Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Test met ochtendurine vanmorgen was ook negatief.
    Maar ook nog steeds niet ongesteld. Zo vreemd.
    Ga zo het Geertgen bellen.

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ieoor, ik kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit. Sterkte.

Ik heb het toen zelf wel aan wat mensen verteld waar ik veel mee omga. Merk zelf dat ik daardoor meer mezelf kan zijn. En dat er begrip is als je even een baalbui hebt. Het is niet zo dat we het er steeds over hebben, sommige laten het gewoon aan mij over als ik iets kwijt wil.
    Maar ik kan me voorstellen dat je geen leuke avond hebt gehad.
    Maar dat moet je uiteindelijk voor jezelf beslissen wat je wilt. Of dat je het aan een enkele vriendin verteld.

Over het uitblijven van je ongi, geen idee hoe dat kan. Weet wel dat het kan zijn dat een test pas later positief kan worden. Als je net te weinig hormonen hebt in je urine.
    En inderdaad evt met ochtendurine testen. En een ander merk. Of bij het ziekenhuis langsgaan of huisarts.
    Ik kreeg te horen dat ik als ik wilde vanaf dag 12 in het ziekenhuis een test kon komen doen. En dat zijn in elk geval betrouwbare testen. En anders misschien een echo of bloedtest?

Ik hoop voor je dat het gewoon raak is.

3. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Succes ieoor, heb net je andere mail gemist.

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Is inderdaad heel vreemd. Hopelijk gaan ze nu een bloedtest doen, zodat je misschien wat meer weet. Die onzekerheid is killing!
    En dikke knuf... zo vervelend als de ene na de andere zwanger is. Enorm confronterend ook. Misschien is het inderdaad fijn om het te vertellen, zodat ze rekening kunnen houden met je gevoelens.

En hoe is het met Hypo??? Hou je het nog meid?

5. 123

123 Niet meer actief

Hey meiden,

wat lief allemaal julie reacties. Ik weet niet hoeveel procent het is, de gemiddelde conclusie was matig tot slecht. De HA wil nog een onderzoek en dan gaat hij pas precies vertellen hoe of wat en hoeveel procent en zo. Ik had het wel aan de assistente gevraagd maar zij zei dat er zoveel berekent en onderzocht was dat ze het zelf ook niet helemaal begreep. Maakt me ook nog niet uit. We gaan over een paar weken gewoon nog een potje inleveren en 7 december hebben we een intakegesprek met de fertiliteitsarts.

Bedankt voor jullie steun!!

6. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ieoor, hopelijk kunnen ze je bij Geertgen snel uit de onzekerheid halen.

123, Bij jullie gaat het wel erg vlot. Amper een maand in de mmm en de afspraak bij de fa staat reeds gepland. WOW!

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ 123, eigenlijk heeft het ook weinig nut om precies te weten hoeveel. Want ik weet nu eigenlijk nog vrij weinig ook al weet ik hoeveel er gevonden is. Het hangt ook van jou af welke behandeling bij jullie past strakjes. Maar het is in ieder geval nog wel hoopgevend allemaal. Al is het wel een schok om zoiets te horen natuurlijk. Want nu begint de mmm pas echt. Maar toch... het brengt je dichter bij je droom, want nu krijg je tenminste hulp.

8. 123

123 Niet meer actief

Hey Saskia, 'leuk' om je hier ook te spreken ;)
    het maakt mij ook niet veel uit dat ik niet precies weet hoeveel procent en zo. Mijzelf kennende ga ik me dan ook blindstaren op al die cijfertjes. Het is gewoon niet goed, klaar. Na het tweede potje krijgen we wel de cijfertjes.
    Gek he, toen ik hier net kwam kijken dacht ik 'wat is in hemelsnaam MMM'? Nu zitten we erin.....:$

9. 123

123 Niet meer actief

hey Timon, is dat vlot ja?
    Ik mocht eigenlijk al eerder een afspraak maken. Toen wij bij de HA waren kreeg ik het nummer van de fertiliteitspoli en manlief een potje. Maar ik dacht, ik wacht wel ff op de uitslag van het zaad dan zien we wel weer... Zou niet weten wat er nu gaat komen maar ik laat het maar gewoon op me af komen. Volgens de assistente is het enkel een intakegesprek met de fertiliteitsarts en krijgen we vantevoren een vragenlijst toegestuurd. We zien het wel...

10. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Hmmm, zou jouw fa dan gelijk zijn aan onze gyn?

11. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    Ieoor, knuffel meid! hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt!

12. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    De fa-arts is gelijk aan de gyn inderdaad. Alleen de gyn doet meestal ook andere dingen ernaast en de fa-arts niet.
    Ik vind het ook snel dat je terecht kan. Maar bij sommige ziekenhuizen kan je ook snel terecht heb ik al eerder begrepen.

@ieoor: hoe is het bij jou?

@calani: hoe gaat het bij jou? Last van allerlei kwaaltjes of niet?

13. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik mag me dus bijna gaan aanmelden, vandaag al wat bruin bloedverlies. Dus morgen vast mijn ongi. Snap nu wel waarom ik geen positieve ovutesten kreeg, die zaten er dit keer voor.
    Heb deze maand een cyclus van precies 4 weken. Normaal zit ik aan de 4,5 tot 5 weken.

Ga dus morgen bellen verwacht ik.

Hoe is het verder met iedereen?

@hypo: nog 2 dagen, dan mag je testen.
    @ieoor: hoe is het met bij je?

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Jammer dat de ongi door zal zetten. Dan gaat het nu in de mmm echt beginnen.

15. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Jammer Zonnetje, weer die ongi! Nu op naar de IUI?

Ik kon ook heel snel terecht in het ziekenhuis. 20 oktober zijn we voor het eerst bij de huisarts geweest en daarna ging het allemaal razendsnel.

16. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey zonnetje, wat een mooie cyclus van 4w, en op naar een nieuwe kans dus!!
    ik ben enorm moe, vaak misselijk, nog maar 2x gebraakt, maar ze mogen me zo doen voelen, ben nl nog steeds héél ongerust dat het alsnog fout zou lopen... zal blij zijn als ik weer een echo heb...

17. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Klinkt goed, Calani. Hoe echo's heb je nu gehad?

18. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    echo op 7w, en op 8w in de fert kliniek, op 8 w was er een kleine bloeding dus moet ik op 9w terug om dat na te zien,
    nu 2dec is het de 12w echo bij mijn eigen gyn

19. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Dames,
    Onze eerst ICSI-poging is helaas mislukt.
    Ik neem even afstand van het forum.
    Allemaal veel sterkte en succes!
    xxx Hypo

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83

Godsamme meis :( Wat ontzettend k*t!!!!
    Ik weet even niet wat ik anders moet zeggen...
    Dikke knuffel en heel veel sterkte.

Deel Deze Pagina