Wij zitten in het St. Elisabeth in Tilburg, is een hele goeie fertiliteitskliniek (vandaar de drukte denk ik, en ik verwacht dat veel mensen met kerst 2 weken op vakantie zijn). We hebben as vrijdag een telefonisch consult over de 4e zaaduitslag, dus misschien dat zij ons er zelf wel tussengepropt krijgt. groetjes
2bb, ik denk inderdaad ook dat het tussen kerst en nieuwjaar erg rustig is overal. Ik weet dat je bij ons op een bepaald moment niet mocht starten, anders zou de punctie terugplaatsing dan zijn en dat willen ze niet. Maar, gezien je laatste meting, valt het misschien wel heel erg mee met de zaaduitslag Succes in ieder geval! Liefs Mia
Hee dames, FF kort en snel van mij. In de VU draaien ze gewoon door met en tussen kerst en oud en nieuw. Ze houden er wel rekening mee dat ze geen 6 puncties doen op de kerstdagen enzo, maar een stuk of 3 doen ze bijv wel. Verder is mijn bloeding nu weer wat heviger, nog steeds geen ongi, dus kans is op zwangerschap is m.i. gereduceerd naar 0%... Het was ook te mooi om waar te zijn! Ik moet aan het werk! Gisteren lange dag, te kort geslapen vannacht dus ben helemaal kapot! Gelukkig werk ik tot 4 uur maar ik kijk er nu al tegenop! Liefs Suus
Hoi allemaal, Ik wil me graag in dit topic aansluiten, jammer genoeg.... Wij proberen nu 14 maanden om zwanger te worden en met een jaar was de maat vol en zijn we gaan "dokteren". Allereerst de spermatest. Deze was niet goed er waren geen zaadcellen te tellen dus door naar de Uroloog. Daar de hele handel aan testen doorlopen en ook bij de 2de spermatest waren er geen zaadcellen te tellen. Dus nu worden we doorgestuurd naar het Radboud. Ze gaan daar een punctie doen om te kijken of er echt geen zaadcellen aanwezig zijn. Bij ons tot nu toe dus geen slechte kwaliteit sperma maar heeeeeele slechte, helemaal geen cellen te tellen. De Uroloog stuurt nu een doorverwijzing naar het Radboud en dan wachten totdat zij contact met ons opnemen... Heeft iemand hier ervaring mee. Gisteren was ik heel verdrietig maar vandaag is het weer een beetje gezakt. Probeer nog moet te houden.
Hoi Sieb, Wat een slecht nieuws voor jullie zeg! Bahbah. Maar van harte welkom hier! Volgens mij is er ook een topic dat heet: helemaal geen zaadcellen gevonden en daar parten ze ook veel over Tese en Mesa, zij kunnen je daarover meer vertellen. Waren er ge zaadcellen of geen levende zaadcellen bij jouw man te vinden? groetjes
Hee Sieb, Oh jee wat een slecht nieuws ja! Ik denk niet dat hier iemand is die hetzelfde meemaakt als jij dus wellicht een ander topic proberen om helaas dit sorrt ervaringen uit te wisselen? Hopelijk kunnen ze in het ziekenhuis een obstructie ofzo vinden in de zaadleiders waardoor er dus geen zaadcellen 'naar buiten' komen zeg maar. Ook al komen er na een eventuele behandeling maar enkele (tien)duizenden uit dan is in ieder geval een ICSI-behandeling bespreekbaar bijvoorbeeld. Ik wens je heel veel sterkte. Liefs Suus
Hoi Sieb, helaas welkom hier... Ik hoop voor jullie dat ze toch nog wat zaad kunnen vinden zodat ICSI nog mogelijk is. Heb je al een afspraak gemaakt bij de Radboud? Wat wordt die Radboud club toch groot he Suus, jammer van je ongi, maar ja, je zag het al wel een eetje aankomen he. Wanneer kunnen jullie nou ook alweer beginnen? in januari? CG, morgen hebben jullie de pre ivf afspraak toch? Heel veel succes alvast! Ik hoopd at jullie gelijke rna kunnen beginnen. Esser, hoe is het nu? De tijd tikt door... tik, tak, tik, tak.... en we duimen nog steeds voor je! 2bb, succes met de uitslag vrijdag! Zon, he is het? Hier alles goed, druk op het werk (maar dan gaat de tijd lekker snel) en nog geen nieuwe post van het ZH, maar dat had ik ook nog niet zo snel verwacht... Liefs Mia
Heej meiden, @Sieb: Helaas welkom hier! Ik hoop dat ze toch met behulp van bepaalde technieken zaadjes kunnen vinden bij je mannetje. Wij hebben hier allemaal te kampen met (heel) slecht zaad, maar geen zaad....dat is nog ff wat anders. Heeeeeeel veel sterkte en succes! @ Susan: Balen van je bloeding! Ik had stiekem wel een sprankje hoop voor je! @Mia: Tja.........blijft spannend elke dag of er post is hè! Je krijgt nu vast gauw net als ik de volgende post! @CG: Morgen de pre ivf afspraak. Ben benieuwd, vertel je ons hoe het is geweest? @Esser, hoe gaat het? Nog steeds zere boobies? @2bb: hopelijk is de volgende meting nóg beter, heel veel succes! Hier vandaag weer gewerkt. Heb aan een collegaatje verteld dat we in het ICSI traject zitten. Een van mijn collega's op de kamer wist het al, heb het nu dus aan een ander verteld. Voelde wel goed. Ik zal binnenkort toch vaker naar het ziekenhuis moeten, dus vind ik het ook prettig dat een paar mensen het weten. Hebben jullie dat ook dat je nog niet verder wil/kan/durft te denken dan drie IVF/ICSI's? Ik ben er gelukkig wel heel positief over, heb echt goede hoop. Voor ons allemaal trouwens. Meiden, 2009 wordt ONS jaar! Liefs, Zon
Zon, dat heb ik ook, dat ik niet verder durf te kijken dan 3 ICSI's. Mijn mannetje heeft nl al uitgesproken dat hij absoluut geen kinderen van iemand anders wil (donorzaad of adoptie), terwijl ik altijd heb geroepen: "In mijn leven komen kinderen, met of zonder vent en of ik ze wel of niet kan krijgen". Maar ja, na 3 ICSI's komt er nog ICSI 4 en 5 en misschien nog wel 6, daarna wee ik het ook niet meer (maar dan ben je ook alweer behoorlijk wat tijd verder). Toch wil ik hier ook niet te veel aan denken, wij hebben nl ook erg goede hoop, want de gyn noemt ons nog jong Goed dat je het op je werk verteld hebt Zon! Ik wil ook zo graag iets vertellen tegen een paar mensen (dit heeft ook te maken met dingen die gepland staan in januari, februari en maart). Maar mijn mannetje doet nog steeds erg moeilijk: hij wil dat liever niemand het weet, maar dat kan niet heb ik hem gezegd. Nou, dan maar een enkeling, maar ook dan blijft hij de hele tijd uitstellen wanneer ik het mag zeggen en ik word er eigenlijk een beetje gek van Aan de ene kant denk ik: "ik zeg het gewoon, het is toch mijn werk", maar aan de andere kant vind ik dit wel een zwaar onderwerp en wil er niet over liegen tegen hem. Toch best moeijlijk van die mega gesloten mannen Fijne dag nog meiden! Liefs Mia
Mia, ik denk wel dat je er niet onderuit komt om het op je werk te vertellen, zeker als je middenin de ICSI zit! Je zal dan echt regelmatig naar het zkh moeten voor al die FM-en en misschien voel je je wel niet goed genoeg om te werken door het prikken met hormonen. Ben je het ook niet enigszins verplicht (moreel gezien dan) om het aan je werkgever te laten weten? Als ik iemand in dienst zou hebben die mij er niet over in zou lichten en een aantal keren plotseling weg zou moeten, dan weet ik nu al dat je scheve gezichten gaat krijgen omdat er geen begrip is vanuit de werkgever's zijde. Als die het nou weet, dan is het een heel ander verhaal! Ik begrijp dat je man niet wil dat jan en alleman het weet maar je werk zal er waarschijnlijk onder lijden en ik ben iig van mening dat zij het recht hebben om dat te weten. Dat draagt alleen maar bij aan een prettigere werksfeer voor jou tijdens de icsi en erna. Jij moet tenslotte met die mensen werken, niet je man! Ik zou er nog eens met m over praten..... Over meerdere ivf/icsi-pogingen denk ik ook niet na hoor! Lijkt me dat je dat ook niet moet doen want dan maak je jezelf helemaal gek! Het is allemaal al erg vervelend natuurlijk dus dit zou het alleen maar erger maken................ CG, hoe is je intake verlopen? Oh ben zo benieuwd! Hoop ook echt zo dat je meteen mag beginnen! Esser, voel je al iets? Oh dat wachten is zo verschrikkelijk he! Ik denk dat ik non-stop zou testen....... Ladies, ik ga ff douchen. De schoonmakers komen zo! Tot later!
Hey Suus, Ik ga het ook zeker wel op mijn werk vertellen hoor! Dat was ik zoiezo al van plan. Alleen wil mijn mannetje dat ik het tegen zo min mogelijk mensen zeg (dus alleen de leidinggevenden, die het moeten weten). Ik wil echter ook wat anderen inlichten waar ik veel mee omga (het zal hun toch opvallen dat ik af en toe afwezig ben). En nu nu liggen mijn mannetje en ik daar dus over te discussieren. Over wie en wanneer we het vertellen. Ik wil het graag zsm vertellen en hij wil weer wachten totdat we precies weten wanneer we kunnen beginnen. Mannen... Hoe is het met de rest? CG, hoe ging het vandaag? Groetjes Mia
hallo meisjes... ik vrees dat ik me hier dan toch moet aanmelden als dat mag.. vandaag uitslag gekregen van zaadonderzoek: matig dok zegt: K.I of zoiets. wie heeft er verstand van, en een mening over, de cijfers die ik hier op het formulier heb? en waar kan je iets zien over de vorm van de zaadjes? ik ben ergens blij met hulp, maar ook ergens bang: gaat het dan wel ooit lukken, wat zijn de kansen? misschien vind ik hier wat optimisme liefs klingel
Klingel, helaas welkom... Geef je cijfers maar door; wij weten er wel iets van helaas. Over de vorm zou ik me niet zoveel zorgen maken, de meesten zijn toch misvormd nl... Gaat vnl om hoeveelheid per ml en beweeglijkheid. Normaal moet je minstens 20 milj/ml hebben met een beweeglijkheid van ca 50-60%. Normaal ejaculaat is tussen de 2-5ml... Is er nu 1 zaadtest gedaan? En wat zijn de vervolgstappen? K.I. zullen ze wel I.U.I. mee bedoelen... Ik moet nu even hockeyen maar zal strax ff kijken naar je cijfertjes. Liefs Suus
Hee meiden, Na een paar drukke dagen, ben ik er eindelijk eens weer ! Goed nieuws, we mogen ons de eerste cyclus aanmelden \/ dus ik ben helemaal aan het stuiteren nu ! Het kan wel zijn dat het vanwege teveel aanmeldingen het een maand word uitgesteld. Ik heb al wat kramp en nou maar hopen dat het snel komt, haha nu kan ik niet wachten op de ongi, dat is weer eens wat anders dan de afgelopen maanden hahaha. We hebben de spuitinstr. gekregen, waarbij je jezelf dus moet prikken, maar de naalden zijn echt klein hoor, dus dat gaat helemaal goed. En het hele verhaal over de icsi, de punctei etc. etc. Vind het zo geweldig, het duurde allemaal nog zolang, en nou opeens mogen we ! Klingel en Sieb, welkom hier, we kleppen hier volop, maar dat hadden jullie vast al wel door Zon en Mia, ik hoop dat jullie ook snel aan de beurt zijn ! Maar zoals jullie zien.... Mia, ik zou het ook gewoon op werk vertellen, op een gegeven moment moet je zo vaak weg dat het gewoon opvalt. (tenzij je natuurlijk een hele goeie smoes hebt ) Maar wel lastig dat je mannetje zo gesloten daar in is, en jij juist open, lijkt me een lastige situatie en ik hoop dat jullei er goed uitkomen over het bekendmaken. 2bb, al wat meer bekend ? Esser, hou je het nog een beetje vol al dat wachten ? Suus , heb je nog lekker gesport ?
Klingel, helaas welkom hier... Laat die cijfers inderdad maar komen, want dan weten we waar we het over hebben Enneh: er hoeft er uiteindelijk maar een goede tussen te zitten! CG, wat goed voor je dat je gelijk kunt beginnen! Gefeliciteerd meid, ik snap helemaal hoe happy je bent Hoe er was het met die "drukte"? Zou we balen zijn als je/ we daardoor de boel moeten uitstellen, maar we blijven gewoon positief Susan, goed gesport? Gelukkig is het alweer wat minder koud he. Hier nog fijn nieuws: mijn mannetje kwam net thuis en ik heb hem nogmaals voorgelegd over het vertellen op het werk en zo. Is inderdaad niet makkelijk als je allebei erg verschilt in open/ geslotenheid. Maar goed, ik mag het morgen tegen een bevriende collega vertellen en dan ga ik het volgende week tegen de belangrijkste personen vertellen. We hebben wel afgesproken dat we het op IVF houden (dat is toch dezelfde soort behandeling als ICSI). Zo hoeft hij zich ook niet minder "mannelijk" te voelen tov mijn collega's. Tenslotte is er met mij ook wat mis en ik vind het niet erg om de volledige "schuld" op me te nemen Esser, hoe is het nu? Groetjes Mia
Mia wat fijn zeg ! Het is toch ook prima als je verteld dat jullie op moeten voor IVF zonder dat je de reden ervan opgeeft. En de drukte, ja dat hoor ik wel als ik bel, anders moet ik nog een maandje wachten, maar met de feestdagen die voor de deur staan, gaat de tijd toch erg snel. Fijen avond allemaal, ga nu fijn een wijntje drinken om het te vieren Liefs Gobje
Hey ladies, Zo daar ben ik weer even. Drukkere dagen achter de rug gehad, dus de dagen gaan wel sneller zo Alleen, voel helemaal niets...............geen zere boobies meer, niks.... Ben mezelf dus al een beetje op het ergste aan het voorbereiden met manlief samen. We zullen zien meiden................. CG, jeuj! Goed nieuws zeg! Wat fijn! En is idd bizar, het kan ineens zo snel gaan! Let dadelijk maar eens op; zodra je begint met het spuiten.....woesj.........dan is zo de punctie en TP! Klingel en Sieb, ook helaas welkom hier........... Bep lekker mee! Zon, fijn om te lezen dat je een aantal collega's hebt ingelicht. Hopelijk kun je bij hun ook zo nu en dan je verhaal e.d. kwijt! En wat je schrijft over wat na 3 maal ivf/icsi.............. Erg lastig hoor! Manlief en ik geven bewust aan dat we het daar echt nog niet concreet over willen hebben. D'r kan nog zoveel gebeuren e.d. dus om daar al op vooruit te lopen, dat willen we niet. Zaken zijn niet onbespreekbaar ofzo maar voor ons echt nog te vroeg om er veel over te hebben. Ehm, snap je een beetje wat ik bedoel...? 2bb, hoe is het met je? Susan, nog steeds zo druk bezig meid? Alles verders goed met je? Mrsmia, goed dat je samen met je man er zo uit bent gekomen! Net als ik bij Zon ook schreef, het zal je hopelijk opluchten en op bepaalde momenten helpen dat je bepaalde collega's hebt ingelicht. Ik heb dat tot nu toe al gemerkt aan mijn collega's. Mensen leven zo erg mee! En soms, soms helpt een zuiver en nuchter gesprek met een collega erg goed (werk in de jeugdzorg dus heb genoeg 'voelmensen' om me heen) Hoe voel je je verder? Meiden, ga lekker verder met bankhangen! Gister drukke avond gehad met de verjaardag van mijn vader Voldoende familieleden gezien en bijgepraat! liefs
CG, ik zou het ook lekker gaan vieren, geniet er van Esser, wat lijkt me dat vervelend als je niks meer voelt. Maar.... er is natuurlijk altijd nog hoop! Mijn duimen draaien volop mee voor je. Wel fijn als de tijd wat sneller gaat doordat je het druk hebt. En wat lief dat je collega's zo meeleven. Mijn collega's zijn gelukkig ook altijd erg lief voor iedereen, als er bv iemand ziek is krijgt die gelijk veel kaartjes en zo. Ik voel me verder goed hoor. Beetje erg druk op het werk deze week, maar ik denk maar zo: die drukte kan ik beter nu ehbben dan in januari Verder ben ik nog vergeten te vermelden dat we nog een brief hadden van het ZH (helaas niet de brief voor de pre-IVF aanmelding): ook de DNA uislagen van mijn mannetje zijn in orde Geniet ze allen op de bank! Liefs Mia
Heej meiden! Klingel: Helaas welkom hier! Mia: Wat vervelend dat jij en je mannetje er anders over denken. Maar gelukkig komen jullie er samen toch uit en kun je het een paar mensen vertellen op werk. Mijn man doet er gelukkig helemaal niet moeilijk over. hij had het eerder op zijn werk verteld dan ik aan uberhaupt iemand. Ik heb het mijn leidinggevende nog niet verteld. Zij is pas net nieuw, dus vind het nog een beetje gek om meteen zoiets persoonlijks te vertellen. Maar ik denk wel dat ik het ga vertellen als de ICSI start en ik vaak weg moet. Wel apart van die onderzoeksuitslagen. Ik had de chromosomen eerder en nu heb jij de DNA uitslagen al. Volgens mij heeft zelfs CG die nog niet (of inmiddels wel?) CG: Jeeeeeeuhj! Bijna starten! Ben blij voor je, wat spannend meid! Ik hoop dat je gauw ongesteld wordt Esser: Oh meid, wat spannend allemaal. Probeer nog niet teveel conclusies te trekken, het kan nog alle kanten uit hè! Al kan ik me helemaal voorstellen dat je liever hele zere boobs zou hebben en misselijk zou zijn. Geen bloed geeft moed! Ik snap precies wat je bedoelt trouwens. Zo denken wij er ook over! Ik moet morgen naar Radboud voor uitstrijkje. En dan zijn alle onderzoeken achter de rug. Op naar het pre ivf spreekuur! Liefs Zon
Zon, inderdaad vreemd dat ik de DNA uitslag nu eerder heb dan jij Kan me voorstellen dat je het nog niet tegen je nieuwe leidinggevende hebt gezegd, zou ik ook nog even mee wachten. Wat leuk dat jouw man nog sneller iets verteld had, ik ben bijna jaloers Dat zou die van mij nou nooit doen. Ik vertel soms dingen tegen mensen waarover ik het heel normaal vind om te praten en dan wordt hij boos dat ik iets doorverteld heb, terwijl ik niet eens wist dat het een geheim was, ha, ha. Maar ja, ik ben nou eenmaal een flapuit en dat kan hij echt niet veranderen, net zo min als dat ik zijn geslotenheid kan veranderen. Succes met je uitstrijkje morgen! Wanneer krijg je daar de uitslag van? CG, heb jij de DNA uitslag al binnen? Esser, mijn duimen zijn al krom gedraaid voor je, maar ik ga nog steeds door hoor! Groetjes Mia