Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben Sapie vergeten welkom te heten. :)

Jessy, jij natuurlijk ook welkom! Fijn dat jullie geen negatieve uitslag van het chromosomenonderzoek hadden. Ik ben benieuwd naar jullie ICSI proces.

Gaby, dmv ICSI kan er nog steeds een wondertje komen. We zitten al op de goede weg, maar nog even wat hobbels doorlopen.

Zonnetje, we hadden geen verwachting van de uitslag. Als je dan zoiets hoort dan zit je raar te kijken. Misschien gek, maar wij zijn blij dat ze dit hebben gevonden. Mijn man heeft er maar een minideel van wat betekent dat hij wat verminderd vruchtbaar is en het juist doorgeeft. Dan zou onze zoon onvruchtbaar en met veel problemen door het leven moeten gaan. Nu is dit zichtbaar en kunnen we dat voorkomen. Hoe lastig het gisteren was om dit nieuws te ontvangen, we zijn er blij mee.
    Waar we voornamelijk van balen is dat we alsnog zolang zullen moeten wachten voordat we met ICSI kunnen beginnen. De Genetische afdeling houdt heel veel mensen op met die (belachelijke) wachttijden. We willen zeker PGD toe laten passen.

2. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    @ iedereen dank je wel.... ik hoop dat het in ieder geval en vruchtbaar jaar word voor iedereen.

@ timon, toch lijkt het me wel heftig. en dan weer wachten, we wachten eigenlijk allemaal wat af zeg!

@ gaby het nadeel is ik ben zondag jarig en mijn punctie heb ik rond of in het weekend dus dat is minder haha maar ja ik doe net ofdat ik heel de dag verwent word tegen me visite hebben we maar afgesproken!

3. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

5 feb 2008
    790
    0
    0
    hey meiden,

even een kleine update hier. met mijn vader gaat het redelijk hij is sinds vandaag thuis maar mag niets. hij moet vooral heel veel rusten het bleek een hersenbloeding te zijn en ze hebben hem geopereerd.

@timon sjee meid sterkte en een dikke digiknuffel soms is het gewoon echt heel oneerlijk allemaal.

@gaby je trouwdag komt nu wel heel dicht bij nog maar iets meer dan 2 weekjes beginnen de zenuwen al??

@zonnetje hoe is het allemaal met jou??

@alle meiden hoe is het met jullie en welkom van de nieuwe meiden hopelijk word dit jaar ons jaar...

ego...
    we hebben besloten om het even rustig aan te doen. we willen wel zo snel mogelijk de cryo tp gaan doen mits alles goed gaat natuurlijk .. maar mocht die niet succesvol zijn dan stoppen wee voorlopig met behandelen we hebben beide zoiets van de 3e keer is toch best wel definitief dus gaan we dan even een rustpauze nemen...

4. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    @meriam, fijn dat het naar omstandigheden goed gaat met je vader. Wat een schok, je wereld staat helemaal stil als er zoiets gebeurd. En dan het babymaakgedoe...Kan het me heel goed voorstellen dat jullie door voor de derde poging de tijd willen nemen. Maar wie weet watvoor bikkel van een cryo jullie hebben....

@timon. Ik had nog niet gereageerd op de uitslag van het chromosomenonderzoek. Mijn man vindt het op dit moment best frustrerend niet te weten wat er met hem aan de hand is. Waaróm het zaad zo slecht is. Kan me voorstellen dat deze 'slechte' uitslag ook antwoord geeft op 'wat is er aan de hand?'
    Ik merk ook aan je schrijven dat je er rustig onder bent en uitkijkt naar wat er komt. Wel shitterdeshit dat het allemaal weer maanden langer gaat duren. Dikke knuffel! We komen er wel!

5. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Jessy, spannend wanneer je nu de punctie zal hebben. Je heb gelijk om je met je verjaardag te laten verwennen. Weten mensen in jullie omgeving van jullie mmm?

Meriam, fijn dat je vader thuis is gekomen. Ik hoop dat hij volledig mag herstellen.
    Ik ga hard voor jullie duimen dat deze keer aanslaat, dat er een mooi wondertje aan het groeien gaat.

Mijs, ik kan me voorstellen dat je man onrustig is van al die onzekerheid. Is een soortgelijk onderzoek misschien mogelijk? Vragen staat vrij.

6. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    @timon Ik hoop dat je man nu wel wat meer rust kan vinden nu hij weet wat de reden is dat het zaad slecht is. Ik weet dat mijn vriend het zo frustrerend vind dat ze niets kunnen vinden waardoor het zo slecht is. Maar ik wens julie wel succes in deze ontzettend moeilijke tijd. Ben je zover moet je weer een stapje terug doen!
    ik kreeg gisteren te horen dat ik maandag me punctie heb. mischien maar goed een dag na me verjaardag.
    De meeste mensen weten het niet, en momenteel is er maar 1 vriendin die weet dat we nu aan icsi begonnen zijn. onze eigen ouders denken dat we nog op de wachtlijst staan. We willen niet teveel vragen over hoe het nu gaat. Dus houden we het geheim tot dat we zwanger zijn.

@all vind het toch fijn om iedereen's verhaal te lezen. het is niet leuk, maar zo zie je toch dat je niet alleen bent in deze mmm.
    Ik hoop echt dat er voor iedereen een kleintje inzit dit jaar.

@ meriam succes met je vader en met het rustig aan doen

ego momentje.... voel me vandaag zo verdrietig en heb zo'n ongelofelijke buikpijn constant!

7. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Nou, volgens mij zitten de meesten van jullie al een tijdje op dit forum, voor mij de eerste keer. Net te horen gekregen dat mijn man maar 10% goede cellen heeft en morgen moeten we naar de HA toe om dit alles te bespreken. Ben erg benieuwd. Raar, maar ik had dit verwacht, aangezien ik al 2 wondertjes heb mogen krijgen met mijn eerste man. Maar ja, je weet het nooit. Zijn nu 8 maanden bezig en de eerste 2 waren allebei binnen een maand gepiept.. (dochter van 13 en zoon van 7) Zelf natuurlijk ook al wat ouder (34). Maar we weten dat het bij mij in principe werkt. Hoe is dat nou? de MMM in te moeten gaan? Alles voor een kindje lijkt me zo? Ik wil ook niet te lang wachten hoor.. voel me nu al oud omdat ik natuurlijk zo jong moeder was al, maar een kindje met mijn nieuwe man zouden we zo graag willen.. Hoor graag jullie ervaringen en zal me in gaan lezen over de ervaringen op dit forum!! Thanks ladies en suc6 allemaal...

8. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @ongeduldig: welkom hier. En succes bij de ha.

@jessy: alvast gefeliciteerd, is wel prettig de punctie na jeverjaardag. Mocht je er last van hebben kan je gewoon rust nemen.

@meriam: gelukkig gaat het beter met je vader. Hopelijk knapt hij goed op. En ik kan me voorstellen dat je met poging 3 even wacht. Is toch de laatste poging.

Hoe is het met hypo en calani eigenlijk?

@ieoor: gaat het nog op het wachtbankje?

Voor alle anderen succes en geduld hebben.

Hier zit ik vol ongeduld te wachten op ongi. Heb al 2 dagen last van buik. Heb geen idee wanneer ik het precies moet krijgen hoor, heb namelijk geen ovutesten gedaan. Maar het wachten vind ik ook niks.
    Als ik ongi ben kan ik ziekenhuis weer bellen.
    Vandaag wel van mijn nieuwe auto kunnen genieten, was wel wennen. Maar rijdt prima verder.

Dikke knuffel van zonnetje.

9. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hey dames!
    Even een kort berichtje van mij. Ik schrijf niet super veel meer op dit onderwerp, maar lees nog wel regelmatig even mee hoe t met jullie is.
    Meriam: wat een moeilijke periode zo met je vader; sterkte!
    Timon: jeetje wat een nieuws! Wij hebben ervoor gekozen om geen dna-onderzoek te laten doen, omdat we er niet de meerwaarde van zagen. Kan me voorstellen dat t een hoop op z'n kop zet als er wat gevonden wordt. Aan de andere kant heb je nu wel duidelijkheid, dat kan ook prettig zijn.

Ieoor: hoe issie meid?

Hier is t oke. Heb gisteren de tp gehad van onze enige cryo. Hij was van C-kwaliteit, dus ik verwacht er maar niet te veel van, maar ja...je weet maar nooit! Verder vind ik te allemaal best slopend en beinvloedt t behoorlijk hoe ik me voel in mijn werk e.d. Het blijft gewoon moeilijk om mee om te gaan.
    Veel succes verder, ik blijf met jullie meelezen!
    xxx hypo

10. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Vandaag bij de HA geweest en doorgestuurd naar fertiliteitskliniek. Daar net een vragenlijst opgevraagd. Waarden zijn echt dramatisch hoor.. sjonge.. 3 mljn per ml ipv 20 tot 50 mljn. En 70% gewoon geen leven! 10% goeie zwemmers maar. Geen wonder dat het niet lukt. Maar goed, nu kunnen we er mee aan de slag.. dus ik vind het niet eens heel erg ofzo.. suc6 allemaal...

11. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

ongeduldig:ja je kan er tenminste iets mee doen :) 70% geen leven.. wij hebben 96% geen leven en we kunnen icsi doen...dus jij kan zeker iets doen

hypo: hey.. spannend hoor.. we gaan gewoon voor je duimen.

12. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @hypo: succes en hopelijk lukt het toch. Kan me voorstellen dat je niet durft te hopen.
    Hier heeft de hele mmm ook veel invloed op alles hoor.

@ongeduldig: jeetje, maar gelukkig zijn er nog mogelijkheden. Succes.

13. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Gaby1986, dat geeft de burger moed... thanks.. tja, we staan aan het begin van dit alles, dus laat het gewoon maar op me af komen. Wie had dat gedacht, na 2 keer moeiteloos en binnen een maand zwanger te zijn geraakt.. maar ja, zo zie je maar, een kindje "neem" je niet, dat is toch echt een geschenk en een wonder van 2 mensen (en soms dus met hulp) 2010 wordt ons jaar dan meiden???? Tuurlijk, daar gaan we voor!

14. sapie

sapie Lid

11 nov 2009
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Timon: niet erg hoor dat je me niet welkom had geheten! Ik kan me voorstellen dat je met andere dingen bezig was. Goed dat jullie al zo snel tot een besluit van het toepassen van PGD. Wat zouden evt naast onvruchtbaarheid (wij allen weten helaas hoe vervelend dat kan zijn :)) problemen kunnen geven bij het kind?

Jessy: succes met je punctie en vervelend dat je zo verdrietig bent. Ik ken het helemaal hoor, ook al moeten wij zelfs nog beginnen met het ICSI traject. Lijkt me trouwens ook extra moeilijk als verder niemand weet dat je er nu midden in zit. Ik snap van de andere kant ook wel dat de vragen op ieder moment vervelend zijn. Wij zullen daar nog een modus in moeten vinden dadelijk.

Ongeduldig: Wel schrikken voor jullie die uitslag van het semen. Er zijn wel meerdere uitslagen noodzakelijk>of hadden jullie er al meer gehad? Met deze uitslag zijn er inderdaad zeker mogelijkheden (de uitslag is vergelijkbaar met die van mijn vriend en wij zullen met ICSI starten)

Zonnetje: leuk voor je zo'n nieuwe auto! Ik hoop voor je dat je snel ongesteld wordt>voor de volgende IUI denk ik he?

Gaby: spannend bijna trouwen!

Hypo: Ik duim dat dit c-tje zich toch lijft vasthouden! Ook ik merk dat het veel vergt van mij. Ik heb het gevoel dat ik met een half been in mijn werk sta, dus herken het helemaal (helaas).

ego: Bedankt voor jullie welkom! Ik ben wachtende op mijn ongesteldheid om ons dan ook aan te melden voor het ICSI traject. (Met daarnaast natuurlijk nog de stiekeme hoop (die ik bijna niet durf te uiten omdat het zo irreeel is) dat ik niet ongesteld blijk te zijn en een wonder gebeurd zou zijn.

15. wensje2010

wensje2010 Actief lid

11 jan 2010
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Ik zal mezelf effe voorstellen, ik ben wensje 27 jaar, 2,5 jaar bezig voor ons eerste wondertje. Ik stap net mm in, nav slecht kwaliteit sperma van mijn man na 1e onderzoek via ha (Er is wel zaad gevonden gelukkig). Nav die uitslag zijn we doorgestuurd naar de fertiliteitsafdeling. We krijgen nog een 2e sperma onderzoek omdat mijn man tijdens de eerste onderzoeken antibiotica gebruikte. Ze willen zeker zijn van de uitslagen voordat ze ons definitief een behandeling adviseren (ivf/icsi). IK heb mijn eerste onderzoeken ook al gehad...inwendig echo en bloedwaardes die waren allebei goed en een gezamelijke 1e intake bij de fertiliteitsverpleegkundige. Nu gaan we voor de uitgebreidere gesprek/onderzoeken want bij de dat heeft mijn man nog niet gehad. We moesten op advies van fertiliteitsarts 3 maanden wachten alvorens een 2e semenanalyse te doen. Omdat dan pas de antibiotica uitgewerkt zou zijn, het kwam mijn man goed uit omdat hij het heel druk had op zijn werk en hij had ook nog eens een paar examens. Afgelopen maand was het al zover maar we hebben express effe de feestdagen en oud en nieuw voorbij laten gaan. Nu is het zover. Ik ga komende week het doorverwijzingsformulier voor 2e semenanalyse ophalen en gelijk een afspraak maken om de onderzoeken/gesprekken voort te zetten. Ik weet wel al dat het hoogstwaarschijnlijk ivf/icsi zal worden zover ik heb begrepen van mijn arts tijdens de kennismaking.

Zijn er dames die wat herkennen uit mijn verhaal.?..ben echt benieuwd of de 2e semenanalyse een beter resultaat zal opleveren. Ik ben wel positief omdat we gewoon in aanmerking komen voor zo'n behandeling dat nog wel zonder wachttijd..dat betekend voor mij zodra de uitslagen binnen zijn van het 2e onderzoek. Weet iemand hoe lang het duurt om de uitslagen te krijgen...is dat 2 weken?
    Hoe lang moet je hormonen gerbuiken? is daar een richtlijn voor? kan haast niet wachten tot mijn afspraak..we hebben het daar namelijk nog niet over gehad. Ik vind het gebuik van hormonen echt eng ivm kans op overstimulering alhans wat ik daarover wel niet gelezen heb:$..
    Oja zijn er dames met een schildklierafwijking..?.want ook ik heb een schildklierafwijking(hasjimoto) IK ben benieuwd naar het gebruik van die hormonen icm schildkliermed.

Ik zou graag mijn verhaal en ervaringen willen delen met meiden die ook in dezelfde situatie zitten en ook met dames die al ervaring hebben.

Groetjes en veel succes en geluk @ iedereen

Wensje

16. 123

123 Niet meer actief

Hoi meiden,

ik weet sinds deze week waarom de zaadkwaliteit zo slecht is. De rechterbal doet het helemaal niet meer, operatie voor omdat 'ie niet ingedaald was had blijkbaar vóór zijn eerste levensjaar gemoeten, linkerbal zit een spatader in. Die word nu operatief verwijderd. Kans dat het dan wel lukt is nihil maar er is ook een kansje dat de kwaliteit wat verbeterd zodat we misschien IUI kunnen doen. Ander ICSI... zucht.. ben een beetje bang...

17. 123

123 Niet meer actief

Hoi Wensje,
    ik herken je wel in je verhaal. 2e semenonderzoek was bij ons nóg minder zaad maar wel 9% levend ipv 0%. Wij konden een dag of 3 na het onderzoek de uitslag al krijgen. Bijons word het waarschijnlijk ICSI of die spataderoperatie (zie boven) moet nog de kwaliteit kunnen verbeteren en dan kunnen we in aanmerking komen voor IUI. Ik weet niet precies hoe die trajecten dan verder gaan...
    Succes, het is allemaal niet leuk he.. :(

18. gaby1986

123: niet leuk dat t zaad slecht is.. maar je weet nu in ieder geval wel waardoor.. hoop dat na de operatie t een stukje beter is.. en goed genoeg voor iui.

wensje: welkom hier.. schrijf maar lekker van je af.. denk dat een heleboel zichzelf wel herkennen in je verhaal.. gedeeltelijk dan.. hoop ook voor jou dat t 2de zaadonderzoek wat beter gaat worden..

all: hier ben ik gestopt met de pil.. en we gaan wat langer wachten met de laatste icsi behandeling.. t stoppen met de pil heb ik gedaan omdat ik er heel veel last van had.. en k eigenlijk niet meer ging.. denk dat ik vandaag of morgen ongi word.. dus ben ik er voor de bruiloft tenminste vanaf.. daarna gaan we ons aanmelden dus word eind februari denk ik..

19. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Even ego: ben vanmorgen jammer genoeg ongi geworden. Had even de hoop dat het weg bleef, niet dus.

Maandag ziekenhuis maar bellen voor uitgangsecho.

Op de rest reageer ik later, heb vandaag even een dipje. (en erg last van buikpijn)

20. gaby1986

zonnetje: knuf..

Deel Deze Pagina