Conc spermat zal zijn concentratie spermatoziden, oftewel hoeveelheid sperma. Dit is vaak in miljoenen dus 121 miljoen. Nu weet ik niet of dit in totaal is of per ml... Daaronder heb je staan sperma/ejaculaat 242. Ik verwacht dan eigenlijk dat je man 2 ml heeft en dat in die 2 ml 242 miljoen zaadjes zitten, dus dat geeft een concentratie van 121 milj/ml. Gemiddeld produceert een man 2-5 ml dus 2 ml is netjes. Wat VCM inhoudt, heb ik echt geen idee van! V zou kunnen staan voor volume, c voor concentratie en m voor morfolgie? Echt geen idee hoor! Nogmaals, ik zou aan de morfologie niet te zwaar tillen. Het overgrote deel van het zaad is sowieso misvormd, bij elke man, en er worden dagelijks genoeg gezonde baby's geboren zonder afwijkingen. Ik snap je zorgen hoor maar zoals mijn gyn zei, de morfologie is niet relevant...
Hoi allemaal, Nou wij zijn terug van de gyn en eigenlijk weten we nog niet precies hoe en wat...bleh...Ze was heel tevreden met de uitslagen van mijn vriend en wil voordat we verder gaan IUI uitsluiten, ik merkte dat ze eigenlijk meer voelde voor IVF: ze gaf aan dat er wellicht teveel verwachtingen zouden zijn met IUI en wil ons die eventuele teleurstelling besparen, wij hebben besloten dat we ons op dat gebied volledig laten leiden door haar. Dussss hij moet nog één keer soleren en dan wordt bepaald wat het wordt IUI of IVF. Ze verwacht dus veel van IVF met deze zaaduitslagen. Nu maar hopen dat ie goed zijn best doet . Volgende week meot vriendlief aan de bak, dan belt ze mij binnen een paar dagen op en dan kan de procedure in mijn volgende cylcus worden gestart gaf ze aan. Maarrrr ik wil niet in december starten (of is dat heel stom?) ivm hormomen, kerst, O&N en onze skireis....Ik twijfel zo, misschien maar gewoon doen? Wat zouden jullie doen? groetjes
2bb, wel zo fair van het ZH dat ze reele kansen wil aanreiken aan jullie. Want aan weinig tot geen verwachtingen brengt bij jullie wellicht keer op keer een teleurstelling teweeg.....Toch? Ik zou dan ook zeker jullie twijfels (plannen en de komende feestdagen) over de mogelijke start in december uitspreken naar de arts. Het is echt niet niks wat op je afkomt, althans dat merk ik nu al terwijl we nog 'alleen maar' met het spuitschema bezig zijn. Ons ZH geeft sowieso aan dat je tijdens een ivf/icsi poging niet naar het buitenland mag gaan. Dit ivm het willen volgen van de poging ('t spuiten) en de mogelijke risico's. En nee, vind zeker niet dat het 'stom' is dat jullie er zo over denken. liefs
heej meiden, Hier ook een zieke! Lijkt inderdaad wel een computervirus . Maar....zoals hypo zegt: hopelijk steken we onze mannetjes niet aan, ben echt koortsig namelijk. Esser, goed nieuws toch? Wel fijn dat ze het meteen wilden checken zeg, stelt jou ook geruster. Enne...echt rustig aan doen hè! 2bb: sluit me aan bij Esser, gewoon je twijfels op tafel gooien hoor! Stiekem ben ik ook wel blij dat wij eerst nog lekker op vakantie gaan in januari. Loe: welkom hier en voel je niet vervelend om uitslagen te vertellen hoor! Susan: tjee, wat heb jij een druk leven!
Hee meiden, wat een gewebbel weer Ben nog steeds niet lekker, dus ik hou het kort en kruip zodadelijk lekker onder de wol.... @ Zon, ik kan me voorstellen dat je anders staat met sommige dingen in het leven helmaal als je je vader hebt verloren. Dipjes heb ik ook nog regelmatig, ik laat het gewoon zijn gang gaan, waardoor ik over het algemeen er sneller van op knap.... Maar dat wachten blijft vervelend.... Dikke knuffel van hier hoor.... @ Mia, ik weet nu al niet meer wat je schreef ( komt misschien ook door mijn hoofdpijn) , maar ik blijf duimen voor jullie ! Wie weet hebben we samen de icsi @ Suus, pfffff drukke week zeg, ik zou als ik jou was vrijdag lekker thuis blijven, lekker in bad met een maskertje en het bewijs dat je mannetje belangrijker is dan wie dan ook..... @ Loe, welkom hier, ik zou me niet teveel zorgen maken hoor, zoals suus zegt er zijn altijd afwijkende cellen hoor, en julli volume ziet er redelijk goed uit ! @2bb, dus je moet nog weer wachten ? Erg he dat wachten, ik word er soms zoooo moe van..... @ Esser, jeetje zeg wat veel eitjes (gelukkig is het geen overstimulatie...) spannend hoor, ik blijf voor je duimen.... En voor iedereen die ik heb gemist sorry, ben er vandaag niet echt bij met mijn hoofd Nou ik kruip lekker onder de dekens, hoop dat ik me morgen weer wat beter voel, want mijn sinussen lijken redelijk vol te zitten (nooooooit grappig) en heb een beetje grieerige verschijnselen. (hoewle ik ervan overtuigd ben dat stress ook een mede oorzaak is...) Heel veel liefs, en een dikke knuffel voor iedereen Gobje
Goede avond! CG, vanaf hier wens ik je veel beterschap! Klinkt nog echt ziekjes, dus doe maar rustig aan me die sinussen Ik hoop ook op een ICSI samen, maar ik ben bang dat jij eerder bent... Zon, jij natuurlijk ook heel veel beterschap! Ik hoop dat mijn virusscan dit "computervirus" niet doorlaat.... hoewel wij vannacht allebei een zere keel hadden en een beetje een verstopte neus (gelukkig voel ik er nu weinig van). Loe, wat vervelend voor jullie die uitslagen, maar ik sluit me bij Suus aan wat betreft die morfologie. Ik denk dat het met zijn zaad wel redelijk goed zit. 2bb, ik kan me voorstellen dat het niet fijn is om nog steeds niet zeker te weten waar je aan toe bent. Maar ik denk dat het goed is om het ZH daarin te vertrouwen. Ik zou ook gewoon tegen de gyn vertellen dat jullie nog op vakantie willen en dat je liever een cclus later begint. Dan heb je misschien ook genoeg rust in je lijf en dat is beter toch? Suus, wat ben jij toch druk Ik ben ook altijd druk, maar jij bent nog net iets je erger, ha, ha. Ik denk wel dat het belangrijk is om tijdens de behandeling genoeg rust te nemen. Hoe ga je het doen met je werk? Blijf je gewoon op deze manier doorwerken? Ik was dat wel van plan, maar ik hoor steeds meer mensen die minder gaan werken tijdens die periode. Esser, wat veel eiblaasjes al zeg! Dat gaat echt snel bij jou. Goed dat je even langs het ZH bent gegaan. Laat je ons weten wanneer ze het gaan terugplaatsen? Wat fijn trouwens dat jullie niet hoefden te wachten op het chromosoomonderzoek. Ik denk dat ieder ZH er een ander protocol op na houdt. Waar zat jij ook al weer? Succes nog! Nou, hier verder weinig nieuws. Ik heb de pil maar weer gehaald bij de apotheek (ik had nog maar 1 strip liggen), is toch wel raar hoor. Ook heeft de buurvrouw een zoontje gekregen. Gelukkig is ons huis goed geisoleerd En verder: wachten..... wachten..... wachten..... Groetjes Mia
Hoi allemaal! Wat een geklets weer! Ns ff kijken of ik iedereen heb onthouden: @2bb: Ik zou lekker met vakantie gaan. Je weet nooit wanneer je weer echt weg kan namelijk en het normale leven moet ook gewoon doorgaan toch? Voor welke behandeling dan ook is het volgens mij beter als je er goed uitgerust aan begint. Denk dat jij (en je man natuurlijk) dan ook meer kan hebben... Schijnt dat je echt wel last kan krijgen van die hormonen (misschien dat Esser daar meer over kan vertellen). Ik kan me trouwens voorstellen dat je gyn eerder voor ivf wil gaan dan voor iui. Kijk maar naar CG! Zij gingen voor iui en wat bleek, op de dag van het insemineren was het zaad niet goed genoeg! Nou dan baal je toch als een stekker (zacht uitgedrukt). Ivf/icsi is natuurlijk wel zwaarder dan iui maar het is toch zonde als je op de dag van insemineren op zo'n teleurstelling stuit. @ Esser: Woooooooooow, 23 eitjes! Jezus wat goed hee! Tja, vind je het gek dat je dan steken hebt in je buik! Die eierstokken staan zowat op springen met al die follikels! Wanneer moet je nou weer op echo komen? In principe zou je nl vrijdag pas gaan toch? @ alle zieken: heel veel beterschap! Hier geen griep of koorts, wel nog steeds hoesten en zere keel. Mij kennende zal dat nog wel wat weekjes duren... Is maar goed dat we nog geen meeting hebben gehad met zn allen anders waren we echt allemaal ziek geweest! hahaha Oh ja CG, donderdag klussen he! @ Mia: Tja, word soms ook echt moe van mn eigen agenda. Op zich werk ik maar 3 dgn per week hoor dus dat is wel te doen maar zoals vandaag was dat wel van 8uur 's ochtends tot 7uur 's avonds en dan moet ik alles nog opruimen. Moest dan ook meteen door naar de hondencursus. Was blij dat door onweerflitsen de cursus eerder stopte want dan was ik ook weer eerder thuis Maar ja, als we die ivf hebben, is het sowieso minder druk hoor. De hondencursus is dan voorbij, hockey heeft dan winterstop dus dan alleen nog volleybal en de competitie begint pas in februari! Dus dan heb ik nog maar 1x pw een verplichting....... Ben niet van plan om minder te werken maar om net zoveel te werken als nu. Hopelijk kunnen die echodagen gepland worden op mn vrije dag maar ja, soms kan het niet anders! Maar Mia, jij werkt toch op een school of ben ik nou in de war? Lijkt me ook lastig hoor! Je kan denk ik niet zo 1,2,3 een invaller regelen, of wel? En strax ben je zwanger en enorm misselijk....... Moet je de klas uitrennen om alles eruit te gooien op de wc! hahahaha Ladies, ik ga bij manlief op de bank zitten! Ik spreek jullie morgen wel! CG, ik ben de hele dag vrij he dus we kunnen weer gezellig MSN-en hoor! Sms me anders maar als je erachter zit. Misschien ben ik al wakker (ben van plan om sowieso te slapen tot 10uur!) Liefs Suus
Goedenavond! Nog ff een laat berichtje! @ Suzan: zit jij ook in het onderwijs? Voortgezet of basis? Ik zit in het basisonderwijs. Misschien is dan vervanging wat makkelijker te regelen. Ik weet dat bij mijn collega die nu in de ICSI procedure zit er gelukkig steeds wat te regelen was. Ben wel benieuwd; als Mia ook in het onderwijs zit zijn we wat dat betreft met z'n drieen! Zit hier nog steeds een beetje te twijfelen of ik al zal testen. Mijn man heeft zoiets van; gewoon testen dan weet je t en ben je er klaar mee. Dat is natuurlijk ook wel zo, maar eigenlijk weet ik wel dat het helemaal niet kan. Aan alle zieken...beterschap en doe t rustig aan; jullie hebben je energie straks hard nodig! Groetjes, hypo
Hypo, ik zou ook lekker testen hoor maar ja, ik heb mezelf ooit getest terwijl ik al maanden geen sex heb gehad! hahahahaha Hoe dom is dat dan?! Als het zou kunnen en bestaan zou ik me de dag na een evt bevruchting al willen laten testen! Ik zit trouwens niet in het onderwijs. Ben tandarts dus af en toe geef ik wel les ja, poetsles! hahaha Volgens mij zit Mia dus wel in het onderwijs.......
Toch maar getest vanmorgen aangezien ik ook gek werd van zoals ik het altijd noem "wereldkampioenschap onderbroekstaren". Natuurlijk negatief, maar ik had eigenlijk ook niets anders verwacht. Wel balen dat mijn cyclussen blijkbaar langer aan het worden zijn! Fijne dag allemaal! Groetjes hypo
Zeker balen Hypo! Ondanks de teleurstelling weet je nu een beetje waar je aan toe bent, hopelijk komt je ongi snel. En jullie hebben allemaal gelijk wbt december: ik zou er de rust niet voor hebben en mijn vriend ook niet, die is weer ziek en stress vemeerderd de symptomen, dus dan kunnen we beter wachten tot januari als we in rustig vaarwater zijn gekomen. In mei gaan we verhuizen, dus ergens in die periode daartussenin gaat het gebeuren! Ik ben wel weer beter op wat gehoest na dus ga vandaag weer lekker aan de slag. Ik denk ook vaak aan hoe te plannen als de procedure start. gelukkig zit ik in de sales, dus ik plan veel zelf, maar goed soms zijn er beurzen in het buitenland en daar kan ik echt niet onderuit. Als er meer duidelijk is ga ik denk ik maar eens met mijn directeur om de tafel. Fijne dag allemaal!
Goedemorgen allemaal! Hoe is het met de zieken onder ons? Weer een beetje beter hopelijk? Hier alles prima. Ben in afwachting van mijn ei (ik denk morgen) dus dat is ook altijd wel leuk vind ik! Hypo, balen dat de test negatief is maar ja, nu weet je het gelukkig en dat is toch ook wel fijn. Hopelijk komt de ongi nu lekker snel en dan start de nieuwe cyclus weer... 2bb, wel handig als je zelf veel in kan plannen maar lastig die tripjes naar het buitenland. Lijkt me idd een goed plan om met je directeur om de tafel te gaan zitten zodat er duidelijk afspraken gemaakt kunnen worden. Meiden, ik ga mn huisje maar ns opruimen voor de schoonmakers hier zijn! Het uitslapen was heeeeeeeeeeeeerlijk (maar nog steeds te kort)...
Hallo Susan, we zitten tegelijk hoor met de eisprong! Spannend he. Ik heb net nog een ovu tet gedaan, maar hartstikke negatief. Maar zo'n groot ei blijft toch niet zitten toch (omdat men twijfelt over mijn eisprong), ik bedoel die ovutest wordt dan binnen enkele dagen toch wel positief? Wat als ik geen eisprong heb, wat gebeurt er dan met dat grote follikel? @ iedereen: bedankt voor jullie reacties. Blij te horen dat het vast goed zit met het zaad van mijn man. Ik vroeg het met name ook, omdat hij namelijk tgv infectie vroeger (spoedok) maar 1 zaadbal heeft nog..... groetjes
@iedereen nog even: ik ben ook hartstikke ziek trouwens, behalve keelpijn en ellendig ook nog een open kies, 2 wortelkanaalbehandelingen, gehecht tandvlees vanwege abces en vrijdag weer een wortelkanaalbehandeling. Pfff.. Iedereen sterkte!
Loe, heb je al getemperatuurd? Misschien helpt dat ook om je inzicht te geven in je eigen cyclus. Als er twijfel is over je cyclus/eisprong, is het wellicht handig als het zkh je bloedwaarden gaat bepalen op dag 3 en dag 20/21 van je cyclus. Op dag 3 schijnt de FSH-waarde belangrijk te zijn en op dag 20/21 de progesteron-waarde. Ik heb geen idee wat er gebeurt met het follikel als er geen eisprong komt. Neem aan dat die ten gronde gaat net als de vele kleine eiblaasjes die elke maand aanwezig zijn en niet uitgroeien tot follikels. Enne, wie is in godsnaam jouw tandarts? Klinkt niet helemaal oke hoor als je dit ineens hebt... Ga je wel regelmatig op controle? (ben zelf tandarts dus vind het vrij heftig om dat allemaal zo ineens te hebben) Is die kies soms open vanwege die ontsteking/abces? En waarom hebben ze je tandvlees opengesneden? Neem aan om dat abces te legen maar waarom dan weer hechten? En dan ook 2 wortelkanaalbehandelingen! Die ene lijkt me logisch... Nou ja, stuur me anders maar een pb-tje hoor...want we zitten nu op het verkeerde forum... hahaha
hoi susan, ik heb je een pb gestuurd, maar hij blijft in mijn wachtrij staan. zie dat ik een mail die ik vorige week ook al had willen verzenden, ook nog in de wachtrij staat. Kan ik de mail nog ergens anders heen sturen?
Hier nog steeds behoorlijk ziek. Wel gewerkt vandaag. Als ik me morgen nog niet beter voel, blijf ik wél lekker een dagje thuis. @Susan en Loe: Niet jullie ei missen hè Je weet maar nooit namelijk!
Hi, hi, wel leuk zo. Dus als ik tandarts advies wil hebben weet ik waar ik moet zijn Hyp, balen dat je cyclus langer wordt... ik zit trouwens in het voortgezet onderwijs. Bij ons is inderdaad niet zo makkelijk vervanging te regelen. Ik ben dan ook aan het kijken wat ik moet gaan doen als de behandeling begint. Eigenlijk wil ik gewoon doorwerken, indien mogelijk. Ik heb het alleen nog niks op mijn werk verteld, want dat wil mijn mannetje nog niet, hij wil wachten tot de uitkomst van het chromosoomonderzoek. Ik wil het niet aan iedereen vertellen, enkel aan wat leidinggevenden, maar het zal toch gaan opvallen als ik tussendoor weg moet voor een echo of zo. Susan en Loe, succes met jullie ei! Susan, ik ben blij dat je het straks wat minder druk krijgt, ik word al bijna moe van het lezen van al jouw activiteiten 2bb, fijn dat jij je tijd beter kan indelen. Op die buitenland tripjes na dan. Maar dat moet te regelen zijn toch? Zon, heel veel beterschap! CG, hoe is het met jou? Liefs Mia Esser, hoe gaat het met je eitjes? Wanneer heb je weer en echo?