Goede morgen! Zon, wat goed weer van je te horen Inderdaad een beetje raar dat jij nog moet bellen over twee dagen als je de uitslagen al hebt. Maar ik ga er van uit dat je dan ook snel die pre IVF afspraak kan maken, want ik belde vrijdags en kon dinsdags al terecht! En dan kun je de volgende cyclus ook lekker beginnen. Je ging ook nog eerst op vakantie toch? Susan, ik ben er nog niet uit welk tijdstip het beste is. Ik sport op dinsdags altijd om 19.00 uur en kan dan niet voor 21.00 uurde spuit zetten. Aan de andere kant hoor ik van iedereen dat je erg moe wordt dus moet ik misschien op andere tijden gaan sporten. Maar goed, ik hoor vanmiddag wel wat het makkelijkste is. Enneh, ik zal ook "het vragen" aan hem over laten, dan blijft er nog iets een verrassing Bedankt voor de tips! Ik hoop ook dat het vanmiddag goed evrloopt, maar dat zal wel. Ik ben blij dat bij jou het ergste gevoel is gezakt. Scheelt ook dat je weer snel de volgende stap kunt nemen denk ik. We duimen voor jou dat deze cryo lekker blijft zitten Meiden, fijne dag nog en tot vanavond! Liefs Mia
Mia, ben erg benieuwd naar hoe je afspraak is gegaan (hoewel je m nu wrs nog moet hebben)! Hopelijk lekker snel beginnen dus Esser, hoezo kreeg jij een cetrotide spuit erbij? Volgens mij doet de VU daar nu onderzoek naar, of het een positieve aanvulling heeft op het gehele proces... of deed jij mee aan een onderzoek? Wij kunnen nl kiezen of wij deel gaan uitmaken van onderzoek ook. Heeft zo zn voor- en nadelen natuurlijk... CG, nog 1 dag! SPANNEND!
Hee dames, Suus, heeft je man de ring al gekocht en je al gevraagd ?! hihihi Esser, ik ga heel erg hard voor ons duimen. Zon, hebben ze dan al wel bloed geprikt voor hep. en hiv ? Misschien dat je daar nog de uitslagen van krijgt ?! Mia, hoe was je afspraak vandaag ? Ik ga de spuit om 20:00 uur zetten, dat lijkt mij de makkelijkste tijd, en als ik ergens anders ben, ga ik wel snel met spuit en al de wc even in. Ik ga mijn telefoon op een alarm instellen zodat ik eraan denk dat ik moet gaan spuiten. Nou morgen mag dus de eerste spuit erin *jippie* maar ik val deze week al gelijk met mijn neus in de boter: donderdag "late" dienst, vrijdag de kerstborrel op werk, dus ik mag al 2 dagen op werk spuiten, maar ach dat komt vast ook wel goed. Vanavond lekker naar Samantha Who kijken, en dan misschien nog even in bad, lekker even relaxen. Heel veel liefs voor allemaal en een hele dikke knuffel C.G
Hee ladies, Mia, vertel vertel! Hoe was het vandaag? Mag je meteen beginnen? CG, idd met je neus in de boter deze week rond 8-en... hahaha. Ach, kunnen ze er meteen goed aan wennen op je werk! Enne, manlief heeft weer dienst (idd ja, alweer!) dus ik word sowieso niet gevraagd vandaag en ik zag dat hij veel uitrukken heeft dus hij zal ook wel geen tijd hebben gehad om het te kopen. Samantha Who bijna ja... Ga eerst nog even de aflevering van vorige week kijken want die heb ik nog niet gezien, kan ik meteen door in de nieuwe!
eej.. die spuiten waar jullie t steeds over hebben... waarvoor zijn die..en vinden jullie t niet eng.. om jezelf een spuit te geven?
Gaby, In die spuiten zitten hormonen, waarmee ze je eigen cyclus "plat" leggen en een eigen cyclus gaan creeeren om zoveel mogelijk "eitjes te kweeken" . Om het maar even kortweg te zeggen, en ja het eerste spuitje vond ik eng (heb 1 iui gehad) maar nu vind ik het niet zo eng, maar wel spannend. Ook vind ik het raar dat we na 2 jaar eindelijk een "echte " kans hebben. Zit trouwens een film te kijken op RTL 8 : maybe baby, het gaat over een stel dat ook ivf moet ondergaan, ben benieuwd....
Hallo allemaal, Ook ik ben nieuw hier. Ik lees al wel maanden met jullie mee, maar van schrijven was het om de een of andere reden nog nooit gekomen. Maar 'jullie' spraken me altijd wel aan om te blijven lezen. Even in het kort; ik ben 32, manlief is 34. Oktober 2007 zijn we gestopt met de pil. Op advies van de HA van feb tot en met juni getempt. In juni 2008 voor het eerst naar de fertiliteitsarts geweest. Alle gangbare onderzoeken gehad (baarmoederfoto was OK). Samenlevingstest was 1 x heel slecht; een levend zaad gevonden. Mijn zuurgraad was ook te hoog. Er was sprake van dat ik zou moeten gaan spoelen. Bij de 2e keer vonden ze maar liefst 1 hele zwemmer. Omdat 1 van de 2 samenlevingstesten 'goed' was, hebben we toch de 'stempel' OK gekregen. Zaad man is niet best. 1 x 8 mil en 1 x 10 miljoen. Beweeglijkheid etc is ook niet optimaal. Volgende week moet hij voor de 3e keer een potje inleveren. Kijken hoe het er nu voor staat. Mijn man heeft (blijkt nu na diverse onderzoeken) spataderen in zijn ballen. De uroloog gaat deze half januari operatief wegspuiten met een of ander chemisch goedje. In begin oktober hebben we een beleidsgesprek gehad. De gyn vind dat we het na de HSG (half september) nog maar 6 maanden zelf moeten proberen. De kans dat het nog lukt zou aanwezig moeten zijn. We hebben aangegeven hier zelf geen vertrouwen in te hebben. 15 jan hebben we weer een beleidsgesprek met de gyn. Er zijn dan 5 cyclussen geweest sinds de HSG. Echter, na telefonisch overleg met de gyn vorige week, wil hij ná de spatader operatie van mijn man, wederom een halfjaar af gaan wachten. 15 jan zullen we overleggen over hoe en wat. We denken er zelfs aan om de operatie die 20 jan ingepland staat te annuleren. Er is namelijk geen enkele garantie dat de zaadkwaliteit door de operatie omhoog gaat. Hoe raar het ook klinkt; wij hopen zo snel mogelijk met 'iets' te mogen beginnen, omdat we met zelf proberen het idee hebben stilte staan. Ik hoop gezellig met jullie mee te mogen kletsen.
Hallo! We hebben vandaag de afspraak gehad! Het was allemaal erg leerzaam en ik heb een keer proef gespoten Ik moet zeggen dat ik wel wat aan het klungelen was met die spuiten, maar ja, dat gaat ook vast wel goed komen. Ze hebben nadrukkelijk gezegd dat er een grote kans is dat je deze ronde nog niet kan beginnen aangezien er een hoop mensen uitgesteld zijn voor die winterstop (geen puncties en terugplaatsingen rond Kerst en Oudjaar). Deze mensen hebben dan dus voorrang. Ik natuurlijk balen want ik dacht gister mijn laatste pil geslikt te hebben zodat ik vrijdag ongesteld zou worden. Heb ik dat verteld tegen de verpleegkundige en ze zei dat het in mijn geval (van de pil) anders was en ik moest morgen eerst maar eens bellen. Dus dat ga ik doen: wordt vervolgd.... CG, heel veel succes morgen! 20.00 ur is misschien wel een goede tijd, ik ben er nog steeds niet uit... Susan, ik denk wel dat hij je dit jaar nog gaat vragen hoor! 2009 wordt het jaar van ons allen! Gaby, volgens mij valt dat spuiten wel mee hoor. Ik heb het vandaag geprobeerd en je went er snel aan denk ik. Nou meiden tot morgen, dan weet ik hopelijk weer meer! Liefs Mia
Gaby, het is idd zoals CG het kortweg heeft omschreven. Als je mee info wil weten trouwens over IUI, IVF of ICSI, dan kan je op zwangerschapspagina al informatie vinden (via het forum naar vruchtbaarheidsbehandelingen en dan staan bovenaan wat info-pagina's). Mia, balen dat je nog niet meer weet! Hoe laat mag je morgen bellen? Ik hoop dat je toch al mag beginnen, desnoods volgende week ongi laten komen en dan is de punctie en TP toch na O&N... Zou het iig voorstellen! Houd je ons op de hoogte? (hoezo overbodige vraag...) Ieoor, lastige situatie zeg! Het zaad van je man is idd niet optimaal (<10milj heeft zelfs als kwalificatie slecht volgens mij)... Of het echt beter wordt na de verwijdering van die spataderen, heb ik echt geen idee van. Ik heb wel gelezen dat het een oorzaak kan zijn maar of het flink verbetert na verwijdering ervan...? Ik begrijp ook je gyn wel hoor, dat hij dat wil afwachten, maar ja, dat wachten he...! Ik zou de operatie trouwens niet afzeggen want behandeling of geen behandeling, het zou sowieso kunnen helpen toch? En hoe meer beter en levend zaad, des te meer mogelijkheden er zijn! Wie weet kan je voorstellen om na de operatie 1 of 2x IUI te proberen? In welk ziekenhuis sta je onder behandeling? Toch niet ook Radboud he, zoals de meesten hier? Wat een 'gezellig' ziekenhuis is dat zeg... Trouwens, heb je idd nog gespoeld met iets om je zuurgraad beter te maken? En is het daarna nog getest? (ik ga weer ff Samantha Who kijken)
heyy ik had deze topic nog niet gezien. En Mrs. Mia zie ik ook hier Mijn vriend zijn zaad is ook niet goed, hebben 2 onderzoeken gehad, en daar kwam uit dat er heeel weinig goede zaadjes waren. Nu eind januari weer dit onderzoek.....is het dan weer zo slecht dan worden we doorgestuurd. Heb nog geen idee wat ons dan te wachten staat..... Maar ik lees wel dat er nog veel mogelijkheden zijn....dus we geven het niet op
Mootje, idd de moed niet opgeven! Er zijn voldoende behandelmogelijkheden... en helaas welkom hier! Het komt vaker voor dan je denkt (iig dan IK dacht!)
heej meiden! Begint steeds gezelliger te worden hier Ieoor en Mootje, (helaas) welkom! Mia: Oe........zou wel vervelend zijn als je de volgende cyclus nog niet kunt beginnen....en de egoïst in mij denkt dan ook meteen dat het in januari ook nog steeds heel druk is met aanmeldingen (want dan schuift de volgende lichting ook een maand op. Na ja, we hopen er het beste van! Wel fijn dat je hebt kunnen oefenen! CG: Nog één dagje en dan beginnen met spuiten, spannend hoor. Ik denk dat ik ook zou spuiten rond een uur of 8. Tja, die belafspraak van mij stond al heel lang gepland. Is gewoon volgende moment dat we contact hebben met de arts. Zij belt mij op. Er zat zoveel tijd tussen omdat chromosomenonderzoek zo lang kon duren. Als we daar al eerder uitslag over hadden, kon ik ook eerder een afspraak regelen, maar aangezien we toch nog op vakantie gaan eind januari, is de haast niet zo heel groot. En ik moest eerst uitstrijkje laten doen. Ik denk dat we nu een officiële 'go' krijgen voor ICSI en bespreken of er 1 of 2 teruggeplaatst worden. Daarna verwacht ik de brief voor het spreekuur. We zullen het zien donderdag! Fijne avond meiden en veel liefs! Zon
Hoi Susan, dank voor je snelle reactie. De uroloog kan absoluut geen garantie geven dat de zaadkwaliteit beter gaat worden. Het kán beter worden. Meer zeggen ze er niet over. Vreemd is ook dat de uroloog zegt dat met de zaaduitslagen van mijn man we echt medische hulp nodig hebben met zwanger worden. De gyn is een andere mening toegedaan.... Ik begrijp wel dat ze willen wachten. Er zijn natuurlijk protocollen etc. Maar wat je zegt dat wachten...... Ik heb zo het idee dat er niets gebeurd nu.... Wij zijn onder behandeling in Den Bosch. Zijn er meer daar onder behandeling? Mijn osteopaat is onder behadeling geweest bij Geertgen. Ik heb al op de site gekekeken, maar wil eerst 15 jan even afwachten. De gyn heeft in oktober gezegd, dat als we een half jaar naar de HSG niet zwanger zijn, we dan IUI gaan krijgen. Toen we 2 weken terug een afspraak wilde maken voor januari zei de secretaresse 'jullie gaan voor IVF zie ik'..... Ik zei haar dat ze meer wist dan ik. Ik ben benieuwd wat er inmiddels in ons dossier staat. Van spoelen was na de 2e samenlevingstest geen sprake meer. Omdat ze levende zaadjes gezien hadden (1 is genoeg zeggen ze steeds) is spoelen ineens niet meer nodig. De statistieken zeggen dat als 1 keer de zuurgraag/samenlevingstest ok is, ze je ook zo behandelen. Ik ben natuurlijk geen arts, maar van de 2 testen 1 heel slecht en 1 goed, vind ik het raar dat ze het als goed zien..... Tijdens sinterklaas mocht ik de rijm voorlezen waarin zwager en schoonzus bekend maakten dat ze zwanger zijn. Ze weet niet precies hoe lang, een week of 5 dachten ze..... Tja... wat zal ik daar eens van denken. Een beetje jaloezie speelt wel door mijn hoofd vrees ik....
Meiden, wat gaat er toch veel gebeuren de komende tijd! Eerst CG, dan Esser, dan Mia, Zon en ik natuurlijk! Spannende tijden zeg... Ieoor, lastige situatie zeg... Overleggen de uroloog en gyn niet met elkaar ofzo? Lijkt alsof ze langs elkaar heen praten en daardoor jullie in onzekerheid laten over het hoe en wat... Is er trouwens niet al een keer bij jullie een zaadtest gedaan waarbij het wordt opgewerkt? Aan de hand daarvan wordt in principe gekeken welke behandeling het gaat worden... Wij waren bijvoorbeeld te slecht voor IUI dus is het IVF of ICSI (afh van de kwaliteit van die dag dus). Enne, het is altijd een moeilijk moment als anderen zwanger zijn/worden en jij niet... Jaloezie is dus niets raars! Er zijn er velen hier die exact begrijpen hoe jij je voelde/voelt! We zitten nu helaas in die (leeftijds)fase dat de vrouwen om ons heen zwanger worden en zeker nu je er zelf zo mee bezig bent, lijkt het wel alsof iedereen (makkelijk) zwanger wordt, en jij niet! Het leven is niet altijd eerlijk............... Volgens mij zit trouwens niemand hier in Den Bosch. Meesten zitten in Radboud (Nijmegen), Esser zit in Tilburg (toch?) en ook nog eentje uit Den Haag, als ik me niet vergis... Trouwens dames, mn mannetje heeft een cadeautje voor me gekocht (dus wel tijd voor gehad tijdens zn werk)! Zou het dan toch mijn ring zijn? Oeioei, het wordt spannend........
Heb mn (kerst)cadeautje al mogen uitpakken maar het is niet mijn ring hoor Wel de Blond Amsterdam mokken die zijn gemaakt voor Douwe Egberts. Errug leuk! Handig dat ze voor de Senseo zijn gemaakt, terwijl ik niet eens koffie drink! hahahaha. Ben er wel erg blij mee; weer een uitbreiding op mijn BA-collectie Ik weet dat hij nog 1 cadeautje heeft (wat zgn nog moet worden ingepakt) dus dan moet dat mijn ring wel zijn, toch? Oh ik word ook helemaal gek van mezelf he......... Op zich best goede afleiding want ben er nu eigenlijk niet mee bezig dat het natuurlijk deze mnd ook gewoon raak kan zijn. Volgende week weten we het! (eigenlijk dit weekend natuurlijk al als ik wel of geen bloeding ga hebben) En Mia, wanneer mag je starten? CG, tonight's the night!
Blond Amsterdam is leuk he! Ben benieuwd wanneer hij je gaat vragen. Ik heb de link van je ring bekeken en hij is erg mooi. Spannend spannend voor jou dus. Ik zou hem de oren van zn kop zeuren om erachter te komen hoe of wat..... Hoe heet de zaadtest waar jij het over hebt waarbij het zaad wordt opgewerkt? Als ik dat weet kan ik de gyn erna vragen. wie weet krijgen wij er dan ook een.
Je had bij ons pakket A, B, C en D dacht ik. Normaal was pakket B en dat opgewerkte is pakket C. Geen idee wat A en D zijn want dat is bij ons nooit gedaan! Ze zijn bij ons dus echt uitgegaan van die ene keer pakket C want daar hing de soort behandeling van af. Hebben ze ook niet nog een keer getest ofzo. Hebben dus 2x pakket B gehad en 1x pakket C. Maar zo'n test hebben jullie niet gehad dus? Volgens mij heeft de rest ook zo'n test gehad, of niet meiden? Blond Amsterdam... ja ik ben een echte fan hoor! Heb 2 dekbedovertreksetten (waar manlief ook gewoon onder slaapt hoor), een hele BA-lade in de keuken met allerlei bordjes (3 maten), daarnaast nog alle mokken (zowel klein als groot), eierdopjes, potten, suikerpotje, koekjespot (die is echt zo cool), tafellaken en voor in de badkamer nog allemaal potten. Oh en, kaarsjes in de badkamers voor de sfeer. Enne, een badmat en handdoeken. Een hele lijst dus! hahahaha In sommige winkels verkopen ze ook BA-kleding en ik heb dus ook maar meteen 3 shirtjes gekocht Hoezo verslaafd/obsessie?
Hee Dames, Eerste spuit net gezet, ging helemaal goed, dus nu beginnen we eindelijk Iejoor welkom hier, nou dat gedicht komt dan ook lekker hard aan, maar hier kun je lekker alles uiten, we zullen je allemaal begrijpen hier ! Ik hoop voor je dat je snel wat duidelijkheid krijgt want zo klinkt het inderdaad een beetje vaag als ik eerlijk moet zijn... Is een second opinion niet wat ? Mootje, ook jij welkom hier, geef de moed niet op hoor, wij mogen aan de icsi en wij hebben maar 70.000 zaadjes die ook nog eens erg slecht bewegen. Dus blijf hoop houden hoor ! Mia, wat ene rot nieuws zeg, wij kregen dat ook te horen maar gelukkig mochten wij meedoen deze ronde (sorry, maar ben zooo blij) dus wie weet is er nig een beetje hoop. spuiten valt idd wel mee hoor, heb alleen een beetje last van wat branderig gevoel. Zon, dus morgen is voor jullie weer een grote dag ? Ik zal hard duimen Suus, alweer een cadeautje gehad, ik typ dit terwijl we zitten te chatten haha...... Esser en Hypo, hoe gaat het met jullie ? 2bb, ook al een tijdje niets gehoord, gaat het wel goed met je ? Ga nu weer lekker verder chatten tot snel dames, veel liefs Gobje
Goblingglow. Wat fijn dat je 1e spuit zetten zo goed is gegaan... Spannend, nu zijn jullie 'echt' begonnen. We gaan zo dadelijk naar Geertgen bellen. Heeft iemand daar ervaring mee? We denken inderdaad na over een second opinion. Alleen weten we niet zo goed waar we dan het beste heen kunnen gaan. Ik hoor goede verhalen over Geertgen, maar ook over Belgie en Duitsland. Als iemand tips heeft? Ze zijn meer dan welkom. Als we 15 jan naar ons eigen ziekenhuis gaan, ga ik vragen om zo'n test waar Susan het over heeft. Die test bepaald dus wat het moet gaan worden (IUI, IVF of ICSI)? Jij bent inderdaad verslaafd aan Blond Amsterdam. Die potjes voor in de badkamer zijn roze met goud toch? Errug leuk.
Hello ladies, Hoe is het hier? Wel rustig volgens mij.... Iedereen druk bezig met de voorbereiding voor de feestdagen?! CG; de eerste spuit zit er in! Helemaal goed! Voel je je verder goed? Susan, Blond! Leuk! Ik heb het delftsblauwe servies ervan vrijwel compleet. Hier dus ook een verslaafde Ook mijn lijstje voor kerst kende wat Blond spullen. Hoe is 't nu met je lief en 't aanzoek? Houd iedereen wel in spanning hoor! Wanneer hadden jullie nu gesprek bij 't ZH? Mrsmia; joehoe, weer een spuitjunkie erbij Eerste proefspuit zit er in dus gaat zeker goed komen met je! Weet je nu al meer? Nog kunnen bellen met het ZH? Spannend allemaal hoor; het zo 'druk' hier met z'n allen Zon, hoe is het meis? Al meer nieuws? Alles verder god met je? 2bb en hypo, hoe is het met jullie meiden? Hier nu braaf aan het wachten op m'n ongi....... Hoe bizar, vorige keer moest ie 'eigenlijk' weg blijven en nu kan 't maar niet zo snel genoeg komen! Even wachten nog en dan de start van onze cryo poging. Voelt goed moet ik zeggen! Ik ga trouwens de komende tijd even in de gaten houden wat ik hier schrijf; ik heb namelijk volgens mij een 'meelezer'......... Erg vervelend vooral omdat ik vermoedens heb dat het iemand uit mijn vriendenkring is. Moet natuurlijk kunnen schijven wat ik wil schrijven maar om een of andere reden voelt het toch niet zo prettig dat deze persoon het blijkbaar nodig vind om op deze wijze mee te 'lezen/gluren'. Helaas maar waar... Genoeg gezeur Ga vanavond met manlief naar Guido Weijers! Is zijn try out voor zijn oudjaarsconference. We hebben d'r saampjes zin in! Lekker avondje weg met z'n 2en Tot snel en liefs