timon: hooop echt dat je niet ongi word... all: k hou t ff bij knuffels uit delen.. ben echt zoooo giga moe... *knuf*
Hier nog 1 moe, hihi: echt weer maandag, dat vroege opstaan kickt er altijd in die eerste dag. Viel het kraambezoek mee, Hypo? Ben inmiddels wel een beetje boel zat van de spotting, gatver, vies en irritant. En niet normaal op dit moment in de cyclus...... En praat maar niet over innestelingsbloedingen, zwanger ga ik echt niet worden tussen de lakens.... Morgen weer naar de huisarts, mag ze haar licht laten schijnen over de spotting. Ben benieuwd wat ze verder te melden heeft over hoe het is gelopen bij de praktijk. Leuk dat je zo veel typt Zonnetje. Ik maak me er helemaal een voorstelling bij!
timon meid, die krampen betekenen nog niets!! moed houden mijs, ben benieuwd wat je huisarts gaat zeggen over je spotting! heel gek toch
@ Timon ik hoop dat het zwangerschapskrampjes zijn ik duim...... @ all hoe is het verder? sorry dat ik niet naar iedereen persoonlijk reageer ik zit namelijk op werk dus een paar bladzijdes niet gelezen..... Ik ben 3 dagen overtijd en ik voel geen ongie aankomen wel pijnlijke borsten en aders zelfs op mijn tepel...... pfff dit is echt zenuwslopend!!!! en ik heb een afspraak staan op 15 oktober en ze willen dat ik bloed prik op CD 3 EN 21 maar nog geen ongie te bekennen ik ben bang dat ik voor de 2 de keer weer moet verzetten al dat wachten enzv.....pffff
@sjan: als ik jou was zou ik evt testen. Dan weet je wat. Je hebt wel de symptomen van zwanger worden, maar lichaam kan ook misleiden. Maar wie weet. En anders wordt het je afspraak verzetten inderdaad. Maar ik zou een test wagen. @calani: ik kan ondertussen scannen, maar dan houdt het weer op wil ik het hier krijgen. Heb het geprobeerd, maar omdat het een boekje is krijg je een fotokopie. En dan kan ik dus niet kopieëren naar dit forum. @mijs: hoe was het bij de dokter @timon: hoe is het bij jou met je krampjes? Ik vind het heerlijk soms hier even mijn hart te kunnen luchten en lekker te schrijven.
Hier even minder nieuws. De 2e IUI is mislukt en we hebben volgende week een afspraak met een fa om een andere methode te bespreken (IVF of ICSI). Zoals jullie weten heeft mijn man tijdens de IUI veel minder zaadcellen geproduceert dan tijdens de onderzoeken. Dit maakt dat we nu uit de IUI stappen. Ik baal wel erg, want zie op tegen de naalden. Ik heb namelijk begrepen dat je met de andere methoden moet spuiten en dat is dus niet mijn ding. Verder heb ik me er niet in verdiept. Nu even dit verwerken.
@sjan: als hij vanavond positief is weet je genoeg. @timon: balen voor je. Hebben ze geen proefopwekking/ sot gedaan? Want dan had het daar toch ook al uit moeten komen. Want het kan zijn dat na bewerking er te weinig over blijft. Je had geluk dat je niet hoefde te spuiten. Ik moet namelijk ook met iui spuiten. Dat doen ze in mijn ziekenhuis standaard. Succes
Ik had geluk om niet te hoeven spuiten, maar dat zal nu vast anders worden. Voordat we aan IUI begonnen heeft mijn man 2 keer een semenonderzoek gehad waar ruim 3 miljoen werd gescoord. Met de IUI scoorde hij ruim onder de 0,5 miljoen en dat is helemaal niet goed. De oorzaak is onbekend.
Ja, maar er is volgens mij verschil tussen het semenonderzoek en de opwerktest. Wij hebben meerdere sementesten gehad en een opwerktest. Aan de hand van deze test werd gekeken of we voor iui in aanmerking kwamen. Voor ons hield dat in dat we zaad in een speciale vloeistof moesten inleveren ivm de antistoffen. Dan wassen ze het zaad schoon, met andere woorden, al het goede zaad halen ze eruit. En dit gebruiken ze voor iui. En het aantal wat dan overblijft is wat ze bekijken of het iui, ivf of isci wordt. Want het kan dus best zijn dat er na schoonwassen/ bewerken dus heel weinig goed zaad overblijft. En het gewone semenonderzoek is het aantal zaad wat er in totaal in zit, dus ook het slechte zaad. Dat is wat ik ooit begrepen heb tijdens onze onderzoeken
Ik heb dit nooit zo begrepen. Dat wat ze met de semenonderzoeken hebben overgehouden was voldoende om IUI te doen. Wat ze nu allemaal zullen willen gaan doen zien we wel. Misschien wel SOT.
Volgens mij is dat allemaal wel hetzelfde. Alleen heet het anders. Dat is dan wel raar ja. Dan hoop ik maar dat ik ook niet zoiets ga krijgen dan. Is bij ons 1 keer gekeken of we iui konden doen. Succes ermee
Ik ben helaas ook van de partij. 24 septjl hebben wij ook een zaadonderzoek gekregen en helaas een zeer slechte uitslag 1,4 miljoen zwemmers gevonden waarvan er maar 2 procent goed beweegelijk is. Helaas te weinig voor IUI of IVF en mijn gyn heeft gezegt dat onze enige redmiddel ICSI zou zijn. Ik had het eigenlijk nooit verwacht aangezien we samen al kinderen hebben. Wat ik me alleen nu afvraag hoe verder? Want ze zeggen dat ze me zo wie zo doorverwijzen naar ICSI maar wat moet ik me daarbij voorstellen? Hoe gaat dat en hoe lang is de wachtlijst daarvan? Weet iemand dat Liefs Vonnie
Beste Timon dat is balen....knuffel voor jou, Daar zou ik ook tegenop kijken al die naalden.... @ vonnie wat een rotnieuws meid heel veel succes !
Timon, hè bah, de IUI inderdaad mislukt. Ik snap dat het een teleurstelling is, ook al hebben jullie slecht nieuws gehad over het zaad van de afgelopen poging. En ook een teleurstelling dat IUI niet meer jullie weg is. Jij ziet op tegen het prikken en daar ga je doorheen moeten. De één vindt dit erger dan de ander. Voor jou is het superakelig, dus niet leuk dat je dat moet gaan doen. Ik vind niet dat je 'geluk' hebt dat je dat tot nu toe niet hebt hoeven doen. Ik snap wel dat je het zegt zonnetje, maar ik vind dat we hier allemaal zeer weinig geluk hebben in iets (kindje krijgen) dat zo natuurlijk en makkelijk zou moeten gaan.... Dikke shit voor jou nu Timon! Sjan, superspannend!! Wat een akelige uitkomst Vonnie. Lijkt me ook heel moeilijk en onwerkelijk in jullie situatie, waarbij er al kindjes zijn. Vonnie, wachtlijsten verschillen per ziekenhuis. Je eigen zh/ gynaecoloog zou je moeten kunnen adviseren over de wachtlijsten van verschillende ziekenhuizen. Mijn huisarts zei dat ook je ziektekostenverzekeraar je daarin kan adviseren. Maar ervaring heb ik er niet mee. Ik ben een beetje bang voor het moment dat we de lengte van de wachtlijsten te horen krijgen....
hey meiden, sjan, en vertel, je hebt vast al getest intussen!!! ben zooo benieuwd, en het ziet er zo goed uit, overtijd en je klachten... timon; lieve meid, dat is echt slecht nieuws, en ik denk niet dat ze nog een sot zullen doen, dat hebben ze vast al gedaan zonder het uit te leggen gezien jullie al IUI gedaan hebben, met minder dan 0,5 mljn zaadjes, zal het vast ivf-icsi worden, los van het resultaat na de sot... ik weet uit ervaring dat dit nieuws moeilijk te verwerken is, vooral omdat ik ook een naalden fobie had, ja hoor "had", nu heb ik dat niet meer... ik wens je veel moed toe!!!! mijs, ben je nu al bij de huisarts geweest voor je spotting? ik, ik voel nog niets... dag 5 na tp, dag 10 na eisprong...
Calani, bij jou ook superspannend! wie weet zit je nog steeds met zijn drieën in de zetel Ja, ben bij de huisarts geweest. Ze vond de spotting niet verontrustend. Na eisprong kon dat door dik BMslijmvlies dat al een klein beetje afbreekt. Ik vond het raar, want ik heb het anders nooit. Nu ik een prima tempcurve had, geen heel rare onregelmatige cycli heb, dacht ze dat er niet echt wat mis zou zijn met mijn vruchtbaarheid. Nou, was niet echt gerustgesteld, maar het moet maar wachten tot we bij de FA terecht kunnen. Verder een prettig gesprek. Ze erkende dat er een aantal zaken niet goed geregeld waren, die ze meeneemt in het werkoverleg. Verder merk ik dat het me al veel rust heeft gegeven dat ik er vrijdag ben geweest. Ben sindsdien minder down/somber!
mijs wat goed nieuws dat 1 die spotting niets erg is en 2 dat jij je beter voelt houden zo!!! en ja wie weet zit ik nog steeds met 3 op de bank
@Vonnie: welkom (helaas) op ons forum. Ik vraag me bij jou af of ze niet nog eens een zaadtest zullen doen. Ze gaan nl nooit af op maar 1 slechte zaadtest, aangezien het zaad kan wisselen van kwaliteit. (en aangezien jullie al een kindje hebben) Wachtlijsten verschillen heel erg per ziekenhuis. bij ons was geen wachtlijst. Ben je alleen nog maar naar de huisarts geweest? Veel sterkte met t rotnieuws! xxx hypo
sjan: 3 dagen overtijd.. jeeh spannend hoor.. k duim voor je.. timon: dat is niet leuk nee..en dat je opziet tegen t spuiten en al die naalden steeds.. begrijp ik heel goed hoor.. *knuf* vonnie: jeetje wat naar zeg.. en vooral omdat jullie al kinderen hebben.. dan verwacht je zoiets al helemaal niet. sterkte ermee! mijs: fijn dat die spotting niks erg is..en ook fijn dat je je wat beter voelt zeg! sjan: en? hypo: nog een nachtje slapen