Ik ben het met jullie eens, die beweeglijkheid is erg belangrijk. Sophie, ik kan me voorstelen dat je onze waardes nog vrij hoog vindt als er bij jullie 0% goed is. Maar hopelijk gaat het toch lukken met die ene die nodig is. Hoe zit het met jullie verdere onderzeken? Mijn mannetje heeft volgens mij niet zoveel behoefte aan meerdere onderzoeken naar hem, hij wil gewoon een behandeling in. En ik wil gewoon snel zwanger worden , ha, ha. Wij worden dus maandag echt geholpen, dan laat ik wel weten wat ze allemaal onderzocht hebben. Groetjes van Mia
De gyn heeft mijn man kort onderzocht; kijken of alles er normaal uit zag en hij heeft bloedonderzoek gehad. Allemaal ok. Nu zijn we doorverwezen naar Radboud Nijmegen voor ICSI. We weten nog niet of ze daar eerst nog onderzoek willen doen naar de oorzaak. Ik weet dat ze vaak chromosomenonderzoek willen doen voor ICSI en dat duurt geloof ik twee maanden. Wij hopen zelf alleen maar dat we snel kunnen beginnen!
Mijn mannetje werd ook van onder onderzocht ja....omdat hij ook geopereerd is vroeger, omdat een bal niet was ingedaald....en ze doen dat standaard...verder moest hij 7 buisjes bloed af laten nemen, voor chromosomenonderzoek, hormoonhuishouding en andere mannelijke dingen haha! Nu moest ie voor het uitgebreide semenonderzoek voor de mogelijkheid voor icse.. En ja dat chromosomenonderzoek duurt 3 maanden voordat de uitslag er is...pfffffffff wachten, wachten en wachten maar we weten waar we het voor doen
Jeetje, dat chromosomenonderzoek duurt wel lang zeg! Doen ze dat standaard, of alleen als je voor ICSI in aanmerking komt? Zou wel fijn zijn als ze je ondertussen wel op de wachtlijst kunnen plaatsen. Mijn mannetje heeft nooit een operatie of zo gehad, dus wij vragen ons wel af waar het aan ligt. Maar ik geloof dat ze daar heel vaak niet achter komen bij mannen. Ik ga er maar van uit dat hij ook onderzocht gaat worden, ben ik gelukkig niet de enige Groetjes Mia
Tja, als hij vroeger geen bof heeft gehad of operaties aan zijn ballen, heeft het dan echt wel meerwaarde om te weten waarom? Als je uiteindelijk toch maar zwanger wordt van je mannetje?! Ikzelf zou niet zozeer hoeven te weten waarom het bij mijn vriend niet al te best is als het daardoor langer duurt voordat ik zwanger ben.
Hey Allemaal , Ik ben blij dit onderwerp tegen te komen. Wij hebben hetzelfde! De eerste test was 0,3 miljoen zaadjes waarvan bijna niks bewegelijk. De 2de was net iets beter maar weet niet percies hoeveel. Ook is de3 oorzaak ervan niet bekend. We hebben verschillende onderzoeken gehad maar het heeft niks opgeleverd. Wel zit hij aan medicijnen, waarbij staat dat het de vruchtbaarheid kan verminderen alleen zeggen 3 artsen dat dat niet zo is , dus ja moet je dan de bijsluiter geloven of de artsen ? Wij zitten nu in het ICSI traject en ben gisteren begonnen met de eerste spuit. Aangezien ik nog vij jong ben hebben we een vergrote kans. Het enige is dat er zaad gevonden moet worden op de bewuste dag. Er zit een kans in dat dat niet gebeurd. Je ziet wel even alles instorten na zo een uitslag, Liefs Silvana
Hoi, hoi, Susan, ik ben het helemaal met je eens! Maak mij maar eerst zwanger en dan mag je daarna alles onderzoeken Maandag naar de gyn, dus dan hoop ik meer info te hebben over alles. Syl, fijn dat je kunt beginnen met ICSI, ik zal voor je duimen dat er genoeg zaadjes te vinden zijn op de bewuste dag! Weet jij trouwens tot welke leeftijd ze je als "jong" beschouwen? Groetjes Mia
Beste Mia, Dankje, wij hopen er ook echt op. Nee ik weet niet tot welke leeftijd percies. Liefs Silvana
Hier ook erg slechte uitslagen, 0,01 en 0,02, waarvan bijna geen bewegelijkheid en afwijkende vorm. Wij zijn aan het wachten op de uitslagen of we goed genoeg zijn voor icsi ! 20 oktober weten we meer.... Trouwens zou genetisch onderzoek hetzelfde zijn als chromosomen onderzoek ?
Hey Goblingglow, dat zijn ook geen fijne waarden zeg! Maar ze zeggen altijd dat er maar een zaadje goed genoeg moet zijn, dus we blijven hopen voor je. Ik ben ook geen expert, maar volgens mij is chromosomen en genetisch onderzoek hetzelfde. Het gaat er dacht ik om of hij drager is van iets (bepaalde chromosomen afwijkingen). Groetjes van Mia
Beste Goblingglow, Bij ons werd er wel gezegt dat dat hetzelfde is. Ik ken je verhaal , maar inderdaad wat mia al zei , 1 goed zaadje is genoeg . Er is altijd nog hoop natuulijk. Veel sterkte met de uitslag! Liefs Silvana
jeetje, wat veel meiden die dus dit meemaken,...hier nog 1! niet echt om vrolijk van te worden, maar ook hier is de wens groot en gaan we echt alles eraan doen om te kieken of het dan wel mag gaan lukken. heb nog geen id hoe en wat, we staan aan het begin.. nu aankomende donderdag eerst naar de ha. want volgens mijn assistente moesten we n verwijskaart hebben. dus gaan we ff doen dan.. is wel heel lief trouwens wat mn vriendje pas zei. "het maakt niet uit hoe het gebeurd, als er maar n kindje van komt' echt smelt momentje.. mjah is n echte mannen opmerking.. hahahah i know.. maar wel lief bedoeld! succes almaal! en mayb kunnen we elkaar beetje op de hoogte houden zo? liefs kanjer
Oke dus het is hetzelfde, ik zat al ineens helemaal te twijfelen haha. Ja vind het wel erg spannend hoor, zit nu ook (bewust) niet veel hier, omdat ik het dan helemaal niet meer kan loslaten... Maar ik hou jullie op de hoogte hoor, en ik zal in ieder geval 1 x p.w. kijken hoe het bij jullie gaat, want ik leef zo mee met alle meiden hier [-o< Liefs C.G.
Hoi meiden, Wij mogen waarschijnlijk binnenkort met IUI beginnen. Wij hebben 'geluk' dat de zwemmers niet zo slecht zijn dat we meteen moeten beginnen met ICSI. Woensdag moet ik weer naar mijn arts, ik ga alle waardes van de zwemmers eens opvragen want die hebben we nooit zo precies gehad. Mijn mannetje is vroeger ook geopereerd aan een niet ingedaalde bal, zal daar wel aan liggen. Maar eigenlijk maakt het me niet uit waar het aan ligt. Dat weten veranderd de zaak voor mij niet. Veel succes meissies!
Hallo meiden, Ik heb een vraagje aan jullie, wij komen pas net kijken in het medische wereldje, wij zijn inmiddels een jaar bezig en mijn man heeft afgelopen vrijdag zijn zaad moeten inleveren bij het lab. Nou zijn we door alle spanningen vergeten wanneer de uitslag dan bekend is bij de huisarts!? Kunnen jullie mij een indicatie geven, zodat ik ik rond die tijd de huisarts kan bellen? Willen namelijk zo min mogelijk contact met de huisarts, aangezien het een hele nare man is! Hoop dan ook snel een doorverwijzing te krijgen voor de gyn. We gaan hierna dan ook snel opzoek naar een andere huisarts natuurlijk! Alvast heel erg bedankt!
Ik kan je helaas niet helpen meis, wij hebben in het ziekenhuis meteen een vervolgafspraak gemaakt voor de uitslag. De huisarts was toen al niet meer in beeld.
Bij een normaal onderzoek via de huisarts kun je met een week de arts bellen voor de uitslag. Wij moeten nu een uitgebreid semenonderzoek laten doen er daarbij duurt het twee weken voordat de uitslag bekend is. Sterkte.
He allemaal, Hier nog iemand in de zelfde situatie... Donderdag hebben we weer een gesprek bij de gyn... Wordt het iui of ivf? Daar gaan we het over hebben.. Spannend allemaal, erg zenuwslopend pffff
Het zaad wordt gewoon meteen getest natuurlijk dus het lab weet de uitslag natuurlijk al vrij snel... Hoe snel het vervolgens bij de huisarts op tafel ligt, weet ik niet. Ik zou hem vandaag gewoon bellen en dan weet je meteen hoe het zit! Mia, vandaag had je toch de afspraak bij de gyn? Hoe is dat gegaan? Zelf zitten wij nu ook gewoon weer lekker te wachten tot de tijd voorbij gaat en de vervolgonderzoeken verder gaan. In theorie kan het natuurlijk wel elke maand raak zijn want ja, 1 goede zwemmer zit er sowieso bij maar of die het redt tot waar die moet zijn......... Volgende week mag ik testen maar ja, ik ga mezelf maar geen valse hoop geven. Voor ons is 22 oktober D-day want dan horen we wat er besproken is door het team van gynaecologen en wat de vervolgstappen worden.