. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Mijs, over het boek 'open zenuw' heb ik veel positieve verhalen gehoord. Zelf nog nooit gelezen hoor maar denk dat de meeste meiden je dit boek aan zullen raden.

19. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik heb het boek open zenuw ook gekocht. Is op zich wel heel goed boek. Staan allemaal voorbeelden in van hoe mensen ermee omgaan en hoe om te gaan met alle anderen. Zijn eigenlijk allemaal mensen die in de mmm zitten.

Kan deze week anders wel eens kijken of ik een stukje kan inscannen en hier neerzetten.

@susan; ik weet dat de iui van een hoop factoren afhankelijk is. Maar de gyn deed voorkomen dat bij hun vaker de iui positief is dan landelijk.

Na schoonwassen zwemt het zaad vast weer bij ons, gezien het nu plakt door antistoffen. Dus ik heb goede hoop, maar verwacht niet dat de 1e keer raak is. Hoewel ik het wel hoop natuurlijk.

20. calani

calani Fanatiek lid

Jul 31, 2008
    1,347
    0
    0
    België
    hey zonnetje, zou leuk zijn moest je een deel op de site kunnen zetten van dat boek, ben nl al even aan het twijfelen of ik het zou kopen, om het zelf te lezen en om mijn ma en schoonma het ook eens te geven, kwestie dat ze zich beter kunnen inleven...
    en ivm de pregnyl, maak je geen zorgen, je moet niet vechten, het is geen vacuum potje maar een ampul die je moet breken, daar vocht uitzuigen en dat vervolgens bij een andere ampul bijspuiten...
    en tuurlijk worden het goede zwemmers na het wassen, ik hoop het voor jou!

mijs ik denk idd dat het een goed idee is om zo'n boek eens te lezen, want je mag de moed niet laten zakken, de eerste keer zat er toch wel zaad in, mss dat een volgende keer er ook weer inzit, en zelf dan, tese en mese geven ook kinderen hé,
    wij gaan ook echt wel kinderen krijgen, duurt gewoon wat langer dan bij de meesten en spijtig genoeg is de weg naar een zw niet een lekkere sexpartij in bed, maar goed het resultaat telt! geef vooral niet op!!

Share This Page