Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @timon/ mijs: het is inderdaad niet leuk om te prikken nee. En inderdaad moet zoiets natuurlijk gaan. Jammer genoeg bij ons niet. Ik zal de volgende keer even nadenken voordat ik iets typ. Was niet helemaal zo bedoeld over gelukkig niet spuiten. Sorry. Snap dat je ertegen op ziet. Hormonen spuiten oke, maar zo een punctie lijkt me niks met een naald.

@mijs: gelukkig dat de spotting niet iets ergs is, maar is wel vervelend. Heb wel gehoord van een paar dagen, maar bij jou is het wel erg lang. En vroeg in de cyclus. Hopen dat het eenmalig is. Gelukkig dat de arts het ook zo goed verder op nam. Jammer genoeg gaat er in de medische wereld nogal eens wat mis.

@sjan: hoe is het ermee?

@calani: hopen op goede uitslagen. Nog even geduld voor je.

@hypo: succes vanaf morgen, is bijna zover.

@vonnie: dat is dan wel apart dat je nu slechte uitslagen hebt, terwijl je wel al kinderen hebt. Heb je in het andere topic even gesproken, maar dat niet begrepen. Ging het toen wel makkelijk zwanger worden? Kan zijn dat door omstandigheden zaad misschien slecht is geworden.
    Denk aan koorts afgelopen 3 maanden, stoelverwarming in auto (denk je niet zo snel aan), veel sauna, hete baden.
    Hopelijk was het eenmalig dat het zo slecht was.
    Verder kan ik je geen info geven over de isci.

Hopelijk heb ik iedereen gehad, anders sorry, maar dan liet mijn geheugen me in de steek.

Vandaag redelijk rustige dag gehad op mijn werk gelukkig. Maar nog wel moe van alles.
    Morgen een avond werken ipv ochtend, was ik niet zo blij mee, maar ja, iemand moet toch op pad.

Vanavond avondje voor mezelf, man heeft cursus. Kunnen deze week weinig ruzie maken, gezien of de een veel weg is of de ander. Want ik moet weekend ook nog werken. (gelukkig maar eens in de 4 weken)

2. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Hey dames daar ben ik weer........

de duivels zijn doorgekomen vandaag :( jeetje ik ben dit keer heel erg teleurgesteld want het leek echt op een zwangerschap.....ik denk dat ik het neutrale zwangerschap ga uitsluiten......het is vermoeiend.... ik stond vandaag voor mijn werk op de beurs en jeetje ik kon bijna janken.

Ik ga me maar richten op de behandelingen.

hoe is het met jullie gaat alles goed hier?
    Lief dat jullie eraan hebben gedacht....

hier een groepsknuffel..voor jullie

3. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    sjan, ik herken je gevoel. Ik heb elke maand last van misselijkheid, regelmatig pijnlijke borsten enz. Dan dacht ik ook elke maand van ja het is raak. En zeker als ik dag overtijd was. Ik deed ovutesten, dus wist wanneer ik ongi moest worden.
    Dan zat ik ook te janken dat het weer niet gelukt was. Zeker in de maanden dat ik zelf moest proberen en we dachten dat de medicijnen konden werken. Is altijd balen dus, zeker als je je ook nog vrolijk moet houden voor je werk.
    Hopelijk heb je nu even tijd om je teleurstelling te verwerken.
    Verwen je vanavond maar lekker. (weet dat het niet tegen de teleurstelling opweegt, maar je voelt je misschien weer wat beter dan.)
    Ik heb het nu even losgelaten en richt me inderdaad op de behandelingen. En hopen doe ik ook nog wel hoor. Hoewel ik de laatste tijd wat minder zin heb in verplichte sex. Dus als het zo uitkomt dan houdt ik rekening met mijn eisprong, maar zie het niet meer als verplichting. Merk wel dat de teleuurstelling wat minder is de laaste 2 maanden. En dat ik niet elke keer zit te huilen.

Succes en je mag altijd hopen in wonderen. Heb je nog wat om over te dromen.

4. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    sjan, knuffel meid, verdorie toch, en ook ik bleef altijd hopen
    zelf toen we wisten dat het sperma heel slecht was...
    jouw beurt komt nog, sterkte hoor!!

zonnetje, wij doen ook niet meer aan seks op bep tijdstippen, enkel als we zin hebben

5. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

sjan: he toch.. :( dat is niet leuk :(

6. gaby1986

moet ff iets kwijt..

vlak voordat ik ging werken ging ik t plantje van mij oma (die overleden is) even onder de kraan houden.. want dat plantje is bijna dood.. en toen bedacht ik me.. ik haal t plantje er gewoon uit en doe hem in vers grond.. misschien helpt dat.
    ik graaide dus met mijn hand in t zand en haal er een grote schep uit.. kijk ik goed.. zie ik allemaal kleine wormpjes erin.. (zoooo vies) dus ik schrok.. waardoor t plantje in de wasbak viel. al het zand eruit.. dus ik spoel het weg.. waardoor nu de wasbak verstopt zit.. en nog steeds allemaal zand erin met wormpjes.. maar ik moest werken.. kom ik net thuis.. (natuurlijk nog steeds wormpjes en zand op t aanrcht en in de bak) want ik ga dat echt niet opruimen.. dat mag joey straks doen.. maar k dacht k ga de post ff pakken.. ligt er gewoon een bekeuring in van 60 euro..(oepsie) hij is voor mezelf..
    belt joey net op... dat die niet weet hoe laat die thuis is want er is een machiene kapot.. fijn!
    mijn dag (vanaf de middag) poeh hee.. had beter in bed kunnen blijven liggen geloof ik.

7. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    ooo neen gaby
    wat een pech-dag
    en brrrr ik zie het zo gebeuren dat met die wormen, eng seg!
    en ik heb ook onlangs mijn eerste bekeuring gehad, 55 euro, stom hé
    maar goed, neem wat chocola of chips, zet een vrouwenfilm/serie op en ontspan en wacht zo op je lief mannetje die dan die VIEZE wormen wel zal opruimen
    knuf

8. gaby1986

calani: ja lieve mannetje belde net dat die niet weet hoe laat die thuis is omdat er een machiene kapot is op t werk die hij moet maken..
    dus ben nu broodje ei aan t maken.
    en die chips en chocola.. ga ik maar niet aan beginnen.. ben nog steeds aan de lijn namelijk..

maar ja.. we hebben allemaal wel eens zo'n dag..

9. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Ja, balen Gaby; dat soort dingen komen allemaal tegelijk!

Nou dames; de eerste spuit zit erin. Pfff, ik moest ondanks dat ik er zo naar uitkeek toch wel een drempeltje over hoor.
    De prik zelf viel wel mee, maar het inspuiten vind ik nog wel even lastig. Ook vind ik de vloeistof best branden. Mijn huid was ook wel een beetje geirriteerd, maar dat trok ook weer vlot weg. Nu voel ik t nog wel een beetje branden. Hadden jullie dat ook?
    Lekker weekend nu, dus ik probeer maar lekker te ontspannen.
    xxx hypo

10. gaby1986

hypo: ik had dat soms dat ik t voelde branden.. maar ook niet altijd. mischien is t morgen wel minder..

11. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hypo ik had dat ook soms
    don't worry
    goed gedaan, je eerste prik,
    was bij mij ook nogal een drempel...

gaby, op een dag als de jouwe zou ik het lijnen toch wel even aan kant zetten, ben mss een heel slechte invloed nu maar het zou dat zijn of treurig zetelen, ben een enorme emo-eter
    toen de poging mislukt was laatst heb ik 3 dagen op rij chips zitten vreten, zo kwaad-bang-triest-teleurgesteld was ik...
    ga nu ook al een voorraad aanschaffen in geval van...

12. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Gaby, wat heb jij een pechdag gehad. Was het vandaag weer goed?

Ik ben de wereld alweer een stuk zonniger aan het inkijken. Dit was (voor mij) een flinke dip en echt niet iets wat ik vaak wil hebben. Misschien mijn aandacht toch proberen meer op andere dingen te richten dan zwanger willen worden.
    Eerst het gesprek maandag maar afwachten. Dan weet ik welke weg het kan worden en wat er allemaal bij komt kijken. Hierna willen wij onze grens gaan bepalen.

13. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @gaby: wat een pechdag voor je. Gatver die wormen. Houdt daar niet zo van.
    Bekeuringen heb ik jammer genoeg wat vaker. Hoewel het nu wel even weer rustig is. Laat ik het afkloppen. Ik rijd ook wel veel hoor. Ik rijd voor mijn werk soms 40/ 50 km op een dag. Ik werk in de thuiszorg, 10 km heen terug. En dan nog tijdens werktijd.
    En zeker als het rustig is rijd je snel 60 ipv op de doorgaande wegen. En daar staan ze nou juist veel te flitsen. Heb de bekeuringen altijd op dezelfde weg. Staan daar altijd auto's geparkeerd, dus flitsauto valt niet op.

En dan zit je nog de hele avond alleen ook, hopen op vandaag een betere dag.

@hypo: voor jou is het echt begonnen. Kan me voorstellen dat het lastig is.

@timon: nog even afwachten voor jou. Kan me voorstellen dat het rotnieuws is wat je moet verwerken.

@calani: ook ik ben een emo-eter. Wil er ook wat af hebben, maar dat lukt me nu echt niet.

Vandaag ben ik lekker vrij. Wel een hele dag, mag het weekend weer werken. Gelukkig maar eens in de 4 weken.
    En morgenmiddag ook nog op visite bij zwager en schoonzus voor verjaardag. Die net een baby hebben van 10 weken.
    Kijken wat voor vervelende opmerkingen ik dit keer krijg van schoonfamilie. Zie er beetje tegenop.
    Paar weken geleden kreeg ik van schoonzusje te horen dat ik er maar niet zo mee bezig moet zijn en het van me af moet zetten. Terwijl ik die maand elke week een afspraak had voor onderzoek.
    En ovulatietesten gebruiken heeft ook geen zin volgens haar, want als alles goed is wordt je daardoor echt niet zwanger. Nee, ze was zelf na 6 maanden zwanger. Dan had ik die ook niet hoeven gebruiken als het zo makkelijk ging.

Ik ga zo maar eens naar de kapper. Ben al vanaf eind mei niet geweest. Kwam er niet van.

14. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    #3854 Mijs, 2 okt 2009
    Laatst bewerkt: 2 okt 2009
    Timon, inderdaad je goed laten informeren en samen bepalen wat jouw en jullie grens is. Prima.
    Het lijkt me een verschrikkelijk moeilijke afweging.

Hypo. Spuit zit er in. Kan me voorstellen dat je een drempel over moet. Niemand doet dat immers vrijwillig, dat is ook niet leuk. Maar je weet dat het moet, dat het je een weg is naar een kindje.
    Ik vind jullie allemaal dapper en jullie zijn mijn voorbeeld. Jullie zijn al zoveel verder dan ik. Al zoveel langer moeten wachten. And you're still standing!

Calani, vind het mooi, je chipsverhaal. Dat je nu al troostvoedsel an het binnenhalen bent, hihi.
    Merk dat ik nu ook vreselijk aan het snoepen ben de laatste weken. Normaal kost het me al veel strijd en moeite om op gewicht te blijven. Nu is het een nóg grotere opgave.
    Lekker snoepen is voor mij 'leuk tijdverdrijf'. Het is of me en leuke hobby wordt afgenomen als ik niet mag snoepen.
    Lesje Vlaams/Nederlands voor Janneke: zetelen versus bankhangen. Of op z'n Amerikaans een avondje de couch potato spelen.

Sjan, wat een teleurstelling als je al een flink aantal dagen overtijd bent. Huil het er goed uit.

Over bekeuringen. Ben een brave automobilist. Paar maanden geleden mijn eerste bekeuring. Ik had mijn auto bij een collega in de straat geparkeerd. Daar staat ie wel vaker. Bezoekerspas van haar er braaf in. Einde van de dag: bekeuring. Hadden ze net die week aan die kant van de weg parkeerverbod ingesteld. Mijn collega wist het zelfs niet. Alle bewoners en bezoekers een bon. Pffff.

Gaby, gatver wat een pechdag, vieze wormenboel. Op de 1 of andere manier kan ik dat soort dingen nu slechter verdragen dan voor het 'slechte sperma nieuws'. Heb jij dat ook?

Zonnetje, lekker vrij vandaag. Ik ook!
    Je moet maar een mentaal schild gaan opbouwen voor contact met je schoonfamilie. Ze sporen niet. Ze hebben geen inlevingsvermogen. Je mag ze niet meer serieus nemen van me. Als ze die dingen zeggen, ene oor in, andere uit. Slimmer zijn ze niet. Laat hen maar denken dat ze 'door er niet mee bezig te zijn geweest' zwanger te zijn geworden. Wij weten wel beter. Zij hebben het geluk dat ze vruchtbaar zijn en beseffen het niet eens. Wij weten dat hoe weinig we er ook mee bezig zijn en hoe ontspannen we ook zijn, dat het stommerotklote zaad van onze kerels daar niet beter van wordt. Natuurlijk zijn we er mee bezig want het gáát immers bij ons niet op de makkelijke neukmanier zoals het voor anderen werkt!!

Ik had het met een collega over 'wat mensen zeggen' en wat nou kwetsend is en wat gevoelig ligt en wat niet. We kwamen er achter dat het niet echt speciaal over baby's of zo hoeft te gaan. Ik ben ook gewoon sneller van slag door tegenspoed dan eerder. Kan niet zoveel hebben.
    Zoals ik eerder al typte voelde ik me een poos somber en vond 'er niks aan'. Na het huisartsenbezoek vorige week ging het stukken beter met me.
    Tot er woensdag door een opeenstapeling van dingen toch weer een huilbui kwam 's avonds. Een aantal opmerkingen en iets dat onduidelijk was op het werk en toen bleek er iemand weer zwanger te zijn. Gooi er een zielige film overheen (die helemaal niet over kinderen/baby's/ zwanger ging) en hoppa: brullen.
    Mijn man kwam achter me zitten op de bank en hield me vast. Dat was heel fijn. Maar ik huilde: 'ik wil zo graag een kindje. waarom krijg ik nou geen kindje? Ik ben zo'n lieve mama'.
    En dat gaat mijn man door merg en been. Het maakt hem zo verdrietig om mij zo te zien. En hij is zelf ook al verdrietig. En hij heeft ongetwijfeld het gevoel dat hij mij dat verdriet heeft bezorgd.
    Het maakt dat ik denk dat ik hem die huilbui niet aan kan doen.
    Ik vind het echt iets heel moeilijks om binnen je relatie mee te maken.

15. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @mijs: dat mentale schild ben ik deels aan het opbouwen. Ben al bijna een jaar in gevecht hiertegen. En tegenwoordig ga ik gewoon stuk minder, als ze bellen of gebeld moeten worden mag mijn man dat lekker zelf doen. En ik heb besloten als ze er morgen over beginnen dat ik gewoon zeg dat ik het er niet over wil hebben. Kunnen ze ook minder rotte dingen terug zeggen. Want het komt vast tersprake, gezien we ondertussen te horen hebben gekregen dat we over een paar weken kunnen starten. Nog 1.5 cyclussen wachten.

Het is ook een opeenstappeling van dingen, je bent gewoon kwetsbaarder. In elk opzicht. Ik heb ook veel huilbuien gehad hoor. Ik merk nu ik weet dat ik over 1,5 cyclussen weer kans heb voel ik me wel beter. Nog niet helemaal goed.
    Vanmorgen ook weer tijdens het winkelen, allemaal baby's en kinderwagens. Dat vind ik soms zo vervelend, dan denk ik ook waarom wij niet.

Onze tijd komt ook nog wel denk ik dan maar. Mijn gevoel zegt dat het gewoon gaat lukken.

Maar je wilt niet weten hoeveel tranen enz hier al vergoten zijn afgelopen jaar. En soms om de meest onnozele dingen hoor. Of ineens spontaan, zonder rede.

Wat betreft die bon: ik zal een klacht indienen, omdat het niet bekend is. Kans dat je het misschien terug krijgt. Nadeel is dat je het wel eerst moet betalen.

Als je hier lang genoeg meeschrijft ben jij straks degene die verder is dan de nieuwe mensen. Want er komen steeds nieuwe mensen bij. In het begin dacht ik ook van jeetje die zijn stuk verder dan mij. En zie nu ik mag ook bijna. En zijn er andere mensen die net instappen.

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wat een lekker stel zijn wij deze week met ons verdriet. Meiden, de zon gaat voor ons echt wel schijnen!

Zonnetje, jij gaat doen wat ik jaren geleden heb gedaan. Grappig om dat te lezen.
    Ik had geen aansluiting bij mijn schoonouders en had al snel besloten om max 1 keer per maand te gaan. In loop van jaren is dat áls ik zin heb' geworden. Dat vindt mijn schoonmoeder niet leuk, maar daar kan ik niets aan doen. Voor mij is het goed zo. ;)
    Doe wat voor jou goed voelt. Zeg zeker dat je er niet over wilt praten en hou dat vol, want vast dat iemand je toch iets wijs wilt maken. Heel vervelend dat je schoonzus de beste raad voor je heeft.:$
    Misschien kun je je voorstellen dat er rozenstruiken om jou heen staan en dat zij niet bij je kunnen komen. Dan zit je daar in je eigen kracht en dat zal je goed doen.

17. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ja, of gewone losse rozen, kaarsen, mooi goud licht. Heb zelf reiki 1 gedaan vorig jaar december. En dat helpt dan wel.

Schoonmoeder heeft vaak ook zulke raad hoor, maar die begon er de vorige keer niet over. Niemand van de familie (die ik al heel jaar, dus zolang we in de mmm zitten) vroeg hoe het met me was/ ging.
    Aan de ene kant niet leuk, aan de andere kant vind ik het wel prima. Ga ik ook niet zitten janken daar. Hebben vorig jaar van iedereen wel een kaartje gehad met sterkte, maar niemand vraagt daarna ooit hoe het gaat. Alleen hoe het gaat met alle baby's die er wel zijn.
    Maar ach, kies gewoon voor de mensen waar ik me prima bij voel en waar ik wel mijn ei kwijt wil.

Ik ging al niet zo heel vaak naar ze toe, ze komen ook weinig bij ons. Max 5 keer per jaar denk ik. Waarvan 2x verjaardag. Ze wonen ruim uur bij ons vandaan. Dus dat scheelt.
    Man gaat zelf ook heel weinig en belt ook weinig merk ik.
    En hij mag het initiatief nemen als hij wil vind ik.

Ze hebben het er zelf naar gemaakt door alle dingen afgelopen jaar, dus ja jammer dan.

Ga ook gewoon zo kort mogelijk naar de verjaardagen toe. Dus geen hele dag zoals eerst. Morgen heb ik ook nog goede rede, moet eerst werken. Tot 15uur. Dan nog omkleden en uur rijden. Is het al half 5 voor ik er ben. En ik wil graag optijd naar huis ivm zondag ook weer vroeg op. (kwart over 7 de deur uit uiterlijk).

Natuurlijk gaat voor ons de zon schijnen. Vind dat dat gewoon moet lukken. Jammer genoeg weet ik in mijn achterhoofd dat het ook kan zijn dat het niet lukt, maar daar ga ik gewoon niet aan denken.
    Jammer genoeg is de zon nu ver te zoeken bij mij thuis. Is hier namelijk erg donker en nattig.
    Maar nepzonnetje ophangen.

18. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    :D En die flink laten schijnen!

Mijn man gaat ook veelal ómdat het moet'. Mijn schoonmoeder woont een half uur hier vandaan, maar komt misschien 2x per jaar. Wij moeten altijd die kant op en dat is niet wat ik zomaar wil. Dus.... heeeeeel weinig meegaan. Hem hou ik niet tegen.;)

Ahhh, jij heb ook reiki 1. Ik heb dat zo'n 6 jaar geleden gehaald. Die tip van rozen kreeg ik van een vriendin, omdat zij het van yoga kende. Zo zie je maar weer... Bij mij werkt het uitstekend. Heb er al veel profijt van gehad.

Maar goed, ik moet stoppen en de laatste dingen inpakken. We gaan zo naar Loohorst. Een weekendje weg en dan maandag fris en fruitig (?) naar de fa om te horen wat ze als traject in gedachten hebben; IVF of ICSI.

19. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Veel plezier dan het weekend. Geniet ervan. Hopen op mooi weer, maar ik hoorde stormberichten.
    Loohorst is toch met subtopisch zwembad? Ga je daar van de palmbomen genieten. En de warmte

Ik had je al eerder over de rozenstruik gehoord. Ik heb een individuele cursus gedaan, dus was er alle aandacht voor mij. Toen nog niks verteld over de situatie. Nu loop ik bij de reikidocent ook voor homeopatie. nei-therapie. En daar heb ik best wat aan. En als ik dus naar schoonfamilie moet zet ik kaarsen met rozen neer (in gedachte dan he). Dat doe ik onderweg in de auto, als ik er toch naast zit te zitten.

Ik houd mijn man ook niet tegen, als ik zeg dan ga je zelf langs dan gaat hij ook niet. Vorige keer zei hij gewoon ik heb ze toch niks te vertellen. Hij had ze 2 weken eerder aan de telefoon gehad.
    Schoonmoeder was toen ook geopereerd. Hij is daarna dus nooit langs geweest. De operatie was wel tijdens onze vakantie. Maar daarna heeft hij alleen gebeld.
    Ik zou zelf wel bij mijn ouders dan langsgaan.

20. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Jaaaaa!
    Twee keer post vanmiddag:
    - boekje 'Open zenuw'
    - brief van ziekenhuis met afspraak: 23 november.
    Ziet er naar uit dat het niet alleen een gesprek gaat zijn, maar ook gelijk onderzoek van ons beiden.

Deel Deze Pagina