Hallo dames! @ Gaby; begrijp helemaal hoe je je voelt. Ik hoorde dit nieuws 2 maanden geleden. Vooral de eerste periode is het gewoon erg moeilijk; je hebt tijd nodig om dit nieuws te verwerken; dus geef jezelf die tijd ook. Even goed janken helpt zo af en toe heel goed; dat lucht op. (soms zet ik expres bepaalde muziek op om ff lekker te kunnen uithuilen) Ik hoop dat je er met je man/vriend over kan praten, dat geeft ook wel rust. Ik heb nu het gevoel dat ik de ergste emotie erover heb gehad en dat ik nu wat meer rust vind. Momenteel helpt het mij ook erg goed om leuke dingen te doen, dat geeft afleiding. @Suzan; goed nieuws! Ik hoop voor je dat je ook echt kan starten in januari. @s1986: Ontzettende vervelend voor jullie. Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben over wat er evt nog kan. Wij hadden een baalavond gisteravond. We zouden op kraambezoek gaan, maar kwamen in een file terecht (wegafsluiting), waar we 4 uur in hebben gestaan (over een stukje van 4,5 kilometer). Weg avond en geen kraambezoek Dit weekend dus maar in de herkansing! Fijne avond allemaal! hypo
Oh ja; en wat betreft die klachten van mij.... Tis me idd wel door het hoofd geflitst "zou ik zwanger zijn?", maar ik durf het eigenljk niet te denken. Ik heb ook geen idee wanneer mijn eisprong was, want de laatste maanden is mijn cyclus ineens langer en aan lichamelijke signalen merk ik mijn eisprong niet. Ik zet de gedachte maar uit mijn hoofd....mocht mijn ongi erg lang op zich wachten dan ga ik er nog maar s over nadenken....
heb vandaag al best veel uitgehuilt.. en ben niet gaan werken.. morgen ga ik wel weer werken.. toch een beetje afleiding..vandaag met mijn moeder erover gehad.. ze vond het echt heel erg.. ze wil zo graag een kleinkind..maar ja.. dat duurt nu gewoon wat langer..
Hoi dames, Het was zo druk de afgelopen dagen, dat ik helemaal niet op internet heb gezeten..... Maar ik heb jullie wel gemist natuurlijk Suus : wat een geweldig nieuws ! Ben helemaal blij voor je \/ Het word hoog tijd voor die fles champagne hihihi Esser: wat fijn dat jullie al "zo snel" met de emmy's aan de slag kunnen, super ! Mia heb je je brief nou al ? Zon, wanner had je nou de uitslagen, ik had zelf 9/12 in mijn hoofd.... Gaby, ten eerste welkom hier (helaas) bij ons kwam het nieuws ook erg hard aan (inmiddels alweer een jaar geleden), ik heb flinke huilbuien gehad en heb nu nog af en toe een dipdag, dat ik geen zwangere vrouw kan zien of luchten Dus kwebbel maar lekker mee, wij weten allemaal hoe het voelt.... Wel kan ik je vast voorbereiden op lange wachtijden, lang wachten op uitslagen en onderzoeken etc. erg irritant zeg maar. S ook welkom hier, misschien is pese\tese\mesa (heb ik dat nou goed?) een oplossing voor jullie... Hoe gaat het met de andere dames ? Ik mag 17 december (ja ja volgende week) mijn eerste decapeptylspuit zetten, we hebben er zin in ! Manlief wilde graag ook een keertje spuiten, maar de eerste wil ik graag zelf even zetten. Op het moment ben ik vrij relaxed, voel me erg rustig ondanks de spannende tijd die gaat komen. Maar nou moet ik zeggen dat ik nu ook echt tijd aan mijzelf besteed (lees, lekker in bad, een boek, een maskertje thee leuten etc.etc.) en dat is echt heerlijk. Ook nu ga ik lekker op de bank kruipen met eerst een litertje thee, en daarna ga ik lekker een wijntje drinken (nu mag het nog) We mogen alleen deze maand niet klussen (ja met condooms, maar dat werkt niet bij ons hahaha) ivm de decapeptyl, maar ik heb vandaag erge zin in sex, en dan niet dat gefriemel maar het echte werk ach ja we doen het voor het goede doel..... Hele dikke knuffel voor allemaal C.G.
Hoi Allemaal, Gaby, ging jij nou ook naar de Radboud? Bij ons duurde het even en toen kreeg ik een brief thuis, die moest ik terug sturen en toen duurde het nog twee weken voordat ik weer bericht kreeg. De afspraak was uiteindelijk weer vier weken daarna. Bereid je dus maar voor op even wachten helaas. Susan, goed dat je de afspraak gewoon hebt laten staan! Ik denk trouwens dat je mannetje jou op vakantie ten huwelijk gaat vragen. Tenminste, dat zou ik doen Ergens op een verlaten berg met zijn tweetjes, of met oudjaar of zo (ben je dan al terug?) Hypo, wat rot van die file zeg. Ik hoorde al zoiets op de radio. Hopelijk is het dit weekend beter! Enneh, mischien moet je gewoon een testje doen (met de instelling dat het toch niks is), maar dan hoef je er in ieder geval niet over te piekeren... CG, heerlijk een wijntje , geniet er maar goed van En wat betreft die seks: misschien kunnen jullie ook op andere manieren schik hebben? Ik ben jaloers op je (maar ook heel blij voor jou natuurlijk) dat je bijna gaat beginnen. Zet hem op met die spuiten meid! En hier..... nog stees GEEN BRIEF Ik ga morgen maar weer eens brutaal aan de telefoon hangen. Ik moet nl volgende week zaterdag ongesteld worden (heb de pil al een maand doorgeslikt) en ik wil dan eigenlijk wel beginnen. Met andere woorden: die Pre-IVF afspraak moet ook nog gepland worden. Waarom duurt alles altijd zo lang? Ik wordt echt gek ](*,) van dat wachten... Liefs Mia
Heej lieve meiden, Even een paar dagen niet meer geweest. Heeeeel druk met werken. Lief dat jullie aan mn uitslagen gedacht hadden! Heb gisteren uitslag gehad van uitstrijkje, was goed. Inmiddels ook DNA uitslag van mannetje binnen; is ook goed. Nu hebben we alles binnen. Volgende week (18 dec) telefonische afspraak en dan verwacht ik dat we gauw de pre-ivf spreekuur brief krijgen (hoop ik dan...) Mega ego bericht dit sorry...Ik zal snel weer alles bijlezen en op jullie reageren! Nieuwe meiden, (helaas) welkom hier! Veel liefs Zon
hey, voel me vandaag al iets beter.. zolang er niemand gaat vragen hoe het nu gaat.. als iedereen me gewoon met rust laat en men ding laat doen.. is t goed.. ik wist niet dat je zo lang moet wachten ik zie t wel.. eerst maar de brief afwachten.. iemand vroed of ik tegen die tijd naar t radboud moest.. en ja.. das lekker dichtbij.. want boxmeer doen ze t niet. nou ik ga werken.. fijne dag allemaal..
Hey dames we weten niet wat een tese behandeling is. Maar even voor de duidelijkheid er was wel zaad maar geen levendzaad. Op dat topic geen enkelezaadcel zat ik dus verkeerd. Maar zoals ik allemaal een beetje gelezen heb is er opzich nog wel wat van te maken dan? Met foliumzuur en zink tabletten. geeen overgewicht hormonen goed op een rijjte. Geeft me toch allemaal een weer wat beter gevoel.
Hee dames, Gaby, de eerste schrik is altijd het ergst en daarna leer je er enigszins mee omgaan... Ik weet nog goed dat ik half juni naar de normale gyn was om te checken of ik zwanger was of dat er iets niet klopte bij me. Ik was niet zwanger en dus zei ze dat ik maar naar de voortplantingsgeneeskunde moest gaan. Ik was compleet in tranen. Er was geen normaal gesprek met me te voeren (gelukkig was ik vrij toen)... Daarna pas hoorden we dat het dus niet eens aan mij lag maar aan mijn vriend. Aangezien we dat niet verwacht hadden (hoewel ik het wel stiekem gedacht had, geen idee waarom), was de schok niet eens zo heel heftig. Mijn vriend zelf is ook heel nuchter dus dat helpt toch wel iets... Hoe is dat bij jou? Hoe is je man/vriend eronder? S1986, geen levende zaadcel oftewel een beweeglijkheid van 0%? De kwaliteit van zaadcellen zijn van veel factoren afhankelijk. Aan 1 test moet je niet teveel gewicht hangen want de aanmaak van nieuwe zaadcellen duurt 70 dagen dus er moet een nieuwe test komen die hopelijk beter nieuws geeft. Ga er maar wel vanuit dat het niet heel goed zal zijn maar dat er hopelijk wel iets van leven in gevonden wordt! Dan kan er nog iets gedaan worden... Het is zo balen dat als de oorzaak bij de man ligt, er weinig aan gedaan kan worden. Bij de vrouw heb je vaak nog dat je middels hormonen een en ander kan bereiken. Mia, ik duim voor je dat je vandaag (of iig deze week) je brief krijgt. Ik zou trouwens gewoon die pil door blijven slikken. Toen wij naar die infoavond waren, zei het hoofd van die ivf-kliniek dat het onzin is om er een stopweek in te lassen, als je aan de pil bent. Oftewel, doorslikken is helemaal niet erg! Je weet nl dat als je wel stopt, je sowieso pas (minstens) 4 wkn later kan starten en dat terwijl je al zo lang wacht......... Zon, wat fijn dat alle uitslagen goed waren! Dat is toch een geruststelling, ook al ga je er niet vanuit dat er iets mis is natuurlijk... Wat gaan ze de 18e tegen je zeggen dan? Het is toch al duidelijk wat de behandeling gaat worden of ben ik nou in de war? Hypo, ik zou gewoon een testje er tegen aan gooieen! Wat maakt die ene test nou uit? Zoals Mia al zei, ga er gewoon vanuit dat het niet zo is maar even checken lijkt mij wel zo prettig, toch? Je klachten klinken niet helemaal oke nl en wijzen misschien toch op een zwangerschap. Ik zou zeggen: gewoon doen! CG, hahaha, die man van je........... eerst zelf een shotje willen nemen en omdat dat natuurlijk waanzin is, dan jou maar lekprikken! Wel lief trouwens dat hij je wil helpen... zo heb je toch het gevoel dat je niet alleen staat te prikken! Ik hoop trouwens dat de klachten door de hormonen mee zullen vallen. Ik heb Esser niet echt gehoord over stemmingswisselingen, meer over buikpijn en zere boobies (toch?). Dames, hier weinig nieuws eigenlijk. Ik temperatuur niet meer deze cyclus en CG, dat geeft idd wel wat rust. Hebben natuurlijk wel geklust de afgelopen dagen want ik verwachtte mn eisprong gisteren of eergisteren ergens maar het was veel relaxter dan normaal. Ik ga nu ook niet denken dat ik zwanger ben want die kans is toch minimaal en de behandeling komt toch ook dichterbij! En de tijd zal zo lekker snel gaan.......... Prima toch? Gisteren heb ik het maar aan mn moeder verteld over de behandeling. Jullie zullen je vast afvragen waarom ik dat niet eerder heb gedaan. Mijn kant van de familie vond het nog een beetje te snel om nu al samen kinderen te nemen. We zijn net verhuisd, mn vriend's huis staat nog te koop en we zijn pas 14 maanden samen. Maar ja, we hebben samen het huis gekocht en we kennen elkaar ook hartstikke goed (al 16 jr inmiddels) dus dat zit wel snor. Ik had gewoon niet zo'n zin in dat gezeur want het is al moeilijk zat! Nu dus aan mn moeder verteld dat we half januari gaan beginnen en ze zei echt helemaal niets negatiefs! Ik was zo opgelucht! Nu gaat ze het in stapjes aan mn vader vertellen (die is een beetje een tiran; vindt altijd dat hij gelijk heeft en moet zijn zin doordrijven etc.) dus hopelijk tegen die tijd weet hij het ook... Mn zus is er ook niet zo positief over maar ja, die denkt nog helemaal niet aan kinderen. Ze is dan wel ouder en al 6 jr met haar vriend maar ze nemen eerder een 2e hond dan een kindje. Ik voelde me iig enorm opgelucht dus heb het meteen tegen mn vriend gezegd en die was ook blij dat ik het gezegd had want dat had hij wel van me geeist voordat we zouden beginnen (terecht natuurlijk). Nog steeds niet ten huwelijk gevraagd maar ik heb toch het idee dat hij die ring al heeft hoor! Zoiets moet toch besteld worden lijkt me? Ik ga anders strax even in zn bankafschriften kijken! hahahaha Ik verwacht dat hij me met kerst vraagt eigenlijk........... Hij zal het niet doen tijdens onze vakantie want dat is niet in 2008 maar 2009 en hij heeft me 2008 beloofd! Nog een paar weekjes dus. Oud en nieuw wordt m trouwens ook niet want dan heeft hij de hele dag en nacht dienst dus dan zie ik hem 24 uur niet. Meiden, ik ga genieten van mn vrije dag en lekker douchen enzo. Tot later! Liefs Suus
Helaas... bij mijn vriend is ook een slechte spermakwaliteit geconstateerd. De waardes zijn: - 5 miljoen/ml - volume: 1 ml - beweeglijkheid: A: 40%, B: 20%, C: 0%, D: 40% - levend: 56% - morfologie: - Mijn huisarts zij dat hij geen conclusies kan trekken uit deze resultaten en wij kunnen pas over 4 weken (7 weken nadat ik afspraak maakte) terecht bij de fertilieitsarts in het Bronovo ziekenhuis (Den Haag). Ik heb echt geen idee of het met deze waardes nog mogelijk is om spontaan zwanger te worden. Ook heb ik niet echt hoop dat de waardes beter worden omdat mijn vriend toen hij een jaar of 5 was is geopereerd aan een niet-ingedaalde zaadbal. Ik wens jullie veel succes met al het lange wachten!
Goede avond! Ik begin eerst even ego hoor: WE HEBBEN VANDAAG DE BRIEF ONVANGEN \/ Ik vanochtend eerst bellen en ze ging het uitzoeken. Belde ze me terug en zei dat de brief onderweg was. Eenmaal thuis gekomen zag ik de brief in de brievenbus liggen! We staan op de wachtlijst vanaf 29-9-08 (volgens mij was toen onze eerste afspraak) en we zijn dus aan de beurt. Morgen ga ik gelijk bellen voor de pre-ivf afspraak. Ik hoop dat we dinsdag nog terecht kunnen want dan hoef ik de pil niet nog langer door te slikken (maar dat doe ik anders toch wel, zoals Suus al zei). Ik ben dus helemaal HAPPY Oja, ik heb ook de brief ontvangen voor de digi poli, als ik deze terugstuur krijg ik binnen twee weken alle inlogcodes en zo. CG, ik heb gewoon weer Mia ingevuld, aangezien dat voor iedereen het makkelijkste is Oh, ik kan helaas niet meer schrijven nu want ik moet weer weg. Misschien tot vanavond en dan zal ik uitgebreider op de rest ingaan! Liefs Mia
hey, susan79: mijn vriend zegt steeds sorry tegen mij.. vind het erg sneu voor hem want hij kan er helemaal niks aan doen..hij is best gesloten, moet echt mijn best doen om iets los te peuteren.. ik heb trouwens gister gebeld naar het ziekenhuis en ze zouden een aanmeldingsbrief sturen.. en ik heb hem gewoon al binnen..
Hey het is al de tweede keer dat hij een potje heeft afgegeven. Stel dat hij bij die fert.arts het weer moet he en er zitten goeie bij houden ze die dan gelijk voor verdere stappen? Of weten jullie dit niet?
S1986: Houden voor verdere stappen? Welke stappen dan? Zaad verliest redelijk snel zijn kwaliteit hoor! Daarom moet je die potjes ook altijd z.s.m. inleveren bij het lab, wil het nog goed genoeg zijn om onderzocht te worden. Net als dat het warm gehouden moet worden, in de broekzak bijvoorbeeld. Gaby, wat fijn dat je je brief al binnen hebt. Hopelijk gaat alles lekker 'snel' bij je. Mia, FANTASTISCH dat je eindelijk je brief hebt. Dames, heb nu geen tijd om langer te ouwehoeren. Ga met hondje lopen en daarna naar de avondverkoop. Volleybaltraining gaat niet door nl...
Ja dat weet ik dat hebben we toen ook 2 keer gedaan in zn borstzakje onder zn jas. Maar ik bedoel voor icsi ofiets dergelijks
s1986, dat invriezen kan alleen na de hele behandeling als je nog hele goede ebryo's over hebt (dus dat is al een eitje + zaadcel bij elkaar). Alleen zaad vriezen ze niet in. Ze kunnen het wel "opwerken", dan sorteren ze de goede van de slechte en dan kijken ze wat er van over blijft. Gaby, dat is al snel Dat scheelt weer een heleboel wachten. Ik heb je dus bang gemaakt om niks, sorry daarvoor Ik hoop voor je dat de rest ook zo snel gaat. Moeilijk he, zo'n vriend die gesloten is. Mijn mannetje is dat ook heel erg, hij heeft ook geen traan gelaten om het hele gebeuren en ik heb emmers vol gehuild... Ik snap wel dat hij zich schuldig voelt, jij moet tenslotte al die behandelingen ondergaan terwijl het aan hem ligt. Maarja, het is niet anders. Sterkte! Moos, helaas welkom hier. Wij zijn natuurlijk niet de experts, maar 5 miljoen is niet zo goed hoor. Het scheelt wel dat A 40% is en dat er redelijk wat levend is. Eerlijk gezegd vind ik het volume ook een beetje weinig, dit moet toch minimaal 3,5 ml zijn dacht ik. Is alles wel in het potje gegaan? In ieder geval moet je altijd meer dan 1x een meting doen (met 3 maanden ertussen want dan maakt de man opnieuw zaad aan). Is hij toevallig onlangs ziek geweest? Hopelijk wet je over 4 weken meer! Succes ermee. Susan, bedankt voor het duimen, want het is gelukt: ik heb de brief dus binnen Wat goed dat je het toch aan je moeder hebt verteld! Zo te lezen is het niet altijd even gemakkelijk met jouw familie. Ik hoop dat ze toch klaar staan voor je. En anders zijn wij er hier in ieder geval voor je Enneh: met de kerst is ook een mooi moment om je ten huwelijk te vragen, dus ik denk ook dat het dan gaat gebeuren.... Spannend! Zon, wat fijn dat je uitstrijkje goed was! Op naar de 18e en de pre-IVF afspraak. We gaan behoorlijk gelijk op: gezellig! Hypo, weet je al meer? CG, nog een kater gehad van de alcohol? Of viel het nog mee? Ik ga de komende paar weken ook nog even goed genieten van de wijn Ik ga morgen bellen voor de afspraak... Fijne avond nog! Liefs Mia
Hey dames! Even een kort berichtje, want ik ben net thuis en wil zo wel mijn bed in. Heb de uitslag van mijn bloed en alles is goed. Schildklier, suiker, hb; alles oke! Fijn, maar wat heb ik dan? Moet eerlijk zeggen dat ik wel iets vaker begin te denken "zou het dan niet toch?", maar die gedachte durf ik niet te veel aan toe te geven. Aangezien de laatste twee cycli een week langer waren, is mijn NOD pas volgende week zaterdag. Een test doen heeft dus ook niet zoveel zin denk ik. We wachten maar af! Mia: Fijn dat je de brief hebt gehad! Suzan: Fijn dat het zo goed voelde je moeder t te vertellen. Dames; ik stop er ff mee nu; lekker naar bed! xxx hypo
Hee dames, FF kort een ego-berichtje... Was ik vanavond met een vriendinnetje aan het shoppen (ff snel) dus wij nog even kort langs de Siebel (moest laten zien welke ring ik had aangekozen)... Hadden ze ook andere (mooie) ringen en zaten beetje te kijken enzo, stond mn moeder ineens achter me! hahaha Die ook meekijken voor een verlovingsring, zagen we een aantal mooie, zegt mn vriendin: ja, eigenlijk moet je m aan je vinger zien! Kom, ga naar binnen en vraag of je mag passen! En ja hoor, wij naar binnen met zn 3-en en ik heb m uitgekozen hoor! Een andere dan ik in 1e instantie in mn hoofd had dus het is maar goed dat manlief nog niets heeft gekocht. Heb m nu gezegd welke ik precies wil en hij is zooooooooooooooo mooi! (de ring bedoel ik he) Ik kan echt niet wachten en heb het bijna de hele avond over mn ring gehad We gaan nu naar bed en ik ga dromen over mn droomring..................(zucht)
Mia, bedankt voor je reactie! We bereiden ons ook al voor -zover dat natuurlijk gaat- op de MMM. Ik heb niet zoveel hoop dat de uitslag van een volgend zaadonderzoek (veel) beter zal zijn (mijn vriend is niet ziek geweest, rookt niet, maar heeft wel een operatie ondergaan voor een niet ingedaalde zaadbal). Zover ik het een beetje heb kunnen lezen zitten de meesten van jullie in het (wachten op het) traject van IVF/ICSI. Was IUI geen optie? Als jullie onze waardes zien, hebben wij denken jullie nog wel kans op IUI? Pffoe, heftig allemaal. Afleiding in deze tijd is wel erg fijn! Zoals Susan: een mooie verlovingsring uitzoeken! Erg leuk! Gr, Moos