Slechte kwaliteit sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mammma2, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hypo, wat je schrijft over je vriendin is wel moeilijk hoor.......
    Zit inderdaad waarschijnlijk niets anders op dan het te accepteren.
    Alleen, als het zo lees, zou het voor mij wel moeilijk zijn :(
    Ben namelijk niet op m'n mondje gevallen.......... :)
    Let je verder nog wel op je nek? Of ga je er nog mee langs de HA?

Mrsmia, Guido zeker opnemen! Doen manlief en ik ook!
    Hebben namelijk 12 man hier over de vloer met oud & nieuw ;)
    En voor jou nu ook echt zooo aftellen! Jullie hebben wel allemaal een ander behandelschema als ik. Blijft gek dat dat zo wisselt per ZH.
    Hoe is het nu trouwens met je hoofdpijn? En de koorts?

Ieoor, wat een maf gesprek heb jij dan niet gehad met de verzekeraar :(
    Blijkbaar blijven er toch verschillen per verzekeraar bestaan vanaf welk moment zij een poging als volledige poging tellen. Ik zit zelf bij zilveren kruis achmea. Prima geregeld daar.

CG, zo te lezen gaat alles wel goed? Nog vakantiedagen voor de boeg?
    Heb je toevallig ook dat mailadres voor mij voor die inbrenghuls?
    Moet ze nl straks ook weer dagelijks gaan inbrengen.....

Susan, hoe staat het met manlief? Heeft ie je al gevraagd? ;)
    En inderdaad, wat je schreef; genoeg woorden over geweest en zeker maar afweging maken over wat wel of niet te schrijven hier.

Hier nog steeds wachtend op m'n ongi............zucht....
    liefs

2. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Hee dames,

Eindelijk weer even een berichtje van mij. Heb wel elke keer meegelezen maar was elke keer te moe of moest teveel doen om iets terug te schrijven. Nu heb ik er even tijd voor gemaakt! :)

CG, wat fijn dat je nog geen last hebt van bijwerkingen! Lijkt me heerlijk, ook voor manlief trouwens ;) Ook heel prettig dat de paracetamollen hebben gewerkt! Enne, het is al bijna de 29e he, en al bijna beginnen met de puregon :) Ben je helemaal een junkie ;)

Esser, ik hoop dat je ongi lekker snel komt. In die cyclus komt de TP van de cryo toch? Dan doen jullie er toch 2? (ze hadden er toch 2 per rietje ingevroren dacht ik)

Mia, 5 jan is idd ruim op tijd als je pas op de 11e hoeft te beginnen. Fijn he dat de behandeling nu echt (bijna) gaat beginnen! Zit je iig echt in de behandelingen en niet meer in onderzoeken en wachten op uitslagen, brieven etc. etc. Uiteraard 'alleen nog' het wachten op een positieve test en dat zal de zwaarste wachtperiode worden!

Zon, jij had nu toch ook lekker vakantie, net als Mia? En, verder al een brief ontvangen voor de intake in het ivf-centrum? Je ging toch ook eerst nog met vakantie of niet?

Hier op zich weinig nieuws, niets verrassends in ieder geval. Oftewel, nog steeds geen aanzoek en vanaf vandaag mn voorbloeding dus niet zwanger... Ik zag wel zaterdag mn ring weer in de etalage dus ik was alweer stukken vrolijker (voor het geval hij m toch nog niet heeft gekocht). Ik hoop er toch een beetje op dat hij het 1e kerstdag gaat vragen als we uit eten met mn ouders, mn zus en haar vriend en zijn moeder met haar man. Dan zijn de belangrijkste mensen erbij dus wie weet dan...? Nou het blijft dus nog spannend wat dat betreft!

Hoe het zit met verzekeringen, geen idee! Ik dacht gewoon dat een poging telt vanaf het moment van de medicijnen.............. Heb me er eigenlijk absoluut niet in verdiept!

Nou meiden, ik ga nog 2 daagjes werken en dan bijna 3 weken vrij! En dan is 20 januari toch wel erg dichtbij alweer :)

Liefs Suus

3. zon1980

zon1980 Bekend lid

Dec 16, 2007
    915
    174
    43
    Heej meiden!

@Hypo: poeh......6 zwangeren op werk, da's heftig voor je! En ja, ervaring leert dat niet iedereen reageert zoals je zou willen als je vertelt dat je problemen hebt met zwanger worden. Zelfs niet hele goede vriendinnen! Bij mij weten een paar (4) het en ik heb het geluk dat ze eigenlijk allemaal heel lief en goed reageren. Bij mij is het juist familie die niet goed weet wat ze er mee moeten. Op werk heeft mijn naaste collegaatje het IVF traject afgesloten zonder een kindje te krijgen. Dus die weet heel goed hoe het is. En zij zou heel graag in mijn schoenen willen staan. Aan het begin van alle behandelingen met goede kansen. Dat is dan weer helemaal de andere kant.

@Mia: Gaat lekker snel nu hè! Super, eerst nog lekker even op vakantie en dan beginnen!

@Susan: Nog steeds geen aanzoek......Maar wél fijn dat de ring weer in de etalage ligt. Denk je dat je 'm krijgt?
    Ik heb nog geen brief voor de intake ontvangen, verwacht de brief wel deze week. Ik heb nu nog geen vakantie, pas 19 januari. Dan gaan we tot 30 januari op vakantie. Ben nu ongesteld, dus hoop de volgende cyclus me te kunnen aanmelden en dan op dag 21 beginnen. Dat is dan de week nadat we terug zijn van vakantie als het goed is. Dus ik moet nog even geduld hebben.

@Esser: Wachten duurt lang hè! Heb je nu een extra lange cyclus? Da's ook vervelend zeg.

@CG: Heeeej spuitjunkie! Fijn dat het best meevalt. ik denk dat ik met het spuiten ook blauwe plekken krijg, die heb ik altijd heel snel namelijk.

@Marientje: helaas ook welkom hier en veel succes met de IUI. Wat gek dat ze je tweede eierstok niet kunnen vinden. betekent dat dan dat je die misschien niet hebt?

Liefs Zon

4. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Goedemorgen dames!
    Een heleboel dames hebben lekker vrij; zalig toch!
    Ik ben nu ook aan mijn twee weekjes begonnen; heerlijk!

Wat betreft die verzekering; ik heb me er nog niet in verdiept, maar kreeg laatst een brief van de verzekering dat de ondersteunende medicijnen vanaf 1 januari in het basispakket worden opgenomen. Betekent dat dat jullie dat nu nog zelf betalen? We zagen het staan, maar ik wist eigenlijk niet dat je die tot nu toe altijd zelf moest betalen. Voor ons dus wel gunstig.

Ieoor; wel stoer dat je gebeld hebt om het uit te zoeken hoor en dat je je zeker niet met een kluitje in het riet laat sturen!

Marientje; ook welkom. Ben benieuwd hoe het IUI traject bij jullie zal gaan. (de meeste hier doen IVF/ICSI). Wij weten nog niet wat het gaat worden, vandaar.

CG: Fijn dat het goed gaat met het spuiten. Klinkt toch allemaal wel heftig hoor, blauwe plekken e.d. Het klopt idd dat je je echte vrienden op dit moment leert kennen. Op zich vind ik dat ook wel een positief ding. Je merkt dat nu je in de 'shit' zit mensen er ook voor je zijn en dat vind ik heel waardevol. Helaas zijn er altijd mensen die je daarin teleurstellen. Trouwens; als die vriendin van mij in een keer wel heel belangstellend is als ik zwanger ben.... :evil: Dan hoeft ze dus ook niet meer bij me aan te kloppen! Zo ben ik dan weer wel.......
    Ik lees dat je met je man ook heerlijk geniet van dingen met z'n tweeen doen. Ik herken dat heel erg; we hebben dat nu extra hard nodig!

Esser: Frustrerend he, nu te moeten wachten op je ongi! Op zich gaat t wel weer snel dat je nu weer kan beginnen. Ik vind t idd heel lastig om mijn mond te gaan houden tegenover die vriendin hoor. Maar goed; ik ben er natuurlijk al eens over begonnen en ze begrijpt t echt niet! Hoe is t nu met die meelezer? En hoe heb je dat ontdekt?

Suzan; neem aan dat jouw vriend niet met het forum meeleest? :) Toch weer balen he je ongi; toch elke keer weer teleurstellend, hoewel je verstandelijk weet dat t niet anders kan.

Zon: Geen nieuws verder van jouw kant?

En hoe is t met de andere meiden?

Oh ja; dan nog iets leuks! We hebben een leuk ding gekocht joh! We gaan op kerstavond (als het weer meewerkt) een geluksballon oplaten. Mocht je willen weten wat t is;
    http://www.happiness-geluksballonnen.nl/
    En jullie snappen wel wat onze grootste wens is als we m oplaten!

Ik ga nu maar s lekker ontbijten en de voorbereidingen voor kerst starten! (Lees: in de rij staan bij de supermarkt)

5. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Hoi dames,

tante hormoon is in da house ;)
    Ze werken nu goed die hormonsters, ik zat net al te huilen om een RECLAME hahaha :)
    Maar ondanks dat voel ik me toch goed, erg raar om dit te ervaren.
    Gisteren deed voor het eerst mijn spuitje echt een beetje pijn, had al gelijk een blauwe plek, en het brandde behoorlijk lang na, misschien komt het wel omdat ik ongi moet worden.

Wel grappig trouwens dat onze cyclussen zo dicht bij elkaar zitten.

Esser ik doe je een pb met het mail adres, ik heb 2 hulsen gekregen (gratis). Gek he, dat je nu zo zit te wachten op je ongi, is weer eens wat anders ;)

Suus, nog steeds geen aanzoek ? Als ik zou mogen kiezen heb ik liever een aanzoek zonder andere mensen erbij, lijkt me wat "intiemer". Dus wie weet vraagt hij je wel voor het diner, kun je mooi met je ring pronken :)

Hypo, wat een leuke ballon ! Wij hebben een soort wensen hangertje van een vriedin gekregen, die kun je in de wind hangen (ik noem ze altijd een tingel\tangel) met je wens eraan. Maar de wens die ik heb zal iedereen verbazen: Dat ik gelukkig en oud mag worden met mijn lieve man. Dat heb ik nog het allerliefste :oops: gek he ? Maar door mijn psychologe sta ik nu weer wat meer met 2 benen op de grond en ben ik blij met wat ik heb. En natuurlijk willen we allebei heel erg graag een kindje.

Zon, dus je hebt ook snel blauwe plekken ? Ik ken dat hoor...
    Maar als ik het goed begrijp moet je nog even wachten op je vakantie ? Maar wel een lekker vooruitzicht natuurlijk.

Mia, had je nou ook bijna vakantie ?

Ik moet alleen nog maar morgen en volgende week dinsdag te werken, dus dat voelt wel als vakantie \:D/
    Dus kan ik lekker mijn hormoontjes voor thuis bewaren hahahahaha

Liefs C.G.

6. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Hee ladies,

CG, huilen om een reclame? Hahaha, geweldig! Ik wil ook huilen om reclames, if you know what I mean... ;) Balen dat het prikken gisteravond pijn deed. Zie je dan ook op tegen vanavond? Zou ik wel hebben nl...
    Ik begrijp jouw wens heel goed hoor. Dat is toch uiteindelijk ook het belangrijkst?! Samen oud worden en gelukkig zijn met de man waarvan je houdt... En een kindje erbij, dat maakt het geluk gewoon 'completer' zeg maar.

Hypo, bijna januari he, dus........bijna tijd voor de 2e test! Mag je al meteen de 1e week testen of hoe zit dat? En dan...? Meteen al afspreken over het hoe en wat?

Ik zit ook al af te tellen op mn werk hoor, nog 1.5 dag werken en dan vakantie! Vanmorgen was vrij rustig, alleen vanmiddag wel weer druk :( En ik eindig met een eikel van een vent, bah! Heeft zelfs mn factoringbedrijf wijs gemaakt dat ik zijn vriendin zou zijn.......(en dat ie dus niet hoefde te betalen ofzo) Nou ja dan! Nu mag hij nog wel komen, mits hij meteen contant afrekent...maar zie wel elke keer op tegen zijn komst.

Ik ga ff verder lunchen en wat opruimen enzo want mn volgende patient zit er al (weliswaar 35 min te vroeg) maar dan nog... Niet onnodig laten wachten als ik haar ook nu al kan helpen. Ik weet uit ervaring hoe irritant wachten is ;)

7. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Hallo!

CG, die horonsters konden ook niet wegblijven he :) Lachen om een reclame is wel grappig. Hopelijk gaat het vandaag wel weer goed met spuiten!
    Ik heb nu al lekker vakantie (2 weekjes). De 5e moet ik weer beginnen en da mag ik de 11e de eerste spuit erin zetten, dus dat gaat allemaal best snel. Maar jij gelukkig ook bijna vakantie :D

Suus, nog niet gevraagd.... de klok tikt door en wij wachten in spanning af :D
    En wat een verhaal van die patient! Ik zou hem gewoon weigeren als hij zoiets zou doen. Dan heb je er ook geen last meer van.... maar ja, ik heb vanaf hier makklijk praten ;) Ik hoop dat hij een beetje meegevallen is.

Esser, ben je al ongi? Wel vervelend dat het deze keer zo lang duurt. Ik duim voor je dat hij snel komt, dan kun je eindelijk beginnen met de cryo!

Zon, heb de brief al gehad? Hopelijk heb je die afspraak nog voordat je op vakantie gaat, dan kun je erna helemaal uitgerust beginnen!

Hypo, jij ook lekker vakantie he. Had je het ook zo hard nodig? Wat leuk zo'n ballon! Dit idee ga ik onthouden ;)

Ik heb vandaag behoorlijk wat geshopt voor de kerst, maar ik ben nog niet klaar helaas... (stiekem vind ik shoppen ook wel weer leuk hoor).
    Liefs Mia

8. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Nog 2 daagjes werken Susan, fijn! :D
    Ben zo benieuwd of je mannetje je evt een aanzoek doet met de kerstdagen.
    En jep, als ik nu ongi word dan heb ik de TP in deze cyclus!
    En onze cryo's zijn per 2 ingevroren -> 3 maal 2. Bij een goed ontdooingsproces worden er dus ook 2 eskimootjes teruggeplaatst.

Zon, was je ook vrij nu?
    En wanneer ga je op vakantie? Wel lekker hoor..... ;)

Hypo; oh, zo'n geluksballon! Daar hebben wij voor ons trouwen ook nar gekeken. Wil wilden er graag een aantal maar dan werd het wel een prijzig 'aardigheidje' vonden wij...........maar ze zijn wel zo mooi!
    Maak d'r maar een super dikke wens van!
    Oh, die meelezer; vermoedens zijn haast zo zeker dat het volgens mij iemand uit mijn 'vriendenkring' is........ Te bizar :(

CG, thanx voor je PB! Zal eens kijken of het mij ook lukt ;)
    Enne, tante hormoon.................. Je laat ons hier ook wel lachen hoor!
    Ik heb dat maar een beetje gehad. Ik was wel erg van de knuffel bij manlief, meer zo'n kriebel gevoel van binnen.....hihihi

Mrsmia, shoppen = leuk! Voor wie en met wie doen jullie gezellig kado's e.d. voor kerst? Veel gekocht?
    liefs

9. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Goede morgen!

Ik heb mijn digitale ivf certificaat binnen, dus ik kan nu ook op de digi ivf poli van de Radboud. Maar, ik heb net even gespiekt en ik vind het hier veel leuker :D
    Het is wel fijn dat je online je eigen gegevens kan inzien.

Esser, shoppen is inderdaad leuk! Ik moest best wel wat cadeautjes kopen, aan mijn kant van de familie kopen we altijd voor iedereen 1 cadeau en aan zijn kant van de familie koopt iedereen 3 cadeautjes (10 - 15 euro) en dan doen we dat dobbelspel, dat is ook erg leuk!

Vandaag maar eens aan de slag in de AH, want die inkopen moeten ook nog gedaan worden :(

Liefs Mia

10. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Susan; je ring weer terug in de etalage. Misschien was ie verkocht aan jouw manlief en was ie daarom weg uit de winkel, en hebben ze nu weer een nieuwe besteld die in de etalage ligt? Ben benieuwd wanneer hij je gaat vragen. Maar lang kan het niet meer duren als hij het in 2008 nog gaat doen...
    Wat een rare patient heb jij, die man die zei dat jij zijn vriendin was (mocht ie misschien willen....) :D

CG, hoe gaat het met de hormonen en het spuiten (ik heb er geen ervaring mee, maar is best heftig als ik zo lees wat er met je lijf gebeurd) Succes ermee.

Mootje eind jan naar het ZK. Ben benieuwd.

2bb is op wintersport; zalig, geniet er maar van. Skie of snowboard je?

Hypo; 6 zwangeren collega's; wat een drama. Begrijp ik goed dat jullie nog niet weten wat voor behandeling jullie eventueel gaan krijgen, of zit ik er helemaal naast (ik weet nog niet zo goed uit mijn hoofd wie wat heeft, sorry).

Dat digitale dossier waar Mrsmia het over heeft; dat is wel gaaf; kun je zelf alles thuis bekijken. Het ziekenhuis in Den Bosch heeft dat volgens mij niet.

Marientje; jullie krijgen jullie 1e IUI in januari? Spannend. Krijg jij ook medicijnen (sommige ZK doen dat toch?).

Nog wat verzekeringsnieuws (wat ik nog niet wist). Dit kreeg ik van mijn huidige verzerkaar. Wie weet hebben jullie er wat aan:
    Fase 1: stimulatie / Fase 2: punctie / Fase 3: laboratorium eigenlijke bevruchting / Fase 4: transfer

Deze 4 fasen tezamen wordt ook wel 1 volledige poging of 1 cyclus genoemd. Niet elke behandelingscyclus heeft succes. De behandeling kan ergens om medische redenen blijven steken, bijvoorbeeld in fase 2 , 3 of 4. Zo'n onvolledige cyclus wordt ook 1 poging genoemd. Als dus bijvoorbeeld de eerste poging al stopt na fase 2, dan heeft u nog recht op 2 behandelcycli of pogingen. Dit is ook weer een landelijke regeling.

Door een nieuw ingevoerde regeling wordt vanaf 4 december 2008 een afgebroken IVF-behandeling in fase 1 niet meer als 1 poging gerekend. Vanaf de start van de punctie wordt dus het dus geteld als poging.
    Scheelt dus weer een beetje in verzekeringsland.

Verder nog 1 dingetje; wisten jullie dat je geen ibuprofen mag (dit is niet goed voor de innesteling). Paracetamal mag wel. Dit weet ik van de fertiliteitsarts.

Ook ik heb lekker vakantie nu, net als heel veel van jullie. Daar gaan we heerlijk van genietern!

Succes allemaal met de laatste voorbereidingen voor de kerstdagen.

Fijne feestdagen gewenst voor iedereen.

11. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Hee dames,

Heerlijk al die vakantiegangers... Nog even en ik hoor er zelf ook bij! (nog een uur of 4)

Moet even iets kwijt hoor... Dat aanzoek zit er denk ik niet meer in hoor dit jaar. Heb vanmorgen echt een megaruzie gehad met mn vriend. Hij zegt dat ik van mening ben dat ik zijn werk simpel en makkelijk vind en dat ik niet weet wat het inhoudt...terwijl dat dus absoluut niet zo is! Ik weet precies wat hij doet (logisch toch) en ik denk er zeker niet te min over, zoals hij denkt. IK ben dus enorm teleurgesteld dat hij kennelijk zo over mij denkt. Heb hem dan ook gezegd dat ik nu snap waarom hij me nog niet gevraagd heeft. Ook gezegd dat hij maar ns moet nadenken of hij er echt zo over denkt of dat hij dat alleen heeft gezegd tijdens de ruzie en het eigenlijk niet meent. Heb hem gezegd dat als hij die mening echt heeft, dat we dan niet moeten trouwen en maar eens moeten praten of het wel verstandig is om verder te gaan samen :( Klinkt best heftig...heb het natuurlijk ook gezegd toen we middenin de ruzie zaten... Het komt vast wel weer goed hoor maar het is momenteel wel echt even flink balen (zacht uitgedrukt). Maar goed, de spanning mbt het aanzoek is er dus af; die komt voorlopig niet ben ik bang.......... Enne, de ivf-afspraak laat ik uiteraard gewoon staan :)

Ik zal vanavond of morgen een iets minder ego-berichtje sturen.

Liefs Suus

12. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Susan, ego berichtjes mogen altijd hier, daar zijn we voor ;)
    Wat ontzettend k*t van die ruzie zeg! Begon de ruzie over het werk van hem, of begon het heel ergens anders mee en kwamen jullie uiteindelijk daar terecht? Misschien is het iets wat hem al lang dwars zit en hij nog niet durfde te vertellen. Ik weet niet wat voor een werk hij doet, maar waarschijnlijk kijkt hij tegen jouw baan als tandarts op. En dan heb jij misschien ook nog eens een hoger loon en dat vinden mannen niet altijd even gemakkelijk (ze zijn dan spreekwoordelijk op hun edele delen getrapt). Daarbij is zijn zaad ook nog eens niet goed, dus dan voelt hij zich wat onzeker denk ik.
    Het kan natuurlijk ook te maken hebben met de spanningen die om de hele ivf behandleing hangen.

Ik hoop in ieder geval wel dat jullie hier samen uitkomen hoor! In het heetst van de strijd roep je vanalles wat je niet echt meent, dus misschien moeten jullie vanavond maar eens lekker om de tafel gaan zitten met zijn tweetjes en er open over praten (zonder te schreeuwen ;) ).

Heel veel succes ermee meid enneh: je kan je hart altijd bij ons luchten!
    Liefs Mia

13. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Ieoor, wat een goed nieuws van die verzekering!

Dat digitale dossier is inderdaad alleen in het Radboud, maar het is wel een groot succes dus misschien dat andere ziekenhuizen het gaan overnemen?

Geniet van je vakantie! Liefs Mia

14. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    2,688
    0
    36
    Susan; wat klote zo'n ruzie.
    Ik denk een beetje hetzelfde als Mrsmia. Ik weet ook niet wat jouw vriend doet, maar ik moet zeggen dat ik zelf ook altijd een beetje opkijk tegen tandarts/artsen. En inderdaad, mocht het zo zijn dat hij ook nog eens minder loon binnen brengt, dan zou daar zijn gevoel vandaan kunnen komen.

Heb het er samen, rustig, nog maar eens over. En troost je, ook ik en mijn man maken wel eens ruzie, en ook wij zeggen dan wel eens lompe dingen die we niet echt zo menen. Tijdens een ruzie word ik altijd best wel een beetje gemeen. Ik denk dat we dat allemaal onbewust wel doen.

Dat hele medische gedoe brengt toch, bewust, maar ook onbewust, veel spanningen met zich mee.

Ik hoop dat jullie eruitkomen samen.

Veel succes

15. 2bb

2bb Niet meer actief

Hee allemaal!

Hé Susan wat rot zeg! Maar idd belangrijk is wat je in de passie van de ruzie zegt, is niet altijd waar; mijn vriend heeft er patent op de meest stomme dingen te zeggen en dan naderhand uit te leggen dat hij even mijn ogen wilde openen! Ik verdiende voorheen meer dan hij en dat heeft hem zeker in het begin behoorlijk dwarsgezeten! Nu zijn de zaken omgedraaid en heeft niemand meer ergens last van.

Hopelijk geniet iedereen die vakantie heeft een beetje, morgen gaan wij naar friesland naar de schoonfamilie en daarna; wintersport! Ik ben een skiër met de looks van een boarder hahaha, mijn vriend is nl ook part time skileraar, dus tja dan kan je bijna niet anders ;).

Nou iedereen een héle héle fijne kerst een een super O&N en dat al onze wensen maar uit mogen komen!

Liefs

16. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Hee dames,

Ik houd het ff kort want moet/wil nog boodschappen doen voordat de slager dicht is :)
    Zal even een korte update geven over de stand van zaken nu. Heb in mn pauze gebeld met manlief. Een en ander even telefonisch uitgepraat. Kennelijk komen sommige opmerkingen van mijn kant zo over dat het lijkt, in zijn ogen, dat ik zijn werk maar simpel en makkelijk vindt. Heb hem gezegd dat ik dat helemaal niet vind maar dat ik af en toe medelijden met mezelf heb als ik veel pijnklachten heb gehad op een dag, veel gezeur met telefoontjes, weinig pauze en dan ook nog ns laat thuis... Misschien dat het dan zo overkomt dus maar het is niet zo dat ik DAT ermee bedoel. Meer dat ik het ook wel fijn zou vinden als ik om half 6 bijvoorbeeld gewoon mn pen neer kan leggen en de boel laat voor de dag erna.
    Hebben nu iig afgesproken dat als ik hem dat idee weer een keer geef, dat hij dat dan meteen tegen me zegt. Heb hem gezegd dat hij me langer kent dan vandaag en dat ik alleen het beste van het beste wil, zowel voor mn patienten (dus anderen) als voor mezelf, en dat hij de beste is voor mij. Hopelijk begint hij het nu echt te snappen! Kan vanavond niet met m om de tafel zitten want hij heeft dienst dus zie hem morgenochtend pas. Dat was dus ook ff balen. Trouwens, hij werkt bij de brandweer als officier en hij is senior projectleider en regelt al die brandweerauto's; wat er in moet etc. etc. Belangrijke functies dus! En qua verdiensten..........hij verdient echt goed hoor, niet meer dan ik, maar hij blijft niet ver achter dus dat zal het wel niet zijn.

Ik ga nu nog ff opruimen hier en dan op naar de slager!

17. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Ik ben blij dat je het al een beetje hebt uitgepraat Susan!
    Maar ik snap niet dat hij er moeilijk voer doet als hij zo'n verantwoorelijke functie heeft en ook nog eens genoeg geld verdient. Dan zijn het waarschijnlijk echt jou opmerkingen die hem dat gevoel geven. Maar ik snap jou ook wel hoor, iedereen moet toch af en toe klagen over zijn werk. En dat kun je bij je partner het best!
    Lijkt me toch oplosbaar dit probleem :D Openheid is ook wel erg belangrijk, zeker als de behandeling straks begint.
    Alleen hoe gaat het nu verder met het trouwen en de ring?
    Misschien moet je je er maar bij neerleggen dat hij voorlopig niks vraagt en dan kan het alleen maar meevallen toch?!

2BB, heerlijk hoor op wintersport! Heel veel plezier en fijne dagen :D

Nou, ik heb de AH boodschappen ook in huis. Tjongejonge, wat is dat toch altijd een veldslag zo vlak voor de kerst. Je moet jezelf compleet afsluiten van alles om je heen en dan met je boodschappenlijstje en je karretje aan de wandel (zeg maar schuivel). Maar goed, het is gelukt :D :D :D

Voor degene die er morgen niet meer is: hele fijne kerstdagen!
    Liefs Mia
    Liefs Mia

18. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Hallo dames!
    Eerst ff mn hart luchten hoor!
    Ik heb bedacht dat ik er een nieuwe hobby op na ga houden; ik spaar teleurstellingen; en heb er vandaag weer eentje bij!

Nou ja, inmiddels kan ik wel weer relativeren, maar was ff zo pissig dat ik mijn agenda door de kamer heb geslingerd. (die is nu dus stuk)
    We hadden vrijdag 16 januari een afspraak; kreeg ik een brief dat de afspraak verzet is naar de maandag erna! Zo balen! Ik had namelijk speciaal t op mijn vrije dag gezet, lekker voor het weekend, zodat we alle tijd zouden hebben om e.a. samen eerst te bespreken voordat je meteen weer met anderen geconfronteerd wordt. Nu wordt het dus die maandag erna, wat betekent dat ik eerst 's ochtends nog moet werken en dan daarheen moet en 's middags weer terug naar mijn werk moet. Zo balen! Heb al geprobeerd om het te verplaatsen, maar dat kan alleen naar achteren, dus dan moeten we nog langer wachten. BAH!
    Nou ja, ik moet er maar aan wennen, want dit zal wel vaker gaan gebeuren.

@Suzan: Balen zeg! Ik sluit me aan bij de anderen. Na de ruzie kan je beter relativeren en t ook rustiger uitpraten. We zeggen allemaal wel eens dingen die we achteraf niet menen!
    Misschien is het wel goed om je verwachting van t aanzoek even los te laten; dan is het toch meer een verrassing en heeft je vriend ook iets meer ruimte om het op zijn manier te doen. Of klinkt dat heel gek?

Heerlijk die vakantie; lekkere dingen inslaan voor de kerst! Ik heb idd ook de AH bezocht, maar vond het meevallen met de drukte. Gelukkig zijn er veel kassa's open en ging het allemaal heel voorspoedig. Vanaf morgen begint de pret; kerstavond lekker uit eten (op chique) met vrienden en daarna stappen! Heerlijk!

Ik wens jullie alvast hele fijne dagen, mocht ik jullie niet meer spreken. En denk;
    Wees lief voor elkaar, want liefde is de basis van al het moois waar we allemaal in 2009 op hopen!

Liefs, hypo

19. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Zo, daar ben ik weer!

Hypo, balen van je afspraak! Ik snap je helemaal met het plannen op een vrije dag en dan zeker vlak voor het weekend ja. Idd even rustig praten met je man over het hoe en wat. Helaas is het niet anders, gelukkig hoef je niet heel veel langer te wachten (bijv weken), troost je met die gedachte. Wat gaan ze dan eigenlijk bespreken? Eerst komt er toch een vervolgtest voor je man, of kan dat pas na die afspraak? Dan moet je nl nog langer wachten........ Verschrikkelijk he! We weten helaas allemaal hoe het is (en dan mag ik nog het minst klagen volgens mij qua wachten)

De lucht is weer een stuk geklaard tussen mn mannetje en mij. We kunnen gewoon weer over koetjes en kalfjes praten en we zijn niet meer boos op elkaar (nog even gecheckt ;)). Zag mezelf al helemaal in het logeerbed slapen en hij in ons bed! :( Gelukkig is dat niet nodig dus!
    Wat het probleem wrs is, is dat ik dingen vaak onnadenkend zeg en het komt wel ns bot (lees: verkeerd) over, zonder dat ik er echt iets negatiefs mee bedoel. Ben ook aanvoerster geweest van mn hockeyteam; dat heb ik ook maar 1 jr gedaan want ik heb geregeld mensen voor hun hoofd gestoten........ ben denk ik af en toe wat lomp met de dingen die ik zeg.

Boodschappen......pfffff....die moet ik nog doen! Ga vanavond een start maken maar als ik jullie zo hoor, staat me een nachtmerrie te wachten! Heb er nu echt totaal geen zin in (niet dat ik dat al had)... Ik ga ook alvast halen voor de zaterdag na kerst want dan zal het ook wel beredruk zijn denk ik zo...

2BB, waar ga je wintersporten? Denk dat je dus gaat van deze zaterdag tot volg wk zaterdag? Oftewel, ook tijdens O&N? Ik vertrek vlak na O&N naar La Plagne. Ga altijd naar frankrijk, geen idee waarom... Heb helaas geen vriend die skileraar was/is maar eerder eentje (hoe heldhaftig zijn beroep ook is) die bang is om van de piste af te gaan! hahaha

Oh mn eten is er! Trouwens, IK HEB NU OOK VAKANTIEEEEE! Enne, mocht iemand een probleem hebben, of een ego-berichtje kwijt willen, ik heb gewoon toegang tot internet dus kan non-stop voor iedereen klaar staan!

(ff eten nu)

20. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Nog ff uitleggen dan, aangezien meer het vroegen.
    De afspraak is nu de 19e. Mijn man laat voor die tijd een tweede test doen, zodat we de uitslag dan hebben. Afhankelijk van die uitslag gaan we kijken wat het traject gaat worden.
    Vorige keer was de kwaliteit erg laag. Als het zo blijft dan wordt het waarschijnlijk IVF/ICSI. Mocht er verbetering zijn dan hebben we misschien nog kan op IUI, maar dan moet het wel veel beter worden!

Share This Page