Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Bedoel je dan echt zwemmers of aantal algemeen?
    Mijn man heeft 60 milj zaadcellen in z'n kwakje, 50% zijn levend (30 milj) en daarvan zijn 50% zwemmend (15 milj) en toch vindt onze gyn het niet zo goed!
    Wij zijn nu bezig met IUI (luie eierstokken, "slecht" zaad en slijm in baarmoeder)

2. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Heeee dames, ik ben er ook weer! :D Alles goed met iedereen?

Nieuwe meiden, welkom!

Ineke, de cijfers die Gaby er neer heeft gezet zijn van de overgebleven goede spermacellen na opwerking.

-tussen 1 en 0,5 miljoen is IVF
    -onder 0,5 miljoen is ICSI

Hypo, succes morgen met de echo.

Even ego: Rond zondag had ik mijn ei (niet getest) en hebben we goed geklust. Alleen had ik gisteravond ineens een enorm rode veeg op de toilet. Hierna was het nog een vage druppel, net als vandaag. Op de tampon zat amper wat. Wat was dit?????

3. liessie

liessie Lid

11 okt 2009
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeetje Ineke! Je zou toch denken dat jullie echt wel een redelijke kans maken qua zwemmers dan! Jullie gyn legt de lat hoog joh!

Hypo, ik lees dat je morgen een echo krijgt? Succes hoor!

Nog even een vreemd verhaal! Een collega van me was aan het vertellen over haar vriendin en haar man. Hij had ook trage zwemmers en hebben 4X IUI gehad en zijn daar toen mee gestopt. Vervolgens heeft ze zelf inseminatie gedaan en daar zwanger van geworden. Kan me alleen niet voorstellen dat zon spuitje hoger komt dan mijn mannetje zelf!

timon Spannend!!!!

4. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

5 feb 2008
    790
    0
    0
    hey meiden,

hier ben ik weer. hoe is het allemaal met jullie? het is lang geleden had even tijd nodig om alles weer een plekje te geven.

dikke x

meriam

5. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Liessie; helaas welkom hier. Kom gerust gezellig meekletsen.

Hypo; vandaag de uitgangsecho. Leuk en spannend!! Succes. Kom je snel vertellen hoe het gegaan is?
    Het spuiten gaat weer goed, als vanouds. Gelukkig heb ik nu het korte schema (in de hoop dat er dan meer eitjes zijn/komen). Dat scheelt weer spuitjes!!!!

Calani; hoe is het met jou? Al aan het idee gewend?

Meriam; je bent weer terug. Weer helemaal klaar voor de volgende ronde?

Gister hebben wij de uitgangsecho gehad. Er liggen 7 eitjes klaar. 5 links en 2 recht. Niet veel, maar het is helaas niet anders.
    Ik had me vergist trouwens. Maandag heb ik enkel Deca gespoten. Sinds gister zit daar 300 eenheden Gonal bij. Meer als 7 eitjes zullen het volgens de arts niet gaan worden.... Maar goed. Als we die 7 dan maar halen.

Meiden tot later.

6. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hoi dames,
    Even kort hoor...!
    Echo heb ik niet gehad vandaag, want het zaadonderzoek van manlief moet over! Het zaad was nu zo dramatisch slecht (concentratie 0,1 miljoen met een beweeglijkheid van 1%) dat ze dit zaadonderzoek nog eens willen doen. Als het zaad dan nog slechter wordt moeten we stoppen. Als de zaadkwaliteit hetzelfde blijft dan kan t wel gewoon doorgaan.
    We zijn enorm geschrokken, met name manlief was ook best verdrietig en voelt zich ellendig. (wat ik ook wel heel goed snap hoor!)
    Vrijdag moet manlief weer voor zaadonderzoek, ik moet nog doorgaan met de deca en dan horen we volgende week woensdag of we door mogen gaan; wel erg spannend!
    Pffff; wat een spanning allemaal!
    xxx hypo

7. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Hypo nee wat erg voor jullie!
    Waarom hadden jullie nu nog een zaadonderzoek? Zo net voor de punctie/ICSI?
    Bij ICSI hebben ze toch, in theorie, aan 1 zaadje genoeg?
    Heeft hij onlangs griep/koorts oid gehad?
    Maar goed, niet wanhopen. Vrijdag nog een onderzoek.
    Ik wens jullie veel sterkte. Kop op. Wie weet is de uitslag vrijdag beter!
    Wens je mannetje maar sterkte van mij!!!
    Liefs,
    Ieoor

8. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    De zaadkwaliteit fluctueert heel sterk, dus ze zijn bang dat het nu in een neerwaardse beweging zit en dat het nog slechter wordt; dan zijn straks na een punctie de kansen kleiner dat t lukt. En dan zijn we een poging kwijt als er een pu is geweest. Dus ze willen nu zien of t zo blijft of dat het slechter wordt.
    Zaadonderzoek kort voor behandeling zit hier in de standaardprocedure. Stel dat je bv ineens geen goede zwemmers meer hebt....dan doe je een punctie voor niets.
    Manlief was verbijsterd (en ik ook) omdat hij nu net een periode van bijna absolute rust achter zich heeft (hij zat tussen banen in, dus heeft 4 weken extra vakantie gehad). Hij had dus absoluut geen stress meer, heeft lekker gesport, niet ziek geweest. We snappen er dus ook helemaal niets van; ik vind het zo sneu voor m!

9. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

hypo: jeetje hoop dat je niet hoeft te stoppen hoor.. dat zou echt erg zijn...! k ga voor je duimen!
    hoop echt dat t eenmalig was ofzo!

10. liessie

liessie Lid

11 okt 2009
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ioor dank je wel!

Hypo jeetje wat een rot dag voor jou! Ik brand een kaarsje voor je! Voor die mannen van ons is het ook zo erg! Die voelen zich al mega schuldig!

11. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Hypo; oh ok, dat is op zich wel heel verstandig van het ZH; die extra zaadcheck.
    Gewoon even hopen op een eenmalige zeer slechte uitslag. Wie weet valt het vrijdag wel weer mee.
    Is zaad invriezen niet een optie voor jullie? Gedurende een bepaalde periode, een paar keer zaad inleveren. Om zodoende voor een ICSI behandeling voldoende goed zaad op voorraad te hebben?
    Meid, ik duim voor jullie. Kop op!!

12. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Hypo wat ik nog zeggen wou; bij ons ging het zaad enkele maanden terug ook ineens heel hard achteruit, zonder reden. Dat gebeurd vaker volgens het ZH. Met onze IVF poging was het zaad wel weer goed. Nouja, goed genoeg qua aantallen etc voor IVF dan he!!!

13. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Hypo, ik hoop dat de behandeling wel door kan gaan! En idd wat goed van jullie zkh zo'n extra zaadcheck. Ik ga voor jullie duimen!

Ieoor, Ik vind 7 een heel mooi getal! Geluksnummer toch? ;)
    Hoe is het verder met jou en je man? Hopenlijk is het deze keer raak en kunnen jullie dan eindelijk genieten van een mooie en positieve periode! Ik denk aan je meis!

14. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Hey Jewel, da's lang geleden.
    Tja als het 7 eitjes worden die bruikbaar zijn, dan mag ik niet mopperen, en dat doe ik dan ook niet hoor. Enkel voor mijn leeftijd en de hoeveelheid hormomen is het eigenlijk te weinig.
    Wat je zegt; we gaan er gewoon weer voor!

Hoe is het met jullie 3?

15. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hoi dames!
    Bedankt voor de lieve woorden. Tis heel dubbel; maar we houden de moed erin!
    Die tip van het invriezen kreeg ik op een ander topic ook; zal het volgende week eens opperen. Of misschien is het dan wel heel laat (want als ik dan wel met de puregon mag beginnen dan is het nog maar een dag of 11/12 tot de punctie). Wat vinden jullie?

Ieoor: 7 is niet slecht toch? je hoopt natuurlijk altijd op meer, maar te veel is zeker niet goed. We duimen voor je dat t goed gaat dit keer.

Pff...ik voel me wel weer door iedereen ingehaald zeg, zelfs op t forum stevenen een aantal meiden me voorbij....
    Geduld is een schone zaak!

xxx hypo

16. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @hypo; balen voor je meid. Hopen dat het vrijdag inderdaad beter is en dat het eenmalig was. Misschien lukt invriezen deze cyclus niet meer, maar dan voor daarna. Als het dan beter is. Dan heb je er alleen nu weinig aan. Succes en we duimen voor je. Kan me voorstellen dat je baalt van het geheel.
    Luchtbel hoort weinig uit te maken in de spuit, die spuit je gewoon eruit. Kan wel zijn dat hij erg groot is. Geen idee wat het kan zijn geweest anders.

@ieoor: voor jou ook veel succes. 7 is een mooi aantal inderdaad als ze alle 7 gaan groeien en bruikbaar worden. Had je vorige keer ook al niet moeite met je eitjes. Ook voor jou hopen op goede resultaten.

@ineke: klinkt niet echt slecht bij jullie volgens mij. Maar misschien gezien jou eierstokken en slijm dat ze toch iui toepassen.

@meriam: welkom terug en ook voor jou hopen op goede kansen.

@timon; geen idee wat het kan zijn, las dat je dacht aan innesteling, maar deze is over het algemeen pas 5 dagen na je ei ongeveer. Dus dat is erg vroeg. Misschien per ongeluk iets beschadigd. Wordt gewoon 14 dagen afwachten weer voor je.

Zelf moet ik nog paar dagen wachten tot ongi (waarschijnlijk maandag). Dan mag ik bellen voor een hsg.

17. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

5 feb 2008
    790
    0
    0
    @ Ieoor 7 is toch netjes. Houd moed meis. Ik duim voor jullie dat ze alle 7 heel mooi zullen zijn.

@ Hypo hopelijk is de extra check goed. Blijf positief ook al is het niet altijd even makkelijk.

@ zonnetje ik weet eigenlijk niet zoveel van invriezen maar misschien kan je het gewoon vragen in het ziekenhuis wat hun ervan vinden.

@ Liessie het zou misschien kunnen helpen dat hij meer fruit en groente eet maar of het echt een groot verschil maakt weet ik eigenlijk niet.

@ Timon het is afwachten ik duim voor jullie.

@ gabje hoe is het allemaal met jou ??

@ alle anderen xxx

Groetjes

Meriam

18. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Hypo; als zaad invriezen in jullie ZH tot de mogelijkheden behoort, is dat zeker een goede optie. Ze zeggen meestal zo'n 2 a 3 dagen onthouding voor het inleveren van zaad. Wellicht dat er dan nog 1 of 2 potjes ingeleverd kunnen worden voor de poging. Gewoon vragen. Wie weet is het een goede optie voor jullie.

En ingehaald door iedereen....... Nou dat gevoel ken ik hoor. Iedereen wordt maar zwanger, behalve ik.
    Laatst zat ik te denken; op ons topic werd iets geschreven door de rest over nieuwe meiden, en of je er al lang of niet op meeschreef...... Voor zover ik weet, zit ik het langste op het topic hier!!!!!
    En natuurlijk gun ik het iedereen (echt waar zwangere topic meiden), maar frustrerend is het af en toe wel. Dat begrijp ik heel goed. Meiden die later beginnen en eerder zwanger zijn, blijft lastig soms.... Maar kop op! Onze tijd komt vanzelf. Daar gaan we voor!!!!!

Meriam; november dus weer van start. Dan kan het spuitfeest weer beginnen. We gaan duimen voor een goede afloop deze keer.

Hier weinig nieuws. Spuiten gaat goed. Dinsdag de 1e FM.
    Ik hoop inderdaad dat alle 7 eitjes die klaar lagen dinsdag, ook echt daadwerkelijk uit gaan groeien, tot goed bruikbare eitjes. Als dat zo is, is 7 inderdaad zo slecht niet. Laten we het hopen!!!!
    Ik en manlief zijn trouwens zo rustig onder deze poging. Eigenlijk vinden we IVF/ICSI hetzelfde aanvoelen als de IUI pogingen die we gehad hebben.
    We zijn er wel mee bezig, maar zeker niet in dramatische vorm. Gelukkig maar dat we het zo nuchter zien nu. Dat scheelt, voor nu, weer een boel stress.

19. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    ]IN DE MMM:
    Cynnie1984:
    Gaby (23): 1e ICSI mislukt
    Hypo (31): 1e ICSI : 1 oktober 1e spuit (slechte kwaliteit sperma)
    Ieoor (33): 5 IUI en 1 IVF mislukt. Begin oktober start ICSI (slechte kwaliteit sperma)
    Mijs (28 ): weinig tot geen zaad. 23 november 1e afspraak FA
    Sjan (24): geen goed kwaliteit sperma 15 okt naar ZH om te kijken welke behandeling
    Timon (34): 2e IUI mislukt, ga voor ICSI
    Traantje: 4 IUI's mislukt
    Zonnetje1980: (29) Volgende cyclus hsg, eind nov beginnen met iui.(slechte kwaliteit sperma)

ZWANGER:
    Calani (25): zwanger na 2e cryo TP van de 1e ICSI
    Esser: zwanger na 2e ICSI
    Jewel83: zwanger na 1e ICSI
    Merel81: zwanger na 2e ICSI
    Moos76: slechte kwaliteit sperma; spontaan zwanger van tweeling
    Mouse: spontaan zwanger vóór behandelingen
    Suzan: zwanger na 1e ICSI
    Zon1980: spontaan zwanger vlak voor ICSI
    Mootje: spontaan zwanger voor behandeling!

Meiden volgens mij hier het meest actuele lijstje.
    Calani jouw heb ik verzet naar de ZWANGEREN!!!! hihi, klinkt goed he!!!
    Als er iets niet klopt, of je wilt ertussen> gewoon aanpassen.

20. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Sjan; ben jij vandaag niet naar het ZH geweest?
    En hoe was het?

Deel Deze Pagina