Dank je hypo, weer wat geleerd. Vind het logisch dat ze de beste terug plaasen. Want ja, daar heb je de meeste kans mee. Wist niet dat ze alleen a-kwaliteit konden invriezen. Inderdaad zie calani. Hopen dat het bij jou ook zo mag zijn. (maar dan met 1-tje, gezien er maar 1 terug geplaatst is)
Hey meiden, ik lees hier ook weleens mee (heb heel aan het begin nog wel eens een enkel berichtje meegetikt)en wilde toch even reageren op de vraag van Sjan. Ik heb namelijk een kijkoperatie gehad en het is mij heel erg meegevallen. Echt. Als je nog vragen hebt stel ze gerust, mag ook per PB. Hopelijk heb ik je zo een beetje gerust gesteld. Liefs Zora
Klopt wat je zegt, dat merk ik nu ook heel erg goed. Heel veel mensen begrijpen het ook allemaal niet. Mijn vader bijvoorbeeld kan zich niet voorstellen dat ze (bijna) niks aan de kwaliteit van het sperma kunnen doen. Die denkt dat het met een pilletje allemaal wel goedkomt. Hij heeft een beetje moeite met accepteren op dit moment.
Oooo meisje toch! Dit was niet hetgeen je wilde horen. Laat de tranen maar lopen. Wel fijn dat je straks met iemand kan praten. Heftig vooruitzicht die kijkoperatie. Dikke knuffel!
Ik ben erg blij dat (de meesten in) mijn omgeving wel begrijpen wat ons proces nu is. Enkelen heb ik een omschrijving van ICSI gestuurd en ze waren er erg blij mee. Kijk, daar word ik weer erg blij van.
Ja Timon. Wij zijn heel open over onze situatie en dat is echt heel fijn. Zo begrijpen de meesten ons ook beter. Worden wij ook blij van
Wij gooien het niet zo in de groep. Als mensen er serieus geïnteresseerd zijn dan krijgen ze een antwoord. Zo heb ik ook vrienden die er helemaal niet naar vragen. Die hebben dan ook helemaal geen idee wat wij allemaal aan het doen zijn.
Nee, dat is bij ons ook zo. We zijn er open over als ernaar gevraagd wordt of als er over gesproken wordt. Niet iedereen weet het.
Ik vind het dus wel meevallen hoor hoeveel mensen ernaar vragen. Valt mij op dat de meeste er minimaal naar vragen. Waarvan ik van sommige weet dat ik altijd bij ze terecht kan als ik wil, maar ik moet dan zelf gewoon mijn verhaal doen. Moet altijd wel lachen om een collega van mij, die heb ik het pas enkele weken geleden verteld, maar die probeert nu allemaal dingen te weet te komen over dit geheel. Als er een tv-programma ofzo is gaat ze dat kijken enz. En dat komt ze me de eerst volgende keer dan vertellen wat daarin gezegd is. Daarvoor keek ze dit soort dingen nooit. Collega's die het weten vragen vaak wel hoe het in het ziekenhuis was als ze wisten dat ik moet. Maar valt mij regelmatig op dat ooms en tantes van mans kant helemaal niks vragen aan ons, we lopen al een jaar in de mmm, maar als ik ze zie op een verjaardag geen woord erover. Ooms en tantes van mijn kant zie ik stuk minder en die weten het pas sinds kort. Vind het ook niet erg hoor dat niet iedereen ernaar vraagt, kies toch zelf de mensen uit waarmee ik het erover wil hebben. Vanavond mag ik weer op verjaardagsvisite bij schoonmoeder. Maar moet zeggen dat ik er de laatste tijd ook minimaal zin heb om erover te praten met mensen die de rest van het jaar ook weinig laten horen. Dus vanavond ga ik gewoon over andere dingen zitten kletsen. Verder vandaag misschien nog even winkelen, zoek nog nieuwe kleding. Maar kan weinig vinden naar mijn smaak. Zeker voor mijn werk is het lastig, want ik wil niet teveel lagen aan. Gezien de mensen die kachel stoken op graad of 22 tot 24. Dus geen dikke wollen trui voor mij met werken.
vragen die je krijgt heb ik ook niet echt zo.. wat ik wel doe.. (ff voorbeeld van gister) wij hadden visite 5 man. waren vrienden van joey.. en t onderwerp kinderen kwam aan bod.. want joey dronk alcoholvrij bier.. en ze vroegen zich af waarom.. dus joey zei dat is voor onze kinderwens... en dat t niet zomaar gaat enzo.. en ze deden er heel makkelijk over.. dus k heb de spuiten en medicijnen erbij gepakt en laten zien.. en uitgelegd wat k allemaal moet doen enzo.. en dat vonden ze toch heel wat, k vind dat ''de mens'' er zo makkelijk over denk..van ohw je gaat ivf/icsi doen.. dan ben je toch daarna zwanger? ze weten gewoon niet wat je allemaal moet doen.. maar ja.. ben blij dat mijn fam. die wat dichter bij me staat en m'n vrienden en sommige collega's t nu snappen enzo.. t scheelt op mijn werk dat een collega nu met ivf begonnen is.. dus met haar kan ik goed praten.
hoe is t hiet verder met iedereen.. heb de laatste tijd een beetje weinig gereageerd... maar ben vandaag onverwachts vrij.. dus ja.. vind k niet erg.. moet zo hoesten de hele tijd en heb ook echt last van mijn keel..
Nu we weer richting behandelingen gaan kan ik weer wat meer vertellen, afgelopen maanden veel moeten wachten op onderzoeken. Zeker omdat die toch op het goede moment in cyclus moeten gebeuren. Merk nu wel aan mezelf dat ik weer wat positiever ben geworden nu ik weet dat ik op kort termijn kan beginnen. Verder ben ik vanmorgen ergens anders gaan winkelen dan gepland, moeder belde op of ik even meeging naar de woonboulevard, ivm cadeautjes voor broertjes (die zijn stuk jonger dan mij) voor sinterklaas. Dus daar heengeweest ipv kledingwinkels. Kan nu mijn bed weer aankleden. Vorige week nieuw dekbed gekocht, van 220 ipv 200. Dus ja, moet ook nieuwe overtreksets. Vorige week al 1 gekocht en nu nog 2. Dan kan ik beetje afwisselen en heb ik ook nog tijd om ze te wassen. En de gewone boodschappen samen gedaan, dus kan ook weer eten dit weekend. Heerlijk gaby een dagje ineens vrij. Geniet ervan. En hopen dat je niet ziek wordt.
Zo verjaardag gisteren weer gehad. Onderwerp is wel even ter sprake gekomen voordat ooms/ tantes er waren. Schoonzusje snapt er nogsteeds weinig van ben ik achter. Heb dingen al 3 keer verteld en het gewoon nog niet weten. Heb besloten dat ik de hoop opgeef dat ze het ooit gaan snappen. Verder was het wel gezellig en ging het prima. Ooms en tantes vragen helemaal niks, dus gewoon over koetjes en kalfjes gehad. Vond ik eigenlijk ook wel even prima. Vandaag lekker rustig aandoen, mannetje was vannacht niet lekker. Dus kort nachtje gehad. Ben een leuke puzzel aan het maken van 1000 stukje, dus vermaak me wel.
@Zonnetje: iets 3 keer uitleggen gebeurt mij ook regelmatig. Dat is echt geen onwelwillendheid! Mensen zitten er gewoon niet zo in als wij; probeer daar ook misschien wat meer begrip voor te hebben.
Hey Zonnetje, fijn dat het toch wel is meegevallen is voor jou ook fijn. sterkte met je mannetje ja mensen al vertel je het 10x volgende dag zijn ze het vergeten. knuffels
Ik wil best wel dingen dubbel vertellen hoor, maar als ik 3 keer moet vertellen dat we nog niet begonnen zijn, maar nog moeten wachten vind ik toch best veel. Waarvan 2 keer in 5 dagen tijd. Dat ze de behandelingen niet snappen in een keer snap ik dan weer wel. Maar het gaat om de meest simpele dingen die ze niet onthouden. En ik krijg veel commentaar van deze persoon, dus ja dat wil dan niet zo heel erg meer he dat begrip opbrengen. En dan bedoel ik met commentaar opmerkingen die niet zo heel geweldig zijn. Dit ook al meerdere keren gezegd hoor. Mannetje is gelukkig weer beter.
komt even iedereen een fijne avond wensen. all: wij zijn op kraamvisite geweest bij mijn neef.. kei lief kindje hebben hun zeg.. was erg gezellig.. heb stijn (de nieuwe baby) een flesje gegeven.. kei lief... __________________
Wisten jullie al dat Suus haar meisje is geboren: Sophie!! Suus; bij deze; van harte gefelcitieerd met jullie Sophie. Geniet ervan!!