Slechte kwaliteit sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mammma2, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik ga het maandag proberen om te scannen. Vandaag even geen zin meer, hele dag bezig geweest in tuin. En ook met de scanner en computer moet ik dan even ruzie zoeken. Hopen dat het lukt.
    En morgen heb ik een brunch (lijkt meer lunchtijd van 12-15u).

Heb het voornamelijk voor mezelf gelezen, denk dat ik scheve gezichten krijg als ik het aan mijn schoonouders geef. Mijn eigen moeder is redelijk begripvol (hoewel soms ook niet hoor)

Klinkt beter op die manier oplossen. Ik moet voor mijn werk elke 2 weken iemand anti-biotica prikken en elke keer weer is het een gevecht met het potje en spuit. Dan gaat het helemaal goed komen, met ampullen kan ik wel werken namelijk. En het gewoon in de spuit krijgen. Toch makkelijk die ervaring, korte cursus is dan vast genoeg. Man weigert te prikken, dus ga het gewoon zelf doen.

Onze weg is inderdaad lang zo, laat ook regelmatig de moed zakken. Zeker in de periode van onderzoeken is het lastig positief te blijven.
    Ik heb zelf met veel mensen gepraat, dat lucht op. En dit forum ook. Kan je even lekker klagen.

Verder probeer ik de laatste tijd veel leuke dingen te gaan doen, desnoods alleen, maar dat geeft wel afleiding.

En door de hele situatie ben ik zelf erg veranderd. Kies veel meer voor mezelf. En leer mensen kennen waar ik op aan kan en aan wie ik toch weinig heb.
    Ik heb ook sombere dagen. En overal wordt je geconfronteerd met baby's en dikke buiken lijkt het wel.

Zelfs gisteren op een terras, hele terras leeg, nee de moeder met kind moest bij mijn loungebank zitten. Zat alleen, man was daar namelijk voor werk. Zou niet zo lang duren. 2 uur later was hij klaar. Had al uur gelopen en dus uur op terras gezeten.

Maar zelf daar dus geen rust van alles.
    Nu ik weet dat ik over 1,5 cyclussen kan beginnen weer beetje hoop.

Ook met mesa en tesa is er nog wat mogelijk inderdaad. Maar blijft moeilijk.

Nog allemaal succes en hopen op heel veel dikke buiken binnenkort. (voor degene die al in de behandelingen zitten)
    En de rest op wat langer termijn natuurlijk

2. Mijs

Mijs Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,710
    0
    0
    Hee, bedankt voor jullie reacties! Dat 'open zenuw' boek wil ik graag hebben. Leek mijn man ook een goed boek! Wil het dan ook zeker aan onze ouders en beste vrienden laten lezen. Denk niet dat ik ze dan tegen het hoofd stoot. Hoewel ik best een open boek ben, ook over mijn emoties, kan ik lang niet alles vertellen wat ik denk en voel natuurlijk.

In de stad vanmiddag al bij drie grote boekhandels gekeken. Sta je gezellig tussen 'het grote wonder' '9 maandendagboek' en 'help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt'. Hou je stil! Mijn man wil niets liever dan me zwanger maken. Niks, help!
    Enniewee... Niks gevonden. In 1 winkel 1 boek, 'als zwanger worden niet vanzelf gaat', maar die leek me 'zum kotzen'.... Wat doet alleen al dat happy couple met die blakende baby op de voorkant??

Dank je Calani, Sjan, voor jullie bemoedigende woorden. Ik vind het wel lastig om moed te houden, zit nog volop te verwerken dat we niet zoals zoveel mensen tussen de laken ons best kunnen doen en niet maandelijks een kans maken. Ik vind ons gewoon veel te leuke mensen en aanstaande ouders! Zag vanmiddag tal van lelijke, rokende, snauwende rotouders van veel te grote schares kinderen in de stad. Ik gun het mezelf en mijn man veel meer dan hen, die misschien ongepland, misschien zelfs soms wel ongewenst zwanger zijn geraakt!

Heb deze cyclus al sinds mijn eisprong spotting, vanmiddag na de seks zelfs een boel bloed! Maar mijn temp is nog wel redelijk hoog. Ik word hier ontzettend onzeker van! Straks is er bij mij ook nog wat aan de hand. Was bang een korte luteale fase te hebben, maar vorige maand bleek dat wel ok. Nu gaat het ineens raar qua bloeden!! Zegt een vriendin: vraag het aan de fertiliteitsarts. Maar het duurt nog weeeeeeeeken voordat ik die arts voor het eerst zie. Kan me voorstellen dat de eerste intake door 1 of andere onnozele co-assistent wordt gedaan die gewoon de door ons ingevulde vragenlijst mondeling doorneemt en ons daarna weer naar huis stuurt....

3. Mijs

Mijs Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,710
    0
    0
    Zonnetje, waardoor kies je nu meer voor jezelf dan voorheen?

4. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Het boek open zenuw is alleen op internet te bestellen. Scheelt een hoop zoeken voor je. Je moet even googlen. Had toen 2 sites waar je ze kon bestellen.

Dat is een heel verhaal bij mij waarom ik meer voor mezelf kies. Zal je wel een pb-tje sturen. Maar ook dat wordt maandag denk ik.

5. Mijs

Mijs Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,710
    0
    0
    Ja, heb hem besteld via internet idd. Gewoon op www.openzenuw.nl Laat wel even weten wanneer hij er is.

Zonnetje, prima. Take your time.

6. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Hey dames!
    Lekker geklets weer hier!

Cynnie: ik ben al jaren schildklierpatient (ik heb een te traag werkende schildklier), dus ik kan er misschien wat antwoord op geven. Weet je welke waardes ze geprikt hebben? Meestal prikken ze twee waardes; FT4 (dat is vrij schildklierhormoon) en TSH (dat is schildklierstimulerend hormoon). FT4 moet ergens tussen de 12 en de 20 zijn. TSH moet max 5 ofzo zijn. Het kan dus zijn dat je FT4 te hoog was. Dan werkt je schildklier te snel en kan je je gehaast, zweterig voelen en afvallen. Het kan ook zo zijn dat je FT4 te laag is (dat heb ik zonder medicijnen). Dan voel je je moe, depressief en kom je aan. Het is alleen ook vaak zo dat als je FT4 te laag is je TSH heel hoog wordt. (want dat hormoon probeert je schildklier dan te stimuleren om meer schildklierhormoon af te geven). Snap je het nog? Ik weet dus niet welke waardes bij jou te hoog zijn. Voel je je verder goed?

Mijs: het is heel logisch dat je je zo voelt. Ik heb een half jaar geleden ook een rotperiode gehad. Ik vond niets meer leuk, was echt een beetje depri aan het worden. Ik ben toen een aantal keer met een haptotherapeut gaan praten. Dat heeft mij enorm geholpen. Open zenuw is een mooi boekje (ik moest meteen huilen over het prachtige gedichtje waarmee het begint). Het gaat vooral ook over hoe je met je omgeving om kan gaan.

Ik ga maar s bankploffen. Morgen op (een heel laat) kraambezoek; slik!

xxx hypo

7. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    @hypo: succes vandaag.

@mijs: je hebt een pb van mij met het hele verhaal van begin tot eind ongeveer. Zijn 2 delen geworden.

8. calani

calani Fanatiek lid

Jul 31, 2008
    1,347
    0
    0
    België
    hey mijs, ik denk ook meer aan mezelf dan vroeger, eerder als ik twijfelde over een leesboek te kopen, koop ik dat nu, als ik nu eens zin heb om lang in bad te zitten en te genieten, doe ik dat, ok de strijk stapelt zich intussen op maar dat negeer ik
    in alle miserie probeer ik het voor mezelf en mijn man iets aangenamer te maken, eens gaan eten, ok dat doen we ook meer, en ja dat kost allemaal geld... maar ons emotioneel welzijn gaat nu even voor...
    ik ga dat boekje ook kopen denk ik...
    en over je spotting, wat gek, heb je dat al eerder gehad? hoeveel dagen na je eisprong ben je inmiddels?

hypo wat goed, 1 okt start je al, dat komt wel heel dichtbij!! super!

9. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik vond het een goed boek.
    Ga morgen ruzie zoeken met de computer en de scanner. Kijken of het gaat lukken. Wil er even rustig voor gaan zitten om het voor elkaar te krijgen.
    Werk zelden met de scanner, alleen om te kopiëren. Heb wel al gevraagd op welke computer dat ding aangesloten staat. Bleek nu ineens de andere te zijn dan de vorige scanner.

Dus hopen dat lukt morgen en dan kunnen jullie even kijken hoe het boekje is opgebouwd.

(ja wij hebben hier meerdere computers staan, waarvan er zelf 2 in 1 kamer, de werkkamer. En daarnaast hebben we nog een laptop. Ik weet dat dit erg overdreven klinkt. Soms wordt ik er ook gek van. Gelukkig staat alles met elkaar in verbinding dat ik overal alle documenten heb staan)

10. Mijs

Mijs Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,710
    0
    0
    Zonnetje, bedankt voor je uitgebreide pb, ik snap het nu goed. Ik ga er op reageren, daar moet ik even goed de tijd voor nemen.
    W.b. het boek, zou leuk zijn als je het inscant, maar als het niet lukt is er ook geen man over boord, hoor. Ik zou me dan niet in allerlei bochten wringen als ik jou was, want het komt nu toch mijn kant op.

Hypo, succes vandaag. Misschien ben je er al.
    Heb de komende weken 2 kraambezoekjes staan. De eerste sinds het slechte nieuws. Moet nog zien hoe ik dat vind...
    In augustus is iemand bevallen van haar derde, moet nog steeds een afspraak maken om haar te bezoeken. Merk dat ik het uitstel. Raar om het van anderen te lezen en het nu ineens zelf ook zo te voelen...
    Volgend weekend komt vriendin met haar man logeren. Ze is nu hoogzwanger van haar tweede ICSI behandeling. Ze is erg lief. Ze zegt: 'het enige dat ik niet voor je kan doen is mijn buik inhouden'. Hihi, lief toch?

Calani, mooi om te lezen dat jullie (Zonnetje pb-de het ook al) tijd voor jezelf nemen en leuke dingen doen. Ik wil dat ook de hele tijd: dingen ondernemen, leuke dingen kopen en met mensen afpreken (kletskous als ik ben). Ten eerste voor de afleiding, ten tweede om iets leuks tegenover het akelige te kunnen zetten.
    Punt is hier ook een beetje dat we de laatste maanden veel spaargeld hebben opgemaakt aan dure dingen. Waren juist van plan om even wat zuiniger aan te doen om weer een buffertje te creëren... Maar ja, leuke dingen kosten wel vaak geld.
    En dan krijg je rekeningen binnen van de zorgverzekeraar voor de sperma onderzoeken. Dan overkomt je iets akeligs en dan moet je het in je portemonnee het ook nog voelen vanwege dat rottige eigen risico.
    Wat betreft de spotting, ik heb altijd een dag of 3/4 voor ik ongesteld moet worden al wat bruine veegjes. Hoefde dus ook nooit zwangerschapstests te doen, want wist al dat de ongesteldheid altijd volgde op die spotting. Dat het nu op de dag van mijn eisprong al begon en elke dag door bleef gaan was voor het eerst en vind ik erg akelig. wat betekent dat nu weer? Toch een te lag progesterongehalte, ook al is godzijdank vandaag mijn temp nog steeds hoog. Ik zit op 7 dpo nu. Je kunt in mijn onderschrift mijn tempkaartje aanklikken, kun je het zien.

11. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

maak me een beetje zorgen om ieoor... :(

12. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Mijs, morgen naar de huisarts? Succes!!

13. Mijs

Mijs Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,710
    0
    0
    Haaj Timon!
    Nee, ik ben afgelopen vrijdag geweest en ga dinsdag weer. Ze leefde erg mee vrijdag en ik heb echt het idee dat ze wat gaat doen met alles dat zo mis is gelopen de afgelopen weken.

14. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Spannend. Wat wil ze dan gaan doen?

15. Mijs

Mijs Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,710
    0
    0
    Dat weet ik niet, daar komen we dinsdag op terug. Ik heb mijn hele shit op tafel gegooid, zij heeft geluisterd en wil er dinsdag met me op terug komen. Ze heeft nu mijn kant van het verhaal gehoord en wil nu binnen de praktijk kijken hoe alles is gelopen (zij heeft er wekenlang buiten gestaan). Wordt vervolgd...:)

16. calani

calani Fanatiek lid

Jul 31, 2008
    1,347
    0
    0
    België
    hey mijs
    wat je zegt, enorm vervelend dat onze problemen ook nog eens geld kosten... maar toch, we leven in het nu, en verwennen onszelf dus nu en dan wat meer, en ik spreek ook al eens vaker af met vriendinnen, best gezellig
    en die spotting heb ik ook altijd 2 a 3 dagen voor ongi, heb het ook nog nooit na de eisprong gehad... gek

gaby ik vind het ook raar dat ieoor zo weg blijft... mss heeft ze even wat tijd voor zichzelf nodig?

17. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hoi dames,

Ik heb een poging gedaan voor het boekje open zenuw te scannen. Dat is niet gelukt. Zal eerst mijn man lief moeten aankijken, want de computer heeft geen contact met scanner. En ik heb zelf geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Alles staat hier in een netwerk met elkaar verbonden.

Wat jullie zeggen valt mij ook op, je moet veel zelf betalen. Begin van het jaar had mijn man pillen, mooi eigen kosten. Om vervolgens nu heel veel de vuilnisbak in te kunnen gooien. Was van de een op de andere dag stop gezet. Hadden denk nog voor ruim 3/ 4 maanden liggen. En de kosten voor het parkeren bij het ziekenhuis, geloof dat ik potje met kleingeld moet sparen voor de behandelingen straks.

De leuke dingen kosten niet altijd geld, bv op vistite gaan bij mesnen die je graag mag en waar je ook even een minder vrolijke bui mag hebben. Ik ga zelf veel met mijn moeder op stap. We gaan elke week op een vaste dag wandelen in het bos. Heerlijk en goed voor de conditie (alleen als het droog is hoor), Wel afleiding en verder gratis.

Verder dingen die je kan doen die niet teveel kosten: heerlijk in bad liggen, boek lezen, lekker dvd-tje kijken. Wat lekkers bakken, iets speciaals koken. Dat doen wij vaker dan uit eten gaan. Laatst nog een lekker varkenshaasje gekocht (bv als ze in de aanbieding zijn), gebakken aardappeltjes erbij. Heerlijk.
    Ik ben niet echt heel veel dingen gaan doen die veel extra geld kosten hoor.

Wij hebben wel eind april een caravan gekocht voor een prikkie. Deze staat op een vaste plaats, dus ook daar zijn we vaak te vinden. Is wat grotere uitgave, maar is stuk goedkoper dan regelmatig een hotel of huisje. Zijn we er even lekker tussenuit,. Is ook soort uitvlucht voor mezelf merk ik. Ver weg van iedereen. Maar na die 1e grote uitgave kan ik het rest van het jaar daar elk weekend zitten al ik wil (lukt niet door alle afspraken die ik verder heb).

Nadeel is wel dat het huishouden er inderdaad bij inschiet. Heb er vaak ook geen zin in en energie voor. Dit hele gebeuren kost soms al zoveel energie en kost me regelmatig mijn nachtrust. Dus ook vaak erg moe hierdoor.

Ik heb geen last van die spoting, geen idee wat het kan zijn. Misschien ook even aan huisarts vragen. Kan wel zijn dat het wat beschadigd is binnenin misschien. Ik heb zelf een plekje, als ik daar te vaak met ruw toiletpapier overheen ga dan gaat dit bloeden. Dus ik moet gewoon zacht papier hebben en niet dat goedkope schuurpapier.

Ik denk dat ieoor inderdaad even tijd voor zichzelf nodig heeft. Is opvallend dat ze er niet is inderdaad. Maar ja, bij haar gaat het ook allemaal niet van een leien dakje. Die heeft ook al heel wat tegenslagen gehad.

Zo straks nog wel wat in het huishouden doen en dan nog werken. Vandaag op een heel raar tijdstip. Van 13-21 uur. Kwam even zo uit met andere collega die vanavond ook werkt. En ik een iemand had beloofd om tot 12uur thuis te zijn ivm een bezorging van iets waar ik dan naartoe moet.
    Maar ja, had geen zin om tot 23 uur met kantoorwerk bezig te zijn.

18. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Hey dames!
    Leuke dingen doen is idd heel belangrijk in dit soort tijden. Dat kan ook zonder veel geld uit te geven, maar t is wel erg verleidelijk om lekker te gaan shoppen of iets dergelijks.

Spotting na de eisprong (en ver voor ongi) ken ik ook niet. Soms wordt er wel eens gesproken over een innestelingsbloeding, maar dan zou je zwanger zijn en die kans lijkt me wel heel klein bij jullie....toch? Maar ja....je weet maar nooit natuurlijk!
    Buren van mij zijn al jaren met z'n tweetjes en nu is zij ineens zwanger. Ik hoorde van een andere buurvrouw dat hun ooit gezegd is dat ze nooit kinderen zouden kunnen krijgen en nu jaren later.....verrassing!!! Dus......je weet maar nooit!

Manlief vandaag weer naar het zh geweest voor het vullen van zo'n o zo gezellig potje. Dus dat heeft hij ook weer gehad (ff oefenen voordat t straks voor het echie moet). Nog 3 nachtjes....dan gaat de eerste spuit erin; jeej!!!

xxx hypo

19. calani

calani Fanatiek lid

Jul 31, 2008
    1,347
    0
    0
    België
    hypo, t komt dicht!!! yihaaaa

zonnetje, laat maar hoor, dat scannen, is een heel gevecht precies, ik zal het ook maar gewoon kopen...

en ja idd, dat doe ik ook wel, leuke dingen die geen geld kosten, maar nu en dan toch ook kleine geschenken zoals een leesboek... of een etentje... god ja maakt niet uit hoe je het doet
    als je maar evenextra (verwen) tijd neemt voor jezelf en je partner...

20. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

Ik heb niets gelezen. Wil alleen even een ego-berichtje kwijt.

Vandaag heb ik krampen gekregen. De kans is groot dat ik morgen ongi ben en dan is de 2e IUI ook mislukt. :(:( We zullen volgende week naar de fa gaan om de andere methoden (IVF of ICSI) door te nemen. Pffff.....:(

Dag

Share This Page