Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee dames,

Esser...geef de moed niet op! Er zijn er voldoende die wel zwanger zijn maar er nix van merken hoor! Probeer rustig te wachten op maandag. Wel verstandig dat jullie je al voorbereiden op het ergste, anders wordt het zo'n teleurstelling! Mocht het nu helaas toch niet zo zijn, jullie hadden wel wat cryo's toch?

Mia, wat fijn dat je man nu toch een klein beetje 'bijdraait', en idd de procedure van ivf en icsi zijn eigenlijk idem, alleen de labfase verschilt. Wel fijn trouwens dat de DNA ook in orde is, en raar dat Zon die dan nog niet heeft!

Hoe is het eigenlijk met Hypo? Al tijdje nix van gehoord!

CG, ik hoop op een mooie rode dag voor je morgen en vervolgens goed nieuws van radboud om te beginnen met de icsi :)

Ik ga morgen maar ns met de vu bellen of het niet verstandig is al met de pil te beginnen (dat hoort in hun lange protocol) ivm die rare lange bloedingen van me. Wij moeten nl op dag 3 starten met de pil maar ja, ik bloed natuurlijk al gemiddeld 4 dgn voor de echte ongi dussssssss........wel handig als ik daar nu al rekening mee houd!
    Sporten was trouwens wel lekker! Weer viel wel mee dus heb zelfs met mn blote armpjes in de regen getraind. Nog wel bijna iemand onthoofd met de hockeybal (scheelde denk ik een cm of 5) maar verder was het wel leuk... Morgen weer volleybaltraining, vrijdagavond wedstrijd, zaterdag vrij (!) en dan zondag weer fluiten bij hockey en een wedstrijd. Nu nog ff druk met sporten maar ja, dan komt 3 december wel sneller dichterbij :) Hoop niet dat ze nu nog meer onderzoeken willen doen want vind het wel goed zo eigenlijk!
    Ik krijg het trouwens wel strax minder druk hoor, dan is hockey afgelopen tot aan maart, de cursus met de hond (dus dan ben ik elke dinsdagavond vrij) en de volleybalwedstrijden dus dan heb ik alleen nog maar op donderdagavond iets staan. Wat enorm wennen! Wel alle rust dus voor de ivf :)

Ik ga ff weer op de bank hangen en genieten van mn mannetje, die me nog steeds niet ten huwelijk heeft gevraagd, ook al heb ik er al 2.5 wk nix over gezegd! Oh enne, wij gaan volg wk woensdag wrs al de kerstboom optuigen! haha Zo gezellig!

2. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Heej Mia,

Geen idee wanneer ik uitslag krijg van uitstrijkje, vraag ik morgen meteen! Hoop en denk dat dat toch niet zo lang zal duren......

Ja, wat kunnen die mannen anders zijn hè! Die van mij heeft er echt geen probleem mee om het te vertellen. Dus ik voel me ook niet 'bezwaard' om het te vertellen. Ik zeg wel tegen anderen dat we IVF gaan doen en vertel niet aan iedereen wat de oorzaak is, alleen als ze er specifiek naar vragen.

Trouwens super dat de DNA uitslag ook goed is. Geeft toch een lekker gevoel al is het maar dat er nu positief nieuws is en de ICSI dichterbij komt!

Liefs Zon

3. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Zon, ik denk dat de uitslag van dat uitstrijkje niet meer dan een week op zich laat wachten hoor! Maar, inderdaad het is het beste om het morgen even te vragen.

Het is zeker een heerlijk gevoel om te weten dat het met de chromosomen en de DNA wel goed zit. Is in ieder geval een zorg minder ;)

Succes morgen!

Liefs Mia

4. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Even een kort berichtje want ik heb schoonzus op visite. (de zwangere en ze moest even plassen)

Mia en Zon, ik heb nog steeds geen uitslagen van de dna test hoor, ben het gisteren ook helemaal vergeten te vragen, je krijgt ook zoveel informatie. (maar als je het boekje ivf goed leest valt de informatie erg mee)

Esser, ik blijf gewoon duimen hoor, erg spannend.

Suus, vandaag nog naar werk geweest ?

Hoe gat het met de andere dames 2bb, siebje en hypo en klingel ? (heb ik iedereen ?)

Maar goed nieuws, ben vandaag ongi geworden \:D/ (ben er nog nooit zo blij mee geweest hahaha) , dus vanmorgen gebeld, en bij geen bericht kunnen we deze maand beginnen dus nog even afwachten voor ons....

Ga nu snel terug naar mijn schoonzusje.

Liefs C.G.

5. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hi lieve meisjes;

nou hier mijn cijfers, of eigenlijk zijne...

apect norm
    volume 5.6
    viscos norm
    ph 8.1

mobiliteit a 9
    mobiliteit b 24
    mobiliteit c 6
    mobiliteit d 61 :(

conc spermat 27
    abs aant sp 151
    conc rondcel 3
    conc granul 0.2

opmerking: speudoaggl

? juist ja..

ik kan nog weinig op jullie reageren omdat ik de verhalen nog niet ken, dus dan maar een megaknuffel en power voor iedereen!

klingel.

6. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Klingel, wat ik eruit op kan maken is dat je man iig voldoende volume heeft (5.6 ml en dat is gemiddeld 2-5 ml). Qua beweeglijkheid zijn dacht ik de A en B van belang dus dat zou in jullie geval 9 resp 24% zijn. Dat is dus niet voldoende... zeker niet omdat beweeglijkheid D heel veel is, wat inhoudt 60% onbeweeglijk. Concentratie spermatozoiden is 27milj/ml (27 x 5.6 = 151, het absolute aantal zaadjes), dat is dus wel voldoende. Probleem ligt dus niet zozeer aan de hoeveelheid maar eerder de beweeglijkheid, naar mijn niet-professionele mening dus. Denk alleen dat die opmerking van pseudoagglutinatie wil zeggen dat ze lijken samen te klonteren ofzo? Over de vorm kan ik werkelijk nix zinnigs zeggen...en kan ik er ook niet uit af leiden.
    Meer info trouwens staat op: http://www.fertiliteit.info/content/fer ... erzoek.asp

7. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    CG, ik hoop dat je nog steeds niet gebeld bent! Wat dan trouwens? Eerst nog een uitgangsecho ofzo en dan je receptjes voor je spuiten? Oh ik vind het zo geweldig voor je dat je mag beginnen!

Esser, hoe is het er nu mee? 1 december komt nu wel heel erg dichtbij he!

Hier weinig nieuws trouwens. Heb wel gebeld met de VU om te vragen of het verstandig is al met de pil te beginnen om die bloedingen beter te reguleren, eerst met de voortplantingsgeneeskunde-verpleegkundige; die was niet zo aardig vond ik... Krijg je gewoon een standaard riedeltje, irritant dus. Daarna gebeld met de ivf-kliniek-verpleegkundige; die was stukken vriendelijker. Die kon me helaas weinig vertellen aangezien ze ons dossier nog niet hebben. Ze zei wel dat CD3 gewoon de 3e dag na helderrood bloedverlies is (dus niet zoals een eerdere gyn zei: bloed is bloed...). Ze zei al dat het vervelend is om zolang te wachten enzo dus ze weet iig waar stelletjes die vruchtbaarheidsproblemen hebben het moeilijk mee hebben; HET WACHTEN! Waar ik nog wel ff van schrok is dat ze bij het intakegesprek in de ivf-kliniek gaan bekijken of alle onderzoeken gedaan zijn. Ben dus al helemaal zenuwachtig dat we alsnog een chromosomenonderzoek moeten en daar 8-12wkn op moeten wachten... Bereid me dus al ergens voor op een ivf-start rond maart 2009 :(
    Alles aan manlief verteld en die zegt dan weer heel nuchter dat we dan langer de tijd hebben om ons er mentaal op voor te bereiden. Soms haat ik zijn nuchterheid ontzettend, nu is zo'n moment. Hij is er echt totaal niet mee bezig, praat er niet over met mij of iemand anders en zoekt geen informatie op over behandelingen......... Word er wel eens moe van hoor om alles steeds voor te kauwen en te vertellen. Wat zou het toch fijn zijn als hij uit zichzelf eens wat zou doen op dit gebied. Ook al is het om 1 keertje uit zichzelf te zeggen hoe vervelend hij het vindt dat we dit moeten doorstaan met zn 2-en. Nee hoor, ook dat heeft hij nog nooit gezegd.............. Begrijp me goed, ik wil dolgraag kinderen met hem anders zou ik het er allemaal niet voor over hebben natuurlijk en ik heb het enorm getroffen met hem maar ik vind ook wel dat hij er emotioneel wat meer mee bezig mag zijn. (moest ff mn ei kwijt!)

Alle andere ladies, hoe is het ermee? Zon vandaag je uitstrijkje gehad toch? Hoe is het gegaan? Uitslag volgende week en dan?

Mia, jij slikt gewoon die pil door toch totdat je mag beginnen?

8. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @suus: dank je wel voor je mening! blij mee.

ik dacht zelf ook al dat alles OK is ' behalve' de beweeglijkheid, en laat het daar nu net om gaan.... grom......

hmm, woensdag horen we meer; ik ben klaar voor de whole thing nu; iui ivf whatever!

die site is trouwens zeer leerzaam.. thanx!

jij ook matig zaad? :(
    bij jullie wordt het ivf?

whoei spannend....

liefs
    klingel

9. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hallo dames!
    Ik heb inderdaad al ff niet getypt, maar ik lees altijd wel heel gezellig mee hoor! Gisteravond was ik ook erg laat thuis. Ben deze week wel redelijk druk en dat bevalt wel goed! (geeft wat afleiding)

CG; wat fijn dat je nu mag gaan beginnen! Spannend! Je zult inderdaad zien dat het nu in een soort stroomversnelling komt (en dan gaan die laatste twee wachtweken weer supertraag).
    Esser: erg spannend zeg! Heel veel succes met het wachten nog. Wanneer mag je testen; dinsdag?
    Suzan; zal wel balen zijn als je straks nog langer moet wachten. Hoe zit het traject bij jou precies? Hebben jullie ook meerdere spermaonderzoeken gehad?
    Andere dames: is zo'n dna/chromosoomonderzoek standaard en verplicht? Lijkt me vreselijk om daar straks ook nog weer op te moeten wachten.

Deze week ging t redelijk met me, maar ik ben nog wel makkelijk van slag! Als ik wat drukker ben heb ik meer afleiding; ik moet echt zoveel mogelijk te doen hebben!
    Vandaag was wel weer een rotdag. Vanmiddag kreeg ik wel heel lief van een collega (namens de rest van het team) een bloemetje, om me te steunen in deze rottijd. (ik had mijn directe collega's laatst ingelicht). Erg lief, maar ik barstte natuurlijk meteen in tranen uit. En ik denk dan; zij hebben een kind, ik een bloemetje.....
    Vanmiddag tijdens de vergadering op mijn werk gehoord dat er weer twee zwangeren bij zijn; er zijn nu vijf collega's zwanger. Kan het confronterender? Maarrrrr....1 collega waarbij het met icsi was, dus voor haar was ik superblij! Voor de andere collega's natuurlijk ook, maar toch....
    Daar had ik dus wel even last van toen ik daarstraks in een leeg huis thuis kwam. Manlief in de file gebeld en een enorme huilbui gehad, maar het luchtte wel op! Ook wel ff lastig voor hem, hij baalde dat hij nog niet thuis kon zijn.

Verder heb ik naar het ziekenhuis gebeld om alvast een afspraak te maken. We konden zelf nog een arts kiezen, dus heb de enige vrouwelijke arts maar gekozen (hoorde ik ook goede verhalen over). We hebben 16 januari de afspraak staan, een week daarvoor moet manlief z'n potje weer inleveren. Nu hebben we dus tenminste een concrete datum om naar toe te leven.
    Succes weer allemaal!
    Manlief is eindelijk thuis; jippie!

10. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Goede avond!

CG, gefeliciteerd met je ongi en met je begin... Wij zijn allemaal jaloers op je dat je mag beginnen, dus geniet van deze (hopelijk laatste) ongi ;)
    Wel raar dat jij nog geen DNA uitslag hebt en ik wel. Maar volgens mij is dat gewoon prima als de chromosomen ook goed zijn.

Klingel, wat betreft die waarden denk ik er hetzelfde over als Susan. Misschien dat het nog meevalt als alleen de beweegelijkheid slecht is. Rookt je man? Drinkt hij veel? Of gaat hij veel naar de sauna en zo? Want het kan allemaal van invloed zijn. Volgens mij hebben de meesten hier naast een slechte beweging ook weinig zaad, dus wie weet kunnen ze er bij jullie nog wat aan verbeteren, ik hoop het voor je!

Susan, ik begrijp helemaal hoe je je voelt meid! Mijn mannetje is ook altijd zoooo nuchter. Hij heeft ook nog geen traan gelaten om het hele gebeuren. Daarnaast ben ik ook degene die er van alles vanaf weet (terwijl hij zelfs nog een medisch beroep heeft). Soms wil je gewoon wat meer begrip, ik hoop dat jouw man je dat ook kan geven. Maar tot die tijd kan je je ei hier altijd kwijt (net als wij).
    Ik hoop voor je dat je niet alsnog een chromosomenonderzoek moet doen en zo. Is het bij jullie nu zeker dat het IVF wordt? Want bij ons doen ze voor ICSI wel standaard een chromosomenonderzoek. Het zou echt wel kl*te zijn als jullie eerst nog allemaal onderzoeken moeten afwachten, ik duim voor je dat je alles hebt gehad. Wanneer weet je hier meer over?
    Ik ben trouwens gewoon aan de pil en slik hem ook nog door (ben gister aan mijn tweede strip begonnen. Ik hoop dat ik binnen nu en een week een brief krijg om de pre-IVF afspraak te maken (dat is tenminste wat de verpleegkundige toendertijd aan de telefoon zei). Na de afspraak stop ik met de pil en kan ik dus ook beginnen.
    Ik denk dat jij makkelijk gewoon aan de pil kan gaan, als je dat fijner vindt.

Hypo, wat vervelend met al die zwangere collega's! Wel erg lief van het bloemetje! Je hebt 16 januari de afspraak, gelukkig gaat de tijd snel tussen kerst en oudjaar :D

Esser, hoe gaat het nu met je? Ik hoop nog steeds goed.... we duimen door!

Liefs Mia

11. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Goede avond meiden!

Pfff lange vervelende dag achter de rug vandaag. Vanmorgen uitstrijkje was veeeel vervelender dan ik dacht. Eerst in een megavolle wachtkamer tussen allemaal oude mensen, zwangere vrouwen en huilende baby's wachten en het uitstrijkje zelf was lastig omdat mn baarmoedermond heel diep (!?) lag. Daarna huisarts gebeld, omdat ik allergisch ben voor een bepaald soort antibiotica, moet ik nog doorgeven aan radboud. Konden ze mijn medische kaart niet vinden! Dus mijn gegevens kwijt. Grrrr is toch niet te geloven. Nu moet ik de apotheek bellen, hopen dat zij dit ergens geregistreerd hebben. En op werk was ook een vervelende dag, heel veel gedoe. Net pas terug. En allervervelendst: ik ben mn telefoon kwijtgeraakt.

Zo, nu ben ik klaar met klagen :rolleyes: . Hoe is het hier?

CG: Gefeli met je ongi!

Susan: Volgens mij is chromosomenonderzoek alleen standaard bij ICSI, niet bij IVF. Dus....misschien valt het mee!

Hypo: Balen van je rotdag. Maar wel heel lief van je collega's dat ze een bloemetje gegeven hebben.

Ik ga maar eens naar bed en ik hoop morgen op een betere dag ;) !

Liefs Zon

12. 2bb

2bb Niet meer actief

Wat een spannende ontwikkelingen allemaal! CG wat gaaf dat het gaat beginnen: ik benijd je, maar kan me ook voorstellen dat je het enorm spannend vindt.

@Klingel: sluit me aan bij de andere dames: wij hebben een soortgelijke situatie als jullie: veel zaadjes en weinig beweegelijkheid en ook hier en daar wat samenklonteren, bij ons wordt het definitief IVF!

De gyn gaf bij ons aan dat de beweegelijkheid misschien iets te verbeteren is met wijde shorts, geen alcohol (roken doen wij al niet), geen sauna's en hete baden, gezond leven, sporten en eten (deden we ook al)zinktabletjes en voldoende vitamine C, jullie kunnen het proberen toch?

@Susan: bij ons is chromo onderzoek volgens mij standaard protocol, of je nou iui, ivf of icsi krijgt

@allemaal: ik denk dat mannen er gewoon heel anders instaan: zij zitten niet op het forum, lezen zich niet zuf en doen de nuchtere aanname dat alles goedkomt met techniek (bèta hé). ook is de kinderwens bij mannen toch anders dan bij vrouwen: wij hebben dat basale niet te onderdrukken gevoel, een soort oergevoel, terwijl mannen evolutionair gezien gewoon zoveel mogelijk zaad willen verspreiden ;) ;). Daarnaast is het niet hun lichaam en dan is het altijd moeilijk in te schatten wat dat met je doet. ik vraag me ook wel eens af of hij zich wel realiseert waar we in gaan stappen, maar aan de andere kant: ik maak me al zorgen voor twee, laat hem maar lekker nuchter zijn :)

groetjes en sterkte iedereen!

13. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    thankx lieve meisjes, voor de adviezen en opmerkingen...

tja genoeg maar niet zo beweeglijk; wat moet je drmee...
    vriendin van mij had diagnose ' zeer traag zaad' gekregen (nou ja dr vent dan) en zij had geen eisprong. ze stonden op wachtlijst IUI, maar zijn na 1 ronde clomid zwanger geworden! :eek:

dat geeft moed...

ivf is kansvoler dan iui toch?

pfff, ik hoor het woensdag wel...

fijne dag allemaal!

klingel.

14. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    meiden sorry dat ik hier zomaar binnenval,maar wat vinden jullie van de uitslag
    van mijn vriend?
    het aantal was 15 miljoen, type a was 0,0% en type b 48%...
    dit zou samen 50% moeten zijn, toch?

ben zo bang dat we met die 0,0% niet natuurlijk kunnen zwanger raken :cry:

15. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hallo!

Zon, wat vervelend dat het allemaal niet mee zat! Ik vond mijn uitstrijkje vorig jaar ook niet echt pijnloos, het was voral dat "schrapen" wat ik minder prettig vond, ik heb daarna ook nog twee dagen wat bloed verloren. Wanneer krijg je de uitslag?
    En wat raar dat ze je medische kaart kwijt zijn :confused: dat kan toch niet! Plus je telefoon kwijt... ik kan me voorstellen dat het niet helemaal je dag was. Voel je je ondertussen al wel weer wat beter?

2bb, ik ben het helemaal eens met wat je zegt over die mannen ;)

Klingel, ik weet niet of IVF "kansvoller" is. Misschien wel in procenten, maar je kan het wel meer keren proberen en het is veeeeel minder ingrijpend qua hormonen en belasting en zo.
    Maar goed, je moet gewoon positief blijven, wat er ook uit komt.

Lalalindsay, wat rot voor je dat jullie uitslag niet zo goed is. 15 miljoen is niet heel weinig, maar eigenlijk is 20 miljoen de ondergrens voor natuurlijke zwangerschap. Daarnaast is die beweegelijkheid ook niet super, maar ook niet verschrikkelijk slecht. Ik ben geen expert, maar ik denk dat jullie wel een beetje "hulp" kunnen gebruiken (IUI of zo). Maar zoals ik al zei, misschien denkt de gyn er wel anders over. Succes ermee!

Hier een hele vermoeiende week gehad, ik had het heel erg druk op het werk. Ook heb ik "ons probleem" donderdagavond verteld tegen een vriendin/ collega en vrijdag tegen degene van personeelszaken en een van mijn leidinggevenden. Mijn mannetje wilde eigenlijk liever dat ik volgende week pas wat zei (als we goed hadden besproken tegen wie ik wel/ niet wat zou gaan zeggen), maar het is er dus toch gister al uitgekomen. Ik vond het een hele opluchting en deze personen op mijn werk reageerden dan ook erg goed. De leidinggevende heeft zelf een IVF tweeling van ene jaar of 15, dus hij begreep goed hoe ik me voelde. Ik heb wel gezegd dat ik liever niet heb dat iedereen het weet en dat begreep hij maar al te goed.
    Alleen toen kwam ik thuis en vertelde tegen mijn mannetje het verhaal en werd hij boos: we hadden afgesproken dat we het volgende week pas zouden vertellen en nu heb ik zijn vertrouwen geschonden :(
    Ik word hier niet blij van, maar aan de andere kant denk ik: het is toch MIJN werk en ik ben degene die straks die behandeling moet ondergaan! Daarnaast heb ik op mijn werk slechts de helft van het verhaal verteld: dat ik PCOS heb en dat we daardoor IVF moeten doen, dus ik heb niks verteld over zijn probleem en de ICSI.
    Gelukkig is hij nu alweer at minder boos, maar hij is er nog steeds niet blij mee. Pfffff maanen :(

Fijn weekend! Liefs Mia

16. 2bb

2bb Niet meer actief

Hoi allemaal,

Nog even voor de goede orde: bij ons wordt het definitief IFV. Ik ben opgelucht dat we nu weten waar we aan toe zijn, maar ook een beetje verdrietig dat het echt niet van nature gaat lukken. De gyn vertelde dat de zaaduitsagen wel wéér beter waren, maar het is gewoon niet beweegelijk genoeg.

@ mrs. Mia balen hoor, ik snap zijn kant, maar ik kan me nog veel meer in jou verplaatsen: het gaat nl. wél allemaal bij jou gebeuren en jouw werkgever zal er ook meer "last" van krijgen. Nou hopelijk klaart de lucht nog een beetje en is ie vanavond helemaal weer gezellig ;)

groetjes!

17. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hey meiden,

Even ego; hier is sinds gister flink bruinverlies gespot............ :( Toch mijn vermoedens dus bevestigd.
    Begint ook steeds meer te worden...........hebben deze poging dus afgeschreven voor ons......... :(
    Even rust en pas op de plaats. a.s. Maandag toch naar 't ZH voor evaluatie en hopelijk meer over hoe nu verder?

Sorry meiden maar zal later ook zeker nog op jullie reageren!
    liefs

18. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Hoi meiden,

@Mia: Ik kies volledig jouw kant in deze onenigheid met je mannetje. Je hebt duidelijk al langer behoefte om het op werk te vertellen en straks moet je je anders in allerlei bochten wringen om weg te kunnen naar het ziekenhuis. Plus het is fijn om te weten dat er een paar mensen weten wat er speelt, die het begrijpen als je je ff wat minder voelt. Maar je mannetje vindt het duidelijk lastig. Kan ik me ook wel voorstellen. Ik denk dat als hij merkt dat anderen alleen maar positief reageren, hij wel een beetje bijdraait. En je hebt niet eens het hele verhaal vertelt. Maar komt vast goed hoor! Het lijkt me gewoon wel vervelend als je er allebei zo anders in staat wat vertellen betreft. Dat hebben wij gelukkig niet.

Uitslag van uitstrijkje krijg ik 9 december. En ze hebben bij de huisarts inmiddels een kleine aantekening op de kaart van mijn moeder gevonden. En mijn telefoon is ook teruggevonden, die had ik gewoon op werk aan de lader laten liggen. Gelukkig maar!

Klingel: Ik zou persoonlijk blij zijn geweest als wij voor IUI in aanmerking gekomen waren. Da's veeeel minder ingrijpend. En het betekent dat de zaadkwaliteit beter is en je dus ook meer kans hebt op toch een spontane zwangerschap. Maar ik hoop voor je dat wát er ook uitkomt, jullie snel verder kunnen!

Lalalindsay: ik sluit me volledig aan bij Mia!

2bb: Fijn dat je nu weet wat het wordt, maar inderdaad toch verdrietig dat het niet op de natuurlijke manier gaat lukken (wondertjes daargelaten hè!) en IVF wordt.

Fijn weekend allemaal!

Liefs Zon

19. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Och Esser nee toch! Ik had zo'n goede hoop voor jullie.....
    Is het nu definitief voorbij? Bruinverlies wil niet altijd zeggen dat het over is toch? Is er nog een sprankje hoop?
    Heel veel sterkte in ieder geval meid!

Liefs Zon

20. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee meiden,

Tijdje nix van me laten horen maar was gewoon ontzettend druk. Heb vannacht zeker 10uur geslapen maar kan nu zo weer verder tukken... Vandaag maar rustig aan doen dus. Hier is de ongi gisteren goed en echt doorgekomen dus mn bloeding duurde deze keer weer 4 dagen. Zo irritant! Zit dus nu op CD 2 en we moeten rond woensdag 10 dec weer aan de bak (zonder resultaat wrs). A.s. woensdag 3 december moeten we naar de VU en dan krijgen we te horen wat het definitief gaat worden maar wrs dus IVF. Daarna worden we doorverwezen naar de IVF kliniek alwaar een intake volgt. Hopelijk kan dat voor 23 december want dan begint mn volgende cyclus en kan ik hopelijk direct beginnen.
    Heb wel al even met mijn mannetje gepraat en gezegd dat ik heel veel van m hou en dat zn nuchterheid ook wel goed is, maar dat ik het ook nodig heb dat hij af en toe uit zichzelf zegt dat hij het ook vervelend vindt dat we dit traject in moeten. Meteen ook gevraagd of hij erover na wil denken of hij dit wel echt allemaal wil (kinderen middels ivf) en of hij dit ook nu wil of bijv op een later tijdstip. Dat was donderdagmiddag en gisteravond toen ik halfdood in bed lag, nog wel ff kort geinformeerd wat hij nou wilde (heeft er een dag over na kunnen denken). Hij wil wel nu en met mij kinderen via ivf dus toen kon ik eindelijk slapen.......... Gaan vast andere keer verder met een goed gesprek, als we beiden minder moe zijn.

Mia, ik zal je eerlijk zeggen: wat irritant van je man! Wat maakt dat nou uit dat je het nu al heb verteld en niet volgende week? Snap niet wat het verschil nou is hoor en om dan zoiets hards te zeggen als dat jij zijn vertrouwen hebt geschaad........ hij trekt het volledig uit zijn verband. Enne, dat hij boos is op jou......ik zou boos zijn op hem, vanwege zo'n reactie en dat hij dat dan zegt over vertrouwen! Hij kan zich kennelijk absoluut niet in jou verplaatsen... Het is jouw lijf waar alles mee gaat gebeuren, het is jouw werk en je hebt niets gezegd over het feit dat het probleem ook bij hem ligt! Nou, zoals je merkt, ik vind zijn reactie te belachelijk en te egoistisch voor woorden... (ik snap heel goed dat je van m houdt hoor maar ja, dit is nu eenmaal mijn mening en als mijn vriend dit had gezegd, had hij de grootste ruzie met me gehad die er zijn kan)

Esser, wat ontzettend balen voor je! De poging lijkt idd niet gelukt... Een pas op de plaats lijkt me idd wel even verstandiger want het is toch wel een enorme impact zo'n behandeling. Wie weet over een paar maanden 1 of 2 cryo's terugplaatsen?

Zon, balen dat je uitstrijkje zo tegenviel. Gelukkig heb je het nu wel gehad en nu zijn alle onderzoeken gedaan toch?

Lalalindsay, ook ik sluit me volledig aan bij Mia...

2BB, wellicht is ivf succesvoller maar iui is minder ingrijpend. Wel fijn dat jullie weten wat het nu gaat worden zodat je je er al op kan voorbereiden.

CG, hoe gaat het ermee? Nog aan het stuiteren of bereiden jullie je al mentaal voor op de ICSI?

Oh ja, ik weet niet of het bij ons standaard is om een chromosomenonderzoek te doen. In principe gaan wij voor ivf tenzij op die dag de zaadkwaliteit zo slecht is dat het icsi moet worden dus tja, als we in het radboud hadden gezeten, moest er dus sowieso een chromosomenonderzoek komen, maar in de VU...? Hoop niet dat ze in de ivf-kliniek strax gaan zeggen dat het alsnog moet... Moeten we weer 8-12 wkn wachten voor we beginnen! :(

Wij gaan hier nu even lunchen en dan naar het bos en shoppen...
    Tot later meiden!

Deel Deze Pagina