Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Pim, gefeliciteerd! Wat een super goed nieuws zeg! Na Laris nu jij ook! Laten we hopen dat we met zn allen een nieuw tijdperk inslaan en dat er veel beschuit met muisjes mag worden gegeten binnen 1.5 jr :)

2. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Wat geweldig Pim Van harte gefeliciteerd....
    Laten we inderdaad hopen op veel beschuit met muisjes binnen 1,5 jaar :)

Maar ehh, niet allemaal in 1x zwanger worden hoor, dan zit ik straks alleen in dit topic ;)

@ Mia, hou jij dan ook je naam aan dan kunnen we elkaar straks vinden bij het radboud .... hihihi

Ga even eten, benn net thuis en helmaal kapot......

Liefs Gobje

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    CG, ken het gevoel van kapot zijn. Ook net thuis dus het was weer zwaar zwaar zwaar vandaag!

4. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Hihi Gobje, ik ben net ongesteld, dus ben hier in ieder geval nog een maandje. En met maar zo weinig zaadjes zou het echt een ontzettend wonder zijn bij ons! Ik vind het pas echt spannend bij de eerste ICSI!

Maarre Pim.........GEFELICITEERD! Geniet ervan hè!

5. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Oh trouwens dames, ik blijf jullie gewoon volgen hoor, mocht het ook bij ons al eerder lukken (of 'gewoon' via ivf). Kan jullie natuurlijk niet in de steek laten! ;)

6. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Pim, hartstikke gefeliciteerd! \:D/
    Geniet er van samen!

Zon, okay dat scheelt dat jullie daar al even rekening mee hielden.
    En dat wachten is zeker in sommige periodes erg moeilijk!
    En die hormonen ja........ik ben ook erg benieuwd wat mijn lijf daar mee gaat doen.

CG, let je goed op jezelf? O:)

En inderdaad, niet te snel allemaal het topic uitvliegen hoor!

Wij zijn morgen heel de dag in Belgie op bezoek bij mijn neef die daar woont. Hij en zijn vrouw gaan nu binnenkort starten met hun 2e ivf poging. Heerlijk dus om samen daar over te praten, vooral met hen die zo dicht bij ons staan en precies weten waar je het over hebt!
    Zal zondag dus het geklets hier bijlezen.
    Fijn weekend meiden
    :D

7. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ben ik weer.

Het is toch echt ongelovelijk hoor. Zou de Proxeed die mijn man heeft geslikt sinds een maandje dan echt hebben geholpen? Dat is een vraag waar we nooit antwoord op krijgen als alles nu goed blijft gaan. Vreemd vind ik het wel.

Zon, ik zou het eerlijk vertellen bij het sollicitatiegesprek.

CG, dat is die digitale poli waar jij het over hebt, niet? Heb ik veel goeds over gelezen. Hoe voel je je nu?

Suus, ook een dip gehad las ik. Ben je er al weer uit gekrabbeld?

Mia, fijn dat je hebt genoten van je avond samen. Heel goed om 1x in de maand iets samen te doen. Wij doen dat nu ook. Het is echt fijn om dan tijd voor elkaar te hebben. Je verliest elkaar soms door alle drukte in het dagelijks leven en de drukte in je hoofd.

Ik blijf jullie zeker volgen hoor en zal ook nog wel meekletsen - als jullie dat goed vinden natuurlijk.

Pim

8. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Pim: VAN HARTE GEFELICITEERD! Wauw, dat is goed nieuws zeg!
    Ik denk echter wel dat het niet van de Proxeed komt hoor, lijkt me wel erg sterk na 1 maand. Maar goed, dat maakt helemaal nieks uit want: je bent zwanger!
    Laten we hopen dat we allemaal binnen 1,5 jaar hetzelfde mogen meemaken. Geniet er van.

Zon, ik wist helemaal niet dat ik geen namen mocht noemen: oeps :oops: :oops: :oops: Beschouw het dan maar als niet gezegd...

Esser, ik wist eigenlijk wel dat zon de sollicitaie had, maar tijdens het typen zal ik wel wat fouts geschreven hebben :oops: (komt nl wel vaker voor, zeker als ik weinig tijd heb)

Mijn werkuitje was heel gezellig, we hebben ons prima vermaakt!

CG, ik zal ook mijn naam aanhouden tegen die tijd, dan herkennen we elkaar ;)

Suus, lekker weekend nou? Beetje tijd om te relaxen? Ik hoop het voor j.

Nou meiden, ik ga lekker sporten! Groetjes Mia

9. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Hee dames daar was ik weer eens :)

Heb weer last van een dipje (alweer), ik weet gewoon niet wat ik met mijn schoonzus aanmoet. (zit alweer te huilen hoor....) :cry:
    Als ze weer van die opmerkingen maakt zoals laatst bijv: ik ben niet mooi zwanger en bladiebladiebla dan ontplof ik zowat van verdriet, pijn en woede.
    Manlief zegt dat ik moet proberen om me eroverheen te zetten, en hij ook niet goed weet wat we ermee moeten.
    Ik heb haar die ene link al doorgemaild (met dat filmpje van tears and hope) maar ik krijg geen respons en heb ook het idee dat ze geen idee heeft (en wil hebben) wat wij moeten doormaken, en dat niet iedereen in een poep en een scheet zwanger word zoals zij.
    En dat zulke opmerkingen niet echt daarbij helpen.
    Ze toont ook nooit haar emoties en klapt altijd gelijk dicht zodra je bij emoties in de buurt komt (maakt niet uit van wie of welke emoties), zo is ze haar hele leven al, en dat zal oook niet veranderen.

En ze is natuurlijk wel mijn schoonzus, daar willen we wel goed contact mee blijven houden, maar ik kan zo echt niet meer verder.

Hoe zouden jullie hiermee omgaan ?
    Kan ik gewoon tegen haar zeggen, dat ik op dit moment zulke opmerkingen niet trek ?
    Maar ja hoe kun je dat brengen want ze klapt dicht en praat er zo weer overheen of geeft dan geen respons...............

En nou zit ik me dus lekker rot te voelen. :cry:

En aan kerst wil ik al helemaal niet denken, terwijl dat normaal mijn favoriete feestdag is. Ik moet dan 2 dagen tegen zwangere zussen aankijken.

Sorry meiden voor mijn lange klaagzang :oops:
    Begrijp me niet verkeerd hoor, want ik kan ook nog heel goed van het leven genieten, en blij zijn met wat ik heb. (maar nu even niet)

Liefs Gobje

10. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    CG, ik snap je volkomen! Ik neem aan dat je schoonzus wel op de hoogte is van het feit dat het bij jullie moeilijker gaat? Dan is het eigenlijk gewoon een egoistische opmerking en houdt ze absoluut geen rekening met jouw gevoelens. Ik zou er gewoon echt wat van zeggen want het moet niet de bedoeling dat je er elke keer tegenop ziet om haar te zien want eigenlijk is dat feitelijk al zo want zij is op de 'normale' manier zwanger geworden. Als ze dan ook nog eens dit soort opmerkingen maakt, zonder daarbij na te denken, vind ik het wel wijs om haar daarop te wijzen. Zeg gewoon eerlijk tegen haar dat het je pijn en verdriet doet als zij zoiets zegt. Dat er mensen zijn die het veel zwaarder hebben dan zij en dat ze dus genuanceerdere (of gewoon helemaal geen ;)) opmerkingen maakt.
    Misschien kan je het aankaarten bij haar man? Is het familie van jou (vrouw van je broer) of familie via je man (vrouw van zijn broer)? Anders kan je ook nog vragen of je man het wil aankaarten bij dr. Vrouwen zijn over het algemeen altijd wat gevoeliger dan mannen nl... Ik zou wrs in janken uitbarsten nl, hoewel het dan wellicht ook beter aankomt hoe jij je eronder voelt.
    Kortom, mijn advies is om het gewoon te (laten) zeggen. Het ging net zo goed met je dipjes! Kom op meis!

Trouwens, ik heb vannacht over je gedroomd! Vind je het geen giller?! Ik was bij je in de buurt en zag je staan maar ging niet naar je toe. Typisch toch? Weet de rest van de droom al niet meer hoor...

11. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Voel me inmiddels al weer ietsje beter.
    Ben lekker weer even aan het knutselen gegaan met mijn kettingen, heb er weer eentje af, zet ze binnenkort wel in mijn album.....

Ik ga er inderdaad maar wat van zeggen, hoe moeilijk ik het ook vind, maar anders trek ik het gewoon niet. En het is toch niet egoistisch om zoiets te zeggen of wel ?

Haha suus, grappig dat je over me droomt, ik moest vandaag nog aan je denken toen ik aan het werk was;
    We hadden iemand met zoals hij het zelf zei een klein bultje op zijn verhemelte, nou ik keek en dacht bultje :confused: Echt zo groot als een stuiterbal... wel interessant natuurlijk ;)

Ga vanavond lekker aan de wijn mmmmmmmmmmmm...

12. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hallo!

CG, ik denk ook dat je/ of je man er gewoon over moet praten met je schoonzus (net als Suus al zegt). Als ze het dan nog niet begrijpt...
    Gelukkig voel je je nu alweer een stukje beter. Toch krijg je van mij nog een dikke knuffel vanaf hier!

Ikzelf voel me ook ff wat minder... Kwam net de buurvrouw tegen (ik zie ze niet zo vaak en we hadden hun al even niet meer gesproken ivm vakanties en zo). Is zij al 24 weken zwanger :confused: En de andere buurvrouw gaat een dezer weken bevallen. Hoezo zit je er dan midden tussen in?! Alweer iemand op het lijstje van zwangeren erbij, ik kan er even niet meer tegen hoor :cry:
    En dan vindt mijn mannetje ook dat ik er niet over moet zeuren, want ik moet volgens hem niet zoveel kijken naar wat anderen wel/ niet hebben. Tja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Fijne avond nog meiden, ik ga niet zoveel meer doen denk ik. Een beetje bankhangen...

Liefs Mia

13. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Heej!

CG; ik zou het ook gewoon zeggen. Vind ik zeker niet egoïstisch. Maar zou er wel bij zeggen dat je het super vindt dat ze een kindje krijgen. Maar dat sommige opmerkingen gewoon pijn doen. En ik vind de tip van Susan ook heel goed. Vraag anders of je man het wil aankaarten, je ziet er zo tegenop! Gelukkig voel je je al wat beter. In ieder geval heel veel sterkte!

Mia, mijn man is ook zo. Hij zegt altijd dat ik niet naar 'anderen' moet kijken. Tja, helaas zitten vrouwen net wat anders in elkaar dan mannen....... Hoop dat je je snel weer wat beter voelt!

Fijne avond allemaal! Ik ga ook niet zoveel doen, heb vandaag de kelder uitgemest en gepoetst, ben helemaal trots op mezelf. Was echt een vies zooitje :oops:

14. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    He Dames,

Wat gebeurt er hier veel als je even niet oplet!
    Heb griep dus ben niet zo up to date.
    woensdag gaan we naar het zhuis voor een afspraak met de gyn. Ze willen een andere behandeling voor stellen, wel ICSI, maar anders spuiten ofzo. Heb geen idee wat ik moet verwachten. Ik zit ook met het dilemma: 1 of 2 embryo's terugplaatsen.

Het zhuis is daar niet zo voor vanwege alle extra risico's bij een tweelingzwangerschap. Wat vinden jullie?

15. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Goeiemorgen allemaal !

Heeft iedereen aan de klok gedacht ?

Het gaat gelukkig weer beter met me, ik heb erg lang en lekker geslapen vannacht en ben stiekem nog steeds een beetje moe :oops:

Vandaag weer een uitdaging : er komen vrienden langs met een kleine van bijna 2 jaar en ze gaat in november bevallen van haar tweede (hoogzwanger dus) maar gelukkig hoor je haar nooit klagen, dus dat scheelt alweer enorm.

Ik ga inderdaad gewoon wat zeggen tegen mijn schoonzus, als ze weer gaat klagen of zo'n vriendelijke opmerking maakt, zeg ik er wat van.
    Ik zit te denken aan zoiets van (als ze loopt te klagen over kwaaltjes): wat vervelend voor je, maar met wat je zegt doe je me eigenlijk pijn, want zoals je weet zou ik heel erg graag die klachten hebben.
    Is dat netjes en duidelijk genoeg ?

Ga zo even ontbijten want ik heb me toch trek......

@ Suus, wanneer komt onze nod er ook alweer aan, ik heb er deze maand het niet echt aandacht aan gegeven door alle spanningen :oops:
    maar heb nu alweer weer lichte krampjes in mijn buik en mijn borsten beginnen ook alweer gevoelig te worden :rolleyes:

Liefs Gobje
    oh bij de weg, ik heb de naam gobje aangehouden voor het radboud ;)

16. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Ja daar hoor ik ze ook over, maar om eerlijk te zijn en als het kan gaan wij ook voor 2 embryo's.
    Het staat ook in onze papieren dat we dat graag zouden willen...

Ben wel benieuwd inderdaad, naar wat je nu mag ondergaan....

Veel liefs gobje

17. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Goede Morgen!

CG, fijn dat je je weer wat beter voelt, ik voel me ook alweer iets beter dan gisteravond.
    Ik denk dat het heel netjes is als je dat tegen je schoonzus zou zeggen. Oprecht en duidelijk, maar niet kwetsend.

Zon, wat goed dat je die kelder opgeruimd heb! Ik ga vandaag beginnen aan het rommelhok, is net zo'nzooitje als jouw kelder was :)

Merel, vervelend ziek zijn. En spannend wat ze van plan zijn...
    Dat dilemma van een of twee terugplaatsen vind ik erg moeilijk. Ik ben er momenteel ook veel mee bezig (onze behandeling is dan nog wel niet begonnen, maar deze keuze moet je wel van te voren maken).
    Eerst dachten wij allebei: twee! Maar na een gesprek met de gyn gingen we over op een (in ieder geval de eerste keer en alleen bij een topembryo). De risico's bij twee zijn behoorlijk groter, maar aan de andere kant is de zwangerschapkans bij twee misschien ook wel groter. Eigenlijk zijn wij er nog niet helemaal uit. Ik struin heel internet af naar medische onderzoeken, maar de keuze blijft toch bij jezelf liggen. Moeilijk hoor! Succes met je keuze.

Groetjes Mia

18. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hoi allemaal,

Best lekker zo'n extra uurtje slapen! Jammer alleen dat manlief ontzettend aan het snurken was vannacht omdat hij enorm moe was (door een drukke dienst de nacht ervoor waardoor hij maar 1.5uur slaap heeft gehad) en alcohol had gedronken. Erg irritant dus.
    Waren op visite bij een stel met 2 kinderen, waarvan 1 pasgeborene (juni). Normaal gesproken kan ik er wel tegen maar gisteravond voelde ik me toch niet helemaal toppie toen ik haar die kleine zag voeden... Hoop wel dat het beter zal gaan met me op dat soort momenten.

Merel, mn zus, die verpleegkundige is op de verloskamers in de VU, zei me dat er veel complicaties kunnen voorkomen bij een meerlingenzwangerschap (ook tweelingen dus). Naar verwachting zal je het niet eens halen om tot de 30 wkn te werken bijv. Zij adviseerde mij iig om maar 1 embryo te laten terugplaatsen. Maar ja, ik zit natuurlijk ook een beetje met mn beroep als tandarts in mn maag. Als ik een enorme dikke buik heb, gaat het behandelen vd patienten lastiger. Als ik maar tot 30 wkn kan werken, moet ik wel een oplossing zoeken voor mn patienten want ik kan ze niet ruim 3mnd in de steek laten etc. etc. Ik denk dat als ik een ander beroep zou hebben, wel 2 embryo's zou laten terugplaatsen en die complicaties op de koop toenemen. Je hebt wel meer kans dat iig 1 embryo zich innestelt, toch?

Gobje, onze nod is volgende wk zondag of maandag ergens, dus nog een weekje wachten! Kan je ook nog een weekje klussen (voor de lol)... :)

Dames, ik moet ff opschieten want moet naar hockey strax. 2 wedstrijden fluiten en 1 zelf spelen dus het is weer druk druk druk. Wel lekkere afleiding. :) Duim voor goed weer voor me!

Mocht ik vanavond niet hier zijn, succes met je gesprek morgen Zon! Ben benieuwd of je het gaat vertellen over je kinderwens.

19. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Nou, al 1x natgeregend... Nog 2 natte wedstrijden te gaan! BAH...

20. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0

Deel Deze Pagina