Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Hoi dames,

Wij hebben een brief gekregen van het Radboud, het is een oproep voor het pre-ivf spreekuur en inderdaad voor 6-8 pers, maar het kan ook individueel (waar manlief de voorkeur voor heeft).
    Ik heb net gebeld en de afspraak staat voor 26 november.
    We krijgen dan de rondleiding, spuitinstr. en het allerbelangrijkste te horen wanneer we kunnen beginnen, ik hoop dan op snel want rond 28 nov. verwacht ik mijn ongi weer, dus dat zou helemaal geweldig zijn (dus ga nu ook heel erg hard voor mijzelf duimen).

@ Mia, wat fijn dat je het hebt verteld, dat luchtte bij mij ook enrom op, dat je er nu over kan praten.

@Hypo, die link is inderdaad hetzelfde filmpje als van de cd-rom !

@zon, hoop dat je snel word geholpen.

@ esser, spannend zeg, vandaag de eerste spuit erin, zal aan je denken, maar ik weet zeker dat het je gaat lukken.

@2bb, jouw datum komt ook steeds dichterbij, spannend hoor !

Liefs Gobje

2. patries79

patries79 Lid

4 nov 2008
    38
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    purmerend
    ik herken je verhaal, bij ons is er ook sprake van slecht zaad, we scoorden zelfs een keer 0.
    hebben maanden van onderzoeken achter de rug en zijn nu sinds 31 oktober begonnen met de eerste icsi behandeling, we gaan 14 november beginnen met prikken.
    ik wens jou heel veel geluk en hoop dat je snel weet wat er gaat gebeuren, weet dat de periode van wachten erg moeilijk kan zijn, maar uiteindelijk word je moeite beloont daar geloof ik sterk in.

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee ladies!

Goed nieuws Gobje en wat een perfecte timing voor je NOD... Hopelijk een paar dagen later meteen de prik erin! Ik duim voor je dat je het nieuwe jaar met een misselijk gevoel in gaat ;)

Mia, was emotioneel zo te horen dus. Wel goed dat ze je al aan de pil gaan zetten. Dat is in de VU onderdeel van het ivf/icsi-protocol dus dan heb je dat al gehad :) Ook lastig om anders uit te rekenen wanneer je mag beginnen want dan zit je te wachten op je ongi en dan duurt het weer 60 dgn ofzo... Wanneer mag je dan beginnen met de pil? Je 1e ongi dag heb je net gehad nl...... of mag je gewoon middenin beginnen?

Hier weinig nieuws. Afzuigkap hangt wel weer inmiddels, aan 4 bouten die elk 60 kilo kunnen dragen volgens manlief. Wat is ie toch slim en stoer he ;) Helaas nog geen ring.......maar de dag is nog niet om! (heb de hoop alleen wel opgegeven)

Ik ga maar ns douchen en genieten van mn vrije dag!

Esser, succes vanavond! Ik denk aan je om 8uur!

4. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    dames, wat rustig hier....

Hoe is het gegaan Esser ?

Ben net terug van werk, en ben helemaal moe, dus ga zo lekker op de bank ploffen met een drankje, en dan lekker slapen.....

Hopelijk is het morgen weer wat drukken ;)

Liefs Gobje

5. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hoi dames,

Zon, ik ben benieuwd wanneer je contact hebt gehad met 't Radboud, en je een afspraak hebt kunnen plannen!

Fijn om te lezen Mrs mia, dat het gesprek goed ging met je schoonouders!
    Dat moet opluchten..... ;)
    En voor jullie dus ook meer nieuws vanuit 't ziekenhuis. Goed zeg!
    Midden/eind januari; voor je het weet is het zo ver. Klinkt cliche maar is echt wel zo! En ga je nu ook alvast aan de pil beginnen?

CG; mijn duimen zijn alvast begonnen met draaien hoor! ;)
    Jullie hebben dus ook al meer nieuws van 't ziekenhuis. Dat gaat goed hier......daar moeten we dan aan vast blijven houden hoor die goede ontwikkelingen!

Patries; succes met de 1e poging!

Susan, jeuh jullie afzuigkap hangt weer! En hoe!
    Jullie hebben toch niet stiekem een kat met zo'n gewicht in huis he?
    En jij nog een dikke proficiat met je verjaardag!
    Gefeliciflapstaart!
    (enne......heeft ie je nog gevraagd?)

Hier zat de 1e spuit erin om 20.10u. En niet zonder traan hoor......
    Samen met manlief er goed voor gaan zitten (hij wist zich de prikles veeeel beter te herinneren als ik ;) ) en de prikpen ingesteld zoals het moest. En toen de prikpen gepakt om de spuit te zetten. Opeens besefte ik me heeeel erg goed dat dit toch echt wel de eerste spuit en dus stap was. Nou, ben zo'n emo trien dus moest wel even huilen hoor...
    Maar goed, heb 't zelf gedaan en hij zit d'r in ;)
    Heb tot een uurtje daarna wel een wat zeurderig gevoel rond de prikplek in mijn buik gehouden. Wat beurs en soms wat steekjes.
    Verders prima!

Super lief en fijn om te lezen dat jullie zo aan me gedacht hebben.
    Dat doet echt goed! :D
    liefs

6. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Esser, wat goed zeg dat je zelf je prik hebt gegeven! Ben helemaal trots op je. Weet nl niet hoe ik het zelf zou doen.......... Vanaf nu elke avond 8uur toch en vaak naar het zkh om de grootte van de follikels te controleren?

Hier net de familie op bezoek gehad. Schoonfamilie moet me wel heel aardig (of zielig vanwege de ivf) vinden want heb van mn schoonmoeder 70 Euro aan Douglas-bonnen gehad! Van mn 2 schoonzussen 40 euro aan bonnen! Was echt zo verbaasd! Zelfs manlief was erg onder de indruk dat zijn moeder mij zo'n groot cadeau heeft gegeven...
    Enne nee, ben nog niet gevraagd :( maar ja de avond is nog niet om ;)

Wij gaan hier even de hond uitknijpen buiten en dan lekker het bed inkruipen! Ga ik heerlijk in mn nieuwe pyjama liggen van Paul Frank die mn ouders me hebben gegeven. Echt zo'n geweldige pyjama gewoon! Ik spreek jullie morgen wel weer!

7. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Heej meiden

Wat is het hier rustig vandaag! Alles goed met iedereen? Ik heb een megadrukke week achter de rug, gisteren zelfs van 8 tot 23.30 gewerkt!

Nu lekker weekend! Heb nu een afspraak staan voor uitstrijkje bij Radboud op 27 november. Is dat ook weer gebeurd. Ik vroeg nog wanneer wij kunnen verwachten aan de beurt te zijn, maar daar moest ik maandag een ander nummer voor bellen. Zal wel nét iets later zijn dan Mia denk ik.

Esser, ben trots op je :D. jij bent nu onze eerste hoop hè! Hopelijk heb je geen last van de hormonen.

CG: al weer nieuws van radboud, gaat allemaal best snel toch? (nu het eenmaal in gang gezet is.......)

Alvast fijne avond allemaal!

8. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hallo meiden!

Ik had het even heeeel erg druk, maar ik zie dat jullie het ook druk hadden. Scheelt weer met bijlezen ;)

CG, wat een goed nieuws van het Radboud zeg! Ik ben ook blij om te lezen dat die groepsafspraak ook zonder groep kan. Mijn mannetje wil nl ook liever zonder groep, ik was al bang dat ik alleen moest gaan.
    Hoeveel weken na jullie chromosoomuitslag is het nu? Minder dan 2 weken? Ik duim voor je dat je snel kan beginnen.

Susan, allereerst: Gefeliciteerd meid! Alweer een jaartje ouder. Ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad. Enneh: heeft hij nog iets gevraagd? Ik hoop het voor je.
    Wat fijn dat de afzuigkap weer gemaakt is. Ik hoop niet dat jullie kat obesitas heeft... anders dan houdt hij het nog niet :)

Zon, goed dat je de afspraak bij het ziekenhuis hebt staan! Hebben ze ook gelijk de uitslag, is wel zo makkelijk. Laat je even weten wat ze mandag zeggen over wanneer je aan de beurt bent? Ze hebben mij nl ook nog helemaal niks definitiefs gezegd hoor, ik verwacht alleen half/ eind januari te kunnen prikken, als alles meezit.

Esser, hoe gaat het met het prikken? Lijkt me ook wel emotioneel hoor, het is toch de start van een nieuw begin. Succes ermee!

Patries, jij ook alvast veel succes met je eerste prikken!

Ik ben gelijk begonnen mt de pil, dat kon wel volgens de nurse practitioner, want mijn cyclus was pas net een week begonnen. Het was dan alleen geen veilige anticonceptie, maar ja, dat maakt in ons geval toch niks uit :)

Vanavond lekker met vriendinnen eten en een filmpje kijken!
    Fijn weekend alvast allemaal!

Liefs Mia

9. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Hee Dames,

Wat een boel weer om te lezen ! ;)

Esser, kan me voorstellen dat je toch even een traantje moest wegpinken, zou ik waarschijlijk ook hebben, maar wat goed van je dat je hem zelf hebt gezet. (het valt ook best wel mee he ?)

Zon, fijn dat je de 27e naar het radboud kan, is één dag later na ons pre-IVF\ICSI spreekuur, dus dat word dubbel duimen voor ons hihi.

Mia, finn dat je al zo snel met de pil kon beginne, maar ehh wel grappig van die opmerking :)

Vandaag was het weer druk op werk, ga weer op tijd naar bed, ben al een paar dagen misselijk,duizelig en heb mega koppijn :rolleyes:

Liefs Gobje

ps als jullie de jaren 90 filmjes willen zien kun je die vinden op youtube, als je zoekt op punctie ivf, staan eronder de ervaringsverhalen....

10. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hey Dames,

Fijn, iedereen weekend! Ja toch?

Susan, leuk PJ's van Paul Frank! Fijn geslapen na je verjaardag dag? ;)
    Nog verassingen van je vriend?
    Wat betreft mijn controles, ik moet a.s. donderdag voor de 1e FM naar het ZH. Ben benieuwd wat er dan evt al is gegroeid.

Mooi een afspraak bij 't Radboud Zon, goed geregeld!
    Maandag dus weer bellen voor meer info?

Mrsmia, dus meteen begonnen aan de pil. Goed voor jou!
    En voor geen veilige anticonceptie; das wel een goeie ja! :)

CG, bah dat je zoveel last hebt van die duizelingen en hoofdpijn!
    Zorg goed voor jezelf hoor, straks rond de icsi heb je het hard genoeg
    nodig ;) (hoor mij dat eens wijs zeggen....... :rolleyes: )

Fijn om te lezen dat jullie ook trots op mij zijn.... :oops:
    Ben ik stiekem ook wel op mezelf hoor. Vanavond ging het ook nog makkelijker en fijner als gister, daar was ik wel blij mee.
    Vandaag ook de 2e acupunctuur behandeling gehad, was weer prettig.
    Tot snel.
    liefs

11. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Even blieken..... meiden, wat is het hier stil ;)
    liefs

12. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Eeven een snel berichtje van mij...
    Straks (over een half uurtje) hebben we het hele huis vol neven en nichten...

Nog steeds duizelig en misselijk, maar echt in vlagen, vanmorgen opeens ongi krampen maar nu ook weg, weet niet waar ik last van heb, maar ga bijna weer twijfelen, hoewel ik vet ongi ben geweest.
    Manlief lacht me al uit, en zegt je weet toch dat het niet kan, dus ik zeg tuurlijk weet ik dat, maar door mijn lichaam ga ik weer twijfelen, voel het zelf maar eens een keetje. (mannen af en toe....)

Maar geestelijk gaat het wel goed hoor.
    Morgen heb ik misschien wat meer tijd, en anders maandag wel......

Heel fijn weekend allemaal.

Liefs Gobje

13. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Goede morgen dames!

CG, heb je een leuke avond gehad met al je neven en nichten? Hoe gaat het nu met je duizeligheid en misselijkheid? Wel vreemd hor dat je lichaam zo doet. Heb je misschien veel stress? Ik krijg nl bij stress/ drukte op het werk ook af en toe een duizeligheidsaanval. En door de duizeligheid wordt ik dan ook weer misselijk. Vroeger had ik veel meer last van migraine, maar nu heb ik dus andere symptomen bij stress. Ik snap dat je er onzeker van wordt en gaat twijfelen, maar ga er maar van uit dat het nis is, dan kan het ook niet tegenvallen. Ik hoop voor je dat je je snel weer beter voelt.

Esser, begint het spuiten al wat te wennen?

Suus, hoe gaat het met jou? Nog een aanzoek gehad?

Zon, morgen meer nieuws?

Oh CG, ik had nog een vraagje aan jou: hoeveel tijd zat er tussen jullie uitslag van de chromosomen en de brief dat jullie kunnen beginnen? En waarom duurt het toch weer 2/3 weken voordat jullie eerste afspraak is? Of heeft dat te maken met je cyclus? Tegen mij zei ze nl dat die afspraken snel gemaakt konden worden.

Ik zit nl te twijfelen wat ik moet doen: ik verwacht de chromosoomuitslag rond 12 december (dan zijn er 8 weken voorbij). Daarna moeten we dus een brief krijgen om te beginnen (dit duurde max 2 weken zei ze). En dan moet die pre-IVF afspraak gemaakt worden. Ik ben nu weer aan de pil begonnen en moet ongesteld worden op 29 november, als ik daarna weer een ronde de pil ga slikken wordt ik het op 27 december weer. Maar, ik kan ook gewoon doorslikken en stoppen op het moment dat de brieven binnen zijn, zodat ik zo snel mogelijk kan beginnen. Wat zal ik doen?
    Ik hoop dat jullei het nog kunnen volgen...

Fijne dag nog! Liefs Mia

14. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Goeiemorgen dames,

CG: Gaat het al wat beter met de duizeligheid? Hopelijk heb je een leuke avond gehad!

Mia: Poeh lastig. Maar ik denk dat het beter is als je de pil doorslikt. Ik ben bang dat (als ik CG zo hoor) je je toch niet eerder zou kunnen aanmelden dan eind december. Maarrrr....ik zou wél vragen wat verstandig is als je de uitslag krijgt van het onderzoek (wie weet is dat toch wat eerder dan 12 december, wij hebben op 18 december belafspraak met de arts, maar als we zelf eerder per brief de chromosomenuitslag krijgen, dan konden we meteen bellen). Als ze zeggen dat je best direct kan stoppen met slikken, dan kun je dat dan ook doen toch?

Liefs!

15. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hey Zon,

Wij hebben niet eens een belafspraak staan :confused: Ze heeft mij gezegd dat ik de uitslag per brief krijg. Daarna (binnen 2 weken) moet dan ergens de aanmeldingsbrief komen.
    Wanneer is bij jullie het bloed geprikt? Bij ons was dit op 17 oktober.
    Misschien moet ik maar gewoon de pil slikken op de normale manier en dan kan ik bij die tweede ronde altijd nog een aantal dagen eerder stoppen toch?

Groetjes Mia

16. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Ja, zou ik gewoon doen Mia, dan kun je altijd nog elk moment stoppen toch?

Wij hebben op 23 oktober bloed geprikt voor hep. a en b, HIV, ikke nog een keer FSH en mijn man de chromosomen. Daarvan krijgen we allemaal uitslag op de belafspraak van 18 dec. Maar wat ik dus gek vind is dat ik dacht dat we nog een officiële brief kregen dat we op de wachtlijst staan en een aanmeldcode voor de digitale IVF poli. Morgen bel ik even over de wachtlijst en dan vraag ik dat meteen.
    Jij hebt de uitslagen van de andere bloedonderzoeken al toch? Is net wat andere aanpak, ik zou eerder kunnen bellen voor die uitslagen, maar goed.....we moeten toch op de chromosomen wachten....

17. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Jullie lopen dus een klein weekje achter ons. M.a.w. we lopen bijna gelijk ;) Misschien hebben we dan wel tegelijkertijd die afspraak voor dat pre-ivf spreekuur :)

Volgens mij krijg je pas een brief met de officiele wachtlijst als de uitslag van het chromosomenonderzoek binnen is. Dan krijg je ook die inlogcode en zo. Maar het kan geen kwaad om het morgen nog even te vragen toch? Laat mij dan ook maar weten wat ze zeggen...

Wij hebben inderdaad alle andere uitslagen binnen, daarvoor had ik een belafspraak. Ik snap dat jullie gewoon wachten op de afspraak met alle uitslagen (die andere waarden zullen wel goed zijn, of ze kunnen er verder toch niks aan doen zoals dat testosteron van mijn mannetje).

Groetjes Mia

18. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hallo dames!
    Wat een heerlijk geklets toch weer! Ook leuk om te zien dat er een heleboel in dezelfde fase zitten. Ik hobbel er behoorlijk achteraan, maar ja, voor ons is het "slechte zaad nieuws" ook nog maar 2 weken vers natuurlijk! Inmiddels heeft dit nieuws een beetje een plek gekregen en proberen we aan andere dingen te denken tot januari.... Onze omgeving weet er nu allemaal wel zo'n beetje vanaf en reageert over het algemeen wel goed (op een aantal na dan). We krijgen ook lieve kaartjes in de bus, dat is erg fijn.

Esser ik ben ook benieuwd hoe je nu na een aantal dagen het prikken ervaart.

Ik lees bij jullie regelmatig over het chromosomenonderzoek bij de man. Wat houdt dat precies in? (en waarom moet je daar nou zo lang op wachten? :evil: ) Is dat iets wat ze in elk ziekenhuis doen?

CG ik hoop dat je je snel een beetje beter voelt!

Hoe gaat het eigenlijk met de 2 plotseling zwangeren? Zie ik in het forum niet meer terug. Hoop dat het goed met hun gaat.

Fijne zondag allemaal dames! Ik moet naar een kinderverjaardag. Geen idee hoe ik me daarbij ga voelen.!

19. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hypo, dat chromosomenonderzoek doen ze standaard bij ICSI (in ieder geval in het Radboudziekenhuis). Ze kijken dan of er een chromosoomafwijking is bij de man waardoor hij slecht zaad heeft. Als dit zo is dan geeft hij dit waarschijnlijk ook door aan een toekomstige zoon, die dan dus ook slecht zaad zal hebben.
    Je kunt dan evt beslissen om niet verder te gaan met de procedure, maar de meesten gaan toch verder, want als ze met deze afwijking nu baby's kunnen maken (via ICSI), dan kunnen ze dat over 30 jaar alleen nog maar beter toch?

Fijn dat het nieuws een plekje heeft gekregen en wat goed dat jullie het al aan zoveel mensen verteld hebben.
    Veel plezier/succes bij die verjaardag!

Groetjes Mia

20. 2bb

2bb Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik had een vraag, want al die onderzoeken (chromo's etc.) zijn bij ons al gedaan de afgelopen weken; doen ze die dan nog een keer verderop in het proces of was het bij jullie nog niet gedaan?

Ik zit overigens met een enorm griephoofd op de bank bah, blijf vandaag lekker binnen bij de verwarming. Hele fijne dag alemaal!

Deel Deze Pagina