Hoi, hoi, Ik ben net terug en mannetje zit aan de telefoon, dus ik dacht: geljk ff pc aan en kijken hoe het hier is... Eerlijk gezegd hadden wij niet verwacht dat zijn testosteron waardes aan de lage kant zouden zijn. Mijn mannetje is nl erg mannelijk: hij heeft een lage stem, veel baardgroei, ook wel wat borsthaar, geen kale plekken op zijn hoofd en door het trainen behoorlijk veel spieren (ja, je leest het goed: best lekker dus, als je er van houdt, ha, ha ). Ook zijn gedrag is erg mannelijk: nuchter, duidelijk, en niet erg gevoelig en zo. Een typisch mannetje dus. Raar dat die testosteron dan laag blijkt te zijn. Je kunt er dus geen peil op trekken. Esser en CG, wat vervelend dat jullie je vandaag niet lekker voelen. Hopelijk gaat het morgen weer wat beter! CG, succes met de verjaardag van je oma, waar je schoonzus! ook is! Verhip, ik denk niet dat hij nog medicijnen gaat krijgen want daar heeft ze het verder niet over gehad. We moeten nu alleen wachten op de uitslagen van het chromosoomonderzoek en dan op een brief zodat we kunnen beginnen. Maar dat laatste zal wel niet voor januari zijn ben ik bang. Nou, fijne avond nog en tot morgen! Liefs Mia
Hoi dames! Nou, hier weer een rare episode gisteravond! Ik begrijp niets meer van dat lijf van mij. Vorige week vrijdag bij de echo had ik een folikelblaasje van 11 mm; de fert.verpleegkundige verwachtte mijn eisprong dinsdag zo'n beetje. Nou dacht ik dat dinsdagavond ook te voelen; wat gespannen pijnlijke buik en de volgende dag duidelijk nietheldere afscheiding. Ik dacht dus; dat was m! Nou had ik gisteravond ineens enorme buikpijn ter hoogte van mijn rechter eierstok (dat was ook degene waar de folikel was gemeten). Ik heb die pijn wel eens eerder bij een eisprong gehad, maar deze is niet altijd zo heftig als gisteren. Inmiddels is de pijn redelijk weg, ik voel het nog een beetje. Was dit gisteren nou mijn eisprong? Ik heb normaal een cyclus van 30 dagen (vorige maand 35) en zit nu op dag 21! Voor de dames die even in een dip zitten; sterkte!
Meiden, ik vind het zo naar... bij de onderzoeken van mijn vriend komt er steeds uit dat zowel vorm, bewegelijkheid als levendigheid alledrie niet in orde zijn... bijzonder aan de lage kant zelfs... TOch gelooft hij niet in 'kunstgrepen' het moet vanzelf gaan... of niet.... En dat vind ik zo frustrerend. Ik ben nu wel overtijd maar geloof eerlijk gezegd niet dat ik in verwachting ben. Veel te drukke tijd met veel stress gehad. Maar ik lees over de behandelingen die jullie -ook als stel- ondergaan en ben bijna jaloers... Jammer dat mijn mannetje niet te overtuigen is. En het is niet eens uit geloofsovertuiging, want dat zijn we niet...
Hee meiden, vandaag weer op werk geweest en natuurlijk weer vet doorgelekt, wat altijd erg fijn is als je een wiit broek aan hebt @ Mia, ik vind het best raar dat jullie de uitslag per brief krijgen ?! Of heb ik dat nou verkeerd gelezen ? Nou je mannetje klinkt wel lekker hoor @ Esser, heb je nog steed shoofdpijn ? Of gaat het al wat beter ? Ik lees her en der dat dat van de hormonen kan komen.... thanks voor de knuffel, ze helpen mij toch altijd wel. @ suus, hoe is het nou bij jullie ? Ben je al ongi, ik blijf voor je hopen van niet maar je gaf zelf al aan dat je dacht dat je ongi zou worden, echt balen hoor....... dikke knuf @ zon, zit je net als mij ook te wachten op de oproepbrief en steikem te hopen dat je toch nog dit jaar word opgeroepen ? (net zoals mia gok ik zo, haha ik kan beter net zoals iedereen zeggen....) @ Hypo, ik heb mijn ei nog nooit echt gevoeld, hoewel ik die altijd wel heb. dus ik kan je helaas niet verder helpen.... @ mariaC , zijn jullie al lang bezig dan ? Het klinkt als OAT wat je mannetje heeft... Lijkt me wel erg vervelend dat hij niet verder wil met behandelingen en jij wel... Misschien moet je toch nog eens een gesprek met hem aan..... Oh heb ik nou niemenad over geslagen ? In ieder geval dikke knuffel, ga zo nog even onder het dons want ik heb vannacht wakker gelegen van de buikpijn...... (ik kan de emmers eronder zetten zeg maar) Liefs Gobje
@Maria C: wat een vervelende situatie, ik had het ook heel erg gevonden als mijn man geen behandelingen zou willen....Is er echt geen mogelijkheid dat je het nog bespreekt? @CG: Jaaaaaaaa, ik hoop (stiekem) zó dat we in december een oproep krijgen. Heb zo zitten rekenen dat ik 3e week van december ongesteld wordt en me dan kan aanmelden. Anders wordt het eind januari en voor ik mag prikken half februari en in maart pas punctie etc. Ben een beetje ongeduldig aan het worden, helemaal nu ik die baan niet heb gekregen.... Liefs!
@ Zon, ik reken vandaag als mijn eerste dag van de ongi, omdat het nu echt rood is. Dus ik hoop ook dat we stiekem al voor december de oproep krijgen...... Anders duurt het inderdaad nog zolang Wat duurt wachten lang he ? Liefs Gobje
CG: Zucht......wachten duurt zoooo lang. Ik probeer veel afleiding te zoeken, maar toch duurt het erg lang. En vergeet niet dat we al zo lang wachten allemaal.....Gelukkig kunnen we tegen elkaar aan klagen!
Hee meiden, Even een avond mn moeder te logeren en vanmiddag een strandwandeling met 50 labradors op het strand van IJmuiden (geef iig voldoende afleiding), en er is weer zoveel gekletst! Helaas niet alleen positieve berichten...... CG, balen van je ongi, zeker met doorlekken en die emmers bloed die je verliest... Verder geen klachten ervan? Kreeg je vandaag niet die beruchte schoonzus op visitie of zag je haar niet ergens? Hypo, ook ik heb mijn ei nog nooit gevoeld! Als je echt wil weten wanneer je je eisprong hebt, kan je het beste gaan temperaturen (elke ochtend rectaal voor het opstaan). Op www.fertilityfriend.com kan je dan alles in een grafiekje zetten en dan zie je wanneer je je ei gehad moet hebben. Ca 14 dgn erna word je ongi (als het tegenzit). Mijn gyn heeft ook zo vaak gezegd dat ik die dag of de dag erna mn ei zou hebben maar volgens mn temp was dat altijd een paar dgn later. Zou daar dus niet teveel vanaf laten hangen. Ik persoonlijk heb de meeste baat met temperaturen (doe het nog steeds). Trouwens hypo, een follikelblaasje van 11mm is niet heel groot. Gemiddeld groeit zo'n follikel 1-2mm per dag en barst ie open rond de 21mm. Kan dus best zijn dat je gisteren je ei hebt gehad! Dan is ie ongeveer 20mm geweest... @alle wachtende mensen: zwaar irritant dat wachten, zeker als je iets in de brievenbus verwacht maar niet weet wanneer! (ben zo blij dat dat bij ons niet zo is) @MariaC: vervelend van je man zeg! Denkt hij gewoon dat die behandelingen geen zin hebben ofzo? Het heeft dan wel een enorme impact op jullie relatie enzo maar de kans is klein dat jullie op de normale manier kinderen zullen en kunnen krijgen met zwakker zaad. Kijk, garanties heb je nooit in het leven maar niet geschoten, altijd mis! Bovendien...hij hoeft niet eens zo heel veel te doen tijdens die behandeingen. Ik zou het nog ns proberen aan te kaarten bij hem en misschien is hij er wel gevoelig voor als je zegt dat anders zijn familienaam niet wordt doorgezet? (lekker ouderwets) Weet niet of jullie ook in een zkh lopen maar anders is wellicht zo'n info-bijeenkomst over IUI/IVF/ISCI iets voor jullie? Heeft hij zich er sowieso wel in verdiept? Tenminste, ik merk bij mijn eigen vriend (en hoor hier op het forum) dat hij er vaak minder mee bezig is dan ik. Desnoods pluis je alles voor hem na, print je het uit en geef je het hem mee als huiswerk! Vertel hem ook dat de kans op een spontane zwangerschap bij een goed gezond stel zonder 'afwijkingen' sowieso maar 20% is, dus kun je nagaan hoe klein die kans is als het zaad zwakker is dan het zou moeten zijn. Ik wens je iig heel veel succes want ik persoonlijk zou het erg vervelend vinden als mijn vriend er zo over zou denken als jouw man. CG, ik ben zelf volgens mij ook ongi geworden vandaag, tenminste had wat buikkrampen tijdens die strandwandeling. Moet nog ff tampon verwisselen maar weet nu al wat ik aantref. Ook de temp is weer aan het zakken. Houd trouwens in dat we vrijdag de 17e best goed hadden gepland in theorie he! Nu moeten we klussen op donderdag 13 november... Lekker, de dag dat mijn vriend voor een echoscrotum moet en dat we 's avonds naar de ivf-bijeenkomst gaan! hahaha Nou ik ga ff relaxen op de bank en bijkomen van de strandwandeling! Tot later!
Hoi meiden, Vandaag tot bijna 12.00u. onder de wol gelegen.... Maar dat heeft wel geholpen, nog wel door heel de dag een wat zwaar en dof gevoel in mijn hoofd en lijf.... Moet mezelf dus maar goed in de gaten houden. Met 't eten en deel van de avond bij mijn schoonouders, das altijd wel gezellig CG; bah dat je ongi zo heftig is............ Blijf je goed op jezelf letten? Doen hoor! Nog leuke plannen voor het weekend? Maria c; tjee........dat is wel erg zuur en rottig dat je er samen met je mannetje niet uitkomt! Na wat rust, zou je het dan niet nog eens kunnen bespreken? Zon; hoe is het met jou dan? Fijn weekend aan 't vieren? Susan; een wandeling met 50 labradors! Super! Zijn er foto's van gemaaakt? Niet teveel slecht weer gehad? liefs
Oh dat klinkt heerlijk zo'n strandwandeling ! Heb ik eigenlijk ook wel zin in, daarna lekker onder de douche of in bad en een romatisch etenetje of een flesje wijn bij de openhaard (*droom*) Ik heb straks de verjaardag van oma waar mijn schoonzus ook is. Ik heb absoluut geen zin daarin, maar ja oma's kun je niet laten schieten. Ik hoop in ieder geval dat ik mijn schoonzus een beetje kan ontwijken, maar de kamer is erg klein, dus de kans dat ik tegen haar aan moet kijken is erg groot. Maar ben alweer een beetje melig aan het worden, dus das een goed teken, maar als ze een opmerking maakt krijgt ze de wind van voren, verjaardag of niet. We hebben vandaag de brief van het radboud gehad met daarin de uitslagen van het chromosomen onderzoek, ik had al gehoopt dat er wat anders in stond, maar helaas nog geen oproep @ Esser, lekker toch zo lang uitslapen ? Dan had je het ook nodig ! Ben benieuwd of je een leuke avond hebt vanavond. @ suus, veel plezier met je moeder ! Ga lekker genieten... Nou dikke knuffel voor allemaal en een fijne avond, ik zal mijn verslag van vanavond morgen uitgebreid hier op het forum zetten (zoals altijd hahahaha ) Liefs Gobje
@Esser: met mij is het goed. Net wel een housewarming gehad waar erg veel kindjes en baby's waren, maar vooralsnog vind ik dat alleen maar leuk. Alleen wil ik ook! Hopelijk heb je een fijne avond gehad bij je schoonouders! @Susan: hoe was de wandeling? Beetje droog gehouden? @CG: Ben benieuwd naar je verslag morgen! @de rest: fijne avond! Liefs
esser, lekker joh zo lang onder de dekens! Ook fijn dat je wat beter voelt. Gobje, snap dat je graag je oproep had gezien maar dat zou wel erg snel zijn he! Je staat net op die wachtlijst en het zou toch 2 mnd duren? Zie al wel helemaal voor me hoe je de (lege) envelop onderzoekt op meer papier erin, en evt je man ook nog laat kijken voor de zekerheid, hahahaha Succes met die schoonzus vanavond! Gewoon proberen te mijden en als ze wat zegt, weet je wat je moet doen! Hopelijk staat je man vierkant achter je (figuurlijk) of juist niet (letterlijk dan). Zon, lijkt me wel een gezellige housewarming met al die kids! Kwamen de moedergevoelens lekker naar boven? Onze strandwandeling is verlopen zonder 1 druppel regen! Echt zo'n mazzel gehad dus! Nu is mijn hondje helemaal uitgeteld en denk dat ie pas morgen weer tot de levenden behoort Denk wel dat ie voor eten van de bank afkomt.
@Susan; Temperaturen heb ik inderdaad al een aantal maanden gedaan en de kaartjes ook meegenomen naar de gyn. tis alleen zo dat zij er weer heel anders naar kijkt dan ik dacht en ook anders dan bv fertilityfriend.com aangeeft. Ik kijk naar waar de temp 3 dagen op z'n hoogst is (dat doet fertilityfriend.com ook). De dag daarvoor is dan mijn eisprong geweest. De gyn keek echter meer naar waar de dip in de temp zat voordat de temp omhoog gaat (het duurt namelijk een paar dagen voordat mijn temp dan op dat hoogste punt is). Als je daarvan uitgaat zit je dus een paar dagen eerder. Anyway....als het er eentje was, dan was t een flinke; want ik heb nog steeds een beetje buikpijn ervan! En ja, niet geschoten is altijd mis, dus we hebben de kans iig niet laten liggen hihi Fijne avond allemaal verder!
hallo hier kan er nog iemand mee praten, wij haden ook maar 1% goed bewegelijke zaadcellen, en daarbij heb ik ook het PCO syndroom, het was dus bij ons onmogelijk om IVF te doen, en hebben nu dus voor ICSI gekozen. de eerste ICSI behandeling is helaas mislukt vanwege dat me vriend helaas niet kon produceren onder dwang, (we zijn in totaal die dag 8 1/2 uur bezig geweest). om wat sperma bij elkaar te krijgen maar helaas niet gelukt, (en normaal lukt het heel snel). onze tweede ICSI behandeling is geslaagd, en wij zijn nu zwanger. heb deze keer veel moeten doorstaan, veel bijwerkingen van de hormonen enz enz. maar het is allemaal de moeite waard geweest, hopen dat ik nu die 12 weken voorbij kom, dan zijn we helemaal happy, alhoewel we ons daar nu niet zo druk over maken, heb al zo'n buikje dat het meer te verbergen valt, dat is aan de ene kant wel jammer maar aan de andere kant ook zeker wel leuk dat veel mensen het al zien. kan al sinds 2 weken geen gewone kleding meer aan, dus dat is wel minder, weer een aanslag in me portomonee geweest want die zwangerschapskleding is niet goedkoop!, vind ik teminste, heb nu 2 broeken gehad van familie voor 5 euro kon ik het overnemen, dus dat is wel idiaal vind ik. misschien denken jullie vanwaar die late reactie maar werk in de zorg en zit in de nachtdienst, dus als jullie dit lezen lig ik in me bedje te ronken, hahaha, en ik ga vanacht weer de site bijlezen hoor. liefs joanita
hallo hier kan er nog iemand mee praten, wij haden ook maar 1% goed bewegelijke zaadcellen, en daarbij heb ik ook het PCO syndroom, het was dus bij ons onmogelijk om IVF te doen, en hebben nu dus voor ICSI gekozen. de eerste ICSI behandeling is helaas mislukt vanwege dat me vriend helaas niet kon produceren onder dwang, (we zijn in totaal die dag 8 1/2 uur bezig geweest). om wat sperma bij elkaar te krijgen maar helaas niet gelukt, (en normaal lukt het heel snel). onze tweede ICSI behandeling is geslaagd, en wij zijn nu zwanger. heb deze keer veel moeten doorstaan, veel bijwerkingen van de hormonen enz enz. maar het is allemaal de moeite waard geweest, hopen dat ik nu die 12 weken voorbij kom, dan zijn we helemaal happy, alhoewel we ons daar nu niet zo druk over maken, heb al zo'n buikje dat het meer te verbergen valt, dat is aan de ene kant wel jammer maar aan de andere kant ook zeker wel leuk dat veel mensen het al zien. kan al sinds 2 weken geen gewone kleding meer aan, dus dat is wel minder, weer een aanslag in me portomonee geweest want die zwangerschapskleding is niet goedkoop!, vind ik teminste, heb nu 2 broeken gehad van familie voor 5 euro kon ik het overnemen, dus dat is wel idiaal vind ik. misschien denken jullie vanwaar die late reactie maar werk in de zorg en zit in de nachtdienst, dus als jullie dit lezen lig ik in me bedje te ronken, hahaha, en ik ga vanacht weer de site bijlezen hoor. liefs joanita
Joanita, jij bent ons grote voorbeeld nu he, dat snap je wel Lijkt me trouwens wel vervelend als je man op het moment supreme niet kan produceren! Maar goed, uiteindelijk is het gelukt en daar gaat het om! In welk zkh ben jij behandeld? Hoe ver ben je nu in je zwangerschap? Ladies, ik heb een klein dilemma... Wij willen in de week van 17 januari 1 weekje wintersporten. Nu heb ik even uitgerekend hoe ik zit met mn cyclus en het beginnen van de ivf-behandeling. 3 december moet ik naar de VU en dan horen we of het idd ivf gaat worden. Rond 23 december word ik weer ongi en als ze het lange protocol willen, kan ik dan beginnen met de pil. Houd in dat ik dan rond 17 januari mn ongi verwacht dus dan moet ik beginnen met prikken! oftewel, mn 1e prikken zetten tijdens de vakantie... en de week erna miss al de punctie! 't Is best een krappe planning eigenlijk want een paar dagen verschil en de poging gaat mis omdat wij met vakantie zijn! Ga sowieso maar ff kijken of we anders niet 2 wkn eerder kunnen. Moet ik al wel iemand in de agenda afzeggen weet ik maar goed, dat is niet zo'n ramp. Misschien maar eens met de ivf-kliniek bellen hoe en wat! Wat vinden jullie? Dit is nl wrs voorlopig onze laatste wintersport dus die wil ik nog wel even meepakken eigenlijk! Gobje, heb je het overleefd gisteravond? Heb zo aan je gedacht!
Hoi Susan, Ik zou gewoon lekker gaan wintersporten! Als alles goed gaat is dit voorlopig een van de laatste keren dat je zonder moeite lekker kunt skiën! Als je het kan verzetten zou dat natuurlijk helemaal perfect zijn, maar zo niet, tja dan moet je prikken in de alpen . Wij heben ook al 2 wintersporttripjes gepland, want zoals onze gyn zei: gewoon doorgaan met je leven en vooral niet teveel aanpassen. groetjes
Goede morgen deze zondag! Wat gaat het toch altijd snel hier Esser, ik hoop dat je je nu wel weer wat beter voelt meid. Zo'n dag onder de wol doet vaak wonderen! Susan, ik zou gewoon boeken. Ik weet niet hoe het zit met die winterstop bij jullie of met de soort hormonen die je moet spuiten, maar ik weet wel dat je bij ons in het Radbous pas begint met prikken op dag 21. Dus dat zou dan nog makkelijk kunnen toch? Mijn schoonouders willen ook graag op wintersport met de hele familie (maar dan zou het alleen in de carnavalsvakantie kunnen eind februari), dat gat waarschijnlijk ook niet goed uitkomen. We moeten ze dus maar snel het nieuws vertellen voordat er geboekt gaat worden. Mijn ouders weten het ondertussen al, alleen die van hem nog niet, we wilden het eigenlijk pas na het chromosomenonderzoek vertellen, nu dus maar iets eerder. CG, hoe is je avond geweest? Ik hoop dat het meeviel. We wachten op je verslag... Joanita, je bent nu inderdaad ons grote voorbeeld! Hopelijk gaat het goed de volgende paar weken + maanden! ad je er trouwens 1 teruggeplaatst of 2? Zon, wat goed dat je al die baby's nog kunt aankijken. Dat "ik wil ook gevoel" is heeeeeeeeeeeel herkenbaar. MariaC, wat vervelend voor je dat je mannetje er zo over denkt. Misschien dat hij na het lezen van veel informatie er toch anders over gaat denken? Ik hoop het voor je! Nou, meiden ik ga weer eens verder, heb nog een hoop te doen vandaag (kinderverjaardagen en zo). Misschien tot vanavond! Liefs Mia
Nou eindelijk mijn verslag : Het viel erg mee, en om eerlijk te zijn is mijn schoonzus inderdaad niet mooi zwanger (ik zou er nog steeds een moord voor doen, daar niet van). Ze heeft gelukkig geen opmerkingen gemaakt, wel heb ik hints geveven dat ik af en toe geen zwangere vrouw kan luchten of zien vooral als ik net ongi ben. Ze reageerde hier niet echt op maar ik denk dat ze de hint wel snapt. (ik weet het, het is niet aardig van mij, maar het is wel de waarheid) Dus de avond was geslaagd, heb alleen iets te diep in het glaasje gekeken en heb dan nu ook hoofdpijn, maar ja eigen schuld haha. @ Suus, ik zou ook gewoon lekker wintersporten hoor, lekker genieten met z'n tweetjes, of heb je nog een plaatsje vrij @ joanita, lijkt me erg vervelend dat als je man niet kan leveren wanneer het moet, maar gelukkig is het uiteindelijk toch gelukt Hier schijnt nu buiten de zon, dus ga zo lekker ff met manlief wandelen en een frisse neus halen. Daarna lekker voor de haard (zonder wijntje maar vandaag hihihi) Dikke knuf voor iedereen, Gobje hihi Mia , ik plaats het berichtje 2 min. later ! Zie je reactie nu pas Succes met de verjaardagen
Nou, ff snel een berichtje voor het hockeyen... We gaan nog ff bedenken of we het 2 wkn gaan vervroegen (dus in de week van 5 januari) en wellicht morgen even ivf-kliniek bellen. Misschien kunnen we sowieso nog niet beginnen omdat eerst alle administratie afgehandeld moet worden ofzo. Enne CG, je mag altijd mee skieen hoor (met man). Wij nemen alleen wel de hond mee dus we skieen hooguit 2.5 uur achter elkaar en dan gaan we lekker 2 uur relaxen om dan 's middags weer 2.5 uur te gaan. Voor mijn ventje wordt het pas de 2e keer skieen dus die moet sowieso op les! Ik vermaak me dan altijd wel en ga dan relaxed mn eigen gangetje... Maarre, kijk maar of jullie ook zin hebben! Kunnen we wellicht saampjes prikken tijdens de vakantie! hahahaha Mia, veel plezier met de kinderverjaardagen. Hopelijk raak je er niet van in een dip!