Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    verdorie mijs, wat een spijtige ervaring, waarom doen die artsen soms toch zo, alhoewel het wel mooi zou zijn moesten ze gelijk hebben, langs de andere kant denk ik niet dat er nog zo slechte labo's bestaan, maar zij weten het wel beter dan wij hé
    dikke knuff hoor

zonnetje, nog goed verder spuiten hé, bijna fm!!!

en meriam, jij mag vandaag al gaan voor je fm, ik duim!!!!!!!!!!!!!!!!!

2. 123

123 Niet meer actief

calani, als ik zo bij jou zie slechte kwaliteit sperma = ICSI en dat je nu zwanger bent, geeft mij hoop!
    Ben nog niet zó ver in de MMM maar vind het altijd fijn om succesverhalen te zien!

Wou ik ff zeggen

3. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @mijs: jeetje, wat jammer. Ik herken je gevoel. Heb ook last gehad van wachttijden en dingen die slecht gecommuniceerd worden.
    Slechte labs bestaan inderdaad niet lijkt me. Maar hoor wel vaker dat ze alleen van hun eigen lab uitgaan.

Bij ons moesten we voor de huisarts bij hetzelfde lab inleveren als in ziekenhuis. (zit zelfs in het ziekenhuis, maar is wel een apart iets).

Ik spuit inderdaad braaf verder, gaat nu wel goed. Prik gewoon elke keer rechts in buik, dan gaat het prima. Moet ook wel om mezelf lachen dat ik moeilijk doe, denk er toch aan als ik bij iemand anders zo die naald in de buik prik.
    Ben benieuwd morgen hoe het ermee is.
    De meeste hier hopen juist op veel eitjes bij de fm, ik op juist niet teveel.

4. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

5 feb 2008
    790
    0
    0
    hey meiden,

@ all ik heb me 1e meting gehad en die was goed. aankomende zondag 2e meting en waarschijnlijk dinsdag of woensdag de punctie.
    voor de rest alles redelijk ok. ben wel erg emo maar met al die hormonen is dat ook niet zo gek.

hoe is het hier voor de rest??

5. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

meriam: jij hoeft maar heel kort te spuiten of niet.. want je bent veel later begonnen dan ik.. en je hebt al veel eerder de 1e echo....en waarom moet je in je been spuiten? fijn dat de meting goed gegaan was

zonnetje: fijn dat het beter gaat tussen je man en jou.. ik spuit nu ook nog alleen maar rechts.. als dat goed gaat waarom zou je dat niet doen dan.

mijs: niet leuk zo'n slechte ervaring met een arts... hopelijk kom je over een maan een beter verder met de gesprekken enzo.

6. gaby1986

hier gaat t spuiten wel.. k moet wel echt de wekker zetten anders vergeet ik het.. er staat er eentje op 9uur spuiten uit de koelkast halen en eentje op 10 uur.. spuiten.

ik spuit ook alleen maar rechts.. spuit nummer 2 ging links en die deed zo'n zeer dat k er gewon van moest huilen.. je kan zelfs nu nog zien waar k hem gezet had.. en als k er aan kom.. doet t nog zeer. dus ja..ik gebruik sinds dien een icepack die ik even op mijn buik leg voor t spuiten dat helpt echt goed.

gister met de puregon begonnen.. dus 2 spuitjes rechts.. na 3 minuten bloede t nog steeds..maar.. nog ff en dan 1e fm.. die is 6 december.. dus ook al bijna.

calani: bijna 12 weken !!

7. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

5 feb 2008
    790
    0
    0
    @ gaby ik hoef maar iets van 7 of 8 dagen te spuiten dit keer en vorige keer waren het ook maar 6 dagen spuiten. mijn cyclus is rond de 28 dagen en alles ziet er heel mooi uit vanbinnen dus vandaar dat ik niet zo lang hoef te spuiten heb nu ook alweer behoorlijk wat eicellen die aan het groeien zijn. het spuiten is bij mij 2 spuiten per dag maar de ene is om de eicellen te laten groeien en de andere is om ervoor te zorgen dat ze niet springen. en die moet ook in me been want ze mogen elkaar niet dwars zitten in me lijf vandaar redelijk ver van elkaar spuiten.
    wel rot dat je zo bloed met het spuiten helpt een icepack ??
    hoe ligt je bed trouwens ben je er al een beetje aan gewend?

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Spannende meiden Meriam. Is inderdaad niet gek dat je emo bent. Combi hormonen en spanning... dan is het eigenlijk alleen maar logisch.

*even ego*
    Vandaag de uitslag van de tweede zaadtest gehad en dat was een stuk slechter dan de vorige keer :(
    2,6 miljoen en 70% is traag en snel dood.
    Morgen naar de gyn.

9. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @saskia; jeetje balen van die uitslag. Succes morgen.

Ik had het ook opgemerkt dat er een groot verschil zat bij jullie gaby en meriam. Gaat bij meriam veel sneller allemaal. Is best kort 7/8 dagen.

Heb het vandaag nagevraagd en alleen rechts spuiten is geen enkel probleem.

Jeetje gaby, bij jou gaat spuiten niet echt makkelijk. Voordeel van icipack is dat je zenuwen verdoofd worden, dus voel je het haast niet. Zo erg is het bij mij niet.
    Zijn ook vrij kleine naaldjes die ik heb 12 mm geloof ik.

Vandaag eerste fm gehad, cyste was weg. Rechts alleen kleine eitjes en links 1 die wel goed groeide. Dus gewoon zo doorgaan met spuiten en zaterdag weer terug.
    De iui was voorgepland op dinsdag, maar ik denk dat het wat later wordt. Hoor zaterdag wat meer.

Ook ik ben emo door spanningen en hormonen hoor. En ik heb maar kleine hoeveelheid.

Heb nu ruim 2 weken vakantie, dus alle tijd voor de iui en mezelf. Geen gestress van werk.
    Morgenavond komen schoonouders weer eens langs (sinds augustus niet hier geweest) Ben benieuwd of er weer commentaar komt of dat ze een keer begripvol worden. Heb wel geholpen dat ik laatste keer mond heb opengedaan.
    Hun vinden het ook spannend dat we weer begonnen zijn.

10. gaby1986

meriam: bed ligt heerlijk :D oh ik mag ze gewoon samen spuiten makt niet uit hier.. en ja een icspack help heel erg goed.. voel t spuiten niet meer hoor.. alleen de vloeistof eenn klein beetje..

saskia: succes morgen bij de gyn. ben benieuwd wat ze gaan zeggen en doen..

11. gaby1986

zonnetje:ik heb ook kleine naaldjes hoor.. maar deed een keer gewoon echt te pijn.. dus ben een beetje bangig geworden nu maar met icspack lukt t wel.
    fijn dat je vakantie hebt.. ik moet nog een weekje werken en dan heb ik ook 2 weken vrij..

ben benieuwd met je schoonouders.. hoe of wat...

12. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @gaby: misschien is jou buik gewoon erg gevoelig. Als het zo goed gaat zou ik het ook doen. Bij mij voel ik de vloeistof soms ook beetje prikken. Spuit gonal. Maar in hele lage dosering.
    De pregnyl die ik moet spuiten voor de eisprong heeft een wat grotere naald.

Ik spuit al om 19uur. En de spuit hoeft niet in de koelkast volgens de verpleegkundige. Wilde eerst ook om 21uur spuiten en heb dan ook een wekker nodig.

Heerlijk he die vakantie. Komt het dan bij jou ook beetje uit rond je tp of niet?
    En zeker de laatste voorbereidingen voor je bruiloft regelen?

13. gaby1986

de naald voor de pregnyl is even groot als de naalden die ik nu heb.

en die van mij moeten wel allebei in de koelkast.

mijn vakantie komt precies uit.. want heb in de eerste week waarschijnlijk de punctie.. dus dat is wel fijn en dan nog lekker een weekje vrij.. punctie is denk ik rond 11 december... maar mijn zus is 15 december jarig en die zal t weekend daarvoor verjaardag vieren.. maar dan kom ik niet hoor.. heb al beetje slechte ervaring om toch nog dingen te doen na de punctie. dus ja

de bruiloft is helemaal klaar.. alles is geregeld.. proefkapsel is 6 januari en make up oook.. 16 januari de jurk halen.. alles staat gewoon al vast.. en k hoef niks meer te doen.

14. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik kan me voorstellen dat je na de punctie daar geen zin in hebt.
    Vorige keer had je toch ook wel last daarna toch?
    Icsi en ivf zijn in dat opzicht zwaarder dan iui.

Heb net even nagekeken, gonal zet ik met 12mm naalden en pregnyl met 16mm naald.

Heerlijk dat je alles al geregeld hebt voor de bruiloft. Ik moest de laatste week destijds nog wel wat dingen regelen. Hadden ineens bedacht een stik op de auto te doen bv. En mijn zusje deed zelf mijn haren, dus ja ook dat nog proberen of het ging lukken enz.

En hopelijk trouw je gewoon zwanger. Zal helemaal mooi zijn.

15. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

5 feb 2008
    790
    0
    0
    @gaby mooi dat je bed lekker ligt. ik zal het ook eens gaan proberen met ijs dan want nu doet het spuiten echt pijn. lekker dat de bruiloft geregeld is. wanneer is precies je trouwdag en misschien wel zwanger straks in je trouwjurk zou super zijn toch.

@zonnetje. wel lekker dat je vrij hebt met je iui zaterdag hoor je dus meer over wanneer je iui is?

@saskia balen zeg van de uitslag morgen naar de gyn gaan zijn de opties besprekingen. veel succes in ieder geval.

16. gaby1986

ja hoop ook dat ik zwanger trouw zou welleuk zijn..

weet jij ook hoe de naalden van puregon en decapeptyl zijn dan. ebn k nu wel een beetje nieuwschierig naar :)

vorige keer met de punctie had ik heel veellast ja.. maar toen ben ik direct vanuit de punctie gaan winkelen :D want voelde me best goed.. haha.. nou dat doe ik dus ook niet mee.. nu gaan we meteen naar huis. en ik ga op de bank niks doen.. :D

meriam: icepack helpt echt goed.. ben benieuwd of jij t nu ook minder zeer vind doen..
    ik trouw op 29 januari.. :D

17. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Natuurlijk denken we aan je.
    Wat jammer dat het allemaal niet opschiet. Kan je geen andere gyn aanvragen?

18. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @gaby: dit staat op de verpakking van de naalden zelf. Weet het anders ook niet hoor. Heb ze niet opgemeten ;)
    Voor de gonal die ik elke dag spuit heb ik van de naaldjes die ik erop moet draaien, dit is een kant en klare pen. Daar staat het op het lipje aan onderkant.
    De pregnyl spuit ik alleen voor eisprong, daar staat het op het papieren stuk van de verpakking. Staat iets in mm. Dat is de lengte.

Ik had in mijn hoofd dat je eerder in januari trouwde, geen idee hoe ik daar dan bij kwam. Heb je wel kans op sneeuw. Lijkt me ook wel bijzonder.

Snap dat je lekker ging winkelen als je je goed voelde, maar misschien wel verstandig om lekker rustig aan te doen.

In het ziekenhuis zeiden ze tegen me dat omdat het hele kleine flexibele naaldjes zijn voor de gonal je het haast niet voelt. Die ander schijnt pijnlijker te zijn.

Gisteravond was het ook wel even gevoelig aan de rechterkant.

Ik hoor zaterdag wanneer ik weer terug moet. Afhankelijk hoe hard mijn ei (tjes) groeit. Was nu 1,1mm. Bij 1,5 moet ik elke dag komen en bij 1,9 moet ik de pregnyl spuiten.
    Iui staat nu op dinsdag gepland (dag 14). Maar ik denk dat het woensdag of donderdag wordt. Ik zie het wel, ben al blij met 1 ei. 2 was ook leuk geweest. Zolang het er maar niet meer worden.

Vandaag voel ik me heel erg goed, dus ga erg productief zijn heb ik bedacht.
    Moet zorgen dat huis aan kant is, gezien schoonouders komen. Lekker een cake bakken. Ga ook al de wintersfeer in huis halen.
    Heb van die huisjes met lichtjes erin. Daarbij hebben we vorig jaar een sneeuwlandschap gemaakt op een plaat hout. Deze wil ik neer gaan zetten. Zijn 12 huisjes dus compleet dorp.
    Dat ga ik maar doen voordat ik ga stofzuigen, gezien er ook nog wat losse sneeuw op zit. En anders kan ik opnieuw beginnen.

Manlief heeft gisteravond al de plaat van zolder naar beneden gebracht, ben daar niet zo handig in gezien de lengte, maar nu heb ik overal al sneeuvlokjes liggen.

19. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Even een ego update: gisteren naar het Geertgen geweest. Naar mijn eigen dokter (Wissman).

Er zitten 5 eitjes (helemaal blij). Hij hoopt dat ze alle 5 mee gaan groeien, en mee kunnen tijdens de punctie.
    Maar zelfs bij maar 3 eitjes gaat hij een punctie uitvoeren. Heel veel meer eitjes zullen het toch niet gaan worden.

Verder ben ik een stuk vrolijker qua mijn ei voorraad.
    Ik heb alle vragen die ik vorige week aan die vrouwelijke arts gesteld had, nogmaals aan hem gevraagd........... En kreeg hele andere antwoorden:

Volgens Wissman is het helemaal niet zeker dat mijn eitjes op zullen raken. Ik ben een.... (woord vergeten). Iemand die moelijk of nauwelijks te stimuleren valt. Het kan (in theorie) zo zijn, dat ik nog voor jaren eitjes heb, maar dat mijn lichaam weigerd er ineens 20 te laten groeien....... JOEPIE> Dat klinkt toch anders dan 'ze zijn waarschijnlijk binnen nu een een jaar zeker op'.

Verder nogmaals gevraagd hoe het kan dat ik 3 weken na de IUI pas ongesteld geworden was........ Zeer waarschijnlijk heeft die andere arts, de IUI, 1 WEEK TE VROEG gedaan.....GRRR daar gingen mijn 2 kostbare eitjes......
    Waarschijnlijk is pas bij de 2e Pregnyl spuit (1 week na de IUI), mijn eisprong pas geweest.......
    Niks meer aan te doen nu, maar wel gruwelijk klote.

Dinsdagmiddag moet ik weer terug voor de 2e FM. Ik verwacht ergens donderdag, vrijdag of zaterdag de punctie te hebben. SPANNEND

Meiden hoe gaat het jullie allemaal?

20. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Geweldig ieoor. Dit klinkt inderdaad veel beter dan vorige keer.
    Kan me voorstellen dat je positiever bent.
    5 eitjes, ga voor je duimen dat ze allemaal mooi gaan groeien.

Je hebt 2x pregnyl gespoten? Jammer van je eitjes inderdaad.

Deze maand veel kans op zwangere mensen dus. Ieoor, gaby, meriam en ik (dit zijn degene die ik weet). En ook allemaal rond dezelfde tijd volgens mij. Alleen gaby is iets later.

Mocht ik iemand vergeten zijn te noemen, sorry, maar is dan niet express.
    We gaan gewoon alle 4 zwanger het jaar uit vind ik hoor.

Verder heb ik op dit moment mijn hele huis in een winters landschap omgetoverd. Doordat ik met de nepsneeuw bezig ben zit het ook aan mijn sokken. En door het heen en weer lopen nu dus overal. Dus straks maar even goed stofzuigen.
    Net ook nog even een hagelbui voor het wintergevoel buiten gehad.

Deel Deze Pagina