Slechte kwaliteit sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mammma2, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    In hoeverre heeft het invloed op de kwaliteit van je zaad wanneer je je potje niet warm houdt?

Mijn man heeft zijn zwemmers in het potje gedaan en hem daarna even weggezet toen ie zich ging aankleden. Ik heb het potje daarna gewoon in een plastic zak gedaan en zo zijn we naar het ziekenhuis gereden.

Nu lees ik overal dat je het warm moet houden bij lichaamstemperatuur.

LIefs

2. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Tja in hoeverre het precies van invloed is weet ik niet. Weet alleen dat mijn vriend het wel in zn broekzak moest stoppen om het op lcihaamstemperatuur te houden.

3. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Ff kort, want ik ga zo naar bed. Maar te veel gebeurd hier in het topic om niets van me te laten horen.

Merel, wat balen zeg. Had het zo voor je gehoopt. Mag je nu meteen door of volgt er een wachtmaand? Sterkte de komende dagen om je teleurstelling te verwerken. Kan me voorstellen dat je nu dubbel baalt omdat je er zooo veel voor hebt gedaan.

Laris, WAT SUPER! Gefeliciteerd! Mijn man slikt ook proxeed plus.... Dit geeft ons allemaal weer hoop!

Bright, helaas welkom hier.

Heb vandaag naar het Radboud gebeld. We liggen bijna bovenaan de stapel en krijgen dus op korte termijn een oproep.

Welterusten, morgen meer.

Pim

4. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Hoi lieve meiden!

Dankjewel voor alle felicitaties, wij vinden het nog steeds ongelovelijk. Langzaamaan begint het echt tot me door te dringen en ben ik zooooo blij en gelukkig.

En, ik ben inderdaad het bewijs dat je altijd hoop moet blijven houden hè? Bij ons was de kans op een natuurlijk ontstane zwangerschap echt klein, en het is toch gebeurd.

De spanning of je zwanger raakt heeft gelijk plaats gemaakt voor de spanning of alles goed blijft gaan ;), maar het is geweldig. Dat dit ons gegeven is, daar dank ik echt op mijn blote knietjes voor.

Ik blijf dit topic wel volgen hoor, ik hoop zo erg dat jullie snel hetzelfde geluk mogen ervaren!

Liefs!

5. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    *** inbraak****

bright. als je het niet goed warmhoud gaan bijna alle cellen dood, het is heel erg belangrij dat je het potje van tevoren al op temperatuur brengt door het 5 min in je broekzak te doen en zodra het erin zit potje op lichaamstemperatuur houden ,dus dat wil zeggen in je broekzak of onder je tshirt.... en daarna zo snel mogelijk afleveren... bij ons in het ziekenhuis was dit echt met klem gezegd en het stond ook met grote letters in de brief.....

gr jose

**** uitbraak****

6. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Hoi Meiden,

Ben ik een dagje druk, gelijk weer een heleboel gebeurd !

@ Bright, Helaas welkom hier.... Maar op zich is 2,6 miljoen niet superslecht, het zou eigenlijk voldoende moeten zijn voor iui, dus ik ga hard voor je duimen dat dat het word, of nog beter de volgende uitslag gewoon superzaad, want het kan veel verschillen hoor. (ook heel weinig helaas) Maar wie weet ligt het er inderdaad aan dat je het niet op lichaams temp. hebt gehouden is zeker wel van invloed hoor !
    Maar wij hebben 1x iui gehad omdat we toen 2,3 miljoen hadden, maar helaas we vielen al snel weer terug naar de 0,02 :( ...

@ Suus, dat is een behoorlijke klap, ik kan het me nog als de dag van gisteren herinneren. Maar geef de moed niet op hoor, je zult merken dat je er op een gegeven moment aan begint te wennen, hoe raar dat misschien ook klinkt. Wel fijn dat je mannetje vrij heeft genomen voor je, enneh trouwringen\verlovingsringen uitzoeken is natuurlijk helemaal geweldig !

@ Mia, hahaha, ik dacht dat jij binnenkort ook wat had, lekkere muts ben ik of niet ? Nou ik zit alweer gekluisterd aan de telefoon vind het toch wel weer spannend...

@ Zon, succes meid, ik geef je groot gelijk, niet wachten maar gewoon ervoor gaan ! Ik zal ook hard voor je duimen.

@ Pim, fijn dat je bijna je oproep krijgt !

Ohh heb ik iedereen gehad, ik vergeet het altijd zo snel :oops:

We hebben gisteren de brief gehad dat we inderdaad sinds 16 oktober op de wachtlijst zijn en dat de wachttijd 2 a 3 maanden is. Toch schrok ik wel weer een beetje van de eisen voor icsi : minder dan 500.000 zaadjes anders kom je er niet voor in aanmerking. (tenzij er 2 x ivf is gedaan wat niet ehh "aanslaat")

Maar nog even een vraag voor de radbouders hier, wij hebben een uitnodiging gekregen voor een ivf\icsi bijeenkomst op 27\10 is er toevallig nog iemand hier die daar naar toe gaat ?
    Manlief heeft eigenlijk geen zin (nog steeds een dipje) maar ik vind dat we er met z'n tweeen naar toe moeten want het traject loop je ook met z'n tweetjes door, en volgens mij leer je er best veel van..... Of ben ik nou te veeleisend voor mijn mannentje ?
    Ik bedoel ik heb ook stiekem geen zin in al die spuiten en echo's waar ik 3 uur voor in de auto moet zitten (is wel heen en terug hoor ;) ) maar ja je moet er wat voor over hebben....
    Wil niet klagen hoor, ik bedoel ik ben hardstikke blij dat icsi bestaat, maar soms zie ik er als een berg tegenop..... :oops: :cry:

Ik hou jullie weer op de hoogte vandaag !

Veel liefs voor allemaal, gobje

7. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Hebben wij weer; zorg ik ervoor dat beide telefoons op de opladers staan, geeft ie van beide telefoons ineens aan dat de accu's leeg zijn :confused: Lijkt wel op een storing, het leek of tie geen verbinding meer had ! :confused:
    Goffer, word ik nog nerveuser van, kan wel janken :cry:
    Over een uurtje kunnen we alweer worden gebeld....
    Hoe maak je een mens helemaal gek ?!

sorry meiden moest het ff kwijt..... :oops:

8. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    @iedereen
    Bedankt voor jullie berichtjes. Ik heb goede hoop dat het onderzoek in december beter is. Baal er gewoon van dat ons streekziekenhuis een verkeerde uitslag heeft doorgegeven en daardoor de klap nog harder is.

@Goblinglow:
    Balen van die stomme telefoons! Hoe is het nu met het opladen?

Liefs

9. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Ja das inderdaad wel kl*te als ze de verkeerde uitslag geven !
    Tegen ons zei de huisarts dat we gemakkelijk gewoon zwanger konden worden, zegt de gyn. met dezelfde uitslagen dat de kans op een natuurlijke zwangerschap maar 1% a 2% is ! :confused:
    Ik was zo boos op hem....

Dus ik kan je reactie helemaal begrijpen hoor !
    Maar in december dus weer een potje inleveren ?
    Ga heel hard duimen voor goede uitslagen !

Een telefoon geeft alweer aan dat ie bijna weer vol is, maar ja dat deed een uurtje geleden ook nog ! aahhhhhh

Liefs Gobje

10. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Jep, in december weer een potje inleveren. En dan goed op lichaamstemperatuur bewaren. Bedankt voor het duimen ;)

Ik zal duimen dat je telefoon vol is straks. Je kunt hem ook doorschakelen naar je mobiel he?

Liefs

11. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Nou Bright, datzelfde idee (doorschakelen naar een mobiel) wilde ik ook al voorstellen!

CG, ben zo benieuwd naar je uitslag! Hopelijk bellen ze vandaag (was dat nou zeker?).

Mia, jij kreeg vandaag toch ook uitslagen? Spannende dag maar weer hoor!

Heb net alweer een hint gegeven dat we misschien beter niet in mei kunnen trouwen (wat we eigenlijk graag willen) maar al in maart ofzo omdat we in mei wellicht precies in de ivf-poging zitten! In maart ben ik wrs nog alleen aan het prikken dus dat komt beter uit... Enne, hoe sneller hoe beter! ;)

Baal nog steeds dat het wrs ivf wordt; dat is net als ICSI zo heftig allemaal voor de vrouw met prikken, puncties etc. etc. Aan de andere kant is het natuurlijk geweldig dat het tegenwoordig allemaal kan maar ja, vroeger nooit gedacht dat ik wel ns in het ivf-traject zou moeten komen........ Mn moeder zei altijd dat de vrouwen in haar familie al zwanger werden als je naar ze keek. Laten we hopen dat onze ivf-poging dan ook meteen slaagt, hoewel de kans 'slechts' 20% is (dus het meerendeel niet). Zal wel hetzelfde zijn voor ICSI?
    Weet iemand dat trouwens, dat als het echt alleen aan het zaad ligt, of de kans op een geslaagde IVF/ICSI-poging dan niet hoger is (aangezien bij de vrouw alles 'werkt')?

12. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    @Susan:

Ik hoop voor je dat jullie IVF poging gelijk slaagt. Die 20% is net zoveel als wanneer je zonder hulp zwanger probeert te worden, dus de kansen zijn gelijk.

Volgens mij is er geen verschil in qua hogere slagingskans als het alleen aan het zaad ligt.

Is de hint aangekomen? ;)

LIefs

13. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Hij zou erover nadenken...... :( Hopelijk gaat dat een beetje snel! :)

14. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    hoi hoi, telefoon doet het niet goed, ook nog niet gebeld, kan wel janken, net voor belangrijke uitslagen doet dat pokkeding het niet ! :confused:
    Hoe moet ik het doorschakelen dan ?

@ Suus, de kans met ivf\ icsi is 25% kans op een zwangerschap (zeggen ze in Nijmegen) maar de kans op miskramen en vroeggeboortes zijn wel wat hoger (weet de percentages niet meer)
    De slagingskans is bij iedereen 25%, wat ik ervan begreep.
    Mei is een mooie maand (wij zijn 18-05-2007 getrouwd ;) ), maar maart is zeker ook mooi !
    Maar bij ons is de kans op natuurlijke zwangreschap maar 1 % a 2% , dus das al veel meer kans !

Nog 4 minuten, help ik hou het niet meer........

15. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    CG, verbind je tel dan door naar je mobiel! Die werkt toch wel gewoon? Hoop echt op goed nieuws voor je... Ga nu met mn hond naar het bos, ook al heb ik er echt geen zin in. Lig het liefst de hele dag op de bank te janken. Kan dus ff niet op de pc kijken gedurende 2 uurtjes. Ik pb je mn mob nr wel ff, kan je me sms-en over je nieuws!

16. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Kun je hem dan niet doorschakelen naar je mobiel? Of dat je zelf belt?

Liefs

17. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Nou ben net gebeld, alles is goed met de chromosomen :D jippiee !

Heb nog wel om de uitslagen van de zwemmertjes gevraagd, en ik zit nu toch even te huilen :
    van de 70.000 ( ja er staat echt zeventigduizend :confused: ) is maar 7% beweegelijk en dan alleen van klasse b en c. :cry:
    maar er is zeker hoop voor ons !

Liefs Gobje

18. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Hoi!

CG@ wat een goed nieuws dat de chromosomen helemaal in orde zijn! Dat is toch weer een hele opluchting. De uitslag van de zwemmers is inderdaad minder, maare er zit leven in en daar gaat het om! In ieder geval genoeg voor ICSI. Als ik het goed heb begrepen zijn jullie in januari aan de beurt? Ow, ik hoop zo dat voor iedereen 2009 een superjaar wordt!
    En het is geen klagen hoor, ik kan me heel goed voorstellen dat je opziet tegen de hele behandeling, ook al heb je er alles voor over. Wil nog niet zeggen dat het altijd makkelijk is!

Susan@ ik heb ook gehoord van de gyneacoloog dat de kansen op bevruchting met IVF/ICSI even groot zijn als bij de natuurlijke weg. Alleen is de kans op een miskraam ietsje groter. Maar.....dat zei ze bij mij, het helpt natuurlijk wel enorm als bij de vrouw alles in orde is. Daar moet het tenslotte groeien ;)

19. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Wat fijn dat de chromosomen goed zijn!

Kan me voorstellen dat het even slikken is om de uitslag van de zwemmers te horen, maar gelukkig is het genoeg voor ICSI!

Liefs

20. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    CG: Wat een goed nieuws!

Suus: Het slagingspercentage ligt niet hoger, helaas, als het alleen aan de man ligt. Je hebt wel een grotere kans tot een terugplaatsing, sommige vrouwen hebben geen goede eitjes, zodra ze die aanprikken in het stoofje vallen ze dan bijv.kapot of er is sprake van ernstige overstimulatie, bij pco bijv, dan stoppen ze soms de behandeling. Dus in het begintraject heb je dan meer kans tot een daadwerkelijke tp, maar uiteindelijk blijft het percentage ( zogeheten take baby home rate ) van een doorgaande zwangerschap gelijk. En de kans op een miskraam is bij IVF/ICSI ook wat groter de 1e 12 weken.

Tja, ik dacht ook heel nuchter, nou ja, bij mij is alles goed, dus dat embryootje blijft gewoon lekker zitten als het eenmaal terug geplaatst is. Maar helaas...

En we moeten ook niet vergeten dat bij een natuurlijke manier iedereen, gezond en wel, een kans heeft op een zwangerschap van 20-25%. Dat is eigenlijk ook echt niet veel he?

Share This Page