Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    CG, lastig soms om zulke momenten mee te maken met je schoonzus.
    Denk dat het niet altijd even gemakkelijk is om er wat 'van te zeggen' maar zou zeker zo nu en dan je eigen gevoelens wel kenbaar maken hoor!
    Anders dan is het een groot risico dat je hier meer en meer tegen aan blijft lopen en dan worden de irritaties alleen maar groter.
    Hoe je het hebt omschreven lijkt me erg goed om 't zo eens te benoemen naar haar.

Merel, das niet lekker de griep! Beterschap!

Susan, hoe is het hockeyen verder geweest? Nog veel in de regen staan spelen? Hopelijk niet ;)

Zon, ik ben erg benieuwd hoe het morgen zal gaan met het gesprek, succes in ieder geval!
    Oh, had je nu voor jezelf al een keuze gemaakt wat betreft het informeren van je (mogelijk) nieuwe werkgever?

Gister waren we om 12.00u. bij mijn neef en om 01.00u. waren we weer thuis in NL. Erg gezellig en heel veel bijgekletst. ;)
    Ontzettend fijn om zo met mijn neef en zijn vrouw te praten over de pogingen en alle emoties en frustraties er om heen.
    Helemaal herkenbaar en maar een half woord nodig, echt super!
    Morgen een dagje sauna met een vriendin. We gaan naar thermen Bussloo, iemand daar al eens geweest?
    liefs

2. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Goede avond!

Esser, ik kan me voorstellen dat het fijn is om met mensen te praten die hetzelfde hebben meegemaakt. Het is toch echt anders dan met mensen die het niet hebben meegemaakt.
    Ik vind het al fijn om hier te kunnen kletsen met meiden die zich hetzelfde voelen omdat ze dezelfde weg moeten bewandelen :D

Susan, fijn gesport? Ik hoop dat het bij jullie een beetje droog is gebleven.... hier helaas niet. Maar wij hebben ons prima vermaakt met wat klussen ;) en daarna een filmpje op de bank (van dat schoonmaken is niks meer gekomen :oops: )
    Ik heb ook gelezen over meer complicaties bij het krijgen van een tweeling. Het ging vooral over tweelingen, verkregen door IVF of ICSI, want blijkbaar maak je bij zo'n behandeling zoiezo al meer kans op een vroeggeboorte. Dat is dus wel een belangrijke reden om er maar een terug te plaatsen. Maar, wij zijn er nog niet helemaal uit hoor.

Laris, wat fijn dat je nog helemaal op die wolk zit (daar zouden wij ook zeker zitten met zo'n nieuws), dus geniet ervan meid!

Fijne avond nog! Liefs Mia

3. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Oja... Zon: heel veel succes morgen!

4. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Heej meiden

@Mia, dankjewel, ben best zenuwachtig!

@Esser: Fijn zeg, dat je zo'n prettig gesprek met je neef en zijn vrouw hebt gehad! Enne...ik heb besloten het te zeggen morgen aan het eind van het gesprek. Voelt prettiger. Veel plezier in de sauna morgen!

En over het dilemma 'een of twee' terugplaatsen... Wij hebben het daar nog niet over gehad met de arts. Maar hebben zelf voorkeur voor twee. Als ze nou echt adviseren om eentje te doen, dan gaan we daar waarschijnlijk wel in mee. Hangt natuurlijk ook af van de kwaliteit van de embryo's.

Liefs!

5. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Esser, Thermen Busloo vond ik heel lekker. Heel schoon en veel soorten sauna's. Ik had ook plannen om binnenkort te gaan, maar dat durf ik nu niet aan.

GC, fijn dat je je weer wat beter voelt. Netjes toch om dit zo tegen je schoonzus te zeggen.

Susan, ik zou je eventuele wens om twee embryos terug te laten plaatsen niet laten afhangen van je werk. Werken kun en moet je je hele leven nog en daar is wel een oplossing voor te vinden (een waarnemer ofzo?). Als je het echt wilt zou ik het daar niet voor laten.

Merel, waarom willen ze nu andere hormonen proberen. Is dat dan een andere dosering of heel andere hormonen?

Laris, ik ben op 3 juli uitgerekend (en zelf de 4e jarig!). Hier een weeig gevoel in mijn maag en voor elke kop thee zit ik ongeveer 2x op de wc...

Zon, succes morgen!

Pim

6. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee meiden, veel gekletst weer hier! Duidelijk een druilerige zondag ;) Ik heb het helaas allebei de keren niet droog gehouden maar heb net even in het bubbelbad gezeten met de tv aan dus ik voel me iig alweer iets beter. Ik heb wel wat hoofdpijn en voel mn hoofd helemaal dichtzitten dus ben nu ff paracetamolletje aan het innemen. Je moet wat he...

Laris en Pim, heerlijk al die klachten ;)

Sauna klinkt trouwens wel heel relaxed. Af en toe jezelf verwennen hoort er wel bij hoor vind ik! Ben wel benieuwd Esser welke medicijnen je nu krijgt en waarom ze dat dan niet meteen hebben gedaan.

Zon, laat even weten hoe de reactie was na je sollicitatiegesprek morgen!

Mia, klinkt als een heeeeeeeeeeeerlijke zondag! :)

Gobje, hoe ging het met het bezoek? Toch niet een dipje nu?

Ik heb trouwens wel net gehoord dat een meisje uit mn hockeyteam (na ronde 2 ofzo) zwanger is. Nu 12.5 wk... Ik vind het wel echt leuk voor dr maar aan de andere kant, haar vriend rookt! Ik vind het soms wel enorm oneerlijk hoor........ Vond het ook niet fijn toen ze zei dat hij nog gewoon doorrookt als zij erbij is. Vind dat echt niet kunnen! Vond het trouwens wel fijn dat ze tegen mijn mannetje had gezegd dat ze er tegenop zag om het mij te vertellen. Erg lief van dr.

Nou ik ga lekker op de bank hangen en wachten tot de pizzaboer eindelijk komt met ons eten :)

7. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Oh heb jij een bubbelbad, wat heerlijk!

Rot weer te moeten horen dat iemand anders zo makkelijk zwanger is geraakt. En dan helemaal met een rokende vent.... Dat ze het moeilijk vond aan jou te vertellen maar het vervolgens wel doet, spreekt wel voor haar.

Denken jullie trouwens dat ik nu in het ziekenhuis een echo krijg of dat ik meteen door ga naar de verloskundige. Ik ben nog niet op intake geweest, maar ik wil eigenlijk wel zeker weten dat het goed zit voor ik de afspraak cancel. Of is dat heel raar?

Pim

8. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Susan, wat heerlijk zo'n bubbelbad met tv er in! Ik ben jaloers... Dat laatste durf ik tegenwoordig gewoon te zeggen, want ik weet ondertussen wel wat "jaloers zijn" in houdt. Ik had er vroeger niet zoveel last van, maar sinds die kinderwens en al die andere vrouwen die wel baby's krijgen is het een bekend begrip geworden...

Pim, ik zou de afspraak nog niet afzeggen, je weet immers maar nooit. Of een verloskundige bellen en het voorleggen kan natuurlijk ook.

Merel, ik heb trouwens nog wat gevonden over het terugplaatsen van 1 of 2 embryo's, een heel duidelijk overzicht, maar de keze moet je nog steeds zelf/ samen maken.
    http://www.umcn.nl/userfiles/other/Keuz ... _s_pdf.pdf

Esser, geniet van de sauna! Ik ga over 2 weekjes ook lekker met een vriendin. Heerlijk om af en toe zo'n dagje te nemen!

Zon, lijkt me goed om het inderdaad aan het einde van het gesprek te zeggen, heel slim. Succes meid!

Liefs Mia

9. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Ook wij hebben met elkaar al meerdere gesprekken gehad over het laten terugplaatsen van 1 of 2 embryo's. Ook samen met de fertiliteitsartsen hebben wij hierover gesproken. Voor nu hebben we met het ZH afgesproken dat bij een 'perfecte' kwaliteit embryo er 1 wordt teruggeplaatst en bij een 'goede' of 'matige' kwaliteit er 2 worden teruggeplaatst, dit is ook volgens het protocol en advies vanuit 't ZH. Gaan daar toch wel mee omdat hun natuurlijk voldoende kennis en ervaring hebben.
    Wij mogen overigens tot aan de TP onze eigen keuze maken en/of wijzigen, wij bepalen uiteindelijk!
    In Leuven waar mijn neef en zijn vrouw lopen, is er geen keuze en/of overleg mogelijk. Dit ZH bepaalt het voor hen...

Pim, fijn om te lezen dat jou ervaring met deze thermen positief is, ben benieuwd morgen!

Susan.....een bubbelbad.............fijntjes zeg! Zou ik ook heerlijk vinden!
    Zorg goed voor jezelf meid!
    Maar, snap je vraag over de medicijnen niet goed.....?

liefs

10. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0

;) herkenbaar, normaal gesproken ga ik niet vaak naar de wc, maar nu wel! Alleen maar fijn hoor, alle kwaaltjes omarm ik wat dat betreft. Wij lopen dus echt heel erg gelijk op, leuk!

Ik heb op 04 november nog een afspraak staan bij de gyneacoloog in het ziekenhuis, die zeg ik pas vlak van te voren af. Ik ga vanmiddag bellen naar de verloskundigenpraktijk voor een afspraak en dan zien we wel weer verder :). Het is toch echt ongelovelijk hè, dat wij zo ongeveer te gelijk zwanger zijn!

Wat betreft één of twee embryos terugplaatsen.......ik was zelf altijd erg voor twee, met het idee dat als er een niet pakte, de ander dan wellicht wel. Maar inderdaad tweelingzwangerschappen kunnen gecompliceerder zijn. Overigens heb ik het in mijn omgeving al heel vaak ook goed zien gaan hoor, dus.......het is een moeilijke keuze. Ik zou het denk ik ook laten afhangen van wat een arts ons zou adviseren.

11. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Goede morgen!

Hoe gaat het met iedereen?

Laris, fijn dat je blij bent met je kwaaltjes! Zou ik ook zijn denk ik.

Wij hebben gisteravond definitief besloten dat we er 1 gaan terugplaatsen, indien van goede kwaliteit. Bij mindere kwaliteit worden het er 2. In ieder geval de eerste ronde en waarschijnlijk ook de tweede ronde. Er is nl evenveel kans op zwangerschap bij het terugplaatsen van 1 als je daarvoor een behandeling extra doet.
    Toen ik mijn mannetje de statistieken liet zien was hij er al snel uit. Bij een tweelingzwangerschap komen vaak complicaties kijken voor de baby's maar ook vooraql voor de moeder (zoals langdurige ziekenhuisopnames en zo). Hij zei: we kunnen makkelijk zelf een of twee behandelingen extra betalen, dus ik wil niet dat jij en die baby's zoveel risico moeten lopen.
    Maar, ik kan me goed voorstellen dat je er twee zou willen terugplaatsen, want dit was mjn uitgangspunt ook.
    In Belgie is het volgens mij standaard om bij ene jonge moeder er 1 terug te plaatsen, maar zij krijgen een behandeling meer vergoedt.

Nou, fijne dag nog! Ik ga aan het werk.

Liefs Mia

12. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    hey Mrs Mia,

Bijna de uitslag zeg...Ben benieuwd...hoe gaat het verder met je?

13. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ladies!

Hoe is alles ermee? Balen altijd zo'n maandag he! Vandaag ben ik niet zo heel blij want voel me echt hondsberoerd! De hele dag gisteren in de regen staan en tot 3x toe doorweekt zijn, heeft niet bepaald geholpen. Keelpijn, hoofdpijn en gewoon een ziekig gevoel... BAH! Helaas moet je wat voor je sport over hebben maar het is niet altijd even leuk. :( Ben wel gewoon aan het werk vandaag dus hopelijk gaat de tijd een beetje snel.

Bedankt voor de link Mia! We wilden eigenlijk eerst voor 2 embryo's gaan maar nu we dat beiden gelezen hebben, gaan we toch voor 1 (maar dan moet het wel topkwaliteit zijn). Pas bij een evt 3e poging wellicht 2 tp's...

Oh Esser was in de war, bedoelde Merel. hahaha. Die krijgt bij de 2e ICSI nieuwe medicijnen.
    Hoe gaat het trouwens bij jou (=Esser)? Wanneer is de punctie bij jou?

Meiden, ik moet weer aan de bak!

14. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Hoi meiden,

Ik ben er weer na een dagje afwezig te zijn.
    Gisteren was gelukkig gezellig, en ze heeft helemaal niet geklaagt of veel aan haar buik gekrabt of zoiets, dus ik kon er goed mee omgaan.

Gisteren ook nog pissig geweest en een vette huilbui en gehad om het schoonzus geval, mijn man vind dat ik me er gewoon niets van moet aan trekken (asl het toch eens zo makkelijk was), en was verdrietig dat ik altijd om haar zat te huilen\klagen, omdat het wel zijn zus is, en waarom ik het niet met mijn eigen zus had, dus ik uitgelegd dat mijn zus 2 jaar is bezig geweest en begrip toont naar ons, en dat mijn schoonzus per ongeluk zwanger word en dan ook nog loopt te klagen en te zaniken tegen mij, en naar mijn idee geen begrip toont.
    Dus ik weer gezegd dat ik ook liever had dat het mijn zus was, dan kon ik er tenminste wat mee, we hebben behoorlijk wat woorden gehad. Maar gelukkig is het wel weer goed gekomen, en ik ga er gewoon wat van zeggen als ze weer een opmerking maakt, of mijn man er nu achter staat of niet, want hij weet ook niet hoe we dit het beste kunnen aanpakken.
    Zo weer even een heel verhaal, maar ik voel me wel stukken beter nu.

Heb alleen echt veel last van mijn borsten, normaal heb ik dat pas 2 a 3 (en soms 4) dagen van te voren, maar ik moet nog een hele week wachten voor mijn nod :rolleyes:
    Ook ben ik ontzettend moe (ik gok van de emoties van het afgelopen weekend) en een beetje misselijk. Ik zou bijna gaan denken dat ik zwanger ben en stiekem hoop ik er toch weer op. Gek he ? terwijl je weet dat het gewoon (bijna) niet kan.

@ Suus, zet em op vandaag, ik hoop dat je weer wat opknapt.
    @ zon, hou je ons op de hoogte van je sollicitatie ?
    @ mia, uitslag datum komt steeds dichterbij, spannend !
    @ esser, hoe gaat het met spuiten ? Al last van de hormonen of valt het nog mee ?

Liefs Gobje

15. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hallo!
    Verhip, ales goed hier! Ik zal zo ff wat in jouw eigen topic zetten ;)

Suus, wat vervelend dat je je vandaag niet zo lekker voelt. Hopelijk trekt het snel weg! Ik ben blij dat mijn link julie heeft kunnen helpen in jullie beslissing voor 1 of 2 embryo's.

CG, ik ben blij voor je dat het bezoek toch nog leuk was. Wel jammer dat het met je man niet zo mee zat. Ik kan me voorstellen dat hij zich een beetje in het midden gezet voelt. Het is natuurlijk toch zijn zus, maar als hij zich iets meer zou kunnen verplaatsen in jou, zou hij snappen dat jij met zulke opmerkingen van haar ook niet vrolijker wordt. Tenslotte ziet hij liever een vrolijke ipv bedroefde CG toch? Ik denk dat het heel goed is als je je voorneemt om de volgende keer als ze iets verkeerds zegt het gewoon tegen haar te zeggen. Zij is zich er waarschijnlijk ook niet van bewust en zo kun e het beter uit de wereld helpen.
    Ik moest wel lachen om jouw opmerking over dat aan haar buik krabben :) Ik wordt ook altijd zo moe van al die zwangeren die maar over hun buik blijven aaien. Ik denk altijd: "wrijf het er nog eens extra in!" Ha, ha.

Zon, hoe ging de sollicitatie?

Esser, hoe staat het er nu voor?

Groetjes Mia

16. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    @ mrs. mia, ik hoop dat wij ook snel buikkrabbers worden ;)
    zul je zien dat we vanaf week 6 ofzo al beginnen hihihi

17. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hi, hi, ik ga dan inderdaad heeeeeeeeel veel krabben, maar wel thuis! Dus niet waar allemaal anderen naar hoeven te staren :D

18. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Heej meiden,

Sollicitatie ging niet zo heel goed. Had twee gesprekken vandaag. De eerste met twee (misschien toekomstige) collega's. Dat was wel een leuk gesprek. De tweede met de manager (met wie ik eerste gesprek had) en een lid van de raad van bestuur. Dat ging echt niet. Vielen de hele tijd ongemakkelijke stiltes enzo en wist op sommige vragen gewoon echt geen antwoord. Echt erg.... Maar aan eind van gesprek heb ik verteld dat we op de wachtlijst staan voor ICSI. Blijkt dat de manager zelf een ICSI tweeling heeft. Toevallig he? Ze waardeerden mijn eerlijkheid heel erg.
    Maar denk niet dat ik de baan heb. Ik hoor het morgen.

Mia, bedankt voor de link! Poeh, wel heel veel kans op complicaties bij tweeling... Toch neig ik nog steeds naar twee terugplaatsen. Is gewoon een gevoel. Een tweeling lijkt me echt superleuk en dan hoef je misschien niet nog een keer......... Moeilijk he meiden!

Susan, beterschap meid!

Liefs

19. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hey Zon,

Jammer dat je gesprek, volgens je gevoel, niet zo goed ging. Ik blijf toch duimen dat je het wel wordt!
    Goed dat je eerlijk bent geweest, eerlijkheid duurt echt het langst. En wat een toeval van die kids van de manager! Zo zie je amar weer, er zijn veel meer mensen met hetzelfde probleem.

Groetjes Mia

20. Pegasus

Pegasus Lid

27 okt 2008
    91
    0
    0
    De afgelopen IVF was de kwaliteit bij mijn ventje slechts 1,3 mln. Erg laag dus. Echter van mijn 18 eicellen, waren er 15 bevrucht!
    Helaas heeft het zich niet genesteld, maar geef de hoop dus niet op!

Deel Deze Pagina