jeetje ik hoop dat er gauw wat betere dingen komen voor julie meiden hier. Ik leef echt enorm met julie mee. @ wensje bij ons waren ook alle zaadonderzoeken erg slecht. Ik was ook erg bang voor overstimulatie maar tot nu toe geen last van gehad. We zijn eind vorig jaar begonnen met spuiten voor ons eerste isci behandeling. Bij ons werd na de zaadonderzoeken en alle andere onderzoeken gezegd dat er maar 1 oplossing voorlopig was en dat is isci. Wij schrokken ook ernorm. Maar alles heeft ons wel dichter bij elkaar gebracht. Ik weet zeker dat julie er alleen maar sterker van worden en dat alles je uiteindelijk meevalt. @ zonnetje succes he! @ gaby nu maar hopen dat julie gauw mogen @123 succes voor julie ook naar de opperatie, Julie hebben nog zat voor de boeg!
Weet je dat we het niet als een moeilijke tijd ervaren? Komende week heb ik contact met de gyn. ivm de uitslag van bloedonderzoek manlief. Dan wil ik haar nog wat vragen. Als het straks een wat lastige tijd zal zijn kan ik het begrijpen. Het hele ICSI-proces is best wat. Heel veel succes morgen!!! En natuurlijk voor vandaag... GEFELICITEERD !! laat je alsnog verwennen. Het zou mooi zijn om goed nieuws aan je omgeving te vertellen. Hoe is het nu met je buikpijn?
Hallo Dames, Dank jullie wel...voor jullie reacties...dat is echt een steun voor me. Ik hou jullie op de hoogte en lees natuurlijk ook mee...hoe het gaat met jullie. Ik zal voor jullie allemaal duimen en bidden dat het allemaal zsm gaat lukken. groetjes Wensje
Je bent er weer even. Ik duim voor je dat deze cryo een toppertje is en jullie over 9 maanden ma g verblijden. Wanneer mogelijk willen wij wel PGD laten toepassen. Ik zou het niet fijn vinden als blijkt dat ons (toekomstig) zoontje een vermeerdering van dat syndroom zou hebben en dus een handicap erdoor kan hebben. Als het toch kan...
Ik ben meer met de dagelijkse dingen bezig geweest, waardoor het nieuws wat meer op de achtergrond heeft kunnen zakken. Ik wil er namelijk niet door geleefd worden. Hmm, klinkt vast gek. Het Klinefeltersyndroom is een geslachtsgebonden chromosoomafwijking die uitsluitend voorkomt bij jongens. De oorzaak is in de meeste gevallen het gevolg van een delingsfout van de chromosomen in de geslachtscel van de vader of de moeder. Er bestaat een verband met de leeftijd van de moeder: hoe ouder ze is om het ogenblik van de zwangerschap, hoe groter de kans op een afwijking. Ik ben 34, dus kiezen we graag voor PGD (als het mogelijk is). Abnormale ontwikkeling van de testikels, te lage productie van testosteron (weinig lichaamsbeharing), vatbaarheid voor ziekten, onvruchtbaar, op seksueel vlak meestal een vertraagde ontwikkeling (potentie- en libidoklachten, erectieproblemen...), lichaamsbouw Kinderen met het Klinefeltersyndroom zijn meestal iets groter dan hun leeftijdsgenootjes. Vooral de benen zijn langer. Tijdens de baby- en kleuterperiode stelt men een vertraagde psychomotorische ontwikkeling vast, zoals later beginnen lopen, een vertraagde taal- en spraakontwikkeling, problemen bij sommige sporten die een goede motoriek vereisen. De meeste Klinefelters hebben een normale intelligentie. Maar toch kunnen er vanaf jonge leeftijd leerproblemen optreden omdat ze dikwijls sneller vermoeid zijn en problemen kunnen hebben met praten (praten in telegramstijl, spreken slordig, te snel of articuleren niet goed), schrijven, zich concentreren, (korte termijn) geheugen... Ze kunnen bijvoorbeeld last hebben met (begrijpend) lezen, rekenen... Of ze hebben moeite om dingen die net gebeurd of gezegd zijn, te onthouden. Voor kinderen met taal- of spraakstoornissen is het vaak ook moeilijk om hun gedachten en emoties onder woorden te brengen. Ze weten wel wat ze willen zeggen, maar komen moeilijk uit hun woorden. Dat kan bijzonder frustrerend zijn en soms tot erge driftbuien leiden. Ook kan dit tot een gebrek aan zelfvertrouwen, faalangst en sociale isolatie leiden.
Ongeduldig en Wensje, welkom bij de club. Zonnetje, vreselijk jammer dat je alsnog ongi bent geworden. Beetje over je dipje heen? Wat fijn dat je eindelijk je nieuwe auto heb. Wel voorzichtig gereden? Ongeduldig, je heb al grote kinderen. Begrijp ik het goed dat je nu samen bent met je 2e man? Wat vervelend dat het nu niet lukt. Hopelijk kunnen ze de oorzaak achterhalen. Enne... wat is oud? Ik heb er ook last van. Wensje, hopelijk is het 2e semenonderzoek beter. 123, dat is ook geen prettig nieuws! Even flink slikken. Kan het echt dat met verwijdering van een zaadbal de ander van niet doen naar een beetje doen kan gaan?
Zoveel verschillende verhalen en gevoelens.. goed om te lezen wel. Ben blij dat het allemaal zo snel gaat ineens. Een week geleden is het eerste semen onderzoek geweest en de vragenlijst is gisteren al op de bus gegaan. Timon. Heb idd 2 kids van 13 en 7, maar idd met mijn nieuwe man nog geen. 10% goede zwemmers blijkt dus. Kun je heel wat mee heb ik nu wel gelezen, dus vol hoop. Reden dat we zo snel zijn doorverwezen is omdat ik dus binnen een maand zwanger was van mijn 2 kinderen. Vandaag ongi geworden, terwijl ik deze maand echt ff het gevoel had dat het ondanks alles toch raak was. Misselijk en een piepklein tussentijds bloedinkje en ik had ook verwacht afgelopen vrijdag of zaterdag ongi te worden, dus we hadden hoop.. maar helaas, deze morgen bleek dat het helaas ook deze maand niet zo mocht zijn. Ben blij dat we toch al de formulieren hebben verstuurd gisteren.. Afwachten nu maar... Succes allemaal... Ik blijf jullie volgen.
Hoi Timon, de zaadbal word niet verwijderd hoor haha! laat maar niet horen hier . Nee, de rechter zaadbal doet het niet meer, de linker zaadbal moet het gewoon doen alleen die spatader die er zit, die zorgt ervoor dat te temperatuur te hoog is. Die spatader gaan ze verwijderen, dat is een kleine poliklinische ingreep. De kans dat het dan beter word is nihil maar iedere kans pakken we aan! Hopelijk word de kwaliteit dan wel beter zodat we nog een kans maken voor IUI. Anders word het ICSI. Liefs
Nieuwe meiden; welkom hier. 123; mijn man heeft ook een spatader operatie gehad. Het zaad is er bij ons niet beter van geworden. Eerder slechter. Maar dat kan ook toeval zijn. Hypo; een emmy in je buik. Wat goed. Je weet het he; de kwaliteit zegt niets. Vrouwen raken soms zwanger van een matige emmy, en van toppers niet. Heel veel succes met wachten. Ik duim voor je. Laat je weten hoe het afloopt? Ik ben inderdaad ook niet veel meer op dit topic te vinden. Maar ik denk wel regelmatig aan iedereen, en lees nog mee. Meiden; allemaal veel succes.
hey iedereen!! ben blij timon dat julie dat niet zo ervaren. Nu maar hopen dat julie gauw toch mogen starten met isci. en dank je voor de felicitatie!! Ik heb vandaag mijn punctie gehda en ik vond het echt tegen vallen was al enorm bang ervoor. Maar nu hoop ik dat ik niet meer hoef!! Ik zit nu op de bank met een kruik op mijn buik en nu maar hopen dat het gauw donderdag is voor de tp!!
jessy: je meot echt goed rust houden hoor na de punctie.. is erg goed... niet zoals mij gaan winkelen ofsow.. want dan ga je echt buikpijn krijgen.. de rest.... *dikke knuf* kan iedereen in dit topic geloof ik altijd wel gebruiken..
@ Gaby, haha ben je gaan winkelen na je punctie?? knap hoor het enigste wat ik wou is gaan liggen omda ik zo'n pijn heb!! haha Maar nu maar hopen op goed resultaat!
Jessy: inderdaad veeeeeeeeeel drinken en veel rusten, dat helpt het allerbeste! Ik kreeg zodra ik weer wat ging doen pijn (zelfs ff achter de pc was niet fijn). Dus; vooral aan jezelf denken! Sterkte meid! Ieoor: Thanxx meid, ik weet t dat er een kans is..... t Gekke is alleen dat ik dit keer echt helemaal niets voel (zelfs geen dingen van de utrogestanbolletjes die ik toch al ruim een week gebruik). Maar goed....we tellen nog steed af. Hoest verder met jou meis? Timon: ik vind t erg knap hoe je ermee om kan gaan; respect! Gaby: winkelen na de punctie? Pffff....dat ga je niet nog een keer doen toch? xxx voor jullie dames! Hypo
Vandaag de uitslag van de gyn. gekregen. Manlief zit met de suiker, glucose en testeron op een goed niveau. De gyn. keek op dat we nu al aan de beurt zouden zijn voor ICSI. Over wel of geen PGD krijg ik volgende week een telefoontje. Bij de genetische afdeling staan we nog niet bij een arts vermeld, maar de dame aldaar gaat duidelijkheid proberen te krijgen en dat krijg ik te horen. Omdat we alle uitslagen van de bloedonderzoeken hebben zullen we zeker eerder aan de beurt zijn.
hypo en jessy: haha ja k voelde me best goed haha.. tot dat de verdoving goed was uitgewerkt.. dus tip.. niet gaan winkelen timon: wat is pgd
Aangezien ik helemaal aan het begin sta van een nieuwe stap, vroeg ik me af hoe lang het bij jullie duurde tot ze een behandeling besloten te gaan doen. Man heeft net eerste onderzoek gehad en 10% goed en 70% dode cellen. Ik ben als het goed is geheel in orde (2 kids) Wat denken jullie? Vragenlijst ed hebben we zondag op de bus gedaan...