Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Suus, als we genoeg geld hadden waren we gelijk met jullie mee gegaan. Manlief hier kan al goed skieën en ik ben nog nooit echt op wintersport geweest maar wil heel graag een keertje.
    Kun je mooi met mijn man skieën en ik met die van jou les nemen ;)

Vandaag nog lekker even gewandeld en voor de rest niet zoveel gedaan, misschien komt de hoofdpijn toch niet van de drank want ik heb er nog steeds last van.

Moet nog even kijken wat er op de tv komt vanavond, want op zoek naar Joseph is nu afgelopen :( .....

Oh en ik zat de brief van het radboud nog te lezen, daar staat in dat de chromosomen dus goed waren en dat de uitslagen van het DNA-onderzoek (oh?) we nog per brief zouden ontvangen....
    Moet ik nou weer stressen ?

Liefs Gobje

2. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Bij DNA gaan ze denk ik alleen kijken naar bepaalde afwijkingen die al op genen zitten ofzo. Denk dat de kans daarop echt minimaal is hoor! Geen zorgen over maken dus!

Jammer van die wintersport, was wel grappig geweest! Had ons al tegelijktijd zien prikken... jij bij mij en ik bij jou! hahahaha

3. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Goede avond!

De verjaardagen vielen wel mee, het was eigenlijk wel gezellig. Ik vind het ook erg schelen als de kinderen al iets ouder zijn.

CG, wel fijn dat alles goed was met de chromosomen! Ik wist helemaal niet dat ze twee verschillende onderzoeken deden :confused: Dan doen ze dat bij ons waarschijnlijk ook. Nou, ik ben benieuwd, helaas moeten we nog ff wachten tot half december.

Susan, succes met bellen morgen. Laat maar weten wat het geworden is.

Fijne avond nog meiden! Wij gaan vroeg naar bed (beetje een kater van gisteren).Liefs Mia

4. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Ja ik was ook erg verbaasd toen ik dat las, maar ik hou jullie op de hoogte !

HIhi, ik zie het al voor me Suus, wij aan de hormonen en lekker klagen over zwangere vrouwen en de mannen over onze hormonen en bijbehorende buien :)

Ik heb nog steeds hoofdpijn, misschien zit er toch een verkoudheid of iets dergelijks aan te komen :( Maar ja vandaag lekker vrij, dus ga het even lekker rustig aan doen....

Hoe gaat het voor de rest met iedereen ?

Liefs Gobje

5. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Gaat het wel goed dames ?
    Het is zoooo rustig vandaag.....
    maak me bijna zorgen

Liefs Gobje

6. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    ben net uit bed,

ben goed ziek namelijk kan geen eten binnen houden,
    en me darmen zijn beetje aant overlopen
    hahaha
    maarja
    vind dit niet zo prettig

liefs joa

7. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hi, hi, alles goed hier hoor!
    Ik ben net thuis van mijn werk en daar kan ik niet zoveel op de pc. Nou, ik ga weer verder aan de slag (tja, onderwijs he, dan heb je thuis ook nog veel te doen...)

Joanita, vervelend voor je, maar we zouden allemaal zo met je willen ruilen hoor ;)

Susan, nog meer te weten gekomen over de "wachtlijst"?

Liefs Mia

8. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Meiden,

Nou door mijn 'overtijdzijn' en jullie peptalks heb ik het er toch over gehad met mijn vriend. Ik heb vandaag getest (wel 'smiddags kan het niet beter s'ochtends) en niet zwanger... ook nog niet ongesteld....
    Enfin... we hadden het er dus over, dat het zo gaaf zou zijn, en dat we het zo graag willen. En dat we-mocht het deze keer weer niet zo zijn - en de kans daarop is groot- dat we dan toch eens naar een fertilliteitsarts zouden gaan.

Maar ik ben daar dus (nog) niet helemaal in thuis he, welke behandeling wordt het meeste gebruik als zowel vorm, beweeglijkheid, én volume onder de maat zijn?

Lieffss Maria

9. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hoi allemaal!

Hier een enorm drukke dag gehad met allemaal ellende die je op moet lossen etc. etc. Ben nu nog op het werk (!) en nu pas klaar om naar huis te gaan. Wekker ging al om 6uur vanmorgen dus ben behoorlijk moe... Eerst auto wegbrengen om half 8 en dan haasten naar werk om daar om 8uur al te beginnen, tot half 5... snel opruimen, auto ophalen en nu weer op werk om alles schoon te maken (stofzuigen). Pffffffff.
    Mia, heb dus ook geen tijd gehad om te bellen met de ivf-kliniek. Hopelijk morgen tijd en anders woensdag of donderdag (dan ben ik vrij).

Maria, er is niet 1 standaard voor een behandeling. Het is heel erg afhankelijk van de kwaliteit van het zaad, vooral na het zgn. opwerken ervan. Bij ons was het zo dat na het opwerken er 'maar' 1.3 milj/ml overbleef met een beweeglijkheid van 60%. Dat schijnt iig goed genoeg te zijn voor ivf (en kennelijk dus te slecht voor iui). Nu kan het zaad nog slechter zijn natuurlijk en ik dacht dat onder de 500.000/ml het sowieso icsi word. Tussen 500.000/ml en 1milj/ml wellicht per zkh verschillend?
    Verstandig om sowieso naar de fert. arts te gaan; die kan je meer vertellen! Houd er maar alvast rekening mee dat je het grootste gedeelte van de tijd aan het wachten bent.

Gobje, lekker genoten van je vrije dag? Zoals je leest, ik had het beredruk; jij kan je er vast wat bij voorstellen (had trouwens nog iets vandaag...vertel ik je ltr wel ;)). Ik had gewoon echt geen tijd om iets op het forum te zetten. Daarnaast ook weinig nieuws natuurlijk... Hoewel.........miss dat mn kereltje toch al een (verlovings)ring voor me heeft gekocht! Ik vond hem zo apart doen toen we voor de siebel stonden! Had nl een ring gezien in een boekje die ik echt onwijs mooi vind maar nu mag dat officieel geen verlovingsring zijn want daar moet echt een steen op zitten die uitsteekt zeg maar en dat uitstekende had deze niet. Ik wees dus een andere ring aan die ook wel goed was en meer uitstak. Vroeg hij (in mijn ogen lichtelijk paniekerig, of ik wil dat zien natuurlijk) dat ik die andere ring toch mooier vond? Dus ik beaamde dat maar zei dat dat dus officieel niet zou mogen. Vervolgens zei hij dat ik gewoon de ring moet nemen/krijgen die ik mooi vind en niet een ring omdat dat nou eenmaal zo hoort. Denk nu dus stiekem dat ie toch die ring al heeft gekocht die ik zo mooi vind :):):):):):) Hopelijk vraagt ie me donderdag, als ik weer een jaartje ouder word (en dus meer richting de leeftijd ga dat mn eitjes achteruit gaan :().

10. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Bedankt voor je reactie meis...
    al vast gefeliciteerd met je -waarschijnlijke- verlovingsring;)

11. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Heej meiden,

Hier ook een drukke werkdag gehad!

@Susan: ik heb hetzelfde dilemma. Wij willen 19 januari 1 of 2 weekjes op vakantie gaan, maar misschien valt dat precies verkeerd, dus durf ik nog niet te boeken. Ik moet het ziekenhuis toch nog bellen als ik bij de huisarts gecheckt heb voor welke antibiotica ik allergisch ben. Dan vraag ik meteen wanneer ze verwachten dat wij opgeroepen worden. Als dat al in december kan zijn, boek ik niet en als het pas in januari is, kan het wel. Is toch pas prikken vanaf dag 21.
    Spannend....van de verlovingsring!

@Esser: voel je je al wat beter?

@de rest: fijne avond!

12. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    @ Suus, dat zou geweldig zijn ! Hou ons op de hoogte, ik heb wel zin in een feestje ;) (heb nog wel een trouwjurk in de aanbieding hahaha)
    Wel minder dat je het zo druk had, ik ken die dagen vooral patienten die komen met : het zit namelijk zo.... pff dan zit je er nog wel een uur aan vast hahaha.

@ mia, je zit in het onderwijs ? Welke leeftijd heb je de kinderen ? (of ben ik nou te nieuwsgierig)
    Vind het zo knap dat mensen voor de klas staan, zou echt helemaal niets voor mij zijn, vooral pubers niet. Misschien de peuters nog wel... ;)

@ Zon, hoelang staan jullie nu ook alweer officieel op de wachtlijst ? We lopen redelijk gelijk op, net als Mia....

@ Mariac, het hangt inderdaad af waar het aan ligt, als het zaad zwak is, is het nog afhankelijk hoe zwak de bewegelijkheid en de vorm tellen ook mee,maar die norm die suus noemde van
    < 500.000 word ICSI klopt (tenminste bij het Radboud) en volgens mij is > 2 milj. nog net genoeg voor iui (tenminste ik heb 1x iui gehad, we hadden één keer maar liefst 2,3 milj. zaadcellen ! Maar ja toen de echte iui dag was was dat nog maar 400.000 met 0% bewegelijkheid )
    En bereid je dus maar voor op het wachten, je hebt veel geduld nodig helaas....

@ juanita, balen dat je ziek bent zeg, maar ik hoor er erg veel mensen over nu. Beterschap !

@ Esser, hoe gaat het met je ? Of gieren de hormonen en spanningen al door je lichaam ?!

Heb vandaag engelenkaarten gelegd, ik mocht ze lenen van een collega (ze is een echte schat) maar ik vond het erg bijzonder en heeft me wel aan het denken gezet.
    Ga nu lekker even met de wii spelen, ben ik tegenwoordig aan verslaafd hihihi

Liefs Gobje

13. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    @CG: Sinds 23 oktober staan wij op de lijst. Dus lopen een weekje achter op jullie. Ik ga nu ook wii-en, hebben nieuw spelletje: super mario galaxy :D

Liefs!

14. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Ik zei net tegen mn vriend; liefje ik wil naar de fertilliteitsarts en hij zei.. jaa ik ook :D

15. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hey meiden,

Lekker aan de wii? Leuk hoor! Wij hebben een Xbox360, maar eigenlijk speel ik er niet veel meer mee. Mijn mannetje nog wel af en toe.

CG, ik sta inderdaad voor de klas: middelbare school voor Vmbo-T, Havo en Ath. Ik heb ongeveer alle jaarlagen en ik vind de pubers heerlijk! Hoe ouder, hoe beter :D

Zon, ik ben benieuwd wat ze tegen jullie zullen zeggen over die wachtlijst. Toen ik mijn gyn afgelopen woensdag aan de tel. had heb ik nog gevraagd of het dan misschien januari ging worden, maar hier wilde/ kon ze niks over zeggen. Ik zou gewoon boeke want het spuiten begint inderdaad pas op dag 21. Ik ben het ff kwijt, maar hadden jullie al uitslag van het chromosomenonderzoek? Wij moeten hier nl eerst op wachten (half december).

MariaC, gewoon een afspraak maken bij de fert.arts, dan weet je meer! Maar, zoals iedereen al zegt: hou er rekening mee dat je veel moet wachten.... Wat betreft die aantallen: het percentage goed bewegende is ook erg belangrijk.

Suus, lekker druk geweest dus. Maar, wat leuk van die ringen! Als je het zo verteld denk ik ook wel dat hij er een gekocht heeft. Lief hoor :D Ik hoop voor je dat hij je snel vraagt.

Ik ga weer verder met toetsen nakijken :(
    Wii-ze. Liefs Mia

16. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Mariac, nou, dat klinkt al goed! Samen deze keuze weten vast te houden. ;)

CG, engelenlaarten? Zijn er posi berichten uitgekomen dan? Of zaken wat stof tot nadenken geeft? En vandaag ook wel wat relaxed aan kunnen doen?

Zon, wat willen jullie graag gaan boeken dan?

Susan........oeh......wellicht donderdag een extra mooie dag dan? ;)
    Spannend hoor! En zeker super bijzonder -> ben zelf 4 juli j.l. getrouwd, is o bijzonder :)

Mrs mia; gelukkig dat de verjaardagen mee vielen. Herken zeker wat je schrijft, dat wanneer kinderen wat ouder zijn dat je er makkelijker mee om kan gaan. Heb ik ook!
    Ik heb dagelijks met "mijn kinderen" van het werk te maken, maar dat voelt ook zo anders....

Hier gaat het steeds beter, gelukkig maar.......Heb zo'n hekel aan dat ziek, zwak en misselijk gevoel ;) Zijn ook deels wel de spanningen en emotie wisselingen hoor............. Maar wil daar niet altijd aan toegeven.
    Gisteravond de laatste pil erin en vandaag mijn eerste acupunctuur behandeling gehad! De eerste stappen zijn dus gezet.
    Nu donderdag om 20.00u. de 1e spuit er in. En dan vrijdagmiddag de 2e acupunctuur behandeling. Ben benieuwd.....
    liefs

17. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Oh Esser wat spannend zeg !
    De engelenkaarten vond ik erg positief, en het gaf me stof te nadenken, werd er gewoon helemaal rustig van en ik voelde me warm van binnen.

Zon hoe is mario super galaxy ? Ik ben verslaafd aan mario party 8 en mario kart....

Mrs. mia, heb diep respect voor je zo'n klas met pubers,pff heftig hoor.

Ga nog ff lekker een ketting maken en dan kriup ik onder de wol, morgen staat een drukke dag voor de boeg.
    Voor iedereen, slaap vast lekker enneh tot morgen !

Knuffel Gobje

18. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ik vind de Wii ook helemaal leuk! Ik vind zelf de Sports en Fit erg leuk. Ben heel slecht in Mario Kart dus dat speel ik ook nooit (ik weet het, dan word je ook niet beter...). Verder ben ik niet zo van de spelletjes maar de Wii is gewoon echt een actief spel!

Verder weinig nieuws hier. Eerst maar wat medicijnen voor mezelf voorschrijven (heb nog steeds naweeen van die regenachtige zondag dat ik uren buiten heb gestaan); speciale poederzakjes om het hoesten tegen te gaan en maar een AB-kuurtje. Ik heb nl de laatste jrn altijd dat ik dan meteen 5 tot 6 wkn blijf hoesten en er half in stik. Wil dat deze keer maar ns ff voorkomen :)
    Hopelijk strax ook even tijd om de ivf-kliniek te bellen (ik denk het wel als ik mn agenda zo zie).

Hoe is het verder met iedereen? Esser, nog 2 dgn en dan de 1e prik erin! Spannend!

19. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Fijn is dat hé, als je het samen ergens goed over eens bent..Succes!

20. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Meiden, heb net gebeld met ivf-kliniek van de vu. Het is als volgt... Als we 3 december zijn geweest bij de gyn en we hebben besloten dat het ivf gaat worden, krijgen we eerst een intake voor ivf-behandeling. Momenteel zitten ze met plannen voor begin december dus dat zal ongeveer een week of 3/4 duren. Nu zal ik rond 23 december starten met mn nieuwe cyclus dus het wordt nog ff kielekiele zeg maar. Na dat gesprek mogen we in principe meteen beginnen met de ivf nl! Heb dus besloten om 2 wkn eerder met vakantie te gaan dus moet gewoon een afspraak verzetten maar dat is dan wel zo veilig! Nou, zijn jullie helemaal op de hoogte! Moet helaas alweer verder met werken...

Deel Deze Pagina