Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

had vanalles getypt.. en toen was t weg.. :(

timon: spannend maandag hoor.

ieoor: succes vandaag. en nee we slaan geen maandje over.. k ga ff aan de pil omdat ik anders precies op de dag van de bruiloft ongi moet worden.. en we gaan een weekje weg.. dus ben dan ook ongi.. en daar heb k geen zin in.. als k met de pil stop mag k 4 dagen later beginnen met spuiten.. mag dus eigenlijk eerder beginnen weer dan verwacht.

zonnetje: jij mag ook weer bijna beginnen dus.. vind je t spannend.. en k ben een klein beetje zenuwachtig.. maar dat is alleen maar omdat k bang ben dat er iets fout gaat.

sylcor: zo dat was een lange echo.. wel fijn dat er niks was.. maar niet fijn dat je nu nog niks weet..

2. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    ja er zat ook gel op hahah. een halve tube voor me gevoel, hij bleef maar knijpen in die tube!! en toen we thuis waren zaten de resten nog voeral zei mn ventje haha.

3. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @ieoor: succes met wachten.

@gaby: ook ik had dat hoor dat ik bang was dat er wat fout ging. Zijn ook wel wat kleine dingen fout gegaan, maar dat is niet echt opgevallen.
    Weet wel dat ik heel emotioneel was vlak voordat ik naar gemeentehuis ging. Dat was het enigste moment van de dag dat ik echt last had van de zenuwen. Je moet gewoon alles over je heen laten komen.

@sylcor: jammer genoeg weten ze niet altijd de oorzaak te achterhalen van de slechte kwaltiteit. Jij ook succes met wachten. 35min echo is best lang.
    Bij mijn man zijn die trouwens nooit gedaan, zo zie je maar weer dat er best verschil zit in de onderzoeken per ziekenhuis.

Hier nu wachten op ongi, ik denk het aankomende dagen te krijgen. Maar weet het niet zeker. Kan bij mij best wisselen, maar 2 weken geleden allelei kwaaltjes gehad die op ei duiden.

Hier zit ik ondertussen met een buikgriepje. Eerst man al paar dagen geleden en nu ik. Gisterenochtend had ik niks en in de loop van de dag werd ik steeds zieker. Is wel goed voor de lijn, gezien ik weinig kan eten en drinken. Gelukkig vandaag al wat beter.

4. Marv

Marv Lid

16 okt 2009
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lieve dames,

Wat hebben jullie al allemaal meegemaakt zeg; petje af hoor. Positief blijven levert vaak een hoop op, maar snap dat dat soms moeilijk is.
    Wij hebben onlangs een zaadonderzoek laten doen en heb hier nu de uitslag voor me liggen. Ik wil m graag met jullie delen en horen of het nou heel slecht is, jullie hebben er volgens mij allemaal al mee te maken gehad...
    Daar gaat ie dan;

Volume: 3,9 ml
    pH: 7,4
    Aspect en Viscositeit: Normaal
    Concentratie: 20 e9/L
    Aantal: 78 E6/por
    Goed voorwaarts: 19%
    Goed en matig: 29%
    Levend: 83%
    Abnormaal: 90%
    Kopafwijking: 90%

En bij opmerkingen staat: Astheno-teratozoospermie

Alvast erg bedankt voor de reacties en een hele fijne avond.
    Liefs

5. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @marv: ik ben niet zo heel goed in dit soort dingen, maar wat ik eruit haal is dat het sperma een afwijkende vorm heeft.

Maar heb je dan geen uitleg gehad hierover?
    Succes. Jullie hebben trouwens al snel een zaadonderzoek. Wij moesten minimaal 12 maanden bezig zijn.

6. Marv

Marv Lid

16 okt 2009
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi zonnetje
    Ja we hadden bepaalde (medische) redenen om het nu al te laten doen, vandaar zo snel. En we hebben wel uitleg gehad, en onze huisarts zei dat we onderaan de lijn bungelen zeg maar, onderaan de lijn van via de natuurlijke weg zwanger worden bedoel ik dan.
    Ik weet dus dat het niet dramatisch slecht is maar ik wil gewoon graag weten waar we zo ongeveer staan...
    bedankt voor je snelle reactie, liefs

7. gaby1986

marv: weet er ook niet zoveel van hoor. maar t is in ieder geval stukke beter dan wat mijn man heeft.. denk wel dat je hiermee iui kan doen hoor.

zonnetje: balen dat je ziek bent.. beterschap.

all; hier al een paar dagen oudbloedverlies.. ben net in de 2de week van de pil.. en vind t wel irri worden nu hoor.. ging aan de pil zodat ik niet ongi zou zijn op de bruiloft..

8. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat is jammer gaby dat je toch bloedverlies hebt. Had je dat toen je de pil slikte ook of niet.
    Hopelijk heb je het met de bruiloft niet.

Wanneer ga je precies trouwen, ben de datum weer vergeten.

9. gaby1986

zonnetje: nee nooit eerder gehad.. maar ze hadden al gezegd dat t misschien zou kunnen gebeuren.. nog 17 nachtjes slapen :):) 29 januari trouwen we..

10. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Marv, ik weet er ook het fijne niet van, maar het gros van het zaad heeft een afwijkende vorm. Volgens mij is zaad dat 'abnormaal' en een afwijkende kopvorm heeft niet bruikbaar....
    Ik vind het bijzonder dat je zo'n uitgebreide uitslag hebt gekregen, maar dat er verder niks over verteld wordt.
    Heb je het via je huisarts laten doen en kon die er verder geen conclusies aan verbinden?

Wat ik als leek kan bedenken is dat het idd goed genoeg zou kunnen zijn voor IUI, dat alleen het goede zaad van het slechte wordt gescheiden en dan ingebracht.
    Ik kan alleen helemaal niks bakken van het aantal zaadjes zoals het daar staat.....

11. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @gaby; misschien is het dan wel over het bloedverlies. Ik hoop het voor je.

Als veel zaad onbruikbaar is kan het ook te weinig zijn voor iui. Er moet na bewerking nog minimaal 1miljoen zaadjes over zijn.
    Dus het kan alles nog worden. Dit kunnen ze bekijken met een proefopwekking van het zaad. Dan halen ze de bruikbare zaadjes eruit.

12. sapie

sapie Lid

11 nov 2009
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4892 sapie, 11 jan 2010
    Laatst bewerkt: 11 jan 2010
    Hoi Marv,

Ik ben me in dit topic aan het inlezen, maar heb inmiddels zelf ook al wat geschiedenis hierin, dus kan denk ik wel iets over je uitslagen zeggen.
    Volume is helemaal prima, concentratie/hoeveelheid is precies nog goed voor natuurlijke wijze, spermacellen zijn niet heel erg beweeglijk, maar valt nog reuze mee, meestal is de beweeglijkheid veel minder bij de stellen die vruchtbaarheidsbehandelingen ondergaan. Al met al een niet zo slechte uitslag, maar snap dat de huisarts het heeft over "ondergrens". Lijkt mij dat IUI zeker mogelijk zou moeten zijn. Natuurlijke weg lijkt me eigenlijk ook nog zeker niet uitgesloten. Wel allemaal ook afhankelijk van de "opwerktest", die ze hier nog niet gedaan hebben.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

13. sapie

sapie Lid

11 nov 2009
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overigens:

Helaas zitten wij beiden in hetzelfde schuitje; Sperma van mijn lief is niet zo best en wij zullen binnenkort starten met onze eerste ICSI poging.
    Ik ben dit topic dus aan het lezen van begin tot eind en vind het erg fijn dat ik stiekum kan meelezen hoe jullie het ervaren. Helpt me wel erg in het verwerkingsproces van dit alles. Ik hoop dat jullie dit niet heel erg vinden....
    Wanneer ik een beetje helder heb wie waar is in het traject ed zal ik nog wat uitgebreider reageren!

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    We willen het zelf begrijpen waar het nu om gaat en wat de mogelijkheden zijn, al heeft de gyn. dat ook verteld. Maar ook dat de mensen om ons heen ons huidig proces wat beter begrijpen.

Toen we hoorden dat we eigenlijk deze week een oproep zouden hebben ontvangen stonden we wel flink te balen. Maar goed, nu door met dit pad en zien waar het schip zal stranden.

15. sapie

sapie Lid

11 nov 2009
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Knap hoor! Sterkte!!

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Dank je.

17. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    jeetje zit net mee te lezen wat klte zeg.
    Mijn vriend heeft ook de chromosen onderzoeken terug gehad en ergens ga je er niet vanuit dat er iets uit komt. Je bent er stiekumn wel nerveus voor maar je gaat er niet vanuit en dat je dan toch te horen krijgt dat je man dat heeft. Wat klote

18. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Meiden, wij zijn begonnen met onze icsi behandeling omdat mijn vriend zijn zaad zo ontzettend slecht was.
    We kwamen daarom ook gelijk in aanmerking voor isci.
    Ik heb gisteren mijn eerste fm gehad en ik had er 6 rechts en 4 links en al 13mm. Woensdag krijg ik weer een echo en dan horen we meer.
    Waarschijnlijk vrijdag zaterdag of maandag een punctie, waar ik enorm tegen op zie!!!

Wat zijn iedereen zijn ervaringen met de punctie en met het spuiten.

Ik heb heel veel buikpijn, ik vroeg me af of ik de enigste ben die daar last van heeft.

19. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @sapie: welkom hier

@jessy: succes, ik doe iui dus geen ervaring

@timon: jeetje wat een toestand zeg. Zo zie je maar weer dat er dingen uit komen die je niet verwacht. Is zeker balen dat je eigenlijk deze week de oproep zou krijgen en nu weer moet wachten. Hopelijk gaat het alsnog allemaal lukken voor jullie.
    Succes met het verwerken van dit nieuws.

20. gaby1986

nieuwe meiden welkom hier,

timon: jeetje dat is heel erg balen zeg.. en ook dat alles uitgesteld word.. hoop dat ze jullie alsnog snel kunnen helpen.

jessy: icsi 1 ging t spuiten wel.. op t einde natuurlijk de nodige blauwe plekken.. de punctie viel me heel erg mee.. ik voelde t wel maar deed niet echt zeer.. de buikpijn erna wel.. heb k echt om gehuild.. dus tip... ga liggen met een kruikje en doe helemaal niks meer.

icsi 2.. ging t spuiten ook wel.. in t begin deed t ontzettend zeer dus heb voor t spuiten steeds een ice pack op mijn buik gelegd en toen ging t stukken beter.. de punctie is me erg tegengevallen.. heb gewoon gehuild in de stoel onder punctie van de pijn.. de buikpijn is me daarna meegevallen.. alleen de eerste dag.. en daarna wat zeurend alleen..

zo zie je maar dat t gewoon heel verschillend kan zijn...

Deel Deze Pagina