Slechte kwaliteit sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mammma2, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    @ pegasus, helaas welkom hier, maar zo te zien zit je al wel een tijdje in de mmm. Moet je de volgende ronde weer op voor ivf, of kan je een cryo terug laten plaatsen ?
    Fijn dat je wel je hoop blijft houden !

@ Zon, jammer dat het niet soepel ging, maar ik vind het top dat je zo eerlijk bent, en wat mia zegt, zo zie je maar weer... Wie weet dwingt het nog meer respect af bij de manager dat je het eerlijk hebt verteld, en heb je toch nog de baan....

@ Mia, ik ga dan ook lekker buikkrabben, maar inderdaad lekker thuis ;)

@ suus, hoe gaat het nu ?

Liefs Gobje

2. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Zon, wellicht spreekt je eerlijkheid wel in je voordeel zoals Gobje al zegt! En je weet nooit hoe de gesprekken met de andere kandidaten zijn gegaan...

Gobje, ik voel me nog steeds flink waardeloos. Keel wordt er niet beter op, zelfs voorover bukken doet pijn aan mn keel! Gelukkig alleen morgen nog werken en dan 2 dgn bijkomen (wat ik wrs ook wel nodig heb)...
    Morgen heeft mijn mannetje trouwens een lichamelijk onderzoek. Ben benieuwd of ze wat zeggen over zn ballen (weten jullie mn vraag nog van ruim een weekje terug? hahaha). Hoop ook dat ze ons toch al op de wachtlijst willen zetten voor ivf. Stiekem hoop ik ook nog dat het deze keer wel is gelukt! Heb al wel paar dagen last van donkere afscheiding en enorm moe, maar ja, misschien gewoon te weinig slaap gehad! :(

Ik ga weer ff gestrekt op de bank liggen en denk dat ik daar voorlopig ook even niet vanaf kom...

3. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Nou Suus, dat hopen dat ken ik wel...
    met maar 70.000 zwemmers waarvan maar 7% bewegelijk is heb ik ondanks dat toch ook stiekem hoop, hoewel ik eigenlijk wel weet dat het niet kan.

hahaha je ballen verhaal weet ik nog wel, ben ook wel benieuwd hoe dat gaat morgen.
    Over ballen gesproken, mijn zus heeft bij de urologie afdeling gewerkt en daar hebben ze ooit een man gehad die zijn ballen afzonderlijk bewegen kon :confused: :) (ik zie het al voor me, links rechts links recht hahaha)

Ziek maar lekker even uit op de bank....
    En een hele dikke knuffel van mij !

Liefs Gobje

4. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hey meiden,

Hier een ikke die erg moe en lam is..............en dat van een heeeeele lange sauna dag! Oh, wat doet dat goed! De thermen bussloo is ook erg goed bevallen, wat een prachtige sauna.
    Morgen werken dus is het weer over met de pret ;)

Mrsmia, fijn dat jullie samen een keuze hebben kunnen maken. Brengt toch een hoop gespreksstof mee he? Fijn dat jullie 'er uit' zijn.

Bah Susan dat je je zo rot en ziek blijft voelen......en dan ook nog keelpijn....bleh! Let je goed op veel drinken? Sapjes en (kruiden)thee?

CG, erg fijn om te lezen wat je schrijft. Je luistert echt naar je gevoel en blijft daar ook aan vasthouden! Ik lees dat ook helemaal terug in je manier van schrijven. Echt goed! Gek wel dat je lijf nu zo bezig is.................maar ik blijf zeggen; de wonderen zijn nooit de wereld uit ;)

Zon, dat kan geen toeval zijn dat deze manager een icsi tweeling heeft!
    Wow, ik zou helemaal verbaasd zijn. Jammer wel dat je gevoel anders zegt dat je de baan misschien niet hebt..... Ik duim toch wel voor je hoor!

Pegasus, helaas..........maar welkom hier...... Jullie hebben al een heel pad achter jullie..... Hopelijk kun je met het lezen en schrijven hier wat steun hebben!

@de meiden de er naar vroegen; hier gaat 't goed met ons.
    A.s. zondag met de pil stoppen en dan donderdag de 6e 's avonds de eerste spuit er in. (staat ook in mijn onderschrift ;) ook wel als geheugensteuntje)
    Het ZH gaf aan dat we de punctie in de week van 17 nov. kunnen verwachten als alles vlotjes verloopt.
    Deze week dus nog even rustig en braaf nog aan de pil ;)

liefs

5. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Oh Esser, spannend allemaal! Mooie dag hoor de 6e voor je 1e spuit (dan ben ik jarig, hahaha) ;)
    Heerlijk dat die sauna je zo goed gedaan heeft enne, lam van de alcohol? Nu het nog mag...?

Gobje, wat is dat dan voor een verhaal over die beweeglijke ballen! Ik lag helemaal in een deuk. Denk dat als mijn vriend dat zou kunnen, ik hem als een soort attractie voor mijn vriendinnen zou maken! hahaha

Trouwens, zat ik net op de wc, veeg ik zo wat bloed af! Wat is dat dan?! Ben toch niet nu al aan het voorbloeden? Of is het dan toch een innestelingsbloeding die langzaam vanaf zaterdag op is gaan zetten? Hmmm, nu ga ik me toch weer verheugen op iets waar de kans toch klein op is. :( Enne Gobje, ook al is 7% van de 70.000 maar goed, dat zijn er toch nog 4900 hoor, enne, je hebt er maar 1 nodig! ;)

Meiden, ik ga de hond uitlaten en daarna mn vragenlijstje maken voor manlief en het bed induiken! Voor mij geen sapjes of kruidenthee want daar houd ik allemaal niet van. Drink eigenlijk alleen maar water (lekker saai maar wel gezond!).
    Kan ik misschien al zo'n sensitest doen van de week? Die zou je al 6 dgn voor je NOD kunnen doen, zeggen ze... Iemand ervaring mee (van horen zeggen dan helaas)?

6. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hahaha susan.....nee, lam zoals in moe en relaxed ;)
    Dat word ik altijd van zo'n dagje sauna.
    En de 6e is dan zeker een mooie datum! Hihihi...

Das wel vreemd zo'n veeg ineens........
    Ook weer; de wonderen zijn de wereld niet uit! ;)
    Better safe than sorry......ik zou dan toch wachten tot je nod hoor meid. Doe dan een testje voordat je jezelf misschien horrendol gaat maken. Maar idd, het is gek..
    liefs

7. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Oh zo lam dus! Als ik lam ben, komt door overmatig alcoholgebruik! hahaha Dat komt de laatste 2 jaar ook niet zo regelmatig meer voor hoor; je wordt toch een jaartje ouder he ;)
    Nu voel je wel ineens allemaal dingen he! Mn rechter borst is zo pijnlijk en gevoelig! Links nergens last van... Hmmmmmmm Nou, ben benieuwd hoe lang ik het vol houd niet te testen. Verwacht niet lang! hahahaha Hee Gobje, anders samen testen? ;)

8. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Dames, ik zit mezelf echt helemaal gek te maken! Ik temperatuur mezelf dus nog steeds elke ochtend (nu nog omdat het moet van het zkh) en vanmorgen had ik ineens 37.5 graden! Normaal gesproken heb ik rond de 37.1/37.2 en nu ineens dus 0.3graad hoger! Nu heb ik onderstaande tekst gevonden op internet:

Stijging van lichaamstemperatuur: Als je lichaamstemperatuur verhoogd blijft (een halve graad, gemeten 's ochtends voor alle activiteit) blijft tot na de tijd dat je ongesteld moet worden, en niet terugloopt naar het niveau voor een eisprong, kan dit wijzen op zwangerschap. Nadat een eicel bevrucht wordt, doet het er een week over om in de baarmoeder te komen en zich daar te nestelen. Pas op dat moment weet je eigen lichaam dat het zwanger is. Als hCG (zwangerschapshormoon) vrijkomt kan nog een temperatuurstijging te zien zijn, een week tot 12 dagen na de eerste temperatuurstijging bij de eisprong.

In combinatie met die bloeding die ik had gisteren (geen idee hoe het er nu voor staat, heb een tampon ingedaan), ga je toch wel denken! Maar ja, ben natuurlijk ook nog steeds niet helemaal lekker maar voel me al wel beter! Gek dus die stijging.... Mnalief moet vandaag naar de VU dus heb hem deze vraag uiteraard meegegeven als zijnde de belangrijkste! Ik weet ook nu al dat ik het niet ga volhouden om te wachten met testen... Voelde me ook ineens wat misselijk vanmorgen en na wat te hebben gegeten was dat stukken beter! Aan de andere kant ga je nu ook dingen zien. Nou, lastig allemaal weer hoor! Kans is ook gewoon klein dat het spontaan kan bij ons maar ja, misschien was er wel 1 meesterzwemmer aan boord deze keer ;)

9. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Nou manlief is bij de gyn geweest voor lichamelijk onderzoek. Is nix uitgekomen dus ook zn ballen waren in orde. Hij vroeg nog wel over zn ballen die he lichaam in verdwijnen maar aangezien ze er daarna weer uitkomen, vond de gyn dat niet belangrijk. Ook de bloedwaardes zijn vooralsnog goed dus de gyn verwacht dat er geen oorzaak uit zal komen voor de verminderde kwaliteit. 1 december worden we weer besproken door het team en dan 3 december de uitslag. Schijnt dat voor IVF geen wachttijd is! Ben helemaal blij! Zouden we dus in januari kunnen beginnen en loop ik ook gelijk met een paar van jullie! Gezellig, strax allemaal bij elkaar op kraambezoek :)

Wij hoeven trouwens geen chromosomenonderzoek omdat daar geen aanleiding toe is (in onze families komen geen rare dingen voor nl). Ook hoef ik geen HSG-echo want dat moet alleen bij IUI-behandelingen. We zijn dus strax helemaal gescreened al voor de IVF! Wat gaat het toch ontzettend snel bij ons!

Manlief heeft ook nog ff gevraagd over die bloeding en temp. Innestelingsbloeding is volgens gyn vaak pas na 2 wkn want eerder is het vruchtje te klein en de temp vond hij ook niet zo belangrijk. Voel me meteen niet meer zwanger :( (voelde wel fijn trouwens). Gewoon maandag dus testen en bij een pos test zkh bellen!

Nou heel verhaal weer maar dan zijn jullie ook weer op de hoogte!
    Oh 13 november mogen we ook al naar een info-bijeenkomst over IVF. Gobje, gaat jouw man nou nog mee met jou?

10. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Hey meiden,

Wat een verhalen allemaal weer!

Pegasus, welkom hier en alvast heel veel succes bij je volgende poging.

Suus, ik denk eerlijk gezegd dat je gewoon een keer een kortere cyclus hebt gehad of zo. Niet dat ik je geen hoop wil geven, maar ik zal er als ik jou was maar gewoon van uit gaan. Morgen nog een keertje kijken hoe het met die temperatuur is. Het kan natuurlijk ook dat die iets hoger is omdat je je een beetje beroerd voelt.
    Wat lekker dat jullie geen chromosomenonderzoek hoeven, dat scheelt toch weer 2 maandejs wachten ;) En fijn dat jullie nu op de wachtlijst staan voor januari. ik hoop dat wij dan ook mogen :D
    Nog even over dat "ballenverhaal" de gyn had ook naar die van mjin mannetje gekeken en zei dat ze goed waren (hoewel ik ze ook niet erg groot vind), dus als het niet goed zou zijn moeten ze volgens mij wel erg klein zijn, ha, ha.

Esser, succes alvast met die eerste spuit he, het is al bijna de 6e....

Zon, heb je al uitslag van die sollicitatie? ik duim nog steeds voor je.

CG, hoe is het nu? Had je die info avond nou al gehad?

Hier verder alles oke. Ik ben vandaag einelijk weer eens ongesteld geworden :D Ik had een cyclus van 67 dagen :confused: En zonder eisprong deze keer, want de temperatuur steeg niet en de ovutesten waren ook negatief.... Maar goed, we zitten toch al in de mmm, dus het maakt verder niet veel meer uit of ik wel of geen ei heb.

Groetjes Mia

11. zon1980

zon1980 Bekend lid

Dec 16, 2007
    915
    174
    43
    Heej meiden,
    Ben t helaas niet geworden, ze hebben voor de andere kandidaat gekozen :cry:
    Wel erg jammer, was echt een hele leuke baan met leuke collega's. Maar had het wel verwacht na gesprek van gisteren.
    Toch maar weer wat maken van mn huidige baan!
    Liefs!

12. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    @Mia, ik heb dan geen kortere cyclus maar zit gewoon weer 2 wkn aan de tampons omdat ik dan echt zolang vloei......... En daar hebben ze dus geen oorzaak voor gevonden want dat was de eigenlijke reden dat we naar het zkh gingen! Hoop dus eigenlijk om meerdere redenen op een innestelingsbloeding maar ja, het zal wel niet.

13. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    @Zon, jammer joh! Wie weet is er binnenkort een NOG leukere baan beschikbaar :)

14. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Oh jammer Zon! Heb je zelf nog een positief gevoel over je huidige job?
    Niet dat je er al een beetje afscheid van aan het nemen was?

Susan, blijft lastig...........
    En wat mrs Mia al schreef; hou nergens rekening mee meid. Anders dan is de teleurstelling alleen maar groter.......
    Je NOD afwachten en wanneer je dan nog niet ongi bent, dan er eens een testje tegen aangooien ;)
    Super trouwens dat er geen wachttijd voor de ivf is! Dat moet een goed gevoel geven!

CG; hoe is 't met je? Druk?

Mrsmia; een cyclus van 67 dagen.........jezus zeg! Dat moet toch bizar zijn...... Heb je dit altijd al zo gehad?

Hier blij dat ik thuis ben, een ontzettend zware dag op 't werk gehad. Ben ook nu net pas 20 min thuis....poeh..!
    Vanavond verder rustig aan doen ;)
    liefs

15. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Ja Mia, heb ik daar gewoon overheen gelezen! Een cyclus van 67 dgn! Ongelooflijk! Zie dat dit je langste cyclus is... en dat terwijl de kortste 41 dgn is (ook lang!). En dan ook geen ei hebben gehad! Hopelijk snel ICSI want zo schiet het natuurlijk niet op.

Esser, wat voor werk doe je eigenlijk?
    En Zon, wat doe je nu dan? Bevalt dat eigenlijk wel als je solliciteerde naar die andere functie?

16. zon1980

zon1980 Bekend lid

Dec 16, 2007
    915
    174
    43
    @Esser en Susan: Was al wel stiekem een klein beetje afscheid aan t nemen. Mijn huidige werk is erg chaotisch en druk. Werk nu bij een gemeente: Jaaaaa..er bestaan ambtenaren die heeel hard moeten werken :)
    Ik vind het dus echt heel jammer, maar vooral omdat die baan geknipt voor mij leek. Ze hadden heeeeel erg getwijfeld tussen mij en de andere kandidaat, maar de andere was wat steviger overgekomen. Dus heb wel heel erg het idee dat ik het zelf in de hand heb gehad en een beetje heb verpest gisteren. Had echt mn dag niet.

@Mia: da's ook wat die cyclus van jou! Goed dat de ICSI gauw start...!

@Mia en CG: Ik ben maandag wel naar de voorlichtingsavond van Radboud geweest. Op zich geen nieuwe dingen die we hier op het forum niet weten. Wel heb ik me verbaasd hoeveel mensen in hetzelfde schuitje zitten, was echt harstikke druk. Wij waren wel benieuwd naar het verhaal van het 'ervaringsstel'. Maar dat was een stel waar wij ons niet zo goed mee konden identificeren.

@Susan........ik vind het toch wel een beetje spannend hoor......! Maar verstandig om niet te vroeg te testen (zegt iemand die dat écht niet zou kunnen laten :oops: )

17. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Volgens mij is het toch wel handig zo'n voorlichtingsavond! Wij gaan 13 november naar die van ons iig. Ben benieuwd of er ook zo'n ervaringsstel is...

Enne Zon, ik kan ook niet wachten met testen hoor! Ik ga denk ik strax gewoon die hele gevoelige test doen van 6 dgn voor je NOD. Ga er wel vanuit dat ie negatief is omdat die kans het grootst is natuurlijk. Denk gewoon echt dat ik weer zeker 13 dgn zoet ben met mn bloedingen :(
    Nu maar hopen dat ik snel moet plassen :)

Zon, jammer van die baan en ja, een off-day kan de beste overkomen!

18. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Oh susan................kan 't niet laten meis ;) Hihihi
    Laat je 't wel weten dan wanneer je getest hebt?
    Ik werk trouwens als gezinsvoogd bij Bureau jeugdzorg.

Zon, oh nee.....laten ze ook nog weten dat ze heeeel erg getwijfeld hebben. Dan zou ik me er helemaal teleurgesteld bij voelen! Maar als je al een beetje afscheid had genomen, ga je nu dan niet verder met het zoeken van een leuke job?

19. zon1980

zon1980 Bekend lid

Dec 16, 2007
    915
    174
    43
    Als ik iets leuks zie, dan solliciteer ik. Maar ik ben best kritisch. Ben namelijk niet zo'n jobhopper, moet me echt ergens op mn plek voelen. Zucht........ach ja, kan ik me wel helemaal op de ICSI storten, zonder de omslag naar een nieuwe baan te maken...

20. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Groot gelijk hoor Zon, snap je helemaal!
    En inderdaad, je kunt je goed focussen op de komende icsi. Toch wel erg prettig voor je energie verdeling ;)

Share This Page