Slechte kwaliteit sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mammma2, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Hoi 2bb,

Bij ons was nog niks gedaan. Wij hebben nu alles gehad, maar zitten alleen te wachten op de uitslag van het chromosoomonderzoek.
    Hoe lang gelden is het bij jullie gedaan? Ik denk dat ze niet alles weer opnieuw gaan doen, in ieder geval niet het chromosoomonderzoek, want daar wordt je mee geboren of niet, dus 1x een onderzoek is genoeg.

Heel veel besterschap en relax maar lekker op de bank!

Groetjes Mia

2. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Goeiemoggel,

Ben nog niet echt wakker, want het isgisteren laat geworden met stappen (ik was de bob hoor...)

@ Mia en Zon, wij stonden officieel in de wachtlijst na de uitslagen van de onderzoeken, chromosomen onderzoek kwam een weekje later.
    Wij hebben in totaal 7 weken op de onderzoeken moeten wachten.
    Dat onze afspraak over 3 weken is kan komen omdat wij voor een individueel gesprek gaan omdat manlief dit prettiger vind.
    Zon heb jeje inlog code dan al gekregen ? Wij nog niet, maar er stond ook in dat je die pas kreeg als je aan de beurt bent voor de icsi.
    haha Mia wel grappig als 29/11 ongi zou moeten worden, Suus en ik namenlijk ook :D straks is iedereen hier tegelijk ongi, en zwanger ;)

@ Hypo, fijn dat je alles een plaatje hebt kunnen geven.

@ 2bb, veel beterschap.......

@ suus, nog een aanzoek gehad dit weekend ?

Liefs Gobje

3. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Hee meiden, wat een geklets allemaal maar weer. Over die chromosomen, ik loop in de VU en voor ivf is dat iig niet verplicht (we hebben er specifiek nog naar gevraagd omdat alle stelletjes hier dat wel hebben moeten ondergaan). Ik weet niet hoe dat bij icsi is maar ja, de gyn zei tegen mij dat als de zaadproductie op de dag van de punctie te slecht is voor ivf, dat ze dan icsi doen... Denk dat het dus per ziekenhuis verschilt.

Mia, kan je gewoon niet even bellen met het ziekenhuis om te overleggen wat het beste is voor je om te doen? Doorslikken of toch de stopweek?

2bb, veel beterschap. Enne, beter jij koorts dan je man ;)

Gobje, nog last van je duizelig- en misselijkheid?

Zon, jeetje 18 dec pas de uitslagen en tot die tijd gebeurt er dus niets. Wel balen allemaal he...

Hypo, wat fijn dat het overgrote deel van je omgeving zo lief reageert. Je merkt dan wel wie je echte vrienden zijn!

Hier weinig verandering hoor. Gisteravond feestje gehad en ik heb maar plechtig beloofd dat ik de komende 2 weken niet ga praten over trouwen/aanzoek etc. etc. Het schijnt dat hij me nu juist niet vraagt omdat ik zoveel zeur :( Ns ff kijken hoe dat gaat als ik niet meer zeur dus...
    Had gisteren wel iets raars trouwens... Beetje bruinige afscheiding en ik zit pas op dag 8 van de cylcus....... Kan dus nix betekenen eigenlijk maar het is wel raar!

Ik ga even een middagdutje doen. Vanmorgen al gehockeyed, strax weer en daarna weer feestje op de hockeyclub! Druk druk druk dus!

4. zon1980

zon1980 Bekend lid

Dec 16, 2007
    915
    174
    43
    Heej meiden,

Chromosoomonderzoek is ook in radboud niet verplicht. Als je het écht niet wil, dan is het niet verplicht is ons gezegd. Wel adviseren ze het te doen, zodat je een gegronde keus kan maken om ICSI te gaan doen. Je kunt zoals Mia zegt je 'slechte zaad probleem' doorgeven aan je zoon. En heel soms kunnen er bepaalde chromosoomafwijkingen uit het onderzoek naar voren komen.

Maar ik vermoed dat veel ziekenhuizen het (mede) adviseren om zelf ook verder te komen met het achterhalen van oorzaken van slecht zaad.

Ja, tis lang wachten....Maar volgens mij was de wachtlijst ook wel zo'n twee maanden ofzo, dus komt het best uit zo.

5. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Hoi, hoi,

Zon, ik had niet eens door dat er een "keuze" was, ha, ha. Maar goed, anders hadden we er toch wel voor gekozen denk ik. Hoewel ik er ook voor zou kiezen om het gewoon door te laten gaan als er wel iets mis is met de chromosomen.

Ik hoop dan ook dat wij (met zijn allen) snel aan de beurt zijn. Ik ga gewoon niet tegen mijn mannetje zeggen dat we dat spreekuur ook alleen kunnen doen als dat de boel een beetje kan versnellen ;)

Wat betreft die pil, dat bekijk ik wel als de stopweek eraan komt. Ik heb al iemand uit het ziekenhuis gesproken en ze zei dat ik 1x een stopweek kon doen en daarna doorslikken tot we konden beginnen.

CG, al een beetje beter?

Suus, al wat bijgeslapen? Jij bent ook druk altijd he.

2bb, ik hoop dat jij je ook al weer wat aan de betere hand voelt. Er heerst een flinke buikgriep trouwens. Heel veel mensen hebben er last van.

Ik ga nu maar eens lekker nakijken :(
    Fijne zondag nog!

Groetjes Mia!

6. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Goeiemorgen dames,

Nou volgens mij word het een griepje hoor, heb nu echt knallende koppijn en bukken is ook niet erg prettig, dus mijn bijholtes raken ook al vol (hoewel ik niet veel mijn neus hoef te snuiten..) ook heb ik oorpijn en ben ik nog steeds misselijk en duizelig, maar dat kan ook van de spanning komen natuurlijk.

Ach ja, vandaag vrij dus ik ga het heerlijk rustig aan doen ;)

Ik zat net het ivf foldertje nog eens te lezen van het radboud en daar staat in dat als je voor het pre-ivf spreekuur komt dat je dan te horen krijgt of je je deze cyclus of de volgende cyclus mag aanmelden.
    Ik hoop natuurlijk op het eerste maar ja, het zal wel de tweede worden :(

Wie kreeg nou de 11e de uitslagen, ben het even kwijt, maar das nog maar 1 dagje, eindelijk ! Ben hard aan het duimen hoor...

Verder geen spannende dingen hier, behalve dan dat ik gisteren lekker aan de wijn heb gezeten en lekker aangeschoten was hihihi.

Liefs Gobje

7. 2bb

2bb Niet meer actief

Hoi allemaal,

Nou misschien is het dan een compuvirus gobje, want mijn griep zet nu ook goed door, jij iig beterschap.

Susan: dat ken ik, mijn vriend wil ook dat ik stop met "zeueren" dus nu zwijg ik hoopvol in alle talen ;)

gek idee he mrs. mia, aan de pil om zwanger te worden!

En zon al met het ziekenhuis gebeld? Ben benieuwd wat ze zeiden...

Hypo hoe was de verjaardag: heb je je er een beetje doorheen kunnen slaan? Ik heb zelf meer moeite met babay's en zwangeren dan met peuters en kleuters.

Wij gaan morgen naar de gyn, maar volgens mij hadden meer dames morgen een hele belangrijke dag! Ben benieuwd naar alle resultaten.

groetjes

8. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Goede avond!

Wat en griepjes toch allemaal... Ik hoop dat jullie snel beter worden!
    Ik moet zeggen dat mijn buik ook een beetje borrelde vandaag, nu maar hopen dat het daarbij blijft en geen buikgriepje wordt.

2bb, veel succes morgen!

Susan, stoppen met zeuren.... tja, moeilijk he, als je iets heeeeeeeeeel graag wilt, maar misschien wel de enige optie ;)

CG, jij ook veel beterschap he. Ik hoop dat je een beetje hebt kunnen bijkomen op je vrije dag.
    Ik heb het boekje van de ivf blijkbaar nog niet goed genoeg gelezen, want ik had dat over het hoofd gezien :confused: Ik hoop voor je dat je gelijk deze cyclus kan beginnen (en dat wij allemaal z.s.m. kunnen beginnen). Mijn duimen draaien goed!

Zon, hoe is het nou?

Hier verder weinig nieuws... ik moet wachten tot half december, dus dat duurt nog wel even.

Liefs Mia

9. zon1980

zon1980 Bekend lid

Dec 16, 2007
    915
    174
    43
    Heej meiden!

Beterschap voor de grieperige meiden!

2bb: succes morgen!

Nou, mn man heeft vanmorgen gebeld met Radboud. Precies hetzelfde verhaal als Mia :) Krijgen eerst 18 december uitslag chromosomen, dan binnen 1 a 2 weken uitnodiging voor pre ivf en dán volgende menstruatie aanmelden. Heel soms is het dan vol zei ze en moet je een cyclus wachten. Dus voor ons wordt het half januari aanmelden. Wordt zo ongeveer half december ongesteld naar verwachting, dus dan aanmelden lukt niet meer.
    Kunnen we wel lekker op vakantie 3e en 4e week van jan. !

Maar........heb vandaag echt een beetje een dipje. Ik ben het wachten beu én het lukt me niet om het positief te zien allemaal. Sinds mijn vader is overleden drie jaar geleden durf ik niet zo goed meer te hopen op een goede afloop van dingen. Ben het vertrouwen gewoon kwijt.........

Liefs!

10. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Good evening girls,

Hoe is het hier? Weer veel gebept ;)
    Wel een aantal meiden die niet helemaal lekker zijn? Het is ook echt zo'n guur weer buiten, dat helpt voor het gevoel ook niet natuurlijk...

Mrs mia en Zon, voor jullie beiden nog even afwachten dus.
    Maar zoals ik het zo lees, start het nieuwe jaar met de eerste pogingen, toch?
    Dat zou een heel goed begin zijn van 2009!
    Wij ontvangen als 't goed is de uitslag van het chromosomen onderzoek per post vanuit 't Radboud. Moet nu toch wel binnenkort op de mat vallen...

Zon, voor jou nog een extra knuf jou kant op!

2bb, veel succes morgen! Hopelijk loopt 't allemaal prettig.

CG, goed kunnen genieten en rustig aan gedaan op je vrije dag?

Susan gister alle drukte wel levend doorgekomen? ;) Hopelijk was het gezellig geweest!

Ga hier lekker verder met bankhangen met m'n koppie groene thee en chocolaatjes van Ikea. (zijn manlief en ik samen heen geweest vandaag, en de Daim choco's moeten dan mee.... ;) jummie...)
    liefs Esser

11. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Hee dames,

Hier een overmoeide Suus... Wat een weekend! Zaterdag- en zondagavond alcohol drinken is best zwaar en daar heb ik de leeftijd niet meer voor. Maar ja, het was wel gezellig! Nu vrijdag eigenlijk pas weer een feestje (lees: verjaardag) maar zoals ik er nu naar kijk, heb ik er totaal geen zin in! Ook maar even overleggen met mn mannetje of hij wel wil dat ik ga. Mn ex is daar ook en nu ben ik er gisteravond achter gekomen dat manlief denkt dat ik nog met hem bezig ben. :( Dat is dus niet zo maar ja wellicht handig om dat even te bewijzen aan hem door bijv niet naar die verjaardag te gaan. Snapt de jarige vast wel (is tenslotte psycholoog, hahaha).

Vervelend al die zieken! Hopelijk is iedereen snel weer op de been.

Mia en Zon, vervelend zeg dat lange wachten... Kan me voorstellen dat je het op een gegeven moment niet meer ziet zitten. Helaas is er geen andere optie.

Esser, hoe voel je je onder de hormonen? Last van stemmingswisselingen e.d.? Buikpijn?

Meiden, ik ga het hondje uitlaten en dan met mn mannetje het bed induiken. Zijn beiden erg moe nl.......

Liefs Suus

12. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Hoi dames!
    Wat een zieken toch allemaal! Laten we die mannen maar aansporen tot het innemen van een hoop vitamientjes! Wij mogen wel ziek worden, maar die kerels natuurlijk niet he! Anders zijn die weinige zaadjes die er zijn ook nog gekild!

@2bb: De verjaardag viel idd erg mee. Er waren veel oudere kinderen en daar heb ik t ook minder moeilijk mee. Als er alleen zo'n schattig babytje binnenkomt dan moet ik wel even slikken. Ook mijn nichtje van 1 is zo'n schatje! Vandaag toen ik dr zag kwam ze net uit bad en rook ze zo heerlijk naar babyzeep! :cry:

@zon: sommige dagen lukt het gewoon niet om positief te zijn. Gun jezelf ook zo'n dipje. Hopelijk kan je lekker bij je man wegkruipen of heerlijk met een deken op de bank met een heleboel chocolade. Een volgende dag lukt t je vast weer om positief te denken.

Dan heb ik jullie hulp nog even nodig. Ik zit met een dilemma.
    Zit nu op dag 31 van mijn cyclus. De afgelopen cyclussen waren: 29, 30, 29, 30, 35. Alleen de vorige maand was het een stuk langer. Toen heb ik echter niet getest omdat ik die maand ook getemperatuurd had en zag dat de temp pas heel laat omhoog ging.
    Nu zit ik dus op dag 31 en me af te vragen of ik gewoon afwacht, of dat ik toch een test doe. Ik weet dat de kans misschien klein is, maar daar wil ik ook niet helemaal op afgaan omdat we nog maar 1 spermatest hebben gehad.
    Daarnaast moet ik ook niet te lang wachten met testen omdat ik hypothyreoidie heb (te traag werkende schildklier) en ik als ik zwanger ben mijn medicijnen zo snel mogelijk moet aanpassen.
    Toch wil ik ook niet te vroeg testen, want ik weet eigenlijk dat de kans erg klein is dat ik zwanger ben. (ik heb vorige week vrijdag enorme buikpijn gehad, dus waarschijnlijk was mijn eisprong ook te laat)
    Ik weet ff niet wat ik doen moet! Kunnen jullie me adviseren?

13. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Goede morgen meiden!

Hypo, ik zou nog even wachten, tot 35 dagen. Maar vooral omdat ik altijd zo teleurgesteld ben bij een negatieve test, dus als jij dat ook hebt zou ik gewoon nog een paar daagjes wachten. Volgens mij kunnen die medicijnen die paar dagen geen kwaad.
    Fijn dat de verjaardag meeviel! Ik vind oudere kinderen ook helemaal niet erg. Heb meer problemen met zwangere vrouwen en pasgeboren baby's.

Esser, hoe gaat het nu? Heb je het spuite al onder de knie? Wel gek dat jij je chomosoomuitslag nog niet binnen hebt en toch al kan beginnen. Wij, in het Radboud, moeten daar eerst op wachten helaas.
    Lekker die chocolade :D

Zon, wat vervelend van je vader, ik begrijp goed dat je nu anders tegen de dingen aankijkt.
    Ik wordt ook helemaal gek van dat wachten :confused: Maar je moet het maar zo zien: nu kun je nog lekker even op vakantie :D
    Grppig dat jouw manetje precies hetzelfde te horen heeft gekregen. Ik heb trouwens mijn beslissing gemaakt: ik slik de pil gewoon door totdat ik mijn afspraak heb gemaakt, zodat ik gelijk daarna ongesteld kan worden ;)

Suus, jij bent wel druk zeg! Misschien moet je eens tijd voor jezelf nemen. Die vrijdag zou een goede dag zijn. Wel vervelend dat je mannetje bang is dat je nog met je ex bezig bent, misschien dat hij daarom ook nog niks heeft "gevraagd". Doe het rustig aan deze week meid!

CG, al een beetje beter?

Werk ze vandaag! Liefs Mia

14. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Nou van rustig aandoen komt helemaal nix hoor deze week Mia! Vanavond moet ik ineens werken (lastig geval en moet hem echt z.s.m. helpen), dan door naar hondencursus, morgen vrij maar dan komen de schoonmakers dus eerst boel aan kant maken, 's avonds naar hockeytraining (en als het tegenzit vanavond, morgenavond ook werken), donderdagochtend met mannetje voor zn scrotumecho en 's avonds die ivf-infoavond, vrijdag weer naar werk (niet echt werken maar wel aanwezig vanwege onderhoud en boekhouden), 's avonds dus die verjaardag en dan zaterdag weer volleybalwedstrijd (om 5uur pas), zondag weer hockeyen.......... jaja, stilzitten zit er eigenlijk niet bij :(
    Heb het nog aan manlief gevraagd maar hij vindt dat ik wel gewoon naar die verjaardag moet gaan. Ik ga er nog even over nadenken... Vind het wel gezellig met mn volleybalteam hoor maar ik maak dan wel een statement thuis dat ik hem velen malen belangrijker vind......... (alleen is hij zelf die avond ook niet thuis, hahaha)

Hypo, als je niet enorm teleurgesteld bent bij een negatieve testuitslag, zou ik het gewoon vandaag doen. Die testen van tegenwoordig zijn vrij gevoelig dus wie weet......... Bedenk wel dat de kans op een negatieve uitslag velen malen groter is dan de kans op een positieve uitslag!

Mia, prima plan dat doorslikken. Kan je idd op elk gewenst moment beginnen met de icsi!

Meiden, ik ga nog even een half uur genieten van mn pauze (oftewel hond uitlaten, administratie en eten) dus moet nog ff tempo maken hier!

Tot later!

15. Loe

Loe Niet meer actief

Hallo dames, wij ook net uitslag van sperma onderzoek gehad. Het volume is net voldoende, maar wel goed beweeglijk enzovoort. Alleen maar 8 procent normale morfologie, wat groter moet zijn dan 15% volgens ons lab. Is dit een probleem bij zwanger raken? De meesten zaadcellen zijn dus misvorm als ik het goed begrijp?

16. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Hi Loe,

Helaas welkom bij de 'club'....... wat betreft je vraag, mijn gyn in de vu vond de morfologie niet zo relevant. Zij vond het belangrijker dat het aantal en de beweeglijkheid goed was! Ik neem aan dat jullie zaadmonster is ingestuurd via een huisarts of gynaecoloog? Die zou er meer over moeten weten.

Succes!

17. Loe

Loe Niet meer actief

Hoi Susan, ja het is gedaan door de gyn, maar hij heeft geen woorden vuil gemaakt zeg maar aan deze afwijkende waarde. Betekent het niet dat als een misvormde zaadcel de eicel zou bevruchten, dat je dan afwijkingen bij het kindje krijgt of daar een hogere kans op hebt of heeft dat geen relatie met elkaar?

Ik zal hier op het forum niet de hoeveelheid en dergelijke rondspreiden, want het is al hard genoeg voor jullie vind ik. Die zaken (hoeveelheid, beweeglijkheid) waren allen heel dik in orde. Dus daar zal ik verder geen woorden aan vuil maken. Het is meer dat het probleem vooral bij mij ligt....

18. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    De kans op een miskraam zou denk ik in theorie groter zijn, tenminste als een misvormde spermacel de eicel zou bevruchten. De natuur zorgt er dan zelf voor dat het embryo niet zal volgroeien omdat er tijdens de celdelingen dan al iets mis gaat. Ik verwacht zelf eigenlijk dat als het aantal en beweeglijkheid gewoon dik in orde is, dat er voldoende goed gevormde zwemmers zijn om de klus te klaren!
    Ik zou aan deze labuitslag qua morfologie niet teveel gewicht hangen...

19. Loe

Loe Niet meer actief

Hallo Susan,er staat bij:
    conc. spermat. 121
    sperma/ejac 242
    VCM 194

Ik denk dat dat veel is, wat denk jij?

20. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hey meiden,

Hier vandaag al op tijd thuis. Vanochtend weer een goed gesprekje gehad met mijn manager. Duidelijke afspraken gemaakt over mijn werktijden, ruimte in afwezigheid en stellen van prioriteiten etc. Erg prettig gesprek, met veel begrip en ruimte....zo fijn.....

Hierna toch maar even gebeld met 't spreekuur van de ivf afdeling.
    Had toch wel een heel erg gevoelige onderbuik en soms wat felle steken.
    Overleg gehad met de verpleegkundige, en zij gaf aan dat ik maar meteen naar 't ZH moest komen voor een echo. Beter voorkomen als genezen....
    Al eerder dus een inwendige echo gehad, en ze zagen al 23 eiblaasjes!
    Ongeveer 6 ervan waren al flink aan de groei. :) Ook mijn eierstokken en baarmoeder zagen er netjes uit. Nu doorgaan met spuiten zoals de planning al was en dan donderdag weer terug. Dan krijgen we weer meer te horen, waarschijnlijk ook ong. datum wanneer de punctie is.
    Oh, moest ook goed op mezelf letten en meer rust gaan nemen.
    Beter naar mijn lijf luisteren en op tijd pas op de plaats nemen....

Susan, voel me verder in mijn lijf best goed. Soms wat meer moe en dan dan het zeurderig gevoel in mijn onderbuik. Maar ja, d'r zitten dan ook al 23 eiblaasjes daar!
    Enne, jij blijft toch ook een super druk schema houden hoor! Dat je het goed volhoud zo.............bizar.... Ik zou zo'n drukte als jou niet lang volhouden hoor ;)
    Let je echt wel goed op jezelf?

Mrsmia; naast mijn lijf en hoe ik me voel, lukt het spuiten me wel goed!
    Vanavond de 2e spuit erbij, de cetrotide, dus dat vind ik dan wel weer even spannend.
    En las ook al eerder dat jullie en wat andere meiden eerst de uitslagen van het onderzoek moeten afwachten. Ik denk dat dat richtlijn daarvoor dan per ziekenhuis verschilt? Bij ons hadden ze aangegeven dat het onderzoek en de start van de icsi goed parallel met elkaar konden lopen.
    Het gaat puur om het genetisch wel of niet doorgeven van mindere zaadkwaliteit. Bij mijn man is dat zeer waars niet aan de orde ivm de liesbreuk toen hij 1 jaar was.

Hypo; om jezelf duidelijkheid te geven, dan zou ik ook vandaag al testen.
    Des te sneller heb je duidelijkheid en haal je je geen spoken in je hoofd.

Loe; helaas welkom..... Heeft je gyn al meer verteld over eventuele vervolgstappen?

liefs

Share This Page