o ik zit net nog terug te lezen en heb bij timon verkeerd gelezen. dacht dat er stond dat je juist wel ovutesten gebruikte voor rust. maar zie nu staan dat je ze juist niet gebruikt. sorry voor het verkeerde lezen. ben schijnbaar beetje kippig vandaag.
hey meiden, @ timon balen dat je ongi bent geworden. je hebt gelijk dat je wat afstand probeer te houden. @ zonnetje je 1e werkdag was goed. iedereen was aardiger dan verwacht en niemand deed lullig ofzo dus was blij even me nuttig te maken ben wel gelijk gesloopt. en je hebt groot gelijk gewoon lekker je mannetje verwennen. misschien dat hij dan even alles kan relativeren. en ruzies voor ziekenhuisbezoeken ja het brengt stress met zich mee dus logisch dat je dan een beetje ruzie hebt. als ik kijk naar me eigen ventje die is heel nuchter maar ook hij zegt wel eens misschien moet je maar een andere man moet zoeken die je wel zwanger kan maken hij voelt het toch als een tekortkoming van hem uit. maar gelukkig kan ik het dan gelijk ontkrachten bij hem omdat hij er dan wel over praat. maar pfff tis en blijft kut al die ziekenhuisbezoeken. @ anja is wel lekker even een weekendje weg net voor de iui. even helemaal niks en ja de dans ontspringen ja wie wil dat niet hier . xx meriam
@timon ohh geeft mij weer opluchting want bij mij was alles goed inwendig bloed en echo..........maar je weet maar nooit toch heb ik er niks over gehoord....
@meriam: gelukkig dat de 1ste dag meeviel. Maar is ook vermoeiend inderdaad. Doe lekker rustig aan en werkse de rest van de week (tenminste ik denk dat je weer de rest ook werkt) @sjan: dit is dus afhankelijk per ziekenhuis. Bij mij was bloedonderzoek en inwendige echo ook goed, maar hsg is verplicht bij iui. Maar ik hoop voor je dat ze zonder doen. Hoewel ze mij hebben verteld dat er iets meer kans op zwangerschap is na een hsg. Maar dit is misschien ook afhankelijk wat het gaat worden bij jullie. Ik doe dus de hele dag al lekker rustig aan, toch wel beetje last van gevoelige buik en rug. En gewoon slapjes. Net zoals ik me voel als ik ongi geworden ben.
hee zonnetje Hoop voor je dat je je morgen weer wat beter voeld Vloei je trouwens ook na het onderzoek(vloeistof ofzo) Was het afgelopen weekend vrij en maandag en gisteren ook morgen er weer tegen aan 5 dag diensten maar goed dan heb ik wel afleiding. Do of vrijdag verwacht ik de duivels Dames onze arts in het ziekenhuis zei ook van dat je na het hsg onderzoek vruchtbaarder bent... en bij ons zieken huis is het ook verplicht voordat ze aan iui beginnen. Ook hebben ze bij bij veel bloedgeprikt en inwendige onderzoeken gedaan een een uitstrijkje, dat was gelukkig allemaal goed.
@ zonnetje, nee ik moet donderdag nog 3 uurtjes werk sinds deze week weer 6 uur als begin moet weer terug naar de 40 uiteindelijk maar dat heeft tijd nodig. werk jij eigenlijk zonnetje? wel rot dat je je zo slap voelt je zal dan ook nu wel in je mandje liggen zoals wij dat hier zeggen. ik ga ook zo nog even lekker pearl harbor kijken blijft een mooie film. weltrusten voor iedereen groetjes Meriam
Na het onderzoek kreeg ik een dik maandverbandje van de assistent. Voor het geval je wat bloedverlies hebt of er wat vloeistof terug loopt. Maar in principe loopt de vloeistof dus gewoon je buik in. Heb niet gevraagd waar het blijft, maar via je eileiders en eierstokken loopt het gewoon je buikholte in. Ik lag om 22.15 in mijn mandje(hoewel wij het meestal bij bedje houden). De rest van de dag hang ik gewoon op de bank. En vanmorgen zowaar lang geslapen. Tot wel kwart voor 9. Vannacht wel uur wakker gelegen dat ik niet kon slapen jammer genoeg, maar lekker tegen mannetje aangekropen en toch in slaap gevallen nog. Ik werk normaal gesproken wel ja, deze week heb ik vakantie. Ik werk gemiddeld 27uur per week. Maar de praktijk is 3 weken van 24 uur en 1 week van 38 uur ivm het weekend dat ik dan werk. De uren doordeweeks zijn 1avond en 2 hele dagen. En zo af en toe kom ik extra opdraven voor een overleg of als we heel slecht staan in personeel. Ik werk in de wijkverpleging. En op het werk is het erg chaotisch, we zijn al 2 jaar een project aan het opstarten wat niet echt wil lukken. We zitten nu tussen 2 organistaties in. Het project is geweldig, komt van 1 organisatie, maar de organisatie waar we al voor werkte wil teveel inspraak hebben. Dus dat gaat niet helemaal goed. Heb hiervoor 32 uur gewerkt (dat is meer dan 2 jaar geleden), maar dat werd in de praktijd vaak 36 uur. En dat vond ik toch erg zwaar. Zeker omdat ik in de tijd ook nog veel voor de scouting deed (10uur per week soms). En dan ook nog het huishouden. Ben toen dus ook beetje ingestort. Want bij mijn vorige baan heb ik het gehad dat ik soms maar 1 dag vrij was door de onregelmatigheid. En dat ik de avond voor mijn vrije dag pas om 1uur snachts thuis kwam van mijn werk. En dat elke week. Toen hier een baan gevonden, voor 27uur per week gemiddeld, met betere tijden. Niet wetend dat het lang ging duren voordat ik zwanger zou worden. Want dan ga ik nog minder werken zo mogelijk. Maar ja, ben dus ook veel thuis omdat ik maar 3dagen werk. Maar echt meer dagen werken zie ik ook niet zitten, want het is best vermoeiend soms. Druk ligt vrij hoog, wordt veel geroddeld de laatste tijd, dingen lopen niet enz. Maar je moet dus langzaam opbouwen in je uren. Is meestal ook wel zo. En nu maar kijken of je weer terug kan naar de 40 uur Bij ons is de max 32 uur wat je kan werken. Hoop dat ik me beter voel vandaag, is nu nog niet te zeggen. Gezien ik nog niks gedaan heb. Merk het pas als ik wat doe.
*komt even wat knuffels uit delen * *knuf*knuf*knuf*knuf*knuf*knuf*knuf*knuf*knuf*knuf*knuf*knuf* *knuf*knuf*knuf*knuf*knuf*knuf*knuf*knuf*knuf*knuf*knuf*knuf
Voor jou de knuffels terug Gaby. Wat ben je heerlijk royaal in je knuffels vandaag. Net even op buurmeisje van 1 gepast, was toch wel gevoelig. Maar ach, meteen de buurvrouw verteld over onze situatie (wisten ze nog niet). Die was erg meelevend, dus weer iemand waar ik even lekker bij kan klagen. En misschien een nieuwe vriendin/ kennis. Want omdat ze het niet wist had ik ook niet altijd zin in contact. Zeker niet op een slechte dag. Hebben hier net een megazitzak gekregen, hadden die besteld bij de bank van onze punten. Maar hij is wat groter dan verwacht. Nu nog kijken hoe hij zit. (een echte fatboyzak)
hee dames Wat rustig hier ja Zonnetje hoe is het met jou? En hoe bevalt je megazitzak .Ja dat kan ik me wel voorstellen dat dat gevoelig was, wel knap hoor,m Meriam hoe is het met jou. Gaby Ook knuffels voor jou. Nou ook hier is alles rustig. morgen of vrijdag verwacht ik de duivels. zit trouwens onder de pukkels in me gezicht en wat rood vlekkerig, en ben wat voller is het gezicht zei me vriend en me moeder vandaag. en me borsten zijn gevoelig. maar dat heb ik anders ook als ik ongie ga worden. morgen is het precies 2 week geleden dat ik me eisprong had dmv een echo kunnen zien. en ja die progesteronwaarde van 57 weet eigenlijk ook niet wat ik daar van mag hopen., En toch heb ik nog steeds hoop dat het juist nu de laatste nutuurlijke ronde nog gelukt is .dit was eigenlijk onze laatse kans. straks word je overal in meegesleept wat je eigelijk helemaal niet wilde.. maar het moet wel om onze droom uit te laten komen,,
@ gabje, knuffel terug voor jou. @ anja hier alles goed hoor. zo lekker naar bed toe en morgen weer 3 uurtjes werken. is toch wel weer spannend ook al ben ik dinsdag ook al 3 uurtjes geweest. je bent dus aan het wachten op de duivels. en snap dat je liever hoopt dat je zwanger bent voor dat de mmm begint. @ zonnetje en hoe zit je zak haha wel lekker hoor zo groot. lekker hangen hihi. wel fijn dat je buuf het nu weet kan je toch af en toe lekker bij kleppen en zo. het is aan te raden doe het ook maar ja mijn buurvrouw is de tante van me man dus ja die loopt de deur hier plat. en op je buurmeisje passen leuk hoor maar ja geloof het helemaal dat het gevoelig is. het blijft toch knagen . pfff ego: hier gaat het allemaal wel merk wel dat zp echt verslavend is en ik houd nu een meisje een beetje in de gaten van oktobermama's en dan begint het helemaal te kriebelen ik weet het moet mezelf niet zo kwellen maar kan het niet helpen. ik hoop dat iedereen zich snel bij de zwangeren mag voegen want heel die mmm is ook gewoon klote kan er niets anders van maken. ik zit hier de dagen af te tellen voordat ik mag bellen dat ik ongi word duurt alleen nog wel 4 weken. soms kan ik wel janken en dan dat hele gedoe weer helemaal overnieuw. zie er best wel tegen op het is voor een goed doel maar ging het maar s gewoon makkelijk. nou meiden ik ga lekker slapen hopelijk is het morgen allemaal weer een beetje beter . xxx meriam
De megazitzak zit best wel hoor. Als het heel goed bevalt schaffen we misschien ook nog wel een 2de aan. Maar eerst deze gewoon even uitproberen. Is nu nog nieuw, dus gebruik je het hoe dan ook. Voordeel van buurmeisje is dat het me minder raakt dan van familie. Baby's in de familie zijn pijnlijker, waarschijnlijk omdat je er meer bij betrokken bent. Maar dit was de 1ste keer dat ik heb opgepast daar. Verder gaat het steeds beter met me, maar moet me wel rustig houden. Maar dat kan ook deel te maken hebben met moeheid die eruit komt van alle weken weer hard werken, de spanningen enz. Eind van de dag is alles nog wel gevoelig. Dus ik heb een heerlijke rustvakantie deze week. Ook wel goed hoor. Ga elke dag wel even weg, maar gewoon niet te lang. Ik snap dat je er heel erg tegenop ziet meriam. We zien allemaal liever dat het makkelijk ging ja. Ik zit ook af te tellen tot ongi hoor, maar duurt ook nog wel even (ook bijna 4 weken ben ik bang door lange cyclus). En ik hoop dat de gyn niet ineens besluit dat ik niet kan starten volgende week. Dan zeg ik dat ze vorige keer zei dat ik mocht beginnen als het hsg goed was. Zp is inderdaad verslavend, maar ik schrijf niet in teveel topics mee, want dan heb ik er een dagtaak aan ben ik bang. Schrijf heel veel hier en lees hier en daar wel mee. Ik hoop voor je dat het toch raak mag zijn anja, daar hopen we allemaal op. Wie weet heb je geluk. Ik hoop ook elke maand nog hoor, maar weet ook dat de kans heel klein is in ons geval. Door de antistoffen zwemt het zaad niet echt, alleen rondjes op zijn plaats is me uitgelegd. We wachten in spanning af. Voor iedereen succes met wachten.
Vandaag zowaar een hele goede dag gehad. Heb gewoon weer zo goed als alles kunnen doen. Doe nog wel gewoon lekker rustig aan. Vandaag lekker op pad, nieuw dekbed gekocht, gekeken voor overtreksets. Maar ik vond geen leuke. En gewoon even overal gekeken. Dus me prima vermaakt vandaag.
zonnetje: fijn dat je een goede dag hebt vandaag.. verslaving: ja zp is idd verslavend.. k schijf nog fanatiek mee in t topic jong en zwanger willen worden.. daar is t echt druk en moet je t ook echt bijhouden
Ja, anders ben je het kwijt. Ik lees sinds deze week mee in het topic iui, maar daar is het ook vrij druk. Ik val niet meer onder jong en zwanger willen worden gok ik, dus daar kijk ik nooit.
zonnetje: k ben daar begonnen met meelezen en meepraten toen ik al ff met de pil gestopt was. nadat we de uitslag van de ha hadden gehad ben ik hier mee komen kletsen..
Hai dames! Ik ben er ook nog, maar heb het even wat druk gehad. Ook geen zin in internet, maar wel in een goeie film en boek. Heel gezond vind ik zelf. Mijn ongi is voorbij. Maandag hebben we een info-avond IVF/ICSI. Best spannend. Zonnetje; Fijn dat het vandaag goed met je gaat. Hopelijk zijn er veeeeel meer van deze dagen. Laat het zonnetje maar schijnen! De topic IUI is dan wel druk, maar wel erg gezellig en je steekt er best nog wat van op. Ik ben daar ook nog weleens aanwezig. Nu iets minder, omdat we door gaan naar ICSI. Geniet maar lekker van de zitzak. Je kunt jezelf er lekker in nestelen. Wij hadden vorige week van die zitzakken waarin een radio en luidsprekers zaten. Deze waren niet duur en dus zo weg!
Om eerlijk te zijn ben ik pas begonnen met schrijven dat ik al 3 maanden in de mmm zat. Moest gewoon even wat dingen kwijt toen. Want behalve ouders wist niemand iets van onze wens en problemen af. Tegenwoordig vertel ik het steeds meer mensen. En op dit topic ben ik pas gaan schrijven toen ik wist dat de medicijnen niet hielpen. Volgende topic wordt inderdaad ook iui-topic denk ik. En hier blijf ik, vind ik wel gezellig. Wacht eerst even af tot ik echt bijna voor de iui sta, dus lees ik nu vooral mee daar. Inderdaad spannend voor je timon maandag. Weet je wel wat je evt te wachten staat. Heb ze ook wel gezien die zitzakken met radio. Dat vind ik dan ook weer niet nodig. Heb al eerder voor zitzakken gekeken, maar die vond ik nooit lekker zitten. Is dat ik voor deze alleen 13 verzend en administartiekosten heb betaald. Want ik had er dus zelf echt geen 180 voor over om eerlijk te zijn. Ik zit nu in mijn goede weken (voor mijn eisprong), dus zal wel even nog goede dagen hebben. Geen klachten meer van het hsg, dus kan ik vandaag weer doen waar ik zin in heb. Man is vandaag lang weg voor zijn werk, morgen waarschijnlijk ook. Dus heb het rijk alleen. Heb deze week al een compleet boek uitgelezen, maar begin lezen ook wel even zat te worden. Maar moet zeggen dat ik dat ook bijna hele dagen heb gedaan, omdat ik verder niet zoveel kon. Ben bezig met puzzel van 1000 stukjes, maar het is allemaal groen met bruin. Dus dit is geen succes. Is nu meer stukje voor stukje passen. Want de tekening zie je er niet in verder.
Hey dames! Heb daarstraks de 1e FM gehad. Nou, eiblaasjes genoeg.....een beetje te veel! Aan beide kanten ongeveer 15, grotere en kleinere. Nu heb ik dus risico op overstimulatie. Ik heb bloed moeten prikken en daar word ik straks over teruggebeld. Afhankelijk van de uitslag wordt er bepaald wat we gaan doen: 1. gewoon doorgaan (dat verwachtte ze niet) 2. stoppen (die kans zit er in) 3. middenweg: dat betekent stoppen met de puregon, doorgaan met de deca; dan hopen ze dat de grote zelf doorgroeien en de kleine zich niet verder ontwikkelen. Dit heeft ook een naam (iets met co...), heb ik niet onthouden. (deze optie verwachtte de arts volgens mij) Pff, was wel even schrikken hoor! Dan realiseer je je toch wel dat je gezondheid het allerbelangrijkste is! Het waren er zoveel dat de arts de tel kwijt raakte toen haar pieper tussendoor af ging. Manlief moest op een lijstje de grootte en de hoeveelheid bijhouden. Voelde hij zich tenminste ook nuttig! Nu is het dus afwachten.....zo spannend! xxx hypo
Jeetje hypo. Ik hoop voor je dat het de laatste optie wordt. Dan heb je niet voor niks gespoten, maar is wel het beste voor je lichaam. Ik wens je succes met wachten op het telefoontje. Je gezondheid is inderdaad erg belangrijk. Gelukkig controleren ze regelmatig tussendoor.