Slechte kwaliteit sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mammma2, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    @ gaby gelukkig je hebt er dus van genoten......

@ suus van harte gefeliciteerd

2. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Susan, gefeliciteerd met Sophie!

Gaby, fijn dat de avond best goed is verlopen.

Wij hadden vanavond uiteten ivm de verjaardag van schoonmoeder. erna nog een drankje bij haar. Met vertrek haar aangesproken op haar steeds vragen naar hoe het gaat.... je weet wel. Nu doet ze het ook al in gezelschap en de welbekende wijze raad 'Je moet er niet zo mee bezig zijn'. We hebben hier zo de balen van.:x
    Het aanspreken verliep niet erg soepel. Ze snapte niet dat anderen het niet hoeven te weten, dat het ons ding is. Zij wilt graag oma worden en wat maakt het uit dat de hele familie en omgeving weet dat wij in het ziekenhuis lopen. NOU, HEEL VEEL! Oooeeeeeee, ik kan haar wel wat doen! :x Hoezo iets intiems en dat wij zelf wel bepalen wie ervan af weten? Sorry, maar op dit moment is ze een klerewijf. Zoooo pissig!

3. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    @suur: hartelijk gefeliciteerd met sophie.

@ieoor: weet je toevallig waarom het eerder gehaald is? Of is het spontaan begonnen. Want volgens mij stond de keizersnee pas op 20 nov. Dacht misschien weet je iets.

@gaby: gelukkig dat het gezellig was.

@timon: ik ken je gevoel. Hoewel bij ons beide families het allemaal weten. Dat schoonfamilie het weet komt omdat schoonzusje zwanger was. En dat wij jaar daarvoor getrouwd waren en mensen juist bij ons een kind verwachten.
    Dat soort gesprekken gaan jammer genoeg nooit soepel.
    Dus de eerste tijd ga je al helemaal niet meer naar haar toe?

Ik moet vandaag bij zwager en schoonzus langs, want die willen bespreken hoe we met elkaar om moeten gaan. Geen idee wat ik moet zeggen, wat ze willen enz. Man weet het net zo min. Maar 2 weken geleden belde ze op met dat het contact niet goed ging volgens hun.
    Heb vrijdag zelf gedaan alsof er niks aan de hand is, want hun zien dat zo. Heb ze afgelopen maanden elke maand een keer gezien (ook hun wonen uur rijden bij ons vandaan). Mijn eigen broer die op 10 min woont zie ik vaak minder dan hun afgelopen maanden.
    Maar ach, ik zie wel weer hoe en wat. Contact zal nooit goed worden, want voordat ze zwanger was, was het ook al niet geweldig. Heb gewoon weinig met schoonzus op. Vind ik prima zoals het nu gaat.

Vanmorgen ben ik heerlijk stoofperen aan het maken. Enige nadeel is dat het zolang duurt voordat ze klaar zijn.
    Smokkel altijd wel beetje met de kleur door wijn erbij te doen.
    Maar dat heb ik er wel voor over, want vind het altijd wel erg lekker.
    En dat vandaag met een rollade erbij die ook 1,5 uur heb staan pruttelen.
    Dit soort gerechten maak ik op vrije dagen of in de avond alvast voorbereiden, want als je dit nog moet maken als je thuis komt wordt het wel erg laat met eten.

4. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

suus en suusman: gefeliciteerd met jullie sophie, geniet ervan!

timon: jeetje dat is irri.. het is toch jullie keuze om t wel of niet tegen andere mensen te zeggen.. niet die van hun..

zonnetje ben benieuwd wat je schoonzusje allemaal wil bespreken dan.

all:hier erg verrot geslapen...zodra ik lig zit mijn neus dicht..en ik kan niet door mijn mond ademen omdat ik dan de hele tijd moet hoesten..maar ja had niet echt een keuze nu.. dus hele nacht gehoest..

5. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Hey Susan al bevallen!!!!!! De oprichtster van dit topic heeft een meisje! Helemaal super! Gefeliciteerd meid!
    En ik hoop dat er nog velen zullen volgen!
    xxx hypo

6. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik ben ook benieuwd naar hoe en wat hoor.
    Zal het straks weten.

Voor gaby: een halve ui onder/ naast je bed wil dan weleens helpen. Gaat je neus van open. Verder evt stomen en dampo smeren zijn een optie.
    Nadeel van de ui is dat het wel stinkt, maar als het meezit slaap je wel rustiger.
    Beterschap

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Suus en Suusman, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje Sophie. En dat op je verjaardag nog wel (heb ik in een nader topic gelezen) :) Wat een mooi cadeau!

8. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    #4368 zonnetje1980, Nov 9, 2009
    Last edited: Nov 9, 2009
    Nou gisteren dus bij schoonzus en zwager geweest.
    Na even gewoon gekletst te hebben begonnen ze dus waarvoor we gekomen waren.

Dat ze het contact slecht vonden enz. Wat bleek, schoonzus had tijdje geleden mail gestuurd naar manlief. Die had hij niet beantwoord, maar een mailtje van zijn vader een paar dagen had hij meteen beantwoord. Dus zij boos dat ze werd genegeerd. Manlief vergeet wel vaker een mail te beantwoorden als hij het niet meteen doet. Maar zij had meteen het gevoel dat we niks met haar te maken wilde hebben. Daarbij bellen we ze te weinig met hoe het in het ziekenhuis gaat, wel naar schoonouders maar niet naar hun. Heb ze gezegd dat ik ook niet al mijn broers elke keer bel over hoe en wat. Dat dat dus ook niet alleen bij hun ligt. Ze vonden dat we dus eigenlijk te weinig van ons lieten horen, veel minder dan eerst. Ik heb ze nog nooit gebeld eigenlijk. Want heb geen idee wat ik door de telefoon moet zeggen tegen haar. Was nu wel gezellig hoor, maar soms heb ik geen idee waar we het over moeten hebben. En mijn man heeft ook niet altijd wat te melden om te bellen.
    Dus allemaal dit soort dingen. En wat ze wel en niet mogen zeggen tegen ons enz. Dat ligt eraan hoe je het brengt en welke bui ik heb. Heb ook erbij gezegd dat ik laaste maanden ook niet lekker in velletje zat. Gaat sinds deze week weer beter.
    En dat dit hele traject niet niks is voor ons.
    Dus hopelijk is alles nu weer uitgepraat.

Maar het probleem zat dus voornamelijk aan hun kant en ze hoorde nu dingen die ze dus niet wisten. Snapte nu dingen wel zeiden ze.
    Ik kan me niet herinneren wanneer ze zomaar spontaan bij ons zijn geweest hooor, maar ach, dat liet ik maar in het midden.
    Voordat ze zwanger werd kwamen ze ook maar 1 keer per jaar buiten de verjaardagen bij ons. En wij 1 of 2 keer bij hun. En verder zagen we elkaar op verjaardagen, moederdag/ vaderdag enz.
    Alleen dit jaar niet, want op de dag voor moederdag was manlief jarig. Dus toen alles gegeven en op vaderdag hadden we 3 afspraken, dus waren wij er 'smorgens en hun 'smiddags.

Maar nu hoop ik toch weer op een rustige tijd zelf. En gewoon weer gezelligheid. Vrede thuis is weer vollegdig hersteld.

En dan nu nog wachten op eisprong, ben bang dat mijn cyclus beetje van slag is door hsg. Want ik had ongeveer nu al mijn eisrong gehad gehad moeten hebben. Heb ovutesten gedaan, maar geen positieve nog gehad. Heb er nu nog 1 liggen (deze had ik nog liggen allemaal).
    Dus gewoon afwachten waneer ik ongi wordt en dan op voor de iui.

Verder heb ik deze week een durkke week, hebben 2 zieke collega's en een vrije collega. Dus dat wordt wat extra werken ben ik bang.

9. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Meiden, wat lief dat jullie me in de gaten hebben gehouden en bedankt voor de felicitaties! Ik ben idd bevallen van een dochter Sophie. Haar 2e naam is Isabel. De ks was gepland op 20 november en toen ik donderdag 5 nov voor controle ging naar de gyn in het zkh bleek dat Sophie's hartje te snel klopte bij het luisteren met de doptone. Daaropvolgend ben ik 2x aan een ctg gelegd zodat ze het hartje dan langere tijd volgen. Beide keren was het ctg niet spectaculair dus besloten ze om me direct op te nemen, uit voorzorg. Toen allerlei controles gedaan en er bleek uit de bloedafname dat er bloed van de kleine in mijn buik terecht was gekomen. Gezien het feit dat ik toch al 37+wkn zwanger was en ik en Sophie goed waren, besloten ze om de dag erna de ks al in te plannen voordat het mis zou gaan met (1 van) ons.
    Sophie is geboren op vrijdag 6 november (op mijn verjaardag, jaja) om 15.00 uur. Ze woog bij geboorte 3078 gram en was 49 cm lang. Alles gaat goed met zowel haar als mijzelf en morgen gaan we het zkh uit, lekker naar huis. Heerlijk!! Ik kom zo nog even een foto spammen. Wie weet geeft dit verhaal jullie ook wat hoop tav behandelingen. :)

Liefs Suus

10. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    De borstvoeding ging echt totaal niet dus hier krijgt ze haar 1e flesje :)

11. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Een echt meisje............. ;)

12. gaby1986

suus: wat een poppetje.. echt super leuk voor jullie.. geniet ervan hoor!

ben er weer gauw vandoor..

13. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Suus wat een mooi meisje!!!
    Geniet ervan.

Liefs,

14. Mijs

Mijs Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,710
    0
    0
    Van harte Susan met jullie dochter Sophie! Ze is prachtig!

15. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Wat een snoepie! Ik wil er ook wel eentje.:p

16. gaby1986

timon: ja we bestellen er gewoon allemaal eentje.. :D

(grapje kan toch wel hé)

17. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Jeetje suus, gelukkig dat alles goed gekomen is.
    Mooi verjaardagcadeautje. Het is een schatje inderdaad.
    Geniet er lekker van en rust lekker uit straks in je eigen huisje.

18. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

Feb 5, 2008
    790
    0
    0
    Suus & man wat een snoepie zeg van harte gefeliciteerd.
    hoe is het met de rest van de meiden?
    Ieoor je mag morgen testen spannend?!?
    Gaby ja grapje kan wel hoor. voel je je inmiddels alweer wat beter. deze week komt je nieuwe bed toch?

alle andere meiden hoe is het met jullie?

xx

meriam

19. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Ja, het maakt me niet uit welk merk er komt. Als het maar gezond is. :D

20. Mijs

Mijs Fanatiek lid