Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Bedankt voor jullie lieve woorden meiden, had ik echt net even nodig :)
    Ik merk dat er nu een hele brok emotie bij me los komt, kan wel huilen, lachen, dansen en slapen tegelijk ;)

Dus ik ga gewoon maar aan de klus met mijn kettingen.....
    daar krijg ik een heleboel rust van

Zijn er nog meer berichten vandaag ? :oops:

Veel liefs Gobje

2. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Soms is het best goed om die brok emotie lekker te laten gaan!

Liefs

3. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Ja maar ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen hahaha ;)

4. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hey meiden!

CG, wat fijn dat alles goed is met de chromosomen! Die uitslag van het zaad is natuurlijk niet leuk, maar jullie gingen toch al voor ICSI, dus ze zullen er echt wel een goede tussen kunnen vinden, ik heb alle vertrouwen in ons ziekenhuis :D
    Wij hebben geen uitnodiging voor die avond, helaas. Maar wij moeten dan ook nog wachten op die chromosoomuitslagen. Jullie lopen dus 7 weken voor. Maar, misschien beginnen we wel tegelijkertijd, aangezien er een kerst-stop is. Ik hoop het!
    Ik zou trouwens wel proberen om je mannetje mee te nemen naar die avond, misschien dat hij dan juist uit zijn dipje komt.

Suus, ik heb ook bergepen dat het niet uitmaakt, zoals Merel al zegt. Maar, onz gyn noemde ons nog jong (we zijn allebei 31) en maakten daarom volgens haar een hele goede kans. Dus volgens mij is je leeftijd wel erg belangrijk.
    Ik heb PCOS en ze zei al dat ik minder van een medicijn zou krijgen (ik weet niet meer welke, ik denk puregon), aangezien ik nu al veel eitjes heb, alleen willen ze niet uit zichzelf rijpen. Minder van dat medicijn doen ze dus om de overstimulatie tegen te gaan.
    Een dikke knuffel vanaf hier voor je dipje. Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt! Ik denk wel dat je met matige zaadwaardes beter gewoon IVF/ICSI kunt doen, want dan is de kans van slagen bij IUI ook er klein. Dan lijkt me 6x een teluerstelling ook niks. Dan maar gelijk goed aanpakken toch!

Esser, je hebt een goed lijstje meegekregen zeg! Ik hoop dat je er nog een beetje wijs uit kan ;) Ik ben blijd dat je alle prikinstructies goed gevolgd hebt. Het lijkt me wel makkelijker om het zelf te kunnen, anders ben je zo afhankelijk van anderen.

Merel, ben je al een beetje over de schok heen gekomen? Weet je al wanneer jullie evt een neiuwe poging kunnen wagen? Strekte nog.

Hier alles rustig. Ik krijg nog geen uitslagen (volgende week vrijdag pas) en over 7 weken of zo (hopelijk eerder).
    CG, hoelang heeft het chromosomenonderzoek bij jullie geduurd? 8 weken?
    Ik ben druk aan het lezen in mijn nieuwe boek: 360' IVF. Het gaat over allerlei ervaringen van vrouwen die IVF/ICSI gedaan hebben. Best goed om te lezen!

Liefs Mia

5. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    @ Mia, ja hopelijk hebben we allebei tegelijk icsi, zou wel leuk zijn ;)
    Bij ons heeft de uitslag 7 weken geduurd, maar we hebben inmiddels de officiele brief van de aanmelding en daar staat in dat dit 6-12 weken kan duren :confused:
    Dus ik hoop voor jullie dat jullie de uitslag snel krijgen.

Het begint langzaam al wat dichterbij te komen, dus ik vind het allemaal wel erg spannend...

6. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee meiden,,

CG, fijn dat je de moed iig niet opgeeft en ze hebben er echt maar een paar goede (en uiteindelijk natuurlijk maar 1) nodig! Gelukkig kan ICSI gewoon nog en probeer je daaraan vast te houden. Nog maar 6-12 wkn wachten (die kunnen er ook nog wel bij, zeg maar)...

Als Mia vandaag dr uitslagen niet kreeg, wie was het dan? Heb even weinig zin om terug te lezen, sorry. Ben echt in zo'n rothumeur! Heb nergens zin in gewoon. Dan zou er ook nog vandaag een mannetje komen voor een offerte voor een nieuwe CV-ketel (zou vanaf 12uur komen) en hij is er nog niet. Manlief is thuis gebleven zodat ik naar het bos kon, kom ik thuis om 16.00 uur dus ik zeg dat we moeten bellen naar het bedrijf waar die klojo blijft, krijg ik antwoordapparaat want om 16.00 uur zijn ze dicht! Echt, ik zit te balen als een stekker. Heb dus een enorm boze email gestuurd en ben absoluut niet aardig tegen manlief. Heb het even helemaal gehad, met alles...! BAH

7. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Oh Suus, ik kan me dat zooo voorstellen, dan krijg je al te horen dat je voor ivf\icsi moet, en dan komt zo'n klojo ook nog niet opdagen grrrrr.

Ik reageerde aan het begin ook veel af op mijn mannetje, maar dat voelde zo slecht, dat ik nu een dagboekje bijhoud waar ik ook alle emoties inzet. En er staan een heleboel niet aaridge opmerkingen in over bijv, irritante schoonzussen :oops: ;)
    Ook hier kan ik lekker mijn ei kwijt (niet te letterlijk haha) en ik merk dat ik daardoor liever tegen mijn schat ben.
    Maar als ie vanavond zegt dat ie nog steeds niet mee wilt, dan krijgt ie de wind van voren :oops: :oops:

hahaha hormonen, of mormonen \ hormonsters, het doet veel met je.....

Dikke knuffel meis.....

Misschien kun je je even lekker afreagren tijdens een extratie ofzo haha ;)

8. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Volgens mij heb ik morgen geen extractie... :(
    Moet wel volleyballen vanavond dus wellicht kan ik daar wat kwijt. Oh mannetje van CV komt er volgens mij nu aan.

9. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hi, hi, Suus, jij zit dan misschien niet helemaal lekker in je vel vandaag, maar ik kan er wel om lachen als ik jouw verhalen lees (dit is goed bedoeld hoor!) Want ik kan me zoooo goed voorstellen hoe je je voelt. En dan zo'n mannetje wat niet op komt dagen waar je al de hele dag op aan het wachten bent, net of je niks beters te doen hebt! Soms heb je van die dagen dat het allemaal niet mee zit.
    Dus: vanavond lekker volleyballen en die bal eens flink ver dat net smashen :D
    Enneh: ik ben blij dat ik niet bij jou in de stoel zit morgen...

CG, ik vind 7 weken wel snel! Daar word ik wel vrolijk van hoor, hopelijk gaat het bij ons ook in 7 weken, dan hoef ik er nog maar 6 te wachten...
    Slim van je om een dagboekje bij te houden. Ik heb nu nog even genoeg aan dit forum ;) maar wie weet ga ik het ook wel doen straks.
    Je moet die man van jou gewoon van de bank af trekken voor die avond hoor!

Wij gaan vanavond lekker met zijn tweetjes uit eten en naar de film. Ik heb er echt zin in, want meestal gaan we uit met andere vrienden erbij, nu lekker samen. Het isisschien een beetje vreemd, maar het lijkt wel alsof mijn mannetje extra lief en romantisch is nu we het nieuws van die ICSI hebben gekregen. Toch een leuke bijkomstigheid ;)

Succes meiden!

10. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Snap best dat je erom moet lachen hoor... Kon dat CV-mannetje echt zn strot omdraaien toen hij hier aan kwam! Hij heeft wel een nette offerte gedaan dus tja, dat maakt wel weer wat goed dan. Ga ook nix veranderen aan mn boze mailtje (die is toch al weg)...
    Ben nu wel weer on speaking terms met manlief. Gaat nu zelfs de pannekoeken die bij AH in de bonus zijn voor me opwarmen omdat ik ook geen zin heb in avondeten maar wel vind dat ik iets moet eten voordat ik moet volleyballen. Ik kan me alleen niet zo goed afreageren op de bal want heb ook een schouderblessure... :(

Mia, wat fijn dat je man zo lief voor je is! Mijnes doet ook zn best hoor, alleen waardeer ik het volgens mij niet zoals het zou moeten.

Oh ja trouwens, mijn kerel zit sinds vandaag ook aan de Proxeed Plus. Gisteren besteld via internet, kwam al voor de lunch binnen dus hij moest al meteen 1 zakje naar binnen werken van mij. :)

11. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Jee meiden...........wat een geklets hier, dat kan ik allemaal niet bijhouden hoor! :oops:

Susan, wat een dip joh....Echt helemaal niet fijn. Heb je voor jezelf manieren waardoor dit soort dipjes minder worden? Of helpt bij jou dat je alles dan even laat voor wat het is?

CG, goed nieuws voor jullie! :whistle: Super!
    En niet teveel schrikken van de uitslag over de zaadjes hoor! Je hebt er echt maar enkele nodig.

Mrsmia; thanks ;) Wilde idd zelf het prikken doen, anders dan zou ik het gevoel hebben zo afhankelijk te zijn van mijn man! Hou ontzettend veel van 'm en is mijn steun en toeverlaat maar wil toch liever zelf prikken :oops:
    Ben ook wel benieuwd naar dat boek wat jij nu aan het lezen bent. Waar had je dat gekocht/besteld?

Merel, weet je al evt meer over je evaluatiegesprek?

Hier verders z'n gangetje. Weekend is 1,5 uur geleden begonnen dus dat is altijd fijn.
    liefs

12. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Esser, kan me zo goed voorstellen dat je zelf wil prikken!

Enne, ben ook wel benieuwd naar dat boek ja. Heb je er wat aan?

13. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    hee meiden,

ff een vraagje, ik kan me aanmelden voor het forum van UMC Radboud, je kan dan online je status en onderzoeken opvragen, je kan zien wanneer je ongeveer wat kunt verwachten, ook zitten er gyn. en verpleegkundige daar. Dus ik ga me natuurlijk aanmelden.
    Maar ehh welke naam zal ik gebruiken ?

Zal ik goblingglow aanhouden of vinden jullie gobje leuker ?
    Andere suggesties zijn natuurlijk welkom........

Mia fijn dat je mannetje zo lief is, dat was of is die van mij ook, ik heb het idee dat hij ook nu wat meer geduld met me heeft (soms ik heb zo mijn buien :oops: )

Esser, fijn dat je het zelf kan dat spuiten, ik was zo trots op mezelf met mijn eerste spuit :)

Suus, veel pleziet met volleyen, is misschien wel even lekker ontspannen.....

14. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Heej meiden, eindelijk bericht van mij, ben net pas thuis.

@CG: ik was het die vandaag afspraak had :) Enne....super, de chromosomen ok!

Afspraak was eigenlijk wel wat ik verwacht had. Hele leuke arts trouwens. Ik heb (nog een keer) echo gehad (haha lekker op dag 2, mega-ongesteld), vragen moeten beantwoorden en verder veel uitleg gekregen. Daarna allebei bloed geprikt voor hepatitis A, B, HIV en mannetje voor chromosomen. Ons werd verteld dat het geen verplicht onderzoek is, maar we hebben er wel voor gekozen. We staan vanaf nu ook officieel op de wachtlijst. Ze was echt positief verder, zei dat doordat we nog jong zijn, de kansen goed waren. Als alle uitslagen binnen zijn, hebben we volgende afspraak. t wordt bijna zeker ICSI. Zaadjes waren na 'opwerken' 100.000 en onder de 500.000 doen ze geen IVF, maar ICSI.

Nog een ander vraagje: ik heb dus maandag tweede gesprek voor nieuwe baan (Esser, als communicatieadviseur :) ) en ik zit er aan te denken om dan te vertellen dat ik een zwangerschapswens heb en in de MMM zit. Ik realiseer me dat het misschien niet slim is, maar ik vind het ook wel prettig als ik het vertel. Want dan zou ik ongeveer de eerste behandeling starten tegelijk met nieuwe baan, moet ik én af en toe weg én (als we geluk hebben, duim duim) ben ik na paar maanden al 4 maanden met verlof. Voelt op een of andere manier lullig. Wat zouden jullie doen?

@Iedereen die nog niet slaapt: welterusten!

Liefs!

15. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hallo!

Even een heel snel berichtje want ik moet naa mijn werk... We hebben vanmiddag en vanavond ook een personeelsuitje, dus ik zal al jullie geklets morgen moeten bijlezen :D

Gister een heerlijk gezellig avondje gehad met zijn tweetjes. We hebben afgesproken dat we in ieder geval 1x per maand samen iets leuks gaan doen (we hebben het af en toe allebi zo druk dat je blij bent dat je een avond niks hebt en op de bank kan ploffen).
    Mijn mannetje is trouwens heel nuchter en niet ect een romanticus hoor (maar wel heel lief), dus daarom was het gister extra leuk.

Esser, ik zal gewoon eerlijk zijn. Een goede wergever, die jou wel ziet zitten, zal hier niet moeilijk over doen. Als je niks zou zeggen en je wordt aangenomen krijg je misschien scheve gezichten (hoewel dat eigenlijk niet mag). Maar het licht een beetje aan de organisatie. Ik zit in het onderwijs en daar doen ze, bij ons op school, niet zo moeilijk over.

Mijn boek: 360' (graden) IVF heb ik besteld bij bol.com. Het gaat vooral over ervaringen, er zijn veel verschillende interviews gedaan met vrouwen die IVF/ICSI gedaan hebben. Er staat trouwens een recensie van op de website van Freya. Ik heb al andere boeken over zwanger worden en als at niet lukt etc. Die gaan vooral over de biologische kant en zo. Deze gaat dus vooral over ervaringen. Ik vind het altijd wel fijn om dat te lezen, want dan weet je dat je niet de enige bent met bepaalde gevoelens/ emoties (net als dat ik het hier erg fijn vind).

CG, ik zou Gobje doen! Wie weet kom ik je over een tijdje wel tegen daar op het forum ;)

Zon, fijn dat alles zo goed verlopen is! Jij zat toch ook in het Radboud? Mag ik vragen wie jullie arts is? Die van mij is Dr. Beerendonck, een erg fijne arts.

Suus, lekker gesport? Vervelend van die schouder... ik hoop dat vandaag alles wat beter gaat.

Nou, ik ben alweer erg laat, ds ik stop nu.Fijne dag nog dames!

16. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Mrsmia, hetgeen je schrijft over het solliciteren gaat over Zon!
    :) Goed om te lezen dat je avondje gister zo geslaagd was! Heel verstandig ja om tijd te 'reserveren' voor elkaar! Helemaal nu extra met een zwaar traject voor de boeg.
    Oh, en veel plezier met het uitje vandaag!

Zon, een echo op dag 2! Hahaha, uitdaging voor de arts! ;)
    Fijn om te lezen dat het een goed gesprek was! In welk ZH lopen jullie?
    En heeft de arts uitgesproken hoe lang (of kort!) de wachtlijst is?
    Hoe staan jullie er nu tegenover dat 't waarschijnlijk icsi gaat worden?

CG; gobje vind ik ook 'n goede!
    Enne, ik vond het ook wel stoer van mezelf toen ik de spuit had gezet!

Ik zal eens gaan snuffelen over dat boek, lijkt me wel een fijn boek.
    liefs

17. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Vergeet ik het bijna nog.....Zon, ik zou er toch ook voor kiezen om het aan te geven. Dan is het nog aan de organisatie zelf hoe zij daar in staan. Maar zo voorkom je in ieder geval zoveel mogelijk scheve gezichten of onrust in de wandelgangen.
    Wat zeggen ze ookwel; eerlijkheid duurt het langst....
    liefs

18. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    CG, ik zou ook Gobje doen, of gewoon CG, of mag je geen afkortingen gebruiken? Wel handig zo'n online-iets van het zkh.

Hmmm, dat boek is denk ik ook wel wat voor mij. Het klinkt iig goed! Ga strax wel ff kijken of ik m kan bestellen!

Zon, lastig met dat solliciteren. Eerlijkheid duurt wel het langst ja... Weet verder niet wat 'gebruikelijk' is bij sollicitatiegesprekken. Heb het nog nooit hoeven te voeren (krijg je als eigen baas zijnde). We horen het maandag wel van je wat je hebt besloten! Wat adviseert je man?

Laris, hoe staat het met die grijns op je gezicht? Al last van kwaaltjes? Ik heb zelf trouwens toch stiekem ergens de hoop dat het miss wel is gelukt deze mnd... Ineens wat meer afscheiding enzo en we hebben volgens mij best goed getimed! Ook werden zn zwemmers steeds beter (laatste donatie was veruit het beste en niet eens zo heel slecht: 10milj/ml met beweeglijkheid van 37%). Toch maar niet teveel hopen eigenlijk maar hoop stiekem op een beetje bloed vandaag want dat zou dan weer een innestelingsbloeding kunnen zijn!

Ladies, ik moet weer ff aan het werk. Moet nog wat telefoontjes plegen en om 13.00 uur komen de volgende mensen alweer!

19. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Heej meiden, Thanx voor jullie reacties!

@Mia: volgens mij mag je op dit forum geen namen van gynaecologen noemen, heb wel es gezien dat de moderators dat weghalen. Maar wij hebben een andere arts, een van de IVF artsen (op site Radboud kun je ze allemaal zien met foto).

@Esser: we weten al een tijdje dat het waarschijnlijk ICSI gaat worden. ben blij dat het bestaat....! Maar zie vooral op tegen het 'wachten' en je weet natuurlijk niet hoe je op de hormonen gaat reageren. Verder proberen we het positief te zien. We kunnen naar verwachting begin 2009 beginnen.

Enne....iedereen bedankt voor de tips over de sollicitatie. Ik denk dat ik het ga zeggen, voelt veel prettiger. Mijn man vindt het moeilijk, die weet niet wat hij zou doen. Heb t mijn moeder voorgelegd en die zegt ook dat ik beter eerlijk kan zijn.

Verder alles ok met iedereen?

20. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Lieve meiden ik breek even in:

IK BEN ZWANGER! Heb net positief getest. Het is een echt wonder.
    Ik dacht het gisteren al, ik had het zo warm steeds.

We krijgen zo vrienden te eten en ik moet de keuken in.
    Ik kom vanavond laat nog wel even.

Deel Deze Pagina