Hihihi het word steeds drukker in het Radboud Hmm, zouden we dan toch al op de wachtlijst staan ? Aangezien hij zei dat als alles goed was we in januari konden starten..... Ze hebben bij mij al bloedgeprikt, dus,alleen het uitstrijkje moet ik nog "even" ondergaan...
Maar als je vanaf oktober telt, dan is het over 3 maanden ook januari, dus zou wel kunnen kloppen dacht ik zo. Heb je alle bloedtesten al gehad? Ook die van de Soa's en zo? Ik heb alleen die van de LH, FSH, en de rest gehad (dus voor mijn cyclus zeg maar). Maar goed, wij zijn ook nog niet zo ver... Dat uitstrijkje hoefde ik gelukkig niet meer, aangezien ik die afgelopen november heb gehad (voor het bevolkingsonderzoek) en toen was het goed. Groetjes Mia
Soa's heeft ie niet getest, maar die waren al getest bij het ziekenhuis hier in de buurt, en daar kwam niets bijzonders uit. Uitstrijkje was ik vorig jaar al voor opgeroepen, maar ja als je probeert zwanger te worden, heb je zoiets van dat komt wel...
Hi, hi, ik begrijp het. Ik denk dat jullie best snel met alles kunnen beginnen als ze in een ander ziekenhuis bijna alles al hebben getest. En nu maar hopen dat het allemaal goed gaat! Groetjes Mia
Het is idd druk in Nijmegen. Wij gaan naar het CWZ in Nijmegen. Als het ICSI wordt worden we naar het Radboud gestuurd. Tenminste dat gaf de ha aan. Mia, we hebben pas 1 zaadonderzoek gehad. Mijn man is niet ziek geweest maar is in juli wel geholpen aan een ingegroeide teennagel (duh!). Daarvoor heeft hij wel verdovingen gehad en flinke pijnstillers. Zou dat van invloed kunnen zijn? Pim
Pim, die verdocing (niet die teennagel ) kan wel degelijk van invloed zijn! Je moet dan een 2e zaadtest doen minimaal 72 dagen na de eerste test. Dan heeft het zaad zich volledig opnieuw aangemaakt. Wie weet valt het dan wel heel erg mee! Ik zal voor je duimen. CWZ is ook goed, maar die doen inderdaad geen IVF/ICSI. Als je daarvoor naar het Radboud moet geven ze alle info door. Maar... zo ver is het nog niet! Groetjes Mia
Ik dacht ook dat dat van invloed kon zijn, als je man zaadonderzoek heeft moet je altijd zo'n lijst invullen, en als hij al een griepje heeft , is er al sparke van invloed op de zwemmers.... @ mrs. mia nog 2 weken wachten zie ik, ik ga met je mee wachten hihihi
Hier ook ons bericht; na het evaluatiegesprek op 24-09 te horen gekregen van de fert.arts dat het icsi voor ons gaat worden. Hier hadden wel al rekening mee gehouden door onderzoeken bij manlief bij de uroloog. Man heeft in zijn eerste levensjaar een liesbreuk gehad (vrij ernstig) en heeft als gevolg daarvan nu afwijkingen/beschadigingen aan zijn rechter testikel/balzak. Hierdoor dus erg slecht zaad... Vandaag te horen gekregen dat wij 10-10 het intake gesprek hebben. Rond 13-10 verwacht ik mijn ongi en moet ik beginnen met de pil. Hierna dan, begin november ongeveer, dan ook beginnen met spuiten. Het is bij ons allemaal erg snel gegaan, maar natuurlijk wel fijn dat het zo kan gaan. Hebben jullie ook al meer zicht op het van start gaan? liefs
@ Esser, wat spannend zeg, en fijn dat het toch voor jullie snel is gegaan ! Want dat wachten vind ik toch wel het ergste van alles... Hou je ons een beetje op de hoogte ? Liefs C.G.
Het is voor iedereen een hele spannende tijd zeg, wel fijn om hier te lezen dat we niet de enige zijn en dat iedereen zo'n beetje tegen hetzelfde aanloopt en hetzelfde proces doorloopt. Goed om elkaar ook te informeren over het hoe en wat. Wij zitten bij de fertiliteitskliniek in Tilburg; erg aardige gyn en uroloog en alles kan "inhouse" eventueel gebeuren! groetjes
@Goblingglow; houd jullie zeker op de hoogte! Vind het erg fijn dat ik mijn ervaringen en gevoel met jullie kan delen en jullie allemaal ook kan steunen! Lees zoveel herkenning namelijk. Hoe lang zijn jullie al bezig? En staan jullie op een wachtlijst nu voor icsi? @2bb; ja, inderdaad. Jij schrijft ook hetzelfde Zaken zo met elkaar delen en uitwisselen is erg prettig! Hoe staan jullie er nu voor? Wij lopen trouwens in het ZH in 's-Hertogenbosch en is er met hen een samenwerkingsverband met het Elisabeth ZH in Tilburg. Daar wordt nl de bevruchting en TP gedaan. Alle andere handelingen en controles zijn gewoon in ons 'eigen' ZH. liefs
Wij weten nog niet wanneer we mogen. Zijn doorverwezen van CWZ naar Radboud en daar hebben we 23 oktober eerste gesprek. Ik hoop natuurlijk gauw, maar denk dat ze eerst nog o.a. chromosomenonderzoek willen doen.
Oh ja.....en Goblingglow...ik zal voor jullie duimen dat de zaadjes goed genoeg zijn voor ICSI! Liefs
Ja, we duimen allemaal mee, dan moet het wel goed komen toch Esser, jullie kunnen trouwens snel beginnen, fijn zeg! Ik heb vandaag de zaadjes van mijn mannetje weggebracht voor de 2e controle. We horen over 2 weken pas in een gesprek met de gyn wat de uitkomst is. Nog even afwachten dus... Ik vind het ook wel fijn deze site. Hier kun je tenminste met lotgenoten praten en je hart luchten. Bij ons weet nog nietmand het. We hebben wel besloten het na de volgende aspraak aan onze families te vertellen. En als het IVF o.i.d. gaat worden zal ik het ook op mijn werk vertellen. Maar tot nu toe kan ik hier alles mooi kwijt. Succes allemaal! Groetjes van Mia
Hoi! Na een tijdje afwezigheid hier kwam ik erachter dat ik geen meldingen meer kreeg van reacties.. Zie trouwens veel dezelfde bij het Radboud! Wat een 'gezellige' boel wordt dat daar in die wachtkamer! Niemand die in de VU (Amsterdam) loopt? Ook zag ik een nieuw iemand, Esser, voorbij flitsen die lekker snel kan gaan beginnen! Ben jaloers... Wij wachten nog steeds op de vervolgonderzoeken die in een bepaalde periode moeten plaatsvinden. Denk dat mijn vriend volgende week weer zaad gaat doneren en dan moet ik de week erna voor mijn waterecho. De 22e uitslag van alles. Ik had trouwens al gebeld naar het zkh voor de uitslag van het 2e zaadonderzoek en als ik dat wilde weten mocht ik al wel eerder komen (uitslag doen ze nl niet telefonisch). Maar ja, aangezien we toch nog moesten wachten, heb ik maar geen extra afspraak gemaakt. Ze hebben het al druk zat en ik wil geen tijd verdoen van een gyn als ze dan andere stelletjes kan helpen. Ik ben erg benieuwd naar iedereens uitslagen! Mijn cyclus zit er alweer bijna op en hoewel ik in theorie ook echt wel spontaan zwanger kan raken, weet ik eigenlijk nu al dat het niet zo is. Behoorlijk balen dus maar ja, ik ga er maar vanuit dat elke mnd niet raak is, dan is het ook niet zo'n teleurstelling! Trouwens, nog bedankt voor de Proxeed Plus tip! Ga ik morgen meteen halen voor mn mannetje! (naast het feit dat hij al naakt moet slapen van me...) Gr Suus
Wat zijn jullie allemaal toch een lieve meiden ! Ik leef ook zo met iedereen mee joh, mijn duimen zitten onder de blaren van al het geduim voor jullie allemaal @ esser, in januari zijn we precies 2 jaar bezig, dus valt nog erg mee hoor Maar we hadden na een jaar allebei het gevoel dat er iets niet klopte en dat gevoel bleek terecht, dus vanaf januari zitten we alweer een jaar in de MMM, maar dat hield dus vooral : afwachten op uitslagen en afwachten op uitslagen in. O, ja en natuurlijk het wachten op uitslagen (hahaha, tis eigenlijk verschrikkelijk want je word helemaal gek van al dat wachten, maar vandaag moet ik eigenlijk wel een beetje om mezelf lachen als ik het nalees ) En voor iedereen die wil: vandaag een hele dikke knuffel voor jullie die het nodig hebben... liefs C.G.
Goede morgen! Susan, ik begrijp goed dat je toch maar wacht op de afspraak voor de uitslag, maar je zit dan wel nog ff in spanning... Ik heb afgelopen vrijdag weer een potje zaad weggebracht en we hebben pas de 17e de afspraak over de uitslag. Maar dan nemen ze gelijk mijn bloedwaarden en zo mee, dus we moeten gewoon nog even wachten. Wachten, wachten, wachten is (helaas) het sleutelwoord... Ook snap ik dat je geen hoop meer hebt op een spontane zwangerschap, je kunt maar het beste uitgaan van het ergste, dan kan het alleen maar meevallen toch! Ik vond de eerste keer vrijen na het nieuws dat hij slecht zaad zat erg vreemd. Daarvoor schoot er telkens door mijn hoofd heen: "zou dit hem worden?" en vanaf dat moment was het ineens anders. Hier vanochtend een klein dipje: kreeg voor de 2e keer te horen dat er een kindje geboren was. Van de week van mijn broer en nu van mijn vriendin. Ik ben natuurlijk voor iedereen heeeeel erg blij, maar ik wil ook zo graag. Liefs Mia
@ mrs. Mia Dat zijn inderdaad geen leuke berichten, je weet dat het eraan zit te komen, maar het komt toch altijd hard aan.... Succes met wachten, en laat je vandaag maar lekker in de watten leggen! Dikke knuffel en troostende schouder van mij...... Liefs C.G.
Kan ik me voorstellen Mrs. Mia. Eigenlijk wil je heel graag blij zijn voor anderen, maar stiekem denk je dan ook nu ben ik aan de beurt. Ik vond de eerste keer vrijen na het slechte nieuws ook apart. Maar niet negatief, het was minder 'beladen' zeg maar, omdat je er geen verwachtingen bij hebt. Dat is dan ook het enige positieve aan het slechte nieuws, ik zit niet meer zo te letten op mogelijke symptomen en te wachten op mn NOD. Er is een ander soort wachten gekomen....op uitslagen, behandelingen etc. Van ziekenhuisbezoek tot ziekenhuisbezoek. En voor dat wachten heb je nog veel meer geduld nodig!