Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Wij zijn eerst een jaar bezig geweest voor we naar de ha gingen. Zeggen ze ook dat je een jaar geprobeerd moet hebben, vandaar dat advies voor jullie. Eerst een jaar proberen. Is inderdaad niet geheel hopeloos. Snap we dat jullie het hebben laten onderzoeken gezien de situatie.

Ik heb ook de hoop zo goed als opgegeven voor een wonder hoor sjan. Maar soms hoop je er toch op. Voordeel als je er niet op hoopt, is dat je niet elke maand terleurgesteld bent als je ongi wordt. Ik ben deze maand een wat langere cyclus. Dus moet nog ruim een week wachten voordat ik ongi wordt.

2. Detje

Detje Lid

27 sep 2009
    6
    0
    0
    Hey allemaal

Iedereen bedankt voor de reacties!! heel erg lief!

@ Calani, Heb al zoveel gegoogled en daar vind je er wel wat over, wat het is, waardoor je het gekregen kan hebben (mijn vriend heeft al langer dan 20 jaar diabetes type 1 en daar kan je het ook heeeeeeeel soms van krijgen).
    Maar ik heb niks over andere mensen gelezen die het ook hebben.
    Maar idd mijn vriend heeft al een keer na het doneren (van 1 druppeltje) in een potje moeten plassen met medium. En de gyn zei toen dat er net zo veel leven in zat dan in dat ene druppeltje sperma, dus toen hebben we 1 keer een proefinsemenatie gehad (1,5 maand terug)met sperma . Maar op de dag van de insemenatie was het zaad dus erg slecht en konden we er wel vanuit gaan dat niks zal worden, vandaar nu 16 oktober intake voor ivf/icsi.
    Dus ik denk zelf ook dat ze de zaadjes uit de urine gaan halen en dat willen gaan gebruiken voor ivf/icsi denk eerder icsi.

Maar goed we wachten a.s. vrijdag af dan weten we meer....
    Had alleen zo graag eens een verhaal gelezen/ gehoord van iemand die het ook had en waarbij het allemaal goed gekomen was.:)

gr...xx

3. Detje

Detje Lid

27 sep 2009
    6
    0
    0
    Ik schaam me dood!:)
    Sorry Calani was zo druk met alles lezen dat ik iedereen door elkaar haal met de verhalen!
    Maar ik wou je eigenlijk nog feliciteren!!!!! Hardstikke leuk voor jullie!!! Geniet er van!
    Enne hoe voel je je nu???

gr..

4. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Misschien een apart topic openen met deze vraag.
    Want niet alle mensen lezen alle topics. Je kan het dan in vruchtbaarheidsbehandelingen zetten, maar ook in bv zwanger worden.
    Heb je meer kans op mensen die dit ook hebben.
    En sommige dingen hoor je zelden, want je hebt zoveel zwangerschapsfora en ook veel mensen die helemaal niet schrijven.
    Ik heb destijds ook weinig kunnen vinden over antistoffen in het sperma en al helemaal niet dat ze het met medicijnen kunnen behandelen.

Zo te zien aan je onderschrift zijn jullie ook al tijdje bezig.
    Succes met de afspraak volgende week en hopen op goede uitslagen.
    Kan ook eenmalig zijn dat zaad slecht is, bv na ziekte.
    En anders hopen dat ze ivf of isci kunnen toepassen.

5. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    detje, je hoeft je helemaal niet te schamen, het is best wel druk op zo'n forum, begrijp wel dat je iedereen door elkaar gooit!
    en wat zonnetje zegt, open gewoon een topic "retrograde ejaculatie" waarsch krijg je er wel reactie op hoor

en iedereen enorm bedankt voor de felicitaties!!!!
    het voelt onwerkelijk, ben zo hard in de wolken, als het misloopt zal het een harde klap worden, maar heb maar beslist om positief te denken,
    de echo zou rond 25 oktober zijn hebben ze me gezegd :)
    volgende week al bloedname, vind het wel leuk dat ze het zo dicht willen opvolgen, en de week erna dus waarsch de echo :)

ooo meiden, dit is echt zoooo leuk, hypo en ieoor, jullie zijn de eerste die volgen, komaan, hup hup
    en hypo, heb het ook al eens moeten doen hoor, met ongi een echo, die mensen zijn dat gewoon hoor, niet aantrekken!!
    en eens aan jezelf denken is heel belangrijk, goed van jou!

6. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik wil ook! *zucht* Waarom hebben we toch nog 6 maanden te wachten? Ik wil sneller, maar het systeem zit even anders in elkaar. :(

*Timon heeft even een tik :D*

7. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    en meide, ik vind toch dat jullie moeten blijven geloven in wondertjes, het kan, het gebeurt dus waarom bij jullie niet?!!

8. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik kan me voorstellen dat het onwerkelijk is als je wel zwanger bent. Zal dat ook hebben. En misschien in het begin de angst dat het mis gaat.

Ik merkte gisteren dat ik ook dingen door elkaar haalde. Zat wat te typen en ik dacht, volgens mij klopt er iets niet. Dus even terug gelezen. O ja, het klopte wel, maar had even iets half in mijn hoofd zitten.

6 maanden wachten is inderdaad lang voor je gevoel. Aan de andere kant vind ik het achteraf wel snel gegaan zijn meestal.
    Als ik nu terug kijk op afgelopen jaar dat we in de mmm zitten, is best hard gegaan. Zijn vorig jaar begin november naar de huisarts gegaan namelijk. En nu pas eind november beginnen met iui. (had huisarts toen al voorgesteld, alleen uroloog bedacht wat anders tussendoor)

Vandaag lekker weinig doen, ben laat me bed ingegaan, dus dat moet ik de hele week ontgelden. Was vannacht kwart voor drie. Hebben op een feestje geholpen met allerlei hand en spandiensten. Dus ja dan wordt het laat.

9. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

6 maanden wachten is ook lang.. maar zoals zonnetje al zegt.. als je erop terug kijkt is t zo voorbij.. maar dat is op alles als je terug kijkt.. maar op t moment zelfs.. is t gewoon lang.

wij gaan straks naar de opa van joey.. en dan gaan we puk halen.. en dan gaan we naar mijn ouders en naar die van joey.

puk heeft trouwens net voor het eerst meegelopen aan de riem.. ik ben helemaal trots op hem.. haha :D

10. gaby1986

ik moest dit topic gewoon zoeken op de 2de pagina.. heb k hem eindelijk.. heb k zelf t laatste gezegd --> GISTER!

11. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    hihi Gaby

12. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Ik ben vandaag eindelijk ongesteld geworden. Precies een week te laat. Mijn cyclus was een beetje van slag denk ik.
    Maar goed. Het is er. Dus vanavond gaan we weer beginnen met de Deca en de Gonal.
    Morgen de uitgangsecho. Nieuwe ronde, nieuwe kansen zullen we maar zeggen.

Alles goed met iedereen?

13. liessie

liessie Lid

11 okt 2009
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

graag wil ik me bij jullie voegen! Ook ik en mijn vriend hebben afgelopen week te horen gekregen dat zijn zaad niet goed is en dit ook de reden is van onze miskraam en dat we nu niet zwanger worden. De huisarts heeft ons de uitslag meegegeven en wel het een en ander uitgelegd maar een andere arts zegt weer wat anders.

Zoals ik kan lezen zijn jullie al bezig met onderzoeken enz en ik hoopte dat ik van jullie wat wijzer zou kunnen worden.
    Mijn vriend heeft ipv 20-150 miljoen zwemmers 18 miljoen zwemmers in combinatie met 85% matig voortbewegend zaad (0% snel voortbewegend zaad). Nou zegt arts 1 jullie moeten in een traject voor IUI en arts 2 zegt jullie kunnen spontaan zwanger worden.

wat moet ik hier nu mee??

Liefs liessie.

14. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Ieoor: Huh? Waarom begin jij op de eerste cyclusdag? Is dat een korter protocol? (aangezien jij ook meteen met de gonal begint)

Liessie: helaas welkom hier. Ik vind het een moeilijke vraag, aangezien het aantal zwemmers wel iets lager is dan normaal, maar niet heel erg laag. De beweeglijkheid is daarentegen wel slecht. Ik heb daar geen ervaring mee. Waarom hebben ze gezegd dat je vanwege dat slechte zaad een miskraam hebt gehad? Misschien weten de andere meiden er iets meer van, maar ik vind t lastig om er iets over te zeggen.

Nog twee nachtjes slapen en dan hebben wij een controleecho. Als mijn baarmoederslijmvlies mooi dun is kan vanaf woensdag de puregon erbij; laten we t hopen!
    Verder gaat t redelijk. Vandaag een beetje stom, want ik dacht dat de spuit leeg was maar toen ik m wilde weg doen spoot er nog iets uit (ik had heel hard gedrukt toen ie erin zat, maar kreeg m niet verder leeg). Dus opnieuw geprikt. Nou ja, ik neem aan dat t niet supererg is als ik ietsje minder gespoten heb dan normaal. (ga ik me niet druk om maken)
    Verder slaap ik nog steeds erg onrustig, ondanks de homeopatische pillen. De eerste nacht leek t te helpen...maar vannacht dus weer niet. Helaas!

Fijne avond allemaal (Grey's en de coassistent; jippie!!!)!
    xxx hypo

15. gaby1986

-boven 10 miljoen moet je het zelf nog proberen
    -tussen 1 en 10 miljoen krijg je hulp en dat is veelal IUI
    -onder 1 miljoen krijg je hulp als IVF of ICSI

heb ff t topic afgezocht want wist dat dit er nog ergens tussen stond misschien heb je er wat aan liessie

16. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Zwangere vrouwen verward over vaccinatie

maandag 12 oktober 2009 | 14:17 | Laatst bijgewerkt op: maandag 12 oktober 2009 | 16:01

[​IMG] Verloskundigen adviseren zwangere vrouwen zich niet te laten inenten tegen het griepvirus. ANP
    Verloskundigen adviseren zwangere vrouwen zich niet te laten inenten tegen het griepvirus. ANP

HILVERSUM (ANP) - Zwangere vrouwen, gynaecologen en verloskundigen zijn in verwarring over de Mexicaanse griepvaccinatie. Verloskundigen adviseren zwangere vrouwen over het algemeen zich niet te laten inenten tegen het griepvirus, terwijl gynaecologen juist vinden dat ze dat wel moeten doen.
    Dat blijkt maandag uit onderzoek van het Radio 1-programma Dit is de Dag van de Evangelische Omroep.
    Volgens de EO baseren zowel verloskundigen als gynaecologen zich op advies van de Gezondheidsraad. Die liet half september weten dat de vaccins tegen de Mexicaanse griep voor alle gezonde vrouwen die minstens vier maanden zwanger zijn 'ter beschikking staan'. Maar vrouwen die een kind verwachten, vinden dat advies 'te vaag', waardoor ze blijven tobben over de vaccinatie.
    Volgens de Gezondheidsraad blijkt dat zwangeren een verhoogd risico hebben op complicaties als gevolg van de Mexicaanse griep. Daarom vindt het adviesorgaan dat de prik voor gezonde zwangere vrouwen beschikbaar moet zijn. Wel wordt vrouwen ontraden om zich in de eerste drie maanden van de zwangerschap te laten inenten. De raad vindt verder dat vrouwen de keus voor vaccinatie zelf moeten maken en komt daarom niet met een nieuw, uitgebreider advies.

Dit artikel stond vandaag in onze krant; aangezien we t er laatst over hadden hier!

Groetjes, hypo

17. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    oooo slik, hypo, wat boeiend, want op mijn werk duwen ze mij in de richting van het vaccin, volgende maand al, dan ben ik pas 2m zwanger... brrrr dan doe ik het toch niet hoor!

hihi gaby, idd wat een schande, al die tijd niets bijgekomen

ieoor, wat goed dat je eindelijk ongi bent!!! ja ja ja je begint alweer!!

en oja gaby ivm je sperma-advies, ja en nee, want mijn man heeft ook 18 mljn als concentratie maar bij ons was dan de matige beweeglijkheid en vooral de misvorming van 99% de aanleiding voor icsi

dus liessie welkom, en er ontbreekt dus nog de vorm van je zaad wat wel heel bepalend is, als bij jullie de vorm goed is, zal je of nog natuurl moeten proberen of IUI krijgen maar zeker geen IVF

18. liessie

liessie Lid

11 okt 2009
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Dank voor het fijne welkom en,
    dank je wel voor de info! Het is ook zon vervelende tijd en de artsen vertellen je van alles maar het lijkt soms wel of ze een andere taal spreken. Die percentages allemaal.

Hypo: ik weet niet waarom de huisarts deze kanttekening heeft gemaakt volgens mij heeft de snelheid niks te maken met een miskraam krijgen maar goed als de arts het zegt ga je er toch aan twijfelen.

Gaby: dank je wel voor de getallen en je moeite!

Calani: Verder hebben we helemaal geen afwijkingen in het zaad. De vorm is goed, het volume is goed. 18 miljoen zijn er (zoals hypo al zei) niet echt heel weinig maar de 0% snelle zwemmers en 85% matig snelle zwemmers maak ik me wel een beetje druk om.

Nou is mijn vriend niet echt een groente en fruit eter, beweegt bijna niet en eet graag ongezonde dingen. Zou dit een reden kunnen zijn waarom zijn zwemmers er niet zo mee bezig zijn?

Wat denken jullie meiden?

We zitten te wachten op een oproep voor de gynaecoloog en de huisarts had het ook over IUI maar ik wil het liefste geen behandeling ivm hormoon injecties enz.

19. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Welkom liessie, ik heb niet zo heel veel verstand van de getallen. Weet wel dat te weinig vit C invloed kan hebben op de zwemsnelheid, net als sauna, veel hete baden en bv stoelverwarming in de auto. Het kan ook zijn dat het gewoon niet zo goed is. Maar volgens mij klinkt het niet heel slecht om eerlijk te zijn.
    Jammer genoeg heb je weinig in te brengen als je de behandeltrajecten in moet wat betreft hormonen. Je kan evt zoeken naar een ziekenhuis waar het niet nodig is. Timon hier mocht het toen zonder hormonen doen. Hopen op snel meer uitleg voor je.

Was zondag en maandagochtend hier inderdaad rustig, had ik ook al gemerkt. Nu weer redelijk wat geschreven.

Hypo: geen idee of het kwaad kan dat je minder heb gespoten, denk het niet. Is het een vloeistof of een oplossing? Want bij een oplossing kan het zijn dat er een stukje poeder niet opgelost is. En dat past dan niet door de naald heen.

ieoor: voor jou beginnen de kansen ook weer. Succes.

Ik had al besloten dat ik de griepprik en de mexicaanse griep niet wilde hebben. Over de mexicaanse griep is weinig bekend mbt zwangerschap. Ik ben dan wel niet zwanger, maar wil het niet in mijn lijf hebben met kans op zwangerschap.

20. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    @zonnetje: het viel me al op dat er wel een hele grote luchtbel in het spuitje zat; maar ze zeiden bij de instructie dat je die er niet uit moest halen. Dus daar kan het van komen. Maar het is geen oplossing hoor, dus dat kan t niet zijn. Ik heb uiteindelijk toch een tweede keer geprikt, maar er was wel wat verloren gegaan.

@Liesie: lijkt mij ook niet nee dat door trage zwemmers je een miskraam kan krijgen. Je verwacht alleen idd dat de kans afneemt dat er een bevruchting plaats vindt.

@Ieoor: hoest met jou? Gaat het spuiten weer goed?

xxx hypo

Deel Deze Pagina