Meiden net als Hypo lees ik wel mee, maar reageer ik niet meer zo vaak. Ik denk wel aan jullie hoor!!!
Zo ik ga eerst even ego doen. Heb dus net de 1ste iui gehad. En die is er tegengevallen om eerlijk te zijn. Was namelijk een tangetje nodig om in mijn baarmoeder te komen. Was dus erg pijnlijk. Bloedde daarna ook flink. Zit nu slapjes op de bank. Aantal zaad was 1,2 miljoen. Wist eigenlijk niet wat het aantal was na de proefopwekking. Dus is net genoet voor iui. Had zelf wat hoger verwacht, omdat het probleem dus voornamelijk antistoffen zijn. Maar niet dus. Zijn er nog genoeg die over zijn als je bedenkt dat 1 genoeg is. Was wel aardige dames die het deden, legde alles netjes uit enz. Dus dat was wel prettig. En nu dus 2 weken geduld hebben. Manlief is nu al heel voorzichtig met me bang dat het kwaad kan. Ben vanmorgen zelf het sperma wezen wegbrengen, dan kon manlief gewoon nog wat werken (werkt vandaag vanaf huis). Dus ook deze even lief behandeld onderweg. @mijs: de laatste maanden is er zeker een patroon in zijn humeur te bekennen. 1 of 2 dagen voordat we naar het ziekenhuis moeten voor bv een onderzoek ofzo is hij zo. In het begin van het jaar was het vaker, maar toen waren er meer problemen met zijn familie en was hij in behandeling. Ben er niet blij mee hoor met zijn gedrag, want is best heftig soms. Maar kan het wel beetje plaatsen. Ook ik heb mijn buien, maar uit het anders en vaker. Zit bij hem denk veel dieper dan hij zegt. Merk het uit reacties die ik soms krijg. Vandaag is hij wel meegeweest met de iui. Was ook mijn wens dat hij meeging. @ieoor: voor jou ook bijna de punctie. Succes morgen en hopen op paar mooie eitjes. En dan dat ze mooi gaan ontwikkelen. @meriam; jij succes morgen met wachten op telefoontje of er een tp is. @gaby: jij nog een paar dagen wachten voor de 1ste fm. Ik ga duimen voor ons alle vier dat het helemaal goed gaat komen.
k deel ff knuffels uit.. kunnen we hier altijd wel gebruiken geloof ik.. *knuffels* zonnetje: balen dat t zeer deed joh.. nu 2 weken wachten.. gaan we duimen hoor! ieoor: heel veel succes morgen! all: ik voel me echt een broedkip.. mijn onderbuik staat echt strak.. voelt aan alsof ik een veel te strakke broek aan heb.. maar dat is niet zo.. ben ook erg emo.. kan echt huilen om alles.. en t werk is ook erg druk.. word er zo moe van.. gelukkig morgen nog een half dagje (moest eigenlijk een hele maar heb gezegd dat ik dat niet trek) en dan 2 weken vrij.. k verwacht zelf de punctie of aanstaande dindag of donderdag.. ben zo benieuwd zondag.. hoop op een goede score..
@gaby: Kan me voorstellen dat je buik gespannen is. Dat had ik soms al. Emo komt vast door de hormonen. Nu hopen dat het er niet teveel zijn voor je. En jij ook lekker vakantie. Kan je even alle rust voor jezelf nemen. Bij mij bevalt dat prima, even geen gedoe van je werk aan je hoofd. Knuffels terug en voor de rest natuurlijk ook.
@gaby emo zal wel door de hormonen komen idd. wel rot dat je zo een opgeblazen gevoel hebt. je hebt bijna vakantie is wel lekker. knuffel terug !! heb jij trouwens ook dat je nu bij de 2e poging alles veel meer voelt?? klinkt raar maar de 1e poging had ik echt nergens last van en nu met de 2e keer lijkt het wel alsof ik overal last van heb. heb jij dat ook? @zonnetje je hebt je iui gehad vandaag hoe is het gegaan ik las iets over een tangetje en pijnlijk klinkt niet fijn. is de tp wel goed gegaan? @all begin langzaam maar zeker toch wel erg zenuwachtig te worden morgen is het dan eindelijk zover dan weten we meer worden tussen half 10 en half 11 gebeld. spannend!!
@meriam: ik heb geen tp. Bij iui spuiten ze het bewerkte sperma in je baarmoeder. En dan moeten de zaadjes nog zelf op zoek naar het eitje gaan. Daardoor zijn de kansen wat lager dan bij ivf of icsi. Dat tangetje was nodig om het slangetje in mijn baarmoeder te krijgen. Dat ging niet lukken anders. Het tangetje was pijnlijk, daar pakken ze je baarmoedermond mee vast, zodat ze het slangetje naar binnen kunnen duwen. Dan spuiten ze het sperma in je baarmoeder, iets pijnlijk. Daarna moet de natuur gewoon zijn werk doen zoals bij een normale zwangerschap. Het zaad is nu alleen zo bewerkt dat ze wel zwemmen (bij ons beweegt het slecht door antistoffen). En de afstand is kleiner, het zit al in de baarmoeder ipv voor de baarmoeder. Daardoor kan je zo wel zwanger worden, mits je aan de voorwaarde voldoet die voor iui gelden. Dan moet je minimaal 1 miljoen bruikbaar zaad hebben (dus na de bewerking) Dit zkhs heeft wel wat hogere kansen dan landelijk schijnt. Las toevallig dat de hormonen nog wel even door kunnen werken, misschien dat je daardoor wat meer voelt dan de 1ste poging. Succes meriam met wachten, kan me voorstellen dat het spannend is.
meriam: nee ik voel me hetzelfde.. weet alleen nu wat me te wachten staat enzo.. mbt de punctie enzo..
Meriam; succes voor morgen. Ik hoop op een mooie TP voor jullie. Ik heb deze 3e poging qua stimulatie voor IVF/ICSI niet meer of minder klachten dan de 1e poging. Gaby; zet m op. Ik zal duimen voor een mooie FM zondag. Zonnetje; de 1e IUI zit erop. Nu op het wachtbankje. Succes met wachten.
Punctie is achter de rug. Er zijn 4 follikels aangeprikt. Mijn man is het nu wegbrengen naar Genk. Hij zal dan ook wel meteen horen of er ook daadwerkelijk 4 eitjes inzitten!! Dan kan het afwachten beginnen. Ik ga lekker even slapen nu.
@ieoor: voor jou zijn dit mooie resultaten. Toch 4 van de 5. En nu hopen dat er bruikbare eitjes inzitten en dat ze zich dan mooi gaan ontwikkelen. Succes met afwachten en slaap lekker. @meriam: weet jij al iets. Hier dus nog best last van buik. Dus doe ook rustig aan. Vannacht ook niet lekker op kunnen liggen. Merk aan manlief dat hij het toch moeilijk heeft met het geheel. En heel bang dat er iets beschadigd bij mij. Dus hij is supervoorzichtig merk ik. Vandaar denk ook de ruzie afgelopen week, want ik was hele dag wezen winkelen. En hij denkt dan dat het niet goed was voor mij superei. (hoop tenminste dat het een superei is). Ik doe vandaag dus lekker rustig aan. Ben bezig met surprise maklen en gedicht. Maar dat kan ik zittend af. En vandaag nog even gevulde spuculaas zien te bakken.
Goed zeg, Ieoor, wat fijn! Lekker bijkomen en maar weer afwachten! Zonnetje doet ook lekker rustig aan, lees ik. Lekker met de sinterklaasrommeltjes in de weer. Hier moet er nog ernstig gedicht worden.... zal wel morgen laatste momentwerk worden, ik presteer goed onder druk
ff ego moet nu naar het ziekenhuis voor de terugplaatsing helemaal goed dus ik reageer straks uitgebreid
@mijs; ik ben dus helemaal geen dichtwonder. Maar gaat elk jaar wel steeds beter. Hoewel het meer dichten is op onzin en de cadeautjes die op lijstje staan. Heb wel goede dichters in familie. Voor het eerst sinds jaren ook weer surprise. Houd het wel gewoon simpel hoor. Zal wel rustig aan moeten doen voor mezelf. Want anders geeft lichaam vanzelf wel aan dat ik teveel doe. Hopelijk voel ik me dan snel weer beter. En zo geef ik mijn eitje de kans om heerlijk zijn best te doen. @meriam; super dat je mag. Is in elk geval 1 goed bevrucht eitje bij. We horen wel van je.
Meriam; succes. We horen het wel. Zonnetje; groot gelijk; rustig aandoen, als je lijf dat aangeeft. Manlief belde dat er 3 eitjes gevonden zijn. Nu duimen en hopen op mooie bevruchtingen (liefst 2).
hey meiden, hier ben ik dan .. alles is goed gegaan. er is nu een emmy aan boord hoop dat dit een blijvertje is. ze hebben van de 11 eicellen alles bevrucht en 8 zijn er doorgedeeld. tussen nu en 2 weken krijgen we te horen hoeveel er ingevroren zijn. dat we zijn hier helemaal gelukkig nu afwachten. hoe is het hier allemaal? @zonnetje, ik bedoelde ook je iui zat even in de war wanneer mag je testen? @ Ieoor drie gevonden is netjes ik duim met je mee dat ze alle drie heel mooi bevrucht worden.. de punctie wel goed gegaan?? @all bedankt voor jullie lieve berichten. hoe is het verder met jullie nog sinterklaasplannen dit weekend??
@ieoor: dat is toch mooi 3 eitjes. En eigenlijk hopen op 3 bevruchtingen. Maar 1 of 2 is ook mooi natuurlijk. En dan hopen op dat ze een mooi plekje gaan vinden. @meriam: voor jou ook een mooi aantal. Heb je 1 emmy gekregen of 2? En hopen dat ze ook nog wat kunnen invriezen natuurlijk. Ik kan vanaf donderdag 17 dec testen. Maar ik houd nog wat langer aan denk ik. Wordt dus denk ik het 18 of 19 dec ofzo. Meriam en ik mogen al ons ei gaan uitbroeden. Ieoor moet nog even geduld hebben. En gaby is nog aan het voorbroeden. Voor ieoor en gaby nog even succes. Mijn sinterklaasplannen zijn dus om sinterklaas bij mijn ouders te vieren. Moet nog aan gevulde speculaas beginnen zo. En nog surprise aan het maken. Ben even lekker bakkie thee wezen doen bij een kennis van me.
Joehoe!!! Deze week weinig zin gehad om op de pc bezig te zijn. Soms even gelezen, maar weinig geschreven. Ik lees spannende dingen hier. Ieoor, wat spannend dat wachten of de 3 eitjes bevrucht zullen worden. Meriam, heb je maar 1 eitje gekregen? Heeft dat een reden? Wel spannend hoeveel er eskimootjes gaan worden. Zonnetje, wij zitten redelijk gelijk met onze NOD. Spannend, he. Vorig weekend met vrienden Sinterklaas geviert. Met familie doen we aan kerstcadeaus.
@timon: Is inderdaad weer spannend allemaal. Meriam zit ook gelijk dan met haar nod, die kan volgens mij dag eerder testen dan mij. @mijs: voor jou komt de tijd ook nog wel. Weet hoe lastig het is te wachten. Wij zijn nu een jaar verder dat ik gehoord heb dat het zaad slecht was. En nu eindelijk weer kansen. Maar wachten duurt lang. Jammer genoeg nogsteeds een gevoelige buik. Was er al bang voor aangezien ik na het uitstrijkje en hsg ook dagen last heb gehad.