Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Oh Merel, wat ontzettend vervelend voor jullie (en dan druk ik me nog zacht uit). Ik hoop dat jullie snel een 2e poging mogen ondernemen.!

2. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    @ Merel ik had je al een pb gedaan, maar hou je ons op de hoogte ?

@ Pim, gelukkig dat je de ketting mooi vind, je kan me altijd een pb-tje doen tegen sinterklaas ;)
    Dat je nog niets hebt gehoord van het radboud... hoelang is het geleden dat je de brief hebt verzonden ?

@ Mia, ik ben het ff kwijt, maar wat is er morgen :oops: ? De uitslagen krijg je toch pas eind oktober, of ben ik door de war ?
    Mijn man is normaal ook heel erg nuchter, maar hij heeft echt een dipje nu, maar zoals ik al zei heeft hij het ook ontzettend druk op werk aangezien hij op de beleggersafdeling werkt....

@ Laris, weet je al meer ? (ben niet ongeduldig ofzo ;) )

@ Suus, hoelaat krijgen jullie de uitslag ?

ben zo benieuwd naar alles :oops:

Liefs Gobje

3. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Merel, dikke knuffel voor jou meis, sterkte.

Liefs Zora

4. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Zora , jij ook succes de 23 ste ! Ik ga ook hard voor jou duimen....

hahaha heb de blaren al op mijn handen staan van al dat geduim ;)

5. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Lieve meiden,

Ik kan het bijna niet geloven, maar ik ben ZWANGER! Ik kan wel krijsen, gillen, springen, huilen (heb ik tuurlijk al gedaan samen met mijn mannetje).........het is zooooooo gaaf en zo'n wonder! Bij ons was het echt heel onwaarschijnlijk dat het op de natuurlijke manier zou gebeuren en we hadden ons al helemaal ingesteld op de medische molen.

En nu.......verwachten wij gewoon ons kleine wonder, ooow, ik kan het bijna niet geloven.

De test sprong zo ongeveer direct op 'zwanger', dat moment! Ik ben zo stikgelukkig :)

Merel, wat vreselijk verdrietig voor jullie, had zo gehoopt toen ik inlogde dat wij samen heel blij konden zijn.

Maare meiden, het is ons gelukt........wonderen bestaan!

Heb moeite de domme grijns van m'n gezicht te halen. Ben blij dat ik het hier kan delen, want wij zeggen het nog tegen niemand behalve mijn ouders....die horen het zaterdag :)

6. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Laris : VAN HARTE GEFELICITEERD !
    Wat geweldig, ik ben helemaal blij voor jullie, ik kan me zoo voorstellen dat je de hele dag blijft grijnzen ;)

7. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee meiden,

Laris, wat ontzettend geweldig nieuws! Ik ben zo blij voor jullie! Van harte gefeliciteerd en ga lekker genieten van dit goede nieuws :)

Wij zijn net terug van de VU... Maandag zijn we besproken door het team en ze hebben geconcludeerd dat, ondanks al mijn lange bloedingen, dat een zwangerschap niet in de weg zal moeten staan. Bij mij worden dus geen onderzoek gedaan. Ik had vorige week natuurlijk al de uitslagen van manlief opgevraagd en dat was een beetje wisselend dus maar nog steeds niet goed genoeg. Ze zei dan ook dat ze ons niet wegsturen om de natuur zelf een kans te geven maar dat dit wel voldoende reden is voor verdere onderzoeken. Nu gaan ze a.s. dinsdag bij hem een lichamelijk onderzoek doen en 13 november krijgt hij een scrotumecho (echo van zn ballen) om te kijken of er afwijkingen zijn, zoals spataders e.d. Daarna moeten we weer besproken worden door het team en dan ergens begin dec zullen we terug moeten komen en dan horen we het ECHTE behandelplan. Ze had het eigenlijk al meteen over ivf of icsi dus denk dat we te slecht zijn voor iui. Dat was dus wel even een teleurstelling. Aan de andere kant, de wachttijd voor iui in de VU bedraagt 4 mnd en voor ivf/icsi is dat korter zei ze. Begin december zullen ze ons dus wrs op de wachtlijst zetten. Afh van de op die dag geproduceerde kwaliteit gaan ze besluiten of het een ivf of icsi terugplaatsing zal worden... Spannend allemaal! Heb wat gemengde gevoelens, ben blij dat het allemaal best vlot verloopt maar vind het wel ontzettend naar dat we geen iui kunnen doen.......... Nu het nieuws maar persoonlijk aan mn schoonmoeder vertellen met manlief. Hopelijk moet ik niet huilen dan...... Tranen springen nu al wel in mn ogen dus het wordt wat......

Iig, laris super goed nieuws! Gun het je van harte! En Merel, kop op en vol goede moed op naar icsi nr 2...

Vanmiddag kom ik wel weer ff kijken hier. Ga maar ff mezelf verwennen vandaag met allerlei nieuwe kleding ofzo. Of we gaan verlovingsringen uitzoeken... Manlief moest eigenlijk werken vanmiddag maar heeft besloten thuis te blijven (voor me). Wat een lieverd is het af en toe. :)

8. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Dank je wel! Ik kan het nog steeds bijna niet geloven....het is zo onwerkelijk na 14 maanden. Maar wij zijn echt overgelukkig en hopen dat het helemaal goed gaat!

Hè Susan, dat is idd slikken hoor dat nieuws, je kan je er gewoon niet op instellen. Je hoopt toch altijd dat het op de makkelijkst mogelijke manier kan. Is er bij jullie geheel geen kans op een natuurlijke zwangerschap? Mijn man had bij het vorige onderzoek nl. maar 13% levende zwemmers, type B, dus traag. Type A was helemaal niks en de rest had geen leven. En toch is het gelukt, een echt wondertje! Dat is het altijd, maar nu helemaal!
    Dus in december krijgen jullie iets concreets te horen. Pffff, naar hè, al dat wachten. Dat is, bijna, nog het vervelendst van het hele verhaal. Tenminste zo heb ik het wel ervaren.

Wat lief dat je mannetje thuis blijft voor je!

Dikke knuffel voor jou meis!

9. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee Laris,

Tja, ik vind het eigenlijk nog best snel gaan bij ons... 12 augustus hadden we onze eerste consult en dat zonder verwijsbrief e.d. terwijl we pas sinds feb dit jr pilvrij ben! Ik denk dat we onszelf dus nog gelukkig mogen prijzen met het tempo...

Hee ik las je berichtjes nog ff na want wist niet meer uit mn hoofd waar het probleem bij jullie zat en toen las ik dat je man medicijnen kreeg dat het zaad zou bevorderen. Welk medicijn is dat? Misschien dat mijn vriend dinsdag even een balletje op kan gooien bij de gyn nl of hij die ook niet kan innemen. Hoe beter de zwemmers hoe meer kans op een positieve ivf?
    Misschien dat hij het in combi kan doen met Proxeed Plus? Is een soort voedingssuplement dat het zaad ook schijnt te verbeteren........

Ben erg benieuwd naar je antwoord. Hopelijk kan ik hem die medicijnen anders zelf even voorschrijven want als tandarts zijnde mag ik aardig wat op recept zetten. Wellicht ook zaadverbeteraars ;)

10. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Oh enne, bij ons is er ook kans op spontane zwangerschap hoor. Eerste keer hadden we 4.5 milj/ml met 13% beweeglijkheid, 2e keer was, na bewerking, 1.3milj/ml met 60% beweeglijkheid (vandaar de geschiktheid voor ivf/icsi), 3e keer was 10milj/ml met 37% beweeglijkheid. Het wisselt dus behoorlijk.........
    Weet niet hoe groot onze kans op spontane zwangerschap nu is hoor maar ja, het kan in theorie elke mnd raak zijn.

11. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ok! Ja, dat is best nog snel ja, maar het kan niet snel genoeg gaan toch ;) .

Mijn man heeft Proxeed Plus op recept van de uroloog gekregen, geen andere medicijnen. De uroloog zei toen, dat als uit een bloedonderzoek bleek dat hij bepaalde hormonen niet goed of voldoende aanmaakte, ook daar medicijnen voor zijn om dat te verbeteren. Gelukkig is dat nu allemaal niet nodig.
    Feit is dat ik zwanger ben geraakt sinds hij Proxeed Plus slikt, dus wellicht is dit bij hem enorm goed aangeslagen. In ieder geval, baat het niet dan schaadt het ook niet!

Wij hebben het ook vergoed gekregen via onze verzekering, want goedkoop is het niet. Maar zeker het proberen waard ;)

Liefs!

12. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    De apotheek had het niet op voorraad liggen dus ik ga dat Proxeed ff via internet bestellen en meteen manlief eraan zetten :)

Zat ik net bij mn schoonmoeder, alles verteld, werd ik gebeld door mn vader die weer wat te zeuren had en ja hoor, daar kwamen die tranen. Het werd me allemaal even teveel... Daarna met manlief naar het centrum gegaan hier, langs de Siebel en boekjes meegenomen voor verlovings- en trouwringen. Was meteen weer een stuk blijer. Daarna ook nog ff gegeten in een lunchroom dus dat was wel weer leuk. Ben nu doodmoe van alle spanningen dus denk dat ik ff op de bank ga liggen...

Hoe is het met de rest? Er is zeker al wat spanning voor morgen?

13. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hoi allemaal,

Nou, ik voeg me hier ook maar bij als het mag. Hebben vandaag van het UMCG te horen gekregen dat mijn man 'maar' 2,6 miljoen zwemmers heeft. Kwaliteit weten we nog niet zo goed, krijgen we nog te horen. In december opnieuw onderzoek.

Komt extra hard aan, omdat het onderzoek is gedaan door ons streekziekenhuis. Die belden toen dat de uitslag goed was. Dit hebben ze doorgestuurd naar het UMCG en die vertellen dus vandaag wat anders. Echt een klap in het gezicht.

Je kunt toch best zwanger worden als de kwaliteit van die 2,6 miljoen zwemmers goed is?

Liefs

14. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee Bright,

In theorie kan je ook van maar 2.6milj zwanger worden. Het is wel belangrijk om te onthouden dat dit nu een eenmalige uitslag is. Daarom is het verstandig dat ze zeker nog een keer dat gaan onderzoeken. In principe duurt het 3 mnd voordat nieuwe zwemmers zijn aangemaakt en vaak willen ze een nieuw monster 3 mnd later dus vandaar het voorstel van het zkh. Ook is het belangrijk hoe beweeglijk de zwemmers zijn, oftewel of ze naar het eitje toe willen zwemmen. Je hebt er uiteindelijk natuurlijk maar eentje nodig! Ik denk wel, gezien het feit dat je man maar 2.6 milj/ml heeft, dat de kans wel gering is. Mijn vriend heeft wel iets meer (niet veel) maar het wil ook nog steeds niet lukken, ook al doen we het op de goede dagen en lig ik zelfs met mijn benen in de lucht na afloop van het klussen. ;)

Ik snap trouwens best dat jullie geschrokken zijn omdat die zkh elkaar tegen spraken maar 2.6 milj is idd niet al te best. Mijn tip is gewoon te mikken op de vruchtbaarste dgn en wie weet...! Jullie kunnen toch weinig anders tot begin december (klinkt hard, zo is het niet bedoeld hoor). Misschien is Proxeed Plus een idee? Heeft de man van laris ook gebruikt en die is dus nu zwanger! Ik heb vandaag meteen besteld via internet, voor 1 mnd 60 sachets van 100 Euro in totaal, dus wel dure investering, helemaal omdat je het pas 3 mnd later merkt...maar ja, je moet er wat voor over hebben!

Bij jou wel alles in orde lichamelijk? Geen obstructies om zwanger te worden?

Succes iig en hopelijk heb je hier wat aan!

15. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Hoi Susan,

Bedankt voor je antwoord. Heb vitamines opgehaald, want daar krijgt mijn man ook niet genoeg van binnen. En hij heeft ook medicatie wat het ook niet al te best beinvloedt. Hopelijk is het in december beter *duim duim duim*

Bij mij is er dan ook nog de vervelende bijkomstigheid dat ik verklevingen heb door littekenweefsel. Dit is wel al veel weggebrand, maar de achterkant van mijn eierstokken zit vergroeid. Hierdoor is 50% van mijn eisprongen goed. Dus gaat heel erg aankomen op timing denk ik.

Dat proxeed wil ik eerst eens overleggen met de gyn in december. Maar bedankt voor de tip!

Hoop dat het bij jullie snel lukt.

LIefs

16. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Hi meiden,

@Merel, superbalen voor je meis. Hoe gaat het nu met je?

Woooowiieeee Laris zwanger! Gefeliciteerd! Dat geeft hoop op wondertjes.

Hier benieuwd naar afspraak morgen! En ik heb maandag superleuk sollicitatiegesprek gehad, mag door naar tweede ronde. Dus...spannend. Ik denk wel vaak dat het nu geen goed moment is om van baan te switchen, maar houd al zo lang rekening met dat ik mss zwanger zou kunnen worden dat ik het ook zat ben.

17. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Zon, je kan er idd maar beter geen rekening mee houden anders heb je geen leven meer en kan je nix inplannen want stel dat........ Wij gaan bijv ook gewoon skieen in januari hoor! ;)

Laat je wel even weten hoe het gesprek is gegaan? Ben erg benieuwd, zeker nu wij ook die richting op zullen moeten dus alle info is welkom!

Manlief gaat trouwens dinsdag, als hij lichamelijk onderzoek krijgt, ook al vragen of er chromosomenonderzoek gedaan moet worden en of ik een HSG moet ondergaan. Dan hebben we alle vooronderzoeken nl al doorlopen......

18. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Laris; super gefeliciteerd meid! Geen mmm voor jullie dus!
    Geniet er van!

Susan; Tjee; wat een nieuws allemaal zeg.....Een hoop om te laten zakken.
    En december dus meer duidelijkheid, toch?
    Hoe is je vriend er onder?
    Hou je jezelf wel goed in de gaten? ;) (zeg ik heeeel wijs.... ;) )

Merel; wat kl*te meis........heel veel sterkte en een knuffel jou kant op!

Bright; helaas welkom hier....... Is er al wat gezegd over mogelijke (vruchtbaarheids)behandeling bij jullie?

Mrsmia; hoe is het? Alles wat kunnen zakken?

Zon; zeker spannend voor de afspraak morgen!
    Hopelijk verloopt het voor jullie gevoel fijn!
    En een 2e ronde voor 't soll.gesprek, goed! Voor wat voor een job heb je gesolliciteerd? (ben niet nieuwsgierig....... ;) )

CG; hoe is het met jou en je hubbie? Hopelijk alles rustig!

Hier nu pas de tijd om even fatsoenlijk te reageren.
    Gister al vrij vroeg in de avond op de stallen, en daar tot half elf 's avonds blijven hangen......was wel weer lekker ;)
    De prikles ging goed! Voelde mezelf heel erg stoer toen ik de prik ook echt zelf gezet had :)
    Ruim 1 uur bij de ivf verpleegkundige gezeten met z'n 2en. Veel info rondom al de medicatie maar wel zo helder.
    Moet 2-11 stoppen met de pil, dan is de strip ook helemaal op. En dan op 6-11 beginnen met het spuiten van de gonal f, dit iedere avond om 20.00u. Dan op 11-11 moet ik ook de cetrotide als 2e erbij spuiten.
    Dan op 13-11 in de ochtend de eerste echo om te kijken hoe 't gaat.

Globaal naar verwachting heb ik in week 47 of 48 de punctie. Spannend!
    Ook nu totaal alle uitslagen van de bloedonderzoeken terug en bij ons allebei is alles goed! Ik stop maar eens met mijn gekwebbel, wordt anders een nog langer verhaal ;)
    liefs

19. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hey meiden,

Wat een nieuws allemaal weer zeg!
    Ales eerste: Merel, wat ontzettend vervelend voor je meid. Een hele dikke knuffel vanaf hier! Ik hoop dat je snel weer op mag voor een nieuwe ronde en die gaat gewoon lukken hoor :D

Laris, wat een super nieuws! Van Harte Gefeliciteerd! Wie had dat nog gedacht. Je geeft ons natuurlijk wel hoop, alleen blijf ik wel zo realistisch dat ik er vanuit ga dat wij niet alsnog zonder hulp zwanger worden.
    Geniet er maar van :D

Susan, ik kan me goed voorstellen dat je er vandaag even doorheen zat. Erg vervelend dat het nieuws niet zo was als dat jullie gehoopt hadden. Eigenlijk zaten wij ongeveer in dezelfde situatie: hopen op IUI, maar IVF of CSI in gedachten houden. Het is wel fijn dat bij jullie de wachtlijst voor IVF/ICSI korter is dan voor IUI.
    Je moet vandaag en de komende paar dagen even goed de tijd nemen voor jezelf om dit nieuws te laten bezinken hoor. Wel leuk dat jullie op jacht zijn gegaan voor ringen, dan heb je weer iets positiefs om naar uit te kijken. Ik ben benieuwd hoe dat met die Proxeed Plus gaat. Mijn mannetje wil er niet aan omdat hij er niet zo'n vertrouwen in heeft. Toch ga ik binnenkort wel wat zinktabletten vor hem halen, dat schijnt ook te werken.
    In ieder geval een dikke knuffel voor de komende tijd!

Zon, spannend morgen, laat je ons weten wat de uitslag is? En wat betreft die baan: gewoon lekker switchen hoor (als je aangenomen wordt). Je kunt er toch niks van zeggen hoe het allemaal gaat lopen. Mochten ze ernaar vragen, dan zou ik wel eerlijk zijn. Succes morgen!

Bright, helaas welkom hier. Ik hoop voor je dat de volgende uitslag beter is. Medicatie schijnt wel een grote invloed te hebben, ik weet niet of hij dit altijd gebruikt? De komende 3 maanden een beetje opletten met alcohol en zo en wie weet is het in december wel beter. We hopen het voor je.

CG, ik bedoelde gister met "het is bijna overmorgen" dat je dan toch uitslagen krijgt :rolleyes: Of heb ik dat nou verkeerd begrepen? Dat kan natuurlijk ook...

Hier verder weinig nieuws. Mijn mannetje is wel extra lief sinds onze uitslag :D Ik weet eigenlijk niet waarom, maar het lijkt wel alsof one band nog beter is geworden.

Groetjes Mia

20. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Mrs. Mia: inderdaad helaas dat ik hier ook mag zijn. Hoop ook dat de volgende uitslag beter is. De medicatie gebruikt hij iedere maand wel een keer wegens zijn migraine. Hij heeft de injectie van Imigran.

Esser: in het UMCG hebben ze het over IVF of ICSI. IUI is nog niet ter sprake, omdat er bij mij ook niet zeker is of mij eitje de eileiders wel bereikt. Dat zou dan zes keer vergeefse moeite worden. Dus afwachten.

Na het onderzoek in december hebben we een nieuwe afspraak bij het UMCG en dan horen we het vervolg.

Bedankt voor het warme welkom.

Liefs

Deel Deze Pagina