Hallo! De meeste hebben inderdaad een relaxed weekend zo te lezen, fijn hoor! Ik ben aan de grote schoonmaak en dat voelt ook wel goed. Straks lekker op de bank ploffen met de dvd's van Grey's Anatomy (ik had ze niet allemaal vanaf het begin gezien, vandaar dat we nu lekker opnieuw begonnen zijn: heerlijk ) Zon, bijna de uitslag van je uitstrijkje! En nou maar hopen dat de rest er ook snel achteraan komt (18 december). Ik blijf het nog steeds raar vinden dat er geen standaard is voor alle onderzoeken ed. Misschien ben jij zo nog wel eerder aan de beurt dan ik Maar goed, ik ga ervan uit dat ik woensdag of donderdag wel post heb, zo niet, dan hang ik vrijdag gewoon weer aan de telefoon Susan, jammer van het examen van je hondje, maar gelukkig is hij nog steeds erg lief, dat is toch het belangrijkste! Volgens mij bellen ze niet voor de datum van de intake maar krijg ik eerst een brief dat ik mag bellen voor een afspraak. Maar ja, dan moet die brief natuurlijk wel komen Succes met die alcohol! Hypo, ik hoorde net van mijn moeder dat er veel mensen ziek zijn (geweest) met overgeven en zo. Mijn moeder was zelfs twee keer even flauw gevallen toen ze onder de douche wilde gaan. Dus je bent niet de enige. Ik hoop dat je je nu wel weer beter voelt! CG, nu gaat het snel he. Koelkast vol en aftellen.... Mijn mannetje zegt trouwens ook altijd: "zit je weer te mailen met je vriendinnetjes?" Gelukkig kan hij er wel om lachen en weet hij dat ik een uitlaatklep nodig heb Esser, was het leuk met al je vrienden? Lijkt me erg gezellig zo'n Sint avondje. Nou, ik ga weer verder aan de schoonmaak en dan lekker op de bank! Fijne zondag nog meiden! Liefs Mia
hoi meiden, druk weekend gehad hier... ik ben donderdag naar de HA geweest. ze zei dat mijn vriend eerst naar een uroloog moet en dan kijken ze verder. is een van jullie partners daar ook al geweest? en wat voor onderzoeken hebben ze gehad? mijn vriend maakt zich er nogal zorgen om
Hee Lindsay, bij mijn vrind stelde het ook niet veel voor. Hoefde niet naar de uroloog maar gewoon naar de gyn. Ook uitwendig onderzoek, echo en zaadonderzoek was al geweest. Houd het ff kort nu want maa zoveel typefouten Ben gigantisch dronken! Moet alle woorden dubbel tyoen wegens correctiefouten! Tot morgen met een kater! Liefs Suus PS. Was wel gezellig......
Hey meiden, CG, hoe is 't? Druk? Doe je de groetjes terug aan je man? Hoe voel je je verder? Welke dag begin je nou met 't spuiten? Ik gebruikte Gonal f, dus niet de medicatie die jij noemde. Wel moest ik deze 'pen' bij nieuw gebruik eerst ontluchten en idd een druppeltje er uit spuiten. Ook later bij de cetrotide en de pregnyl tikte ik eerst voorzichtig de luchtbelletjes omhoog en spoot dan zachtjes totdat er een druppeltje er uit kwam. Wist ik zeker dat er geen belletjes meer in zaten Je bent er i.i.g. zo aan gewend hoor, is echt gemakkelijk. Hypo; hoe voel je je nu? Nog je klachten gehad? Hoe was jullie sint avond met vrienden geweest? En is je boom al klaar? Susan, hoe is je zondag geweest? Volgens mij wel goed doorgekomen met de nodige borrels? Moest zo lachen om je gekke berichtje wat je typte! Mrsmia, zou je nou nog gebeld worden? Of is het juist een brief die je moet ontvangen? En druk in de weer geweest met een schoonmaak? Dat vind ik ook altijd ook zo goed voelen wanneer je dan eindelijk klaar bent. Hoeveel afleveringen van grey's heb je nu gekeken gister? Zon, wanneer kreeg je nou de uitslag? D'r zijn zoveel uitslagen, brieven en telefoontjes bij alle meiden...poeh.. Kan 't soms niet helemaal goed bijhouden! Hoe is het verder met je? Fijne sintdagen gehad? 2bb, hoe is het met je meid? Sinterklaas gevierd? Of staan de kerstdagen dadelijk meer voor jullie voor de boeg? Hier is de rust wel meer teruggekomen...... Het grootste verdriet en boosheid is gepasseerd... Nu is het vooral de moeheid die er uit komt. Wel kunnen we ons richten op de TP van 2 emmy's en dat voelt goed. En natuurlijk ook weer spannend, weer een nieuwe stap..... Tegen de kerstdagen verwacht ik mijn ongi. Mijn lichaam heeft zichzelf dan goed hersteld. Op cd 1 begin ik dan met het slikken van progynova volgens een vastgesteld schema. Wat later komen daar ook de progesteron bolletjes weer bij. Tussen cd 10 en cd 13 heb ik een controle echo. Als dit er allemaal netjes uit ziet, dan heb ik op cd 17 de TP van onze 2 emmy's! Zal zo begin/midden januari zijn. Gaat dus weer vrij snel vinden manlief en ik! Sintavond was erg gezellig.....had alleen iets teveel op van de, erg goede, witte wijn.....hips! Daar heb ik gister wel last van gehad hoor...... maar het was veels te lekker en gezellig om te laten staan. liefs
Esser, fijn om te lezen dat je Sintavond leuk was en dat het nu al weer wat beter met je gaat. Scheelt ook wel dat je weer wat hebt om naar uit te kijken denk ik. Dat gaat toch vrij snel met die emmy's Ik heb inderdaad 4 afleveringen van Grey's zitten kijken En gisteravond naturlijk de nieuwe op tv! Mannetje kijkt gewoon heerlijk mee, dus dat is helemaal mooi. Ik verwacht trouwens geen telefoontje maar ene brief voor de pre-ivf afspraak. Ook moet ik al die inlogcodes voor de digipoli nog ontvangen. Ik blijf het raar vinden dat dat bij de een allemaal sneller gaat dan bij de andere, maar ja... wachten hoort er nu eenmaal bij. Ik denk dat ik vandaag ook geen post krijg, maar ik hoop morgen. Als ze nl maandag de gegevens heeft bekeken dan duurt het twee dagen voordat de brief thuis in de bus ligt. Ik moet wel zeggen dat ik er een beetje gek van word, want ik wil met mij werk een een en ander kunnen plannen. Hypo, hoe gaat het nu? Susan, ha, ha, wat leuk dat jij zelfs met je dronken hoofd wat probeerd te typen Ik hoop dat de kater is meegevallen. Zon, wanneer hoorde je meer? I weet het ook even niet meer. CG, nog aan het aftellen? Lindsay, volgens mij valt het ook wel mee met die onderzoken, maar ik moet eerlijk zeggen da ze mijn mannetje niet echt uitgebreid hebben onderzocht: zaadcontrole, bloedwaardes gemeten en een blik geworpen op zijn zaakje. 2bb, hoe gaat het met jou? Nou, fijne dag meiden! Liefs Mia
Hee dames, Ik behoor weer tot de levenden! Tjonge jonge, wat was ik dronken! Ik was ook echt al helemaal vergeten dat ik wat op het forum gezet had maar bedacht me ineens maandagochtend dat ik dat had gedaan...en ging toen kijken, en ja hoor, ondanks mn enorm grote moeite, toch typefouten (en woorden die helemaal niet in de grote van Dale voorkomen, zoals correctiefouten)! Moest ook gewoon om 8uur beginnen met werken en dat was nog best te doen hoor. Kreeg wel halverwege de dag hoofdpijn en heb 2 paracetamollen in moeten nemen maar ja, heb dan ook gewerkt van 8 tot 17.15 uur met maar 15min pauze.........dus het was ook nog eens heel erg zwaar. 's Avonds op de bank gehangen, tv gekeken en uiteraard in slaap gevallen... (helaas tijdens Eli Stone ) Nu voel ik me wel stukken beter en ben bijna weer de oude! Nog wel moe... Wat ik had gestuurd, klopte wel. MIjn vriend hoefde niet naar de uroloog, maar de gyn heeft hem gewoon bekeken (lichamelijk onderzoek), ook is hij op van alles getest (bloedwaarden) en heeft hij een uitwendige echo gehad (om o.a. te checken op spataders). De spermatesten waren natuurlijk allemaal al binnen dus die hoefde niet meer. Heb nog geen bericht van de VU dus ga anders donderdag eens even bellen of ze me al ergens in kunnen plannen... (hoezo ongeduldig) Esser, wat kan je ontzettend snel beginnen! Wat enorm fijn voor jullie. Hopelijk zijn je emmy's ook van topkwaliteit en wie weet heb je nu wel dubbel geluk! Mia, ik hoop dat je brief deze week echt op je deurmat valt. Hartstikke goed dat je hebt gebeld en tuurlijk wil je weten hoe en/of wat ivm planning. Dat zullen zij ook wel snappen lijkt me. Zon, kreeg jij vandaag nou uitslagen? Ik heb het zo in mn hoofd staan dat er vandaag iets was en volgens mij was jij het... Nou ik ga nog maar even van mijn pauze genieten. Is nog maar kort nl... Tot later! Liefs Suus PS. Heb in mn dronken bui toch weer aan vriendlief gevraagd of ie mn ring al heeft gekocht...hahaha. Tuurlijk zei hij dat hij nog niets heeft gekocht (maar dat had ie me dan sowieso niet eerlijk verteld). Toch weer even gezeurd dus!
Hey dames ook ik wil me hier ffies melden. Wij hebben net de uitslag dat er geen levende zaadcellen zijn gevonden. Wie heeft idt ook of wat kunnen we verwachten?
Jee, s1986...wat een bericht.........niet te vatten.. Je kunt hier zeker mee schrijven. Word er nogmaals een zaadonderzoek bij je partner gedaan? Er is hier onder het topic vruchtbaarheidsbehandelingen, ook een gedeelte dat volgens mij; "geen enkele zaadcel gevonden" heet..... Daar vindt je dames die hetzelfde treft..... Sterkte...! liefs
hey allemaal.. wie kan mij vertellen wat me te wachten staat.. vandaag uitslag gekregen van de huisarts.. en mijn vriend zijn zaad is zo slecht dat ik er niet zwanger van kan worden zonder hulp..nu zijn we door gestuurd naar de fertility poli in nijmegen.. maar ik weet helemaal niet wat me te wachten staat..de huisarts heeft wel wat uitgelegd... maar dat is een beetje langs me heen geschoten.... liefs..
Hoi Gaby, Wij hebben dit bericht ook laatst gekregen, alleen waren we toen al bij de fertiliteitsarts. Daar zeiden ze tegen ons dat ze niet op 1 onderzoek willen afgaan, daarom moet dit onderzoek bij mijn man na 3 maanden opnieuw. Het schijnt nl dat zaad er 3 maanden over doet voordat het goed is. Is jouw vriend niet ziek geweest de afgelopen maanden met koorts? Wat ze zullen doen is waarschijnlijk nog eens een test en dan kijken ze naar mogelijke behandelingen. De mogelijkheid van behandeling hangt erg af van de kwaliteit van het zaad. Is het nog redelijk, dan is IUI misschien mogelijk. Is het erg slecht, dan wordt het IVF of ICSI. Bij ons hebben ze mij ook nog kort onderzocht. Ik heb een bloedonderzoek gehad waarbij ze FSH controleren en ik heb een echo gehad om te kijken of er geen afwijkingen waren aan de baarmoeder of eierstokken. Waarschijnlijk zullen ze zulke onderzoeken ook doen voordat er gekeken wordt naar behandeling. Voor het eerste bezoek aan de fert.poli moet je een vragenlijst invullen. Daaraan kunnen ze zien of er bepaalde risico's zijn. Ook zullen ze je vragen naar hoe jouw cyclus verloopt (hoe lang, regelmatig, enz.) Even een tip; Schrijf voor het bezoek op wat je allemaal wil vragen en neem de tijd om die vragen te stellen. Begrijp je iets niet, vraag het dan gewoon. Mijn ervaring is dat ze alle tijd voor je nemen. Heel veel succes!
Hallo dames! Dan nu nog even een berichtje voor de rest en als antwoord op de vraag hoe het met mij gaat. Ik voel me stukken minder moe dan vorige week en heb ook wat meer energie. Wel voel ik me nog steeds licht in mijn hoofd als ik me inspan of als ik buk of snel opsta. Zoals afgesproken ben ik maar ff naar mijn huisarts geweest. Mijn bloeddruk was keurig; als uit het boekje. Om toch te kunnen achterhalen wat er aan de hand is heb ik bloed laten prikken (suiker, hb en schildklier), daar krijg ik donderdag de uitslag van. Ik voel me dus wel beter, maar nog niet heelmaal toppie en ik vraag me echt af wat dit nu kan zijn... @ Esser: wat fijn dat jullie al weer zo positief kunnen denken. Het gaat idd redelijk vlot zo voor jullie. @Suzan: erg grappig jouw berichtje idd. Moest er erg om lachen. @Mia: heerlijk he Grey's; zo'n leuk programma altijd om ff bij weg te zwijmelen. Oh ja; mijn sinterklaasavond was erg leuk! Genieten met een grote G. We gaan nu op kraamvisite bij vrienden van ons. Enerzijds een beetje slikken, maar ik heb er ook erg zin in! Ben benieuwd hoe t knulletje eruit ziet! Meiden; fijne avond allemaal! xxx hypo
dank je.. ze zullen niet nog een zaadtest doen denk ik.. mijn vriend is op 10 jarige leeftijd geopereert geweest omdat beide ballen niet ingedaalt waren en dat is de oorzaak van het slechte zaad.. ik zie wel hoe het allemaal gaat lopen.. eerst morgen maar eens een afspraak maken..
Nee dit was de tweede test. 5januari gaan we dan naar de fertiliteitsarts ben benieuwd wat hij te vertellen heeft. Ben zo bang dat het niet meer gaat lukken in ieder geval niet van ons samen dan. Donorzaad willen we beide echt niet. Ik had idd al een kijkje genomen in dat topic maar er was iets fout en kon ik niet reageren een moderator ging ernaar kijken.
Goede avond! s1986, wat vervelend voor jullie! Helemaal geen zaad is echt slecht nieuws. Ik weet dat er nog wel oplossingen zijn om het rechtstreeks uit de bal te halen, maar of dat bij jullie zal werken weet ik natuurlijk niet. Ik wens jullie veel sterkte met dit nieuws en ik hoop dat de arts 5 januari nog iets positiefs kan melden. Gaby, helaas ook welkom hier. Ik zou er wel rekening mee houden dat je vriend nog een zaadonderzoek moet doen, ook al weten ze de oorzaak. Ze moeten nl precies weten hoe slecht het is en voor welke behandeling jullie in aanmerking komen. Het Radboud gaat zeker nog een test doen in hun eigen lab, reken daar maar op. Ik hoop voor jullie dat het nog meevalt en dat het met een beetje hulp gaat lukken. Succes! Hypo, goed van je dat je je bloed nog even laat onderzoeken. Als je nu nog steeds last hebt lijkt me dat een verstandig idee. Het is niet z dat je een ontstoken evenwichtsorgaan hebt of zo? Laat je ons donderdag even weten wat de uitslag is? Susan, fijn dat je je nu weer wat beter voelt En ik vond het wel weer grappig dat je toch nog wat aan je mannetje hebt gevraagd mbt jullie trouwen/ de ring. Je kon het dus toch niet laten Ik snap je ged hoor, ik ben precies zoals jij... Esser, je kan bijna weer gaan aftellen, fijn zeg! CG, hoe is het ermee? Lang niks meer van je gehoord. Je zit nu toch niet alleen maar op dat forum van de Radboud he Zon, al uitslagen? Van je uitstrijkje toch? En de afspraak stond volgens mij op de 18e als ik het goed heb.... dat duurt nog heel even. Hier nog gen post maar eerlijk gezegd verwacht ik het morgen of donderdag. Ik heb wel tegen mezelf gezegd dat als er morgen niks is ik donderdag gewoon weer de telefoon pak. Een vriendin van mij die in hetzelfde ZH zit en nu net de punctie heeft gehad zei al: je moet gewoon blijven bellen en brutaal zijn, want daar bereik je veel meer mee. Dus dat doen we dan maar Fijne avond nog! Liefs Mia
Hee dames, FF eerst een ego-stukje: WIJ HEBBEN EEN BRIEF ONTVANGEN VAN DE VU VOOR ONZE INTAKE! 20 januari mogen we en de cyclus erna kunnen we al starten en laat die nou net de dag erna beginnen... Ben helemaal blij! Alleen........eigenlijk kunnen we niet die 20e in de middag... Ik zit dan echt heel lastig met werk dus een dag eerder of in de ochtend is gewoon beter voor me. Morgen dus maar even bellen of dat mogelijk is. Wie weet is er nog een uitvaller eerder! You never know! Daarnaast ook weer gevolleybald vanavond en ruim gewonnen en nu hoeven we geen degradatiewedstrijden te spelen en zijn we gewoon gehandhaafd in de poule! Dubbel goed nieuws dus, hoewel die intake natuurlijk het belangrijkst is. (einde ego-verhaal) s1986, wat ontzettend k** voor jullie, heb er even geen ander woord voor. Ik hoop voor jullie dat er ergens een obstructie zit en dat er daarom nix gevonden wordt; dan heb je nog wel kansen dat ze wellicht met een directe punctie uit de ballen zaadcellen kunnen halen voor een icsi bijv. Gaby, inderdaad, te laat ingedaalde balletjes en dan vervolgens (te laat) geopereerd geeft niet zulk heel goed zaad. Ga er idd maar vanuit dat er meerdere zaadonderzoeken zullen volgen want zoals Mia terecht zei, ze willen weten welke behandeling wel en welke niet kan. Boven een bepaalde grens kan je IUI doen en daaronder heb je ook nog 2 grenzen voor IVF of ICSI. Geef de moed iig niet op, wees 'blij' dat we nu leven en dit allemaal mogelijk is en ze nu zoveel weten en kunnen! Mia, ik hoop van harte dat jij ook snel je brief ontvangt van het Radboud! Strax zitten we samen exact in onze ivf/icsi-behandeling! Dat zou grappig zijn... Zon, ben ook benieuwd naar jouw brief. Die zal toch ook zo langerzamerhand moeten komen? Hypo, fijn dat je bloeddruk goed was, nu maar hopen dat je andere waardes ook prima zijn. Je bent niet zo moe omdat je misschien zwanger bent? De wonderen zijn de wereld nog niet uit CG, volgende week spuiten! Spannend! Esser, welke hormonen moet jij nu nemen tijdens de cryo-behandeling? Ben wel benieuwd! Ladies, ik duik mn bed in. Ben hartstikke moe maar ga toch enigszins stuiterend mn bedje in... Oh ja, ik heb me vandaag weer niet in kunnen houden tav manlief en het huwelijksaanzoek. Zag iemand op de volleybalclub die ik al een tijdje niet gezien had. Zijn vriendin is zwanger (die ik ook ken) dus ik vroeg hoe het er nu mee was. Zei hij dat ik nog niet alles wist....... is ie gisteren getrouwd met haar! Dus ik riep keihard: ohhhhhh jij wel! (terwijl manlief dus een halve meter naast me zat) hahahahahaha Gelukkig kent ie me best goed en weet hij hoe ik het bedoelde. Ik meende het natuurlijk wel maar het floepte er gewoon uit. Het was eruit voor ik er erg in had......... hahahaha Achteraf wel weer grappig dus! Meiden, truste en tot morgen!
dank jullie voor de info, ik kan er echt veel mee.. en helpt me een beetje met wat komen gaat.. ik zit er vandaag even helemaal doorheen.. en kan t niet drooghouden.. hadden jullie dat ook.. moet ook even erg wennen aan het idee denk ik..
Susan: gefeliciteerd met je brief! Fijn dat je nu weet waar je aan toe bent. En ook goed dat je de dag erna gelijk ongesteld wordt Ik denk dat als je vandaag belt ze die afspraak misschien nog wel kunnen verplaatsen hoor. Enneh wat betreft dat huwelijksaanzoek: een ding weet je mannetje zeker, jij zegt zeker JA! Hij hoeft dus niet bang te zijn voor een afwijzing of zo Hier verde geen nieuws.... vandaag weer eens een lange dag en ik kom vanavond pas thuis, dus ik moet ook nog eens lang wachten om te kijken of er deze keer wel een brief op de deurmat ligt... Groetjes Mia
zo ik heb t ziekenhuis gebeld.. en nu is het wachten op een aanmeldingsbrief... ben benieuwd hoe lang dat duurt..
Meiden, vanmorgen gebeld met de VU... Kon wel een week eerder terecht maar dat was pas echt lastig met mijn werk of een week later (maar dan moet ik een hele cyclus wachten) dus ik heb het gehouden op 20 januari. Ben helemaal blij en de tijd zal zo snel gaan! Over 2 weken heb ik al vakantie, daarna nog wintersport en dan zijn we 1.5 wk terug en dan mogen we al! Wat een heerlijkheid. Op zich wel weer een dubbel gevoel want wat fijn dat het zo snel al kan maar ik vind ook wel erg eng hoor...alles wat gaat gebeuren in je lijf! Heb vandaag ook nog even geinformeerd bij manlief over het huwelijksaanzoek.......(kon het niet laten) Heb niet gezeurd over het wanneer maar alleen of hij al in gedachten had hoe hij het zou doen, en ja, dat heeft ie! Het kan allemaal niet beter worden dan dit, zou je denken........ Hopelijk gaat het met iedereen ook heel erg goed en voelen jullie je net zoals ik nu.......