Hoi, hoi, Seat: na een week heeft je HA die uitslag wel (was bij mij ook zo), het is precies zoals Susan het zegt. Ik ben vandaag dus naar de gyn geweest: een vragenlijst + inwendige echo en bloed geprikt. Op de echo zag ze meerdere eiblaasjes, dit in combinatie met mijn lange cyclus gaf de conclusie: PCO. Eigenlijk had ik dat al een beetje verwacht, maar het is toch minder fijn nieuws 17 oktober hebben we een tweede afspraak. Mijn mannetje moet in de tussentijd zijn zaad inleveren en dan wordt gekeken of ze daar nog iets van kunnen maken (ze gaan het opwerken). Dus over 2,5 week weet ik meer.... Mocht het IVF of ICSI worden, dan hoop ik dat ze er wat vaart achter kunnen zetten (mijn ziekenhuis heeft een wachtlijst van 2/3 maanden), want dat wachten lijkt me nog het ergste van het hele verhaal! Liefs Mia
* Breekt even in * Hè, Mrs Mia, wat een rotuitslag :-? Zat er natuurlijk dik in, maar blijft toch wel even slikken lijkt me... Hoop dat de uitslagen over 2 weken goed genoeg zijn om wel gelijk door te kunnen gaan. In welk ziekenhuis zitten jullie? *breekt weer uit*
Hi, hi Miepie, je mag altijd inbreken hoor Inderdaad een rotuitslag, maar ik had hem al zien aankomen, dus ik ben niet geschrokken of zo. Ik ben eigenlijk blij dat ik nu weet waarom mijn cyclus zo is en dat ze gelijk actie kunnen ondernemen. De 17e horen we wat het wordt: IUI/IVF/ICSI (of heel misschien is het zaad wel goed genoeg, maar dat lijkt me sterk). Ik zit in het Radboudziekenhuis in Nijmegen, daar is geloof ik een wachtlijst van 2/3 maanden. Dus wie weet gaan we wel tegelijkertijd beginnen Groetjes van Mia
Hallo allemaal! Wij zijn gisteren bij de uroloog geweest en dat was op zich positief. De standaardonderzoeken zijn gedaan en hij heeft de uitslag die wij al hadden gekregen doorgekeken. Hij was hierover (gelukkig) niet heel negatief. De zaadkwaliteit is niet goed en de hoeveelheid ook niet denderend, maar er zit leven in en volgens de arts kan er zeker worden geprobeerd hieraan nog heel wat te verbeteren. Hij was hier heel positief over. Tevens heeft mijn man bloed moeten afgeven voor een hormoononderzoek. Mocht hier iets niet helemaal goed zijn, dan kunnen ze dat eventueel ook bijsturen. Hij krijgt iig medicijnen om de kwaliteit, het leven en de hoeveelheid te verbeteren en dat schijnt in sommige gevallen snel te werken. In het meest gunstigste geval leidt dit tot de zooooo gewenste zwangerschap We hebben in december een vervolg afspraak, als ik dan nog niet zwanger ben, gaan ze kijken of er verbetering is. Ikzelf mag volgende week dinsdag naar de gyneacoloog om te onderzoeken of bij mij alles in orde is. Dus, we zijn alweer wat stappen verder!
@ Laris: wat voor medicijnen krijgt jouw man? wij zitten de 10e weer bij de uroloog, misschien kan ik er dan naar vragen. Veel succes met het uitproberen van het resultaat! hihi groetjes!
Hi meiden, Ik zie ook vooral op tegen al het wachten, pfffff...je geduld wordt wel erg op de proef gesteld de hele tijd. Chromosomenonderzoek doen ze omdat het kan zijn dat als er een fout in de chromosomen zit, je een vergrote kans kan hebben op aangeboren afwijkingen en miskraam. Chromosoomafwijking schijnt vaker voor te komen bij een ernstige verminderde kwaliteit van het zaad. Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze dat meestal doen als er minder dan 1 miljoen (goede) zaadcellen gevonden worden. Maar ik heb ook het idee dat dit per ziekenhuis kan verschillen. Maar wat mrs Mia zegt; ik hoop wel dat we dan alvast op de wachtlijst mogen ondertussen. Na ja, eerst maar es wachten op onze afspraak op 23 oktober..........
Wij zitten ook bij het Radboud en onze gyn daar gaf aan, dat er niet echt een wachttijd was, en dat alles vrij snel gaat. (behalve het wachten op al die uitslagen en onderzoeken) Ze doen alleen eerst nog wat onderzoeken, wij wachten nu op de uitslagen of we goed genoeg zijn voor ICSI, en als dat goed genoeg is gaan ze eerst nog een uitstrijkje bij me doen... Ik haat wachten..... Liefs C.G.
Was wat vergeten... @zon1980, succes met wachten.... (wij wachten nu op die uitslagen van de chromosomen, nog maar 2,5 week.....) Ik zal voor jullie duimen! Naar welk ziekenhuis gaan jullie ? Liefs C.G.
@goblingglow: Ook naar Radboud! Dus.....chromosomenonderzoek is daar ook standaard? Jij ook succes met al t wachten!
Hallo! Dat is wel gezellig, allemaal bij het Radboud Wij hebben het met de gyn nog niet gehad over een wachtlijst o.i.d. Maar ik heb vrienden die daar bezig zijn met ICSI en zij moeten 3 maanden wachten, vandaar. Laten we hopen dat jullie uitslagen allemaal goed zijn! Liefs Mia
Inderdaad, een gezellige boel bij het Radboud! Ik wacht wel af hoe lang wij wachttijd hebben. Je kunt er toch niks aan veranderen...... Enne...Mrs Mia, jij ook veel succes met wat t ook wordt (hopelijk IUI als het zaad niet goed genoeg is)! Liefs
Hoi! Hij krijgt Proxeed Plus gedurende 3 maanden, 1 dosis per dag. Ik had er al over gelezen, maar 'onze' uroloog kwam er zelf mee. Vind ik een goed teken, dan geeft toch aan dat het goed kan werken! Enne, dank je wij gaan ons best doen! Als jullie uroloog het niet aangeeft zou ik er inderdaad om vragen, baat het niet dan schaad het ook niet, toch? Ben benieuwd!
Nou meiden, voor ons toch (nog) geen IUI helaas. Mijn arts wil eerst een laparoscopie doen. Zucht....
Wat grappig. Ik heb voor mijn man ook Proxeed plus besteld en hij is er inmiddels drie dagen mee bezig. Ook zijn kwaliteit sperma is slecht. 3.5 mljn. Ik heb aan mijn huisarts gevraagd of hij het kent, maar hem zei het niets. Het ziekenhuis hier (in Ede) zegt ook dat het niet veel zal doen. Toch ben ik eigenwijs geweest en heb proxeed aangeschaft. Nu ik hier ook eea lees over het voedingssuplement vind ik het toch wel fijn. Blijkbaar zijn er wel artsen met een goede ervaring met het middel. Ik geef het mijn man eens per dag. Hoevaak geven jullie het?
Ik meld me ook hier. Wij hebben van de week te horen gekregen dat de kwaliteit matig is en de vorm ook. De getallen die we kregen was 2,8 milliliter zaad, 62% levend, maar 90% afwijkend van vorm. Ik weet echt niet of dit dramatisch slecht is of dat er nog hoop is. Mijn man slikt nu ook Proxeed Plus. Dit op aanraden van een vriend van ons die uroloog is. We worden doorverwezen naar de gyno en kunnen daar (pas) half november terecht. Het allervreemdst vind ik nog dat we al een dochter van bijna twee hebben waarvan ik binnen vier maanden zwanger ben geraakt. Is dat nu een lot uit de loterij geweest of is de zaadkwaliteit de afgelopen jaren zo achteruit gegaan?Hoe het ook zij, ik ben echt van slag en vind het heel fijn om hier mee te kunnen praten. Pim
@zon1980 en mrs mia, als alles goed is (dus als de zaadjes goed genoeg zijn, anders houd het op voor ons ), zouden wij in januari starten met de icsi, dat heeft onze gyn. ons verteld.... Ik hoop dat voor jullie hetzelfde geld (of nog eerder natuurlijk) Hoelang moeten jullie nog wachten ? liefs C.G.
Hoi, Wij zitten ook in het radboud. We hebben onderzoeken gehad en bij ons is eruit gekomen dat we ICSI krijgen. We hebben geen chromosomen onderzoek gehad. Ik moet zodra ik ongesteld word bloed laten prikken en dan voor 3 weken later een afspraak maken. Dan krijgen we de verdere informatie wat betreft ICSI. Ze hebben ons 1,5 week geleden verteld dat er een wachtlijst van 3 maanden is. Maar de arts vertelde wel dat we over ongeveer 3 weken tijdens gesprek op de wachtlijst geplaatst worden. En dan krijg je nog bloedonderzoeken en dan starten ze. Ben benieuwd! Veel succes allemaal met de behandelingen! Liefs Marleen
Ze krijgen het druk daar in het Radboud, hi, hi. Dan klopt het dus toch van die 3 maanden. Is op zich niet zo erg, als je maar snel op de lijst wordt gezet. Mijn mannetje heeft (nog) geen extra medicijnen of zo. Ik wilde hem al zink gaan voeren (ik had ergens gelezen dat het zou helpen), maar dat wilde hij zelf niet, hij is er behoorlijk nuchter in. Zora, wat vervelend voor je dat het helemaal niet op schiet. Wanneer is je laparoscopie gepland? Pim, vervelend voor je dat het nu niet loopt zoals je had gewild. Lijkt me ook raar als je al een gezonde dochter hebt. Misschien was dat dus toch een "lucky shot" geweest. Of is je man in de tussentijd flink ziek geweest, of zo? Vervelend dat je pas in november terecht kunt bij de gyn. Heeft je man al wel 2x een zaadonderzoek gehad? Het is nl een momentopname he. Goblingglow, januari is al bijna laten we hopen dat er geneog zaadjes zijn. Ik hoor de 17e pas meer. Ik hoop ook dat we snel kunnen beginnen, wat het ook wordt. Marleentje, dat wordt dus ook januari voor jou denk ik of niet? Het is alleen het slechte zaad van je man, jij hebt verder nergens last van? Dan zijn die bloedtesten ook maar formeel volgens mij. Succes meiden! Groetjes Mia