Slechte kwaliteit sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mammma2, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Hoi Dames,

Ook ik moet weer even een ego brichtje kwijt.....

Ik moet vandaag nog naar de AH, en ik heb totaal geen zin :(
    Ook de hormonen doen hun werk nu goed, lees; gezwollen en pijnlijke borsten, stemingswisselingen,opvliegers, beurse en wat opgezwollen buik en ontzettend moe.
    Maar ja ook zit mijn ongi eraan te komen en dat help misschien wel mee, maar ik ben vooral emotioneel, ik kan nu elk moment op de dag huilen, echt verschrikkelijk. Ook ging het spuiten gisteren weer minder, het leek wel of ik een botte naald had, en de vloeistof brandde weer, ik heb er wel en coldpack op gehouden wat wel scheelt. Maar ik had er gsieteren helemaal geen zin meer in, en barste na de prik helemaal in tranen uit.
    Ik voel me nu wel weer wat beter, maar ik zie nu wel een klein beetje tegen vanavond op. (ja en tegenopzien is misschien niet het goede woord, ik heb er eigenlijk geen zin in :oops: )

Hypo wat irri zeg dat je afspraak is verzet, daar zou ik ook ontzettend van balen...

Nou ik ga nu maar naar de AH dan heb ik dat in ieder geval gehad....
    Misschien tot later vandaag.

Liefs C.G.

2. hypo

hypo Fanatiek lid

Oct 28, 2008
    1,940
    0
    0
    Dikke knuffel voor jou CG. Balen dat je je nu minder goed voelt. Nog even doorzetten tot na de kerst en dan heb je je echo. Denk weer even goed waar je t allemaal voor doet! Veel sterkte en ik hoop dat je nog wel kan genieten van de kerst!
    Hypo

3. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Zo voor de kerstavond nog even een berichtje hier.
    Manlief en ik hebben ons vanmiddag toch nog even in de drukte gewaagd, moesten toch echt nog wat laatste dingen hebben........
    Wat een drukte zeg! Blijft me verbazen, en men geeft aan dat we in een kredietcrisis zitten? :(
    Het shoppen in ieder geval overleefd en vanavond bij een bevriend stelletje van ons een heus kerstdiner op 'sjiek' ;) Met genoeg te eten en bubbeltjes!

Jullie meiden nog plannen voor vanavond?
    In ieder geval al een fijne kerstavond gewenst!

CG, wat rot om te lezen dat je zulke bijwerkingen hebt! Bah! :x
    Laat je je vertroetelen door je mannetje? Of schrikt ie soms wat van je emotie-achtbaan? ;)
    Hopelijk blijft het niet al te lang zo doorgaan voor je...

Hypo; op dus naar de 19e! Wel zonde van je agenda... ;)

Susan, fijn om te lezen dat je het samen met vriendlief weer hebt goedgemaakt. En dat je het er samen dan toch over kunt hebben.
    Ben je dan zelf zo rad over de tong? ;) Beetje herkenbaar toen ik dat las....heb het zelfs soms ook niet altijd even snel in de gaten :oops:
    Was het nog gelukt met je boodschappen gister door de drukte?

Meiden, voor de komende dagen:
    Cheers....

Esser (die trouwens nog niet ongi is......)

4. zon1980

zon1980 Bekend lid

Dec 16, 2007
    915
    174
    43
    Heej meiden!

Ahhh CG, wat balen dat je je minder voelt en dat het prikken niet zo goed gaat. Houd de moed erin meid!

Esser: Nog steeds niet ongesteld?!

Hypo: Balen dat de afspraak verzet moest worden. Op naar de 19e nu dus!

Susan: Ai, klinkt erg vervelend die ruzie die jullie hadden. Gelukkig is het nu weer bijgelegd.

Mia: Hoe is het met jou?

2bb: Fijne vakantie, geniet ervan!

Hier vandaag de afspraak gemaakt voor het ivf spreekuur. Eerste mogelijkheid was dinsdag 13 januari. Pfff....past nét voor ik ongesteld moet worden als ik het goed heb uitgerekend. Dus op naar de 13e voor mij! En dan natuurlijk wachten op ongi en dag 21...........

Meiden, fijne kerstdagen! Ik ga morgen helpen in het restaurant waar mijn man werkt. We hebben vanavond al met de familie kerst gevierd, was gezellig.

Liefs Zon

5. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Hee dames,

Nog even snel een berichtje voordat de gasten komen.........maar ik heb een nieuwtje:
    Ik heb eindelijk mijn aanzoek gehad! JAAAAAAAAA, heb ik uiteraard geantwoord. :) Dus er pronkt nu een heel mooie ring aan mn vinger, degene die ik wilde hebben dus helemaal goed! Zijn net al langs mn schoonmoeder geweest met het goede nieuws en mn zus weet het ook al. Strax gaat mn aanstaande :)-)) nog officieel aan mn vader de hand van zn dochter vragen dus dat wordt nog even spannend. Mn vader is een behoorlijk ouderwetse man dus ben benieuwd hoe dat lopen gaat. Ik ga dan even met mn hondje buiten lopen en dan is mn mannetje hier alleen met mn ouders. Oh die glimlach is niet meer van mn gezicht af te slaan joh! Vanavond hem maar ns goed verwennen dus ;)

Zon, balen dat je afspraak pas 13 januari is maar gelukkig net voor je ongi! Hopelijk meteen beginnen dus dat zou super zijn! Als het goed is, start ik een weekje later met de behandeling dus dan lopen we mooi gelijk op!

Esser, is het normaal dat je nog geen ongi hebt?

(inmiddels, na het kerstdiner maak ik mn berichtje pas af dus hier al het vervolg...)

Manlief heeft toestemming aan mn ouders gevraagd en die waren er ook helemaal blij mee! Meteen al gehad over het wanneer, hoe en waar etc. etc. Iedereen had meningen en blablabla. Hebben er zelf nog niet eens echt over nagedacht! Eerst maar ns samen bespreken wat en hoe we het willen. In ieder geval is dit een kerst om nooit te vergeten! :)

Meiden, wij gaan het hondje uitlaten en dan samen nog heerlijk in bed een feestje bouwen... ;)

6. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Susan: GEFELICITEERD!
    Eindelijk heeft hij je dan gevraagd en inderdaad met Kerst, zoals je al verwacht had (of gehoopt had). Ik ben echt mega blij voor jullie :D
    En wat lief dat hij nog om je hand gevraagd heeft bij je vader.
    Jullie Kerst kan niet meer stuk: geweldig!
    Geniet ervan meid....
    En dan: op zoek naar de datum, de locatie, de jurk, de taart, de band, het vrijgezellenfeestje en ga zo maar door. Jij bent voorlopig nog wel even zoet met plannen, een mooie afleiding als je straks in je twee wachtweken zit ;)

Hypo, wat ontzettend vervelend dat je afspraak verzet is. k snap dat je er goed van baalt, maar gelukkig is hij niet weken verschoven. Ik hoop wel dat je alles hebt kunen regelen op je werk. Laat je snel weten hoe de uitslag van het zaad was? Blijft toch spannend he...

Esser, nog steeds niet ongi.... tjongejonge en nu net als je het wel wilt worden word je het niet :confused: Ik duim voor je dat het toch nog een "rode" Kerst wordt.

2bb, waarschijnlijk ben je al op vakantie, maar veel plezier meid!

CG, helemaal in de hormonen dus. Ik vond het al lang duren, hi, hi. Je hebt het ook niet makkelijk met al die zielige kerstfilms/ programma's op tv. Ik hoop dat het wel weer wat beter gaat met het spuiten.

Zon, de 13e is toch best snel hoor, want de tijd vliegt voorbij :D En als het net zit voordat je ongesteld moet worden komt het prima uit! Je hebt nu ook weer een datum om naar toe te leven, dat vind ik altijd zo fijn.

Oja, nog even een update van mezelf: ik heb de medicijnen in huis (lees: in de koelkast). Wat een berg is het toch zeg. Ik ben er dus helemaal klaar voor om de 11e te beginnen.
    Ook heb ik het vanavond tegen mijn broer en zijn vriendin verteld, want zij wisten het nog niet. Ze reageerden erg lief. Mijn schoonzus zei: "als ik het iemand gun dan zijn jullie het wel. Jullie zouden zo'n goede ouders zijn". En nu maar hopen dat we dat ook gaan worden...

Met andere woorden: we hebben het weer druk in januari. Iedereen heeft afspraken of gaat ergens mee beginnen. 2009 gaat ons jaar worden meiden \:D/
    Voor nu: nog een hele fijne Kerst! Ik ga helaas alleen in mijn bedje liggen, want mijn mannetje heeft nachtdienst...

Liefs Mia

7. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Suus : Van Harte gefeliciteerd ! \:D/
    Laat die glimlach de komende dagen maar lekker op je gezicht staan :D

Zon, wie weet kun je gelijk aan de slag dat zou geweldig zijn !

Mia, wat een berg is het he ? Ik was ook wel verbaasd, maar hier slinkt de voorraad al een beetje :D

Hypo, ik zag eergisteren hier zo'n wensballon opgaan, ik wil er ook eentje gaan halen voor oud en nieuw, maar ik kom tijd tekort.

Esser, al ongi ?

Ik gebruik inmiddels voor het spuiten een coldpack, dat houd het branderige gevoel iets tegen, dus misschien een tip voor jullie....
    Ook dacht ik gisteren ongi te zijn geworden (het was al rood en helder) maar het is niet doorgezet, maar nog wel steeds buikpijn, weet ook niet hoeveel ongi ik moet verwachten, of het net zoals anders zou zijn of misschien minder door de decapeptyl, maar ja ik wacht het rustig even af.
    Maandag moet ik toch voor mijn echo naar het UMC.
    Met de hormonen gaat het iets beter, maar gisteren toch nog een paar traantjes gelaten. We hebben kerst gevierd bij mijn (mooie en zwangere) zus, dat was helemaal geweldig, maar toen iedereen naar huis ging (mijn ouders en wij) moest ik ineens huilen uit het niets :confused: hahaha, maar iedereen begreep het gelukkigen werd gelijk door iedereen geknuffeld, maar ik kon er ook wel om lachen.

Vandaag kerst vieren bij mijn schoonzus (die loopt nu op het einde van haar zwangerschap) die inmiddels weer wat meer begint te klagen, wat ik me op zich wel een klein beetje kan voorstellen want het zal best zwaar zijn, maar ik merk aan mijzelf dat ik me er weer aan begin te ergeren, dus ik hoop dat ze zich vandaag een beetje inhoud, want anders ben ik bang dat ik "ontplof" met al die hormonen in mijn lijf. Maar ja dat is natuurlijk ook gelijk een goed excuus :oops:

Nou ik ga nu lekker een ontbijtje maken voor mijn lieve man die me ontzettend steunt en me de laatste dagen helemaal verwend.

Hele fijne dag meiden, geniet er lekker van....

Dikke kerstknuffel voor allemaal
    Gobje

8. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Susan, woei! Helemaal gefeliciteerd meid! :whistle: :whistle:
    Daar is het aanzoek! ;) Echt geweldig meid, geniet er van!
    En geniet van alles wat je gaat regelen; de tijd gaat erg snel!

Zon, mooi de 13e een afspraak! Echt aftellen nu dus......

Mrsmia, alleen wel goed geslapen in je bedje vannacht?
    En jij ook al mooi je medicatie in de koelkast. En dus de 11e starten, jee wat gaat de maand januari een hoop met zich mee brengen voor iedereen zeg!
    Super spannend ;)
    Trouwens fijn om te lezen dat je schoonzus zo reageerde....

CG, zo te lezen ga jij ook lekker door met je tante hormoon ;)
    Blijf iedere keer weer een beetje lachen over wat je schrijft....
    Maandag dus je 1e echo? Is een controle echo? Spannend......

Hier eergister en gister al erg genoten van 2 kerstdiners ;)
    Erg gezellig gehad en lekker wat borrels genomen.....
    Mijn ongi is nog steeds niet doorgebroken :(
    Bizar, maar d'r zit niets anders op dan wachten...

Meiden, fijne 2e kerstdag nog!
    liefs

9. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Rustig hier meiden.............iedereen druk in de weer? ;)

Hier even ego bericht;
    Mijn ongi is doorgebroken! :) Vandaag dus starten met de progynova. Onze 1e cryo poging is gestart.....
    liefs

10. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Hee ladies,

Fijn Esser dat je ongi is doorgebroken! Op naar de TP van je 2 eskimootjes :)

CG, ook al gisteren ongi......ik ook gisteren (paar daagjes later dan normaal dus mooi op tijd ivm de afspraak van 20 jan.

Hier verder weinig nieuws. Zijn nu vooral druk met de kerstdagen geweest en gepraat over het aanstaande huwelijk, dat moet gaan plaatsvinden op 15 mei 2009 (dus ff snel een trouwerij in elkaar flansen). Gelukkig willen we het beiden klein houden dus dan moet het lukken denken we! :)

Wij gaan zo ff boodschapjes doen. Ben benieuwd hoe het met de rest is! :)

11. zon1980

zon1980 Bekend lid

Dec 16, 2007
    915
    174
    43
    Heej meiden!

JAAAAAAAAAA, Susan gefeliciteerd! en 15 mei, dat is al snel! Wij hadden ook 5 maanden om ons huwelijk voor te bereiden, kan prima hoor! Alleen de jurk moet je wel op tijd regelen. Verder gaat alles supersnel, vooral als je het niet te groot maakt. Maar super joh, gefeliciteerd! 2009 wordt een bijzonder jaar voor jullie...... ;)

Esser, fijn dat jullie nu eindelijk met de cryo poging kunnen starten!

CG: hoe is het met de hormonstertjes vandaag? Gisteren nog een leuke dag gehad?

Mia: Ook al je koelkast vol! Fijn dat je broer en schoonzus zo lief reageerden. Doet goed hè. Ik moet het mijn oudste broer ook nog vertellen, is er nog niet van gekomen.

Het gaat opeens snel met iedereen heb ik het gevoel. Esser bijna terugplaatsing eskimootjes, CG bijna toe aan de volgende hormonsterspuiten, Mia start bijna en voor Susan en mij wordt het eind jan./begin feb. spannend.

Hier lekker druk gehad. 1e kerstdag hele dag en avond gewerkt en gisteravond lekker wezen stappen. Vandaag alleen even boodschappen gedaan en huis beetje opgeruimd. Verder lekker niks, heerlijk.

Liefs Zon

12. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Hee dames,

Jeetje he, wat gaat de tijd toch snel! Het is alweer bijna O&N! Wat zijn de plannen van iedereen?

Hier gaat alles wel oke. Gisteravond ben ik alleen helemaal ingestort. We waren bij vrienden op bezoek en de man des huizes ging buiten zo'n vuurkorf aanmaken en wilde met alle mannen buiten zitten (in de vrieskou dus). Ik zei al dat ik hoopte dat mijn vriend binnen zou blijven en ik keek hem aan met een veelbetekenende blik... Alleen nee hoor, hij bleef niet binnen en ging ook mee naar buiten om in die kou vrijwillig buiten te gaan zitten! Ik was er best pissig om (hij mag natuurlijk geen koorts krijgen) dus toen ik uiteindelijk ook even 1 minuutje de tuin in kwam, keek ik hem weer aan maar weer bleef hij buiten staan. Later kwam hij nog even binnen om wat te drinken te pakken en wederom deed mijn (inmiddels hele boze) blik hem niets. De vrouw des huizes vroeg toen aan mij of ik echt boos op hem was en ik beaamde dat en barstte toen in tranen uit. Ik schaamde me rot want ik wil dat soort dingen natuurlijk prive houden. Uiteindelijk kwam hij boven, gingen we naar huis en hebben we zwijgend naast elkaar in de auto gezeten. Het hondje heb ik vervolgens alleen uitgelaten zodat ik er even goed in mn eentje over na kon denken. Eenmaal binnen zei ik tegen hem dat ik er verder geen woorden over vuil wilde maken maar dat ik wel wil dat hij deze hele week zijn temperatuur op gaat meten en als hij maar even boven de 38graden uitstijgt (koorts dus), dat we dan dus niet de eerstvolgende cyclus na 20jan gaan beginnen met ivf. Ik ga me niet lek prikken wetende dat zijn zaad slechter zal zijn dan normaal doordat hij bijv koorts heeft gehad. Toen ik dat zei, leek het alsof hij me negeerde en hij deed gewoon zn dingen in de badkamer. Ik praatte dus letterlijk tegen een muur. Toen is de bom dus gebarsten bij me........ Ik heb voor het laatst gehuild om onze situatie in juni en toen wisten we nog niet eens dat het ivf/icsi zou worden en alles wat ik (kennelijk) opgekropt heb, kwam er in 1x uit. Ik was werkelijk ontroostbaar! Hij zei vervolgens dat het anders was geweest als ik het aan hem had gevraagd om binnen te blijven en niet had gezegd...maar ja, ik heb op dat moment echt aan ons eigen bestwil gedacht, en vooral natuurlijk aan mezelf. Ik zet al die prikken in mijn lijf en dan vind ik dat hij zn best moet doen om zn zaad zo goed mogelijk te hebben op het moment van de punctie (dus om dan vrijwillig 45min buiten in de vrieskou te zitten, moet je dus niet doen). Ik denk dat hij best wel geschrokken is, ook al heeft hij dat niet gezegd of laten zien, want ik was echt helemaal over de rooie... We hebben wel nog gezegd dat we van elkaar houden, willen trouwen en kinderen willen van elkaar, en toen zijn we in slaap gevallen. Vanmorgen moest de thermometer er natuurlijk in (hij dacht er zelf aan, dus echt fantastisch) maar zul je net zien...de batterij was leeg. Strax maar even een nieuwe kopen en dan gaat hij vanaf morgen tot en met vrijdag elke ochtend temperaturen.
    Wat een gedoe zeg, jeetje.............. Ik heb er alijd heel rationeel over gedaan, over onze behandeling, maar ik merkte gisteren dus pas wat het werkelijk met me doet.

Vandaag maar even relaxen, dat hebben we wel verdiend dacht ik zo!

13. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Goede middag meiden!

Esser wat goed dat je eindelijk ongi bent :D Nu kan je tenminste weer beginnn met de cryo's. Heb je al een datum? Ik zal voor je duimen dat ze blijven zitten.

CG, nog steeds last van de hormonen dus... het kan volgens mij ook niet anders hoor. Een goede tip van dat cold pack, ga ik straks misschien ook wel doen. Ik hoorde ook dat het fijn is als je de decapeptyl eerst 5 minuten in je handern warm maakt, dan moet het ook minder pijn doen (dus niet rechtstreeks uit de koelkast erin).
    Het kan best zijn dat je ongi deze keer niet zo veel is vanwege al die hormonen. Of is het ondertussen nog wel verder doorgezet?
    Hoe was de kerst bij je schoonzus? Viel het mee?

Zon, nog steeds lekker aan het relaxen? Of is de drukte alweer begonnen?
    Succes met het vertellen tegen je oudtse broer! Ik heb het gister ook nog tegen mijn zus en haar man verteld en zij reageerden ook erg lief. Ik ben blij dat mijn hele familie het nu weet.
    Gelukkig is jullie afspraak al bijna, echt aftellen dus ;)

Susan, 15 mei is al snel! Maar wel leuk hoor. Er is dan dus een kans dat je zwanger bent (dat hopen we natuurlijk). Maar... je kan dan gelukkig nog wel een jurk aan denk ik ;)
    Ik las net je verhaal over jullie ruzie. Moeilijk he als je mannetje niet helemaal doet wat jij wilt. Toch denk ik dat het wel mee valt met die kou hoor, want van kou alleen wordt je niet ziek! Je wordt ziek van een virusje of van een bacterie. Dus dat temperaturen hoef je echt niet elke dag te doen (maar als jullie je daarbij beter voelen moet je dat natuurlijk gewoon doen hoor). Ik snap dat je boos op hem was, maar mannen blijven toch mannen... Die van mij kwam vorige week nog gewoon zat thuis :confused: en is deze week snowboarden met een vriend en daar zal hij ook niet zuinig met de alcohol omspringen ben ik bang :( Hij heeft het wel beloofd, maar ik geloof er niks van. Zijn vriend weet ook niet van ons probleem af, dus die kan hem ook niet helpen. Ik baal er ook van, maar kan er verder weinig aan doen. Natuurlijk was ik wel boos van de week, maar de schade was al aangericht helaas.
    Als jouw mannetje alleen maar in de kou heeft gezeten en wel oppast met alcohol dan valt het misschien wel mee.
    Maar het is wel fijn dat al jouw emoties er uit zijn gekomen, want dat moet toch eens gebeuren. Dat luchtte zeker wel op :D
    Veel succes ermee (en niet te veel ruzie maken hoor)

Hier verder alles goed. Ik ga morgen lekker een paar dagen weg met een vriendin (oudjaar in het buitenland vieren). Vrijdag ben ik er weer. Dus voor iedereen alvast:
    EEN HEEL GOED UITEINDE, EEN MOOIE JAARWISSELING EN ALLE GOEDS VOOR 2009. DAT HET VOOR ONS ALLEN MAAR EEN ZEER VRUCHTBAAR JAAR MAG WORDEN :D

Veel liefs van Mia

14. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey meiden,

Ik hoop dat ik me bij jullie toe mag voegen. Ik ben 26 jaar en sinds begin dit jaar bezig met zwanger worden. Ik heb altijd het idee gehad dat het bij ons niet zomaar ging lukken. Vooral omdat iedereen in mijn omgeving wel snel zwanger raakte en ik nogal een kwakkelmens ben. Ik werd er steeds onzekerder van. In oktober zijn we naar de huisarts gegaan en toen hebben we een bloedonderzoek gehad en vriendje een zaadonderzoek. Daaruit bleek dat vriendje weinig cellen had en ook nog wat afwijkingen. Er waren maar 2.1 miljoen goede zaadcellen. :cry: Doorgestuurd naar de gyn en het was niet uitgesloten dat we niet spontaan zwanger zouden raken, maar de gyn zei dat het goed was dat we hulp hadden gezocht. :rolleyes:
    Vriendje is gestopt met roken en slikt nu extra suplementen, mijn cyclus loopt naar mijn idee goed, regelmatig 27/28 dagen en voel duidelijk mijn eisprong en met tempen zie je het ook.
    Wacht nu op mijn ongi (moet vandaag of morgen ongesteld worden) en dan gaan we de onderzoeken in. 3e dag bloed prikken, 10e dag echo, samenlevingstest, vriendje 21 januari nieuw zaadonderzoek en eind januari een nieuwe afspraak om alles op een rijtje te zetten en de stappen te bespreken....
    Ben er nu heel rustig onder en ga er echt vanuit dat ik ongesteld ga worden, zou het ook niet heel erg vinden, omdat ik weet dat er wat gaat gebeuren.

Heb al veel verhalen mee gelezen...
    Susan gefeliciteerd met jullie aanstaande huwelijk :D en balen dat jullie ruzie hebben gehad, want kan me heel goed voorstellen dat jij zoiets hebt van, ik moet ook zoveel ondergaan, dus de dingen die jij KAN doen, doe dat dan ook...hopelijk zijn jullie eruit gekomen...

Mia, veel plezier in het buitenland en alvast een gelukkig nieuwjaar!

Esser, veel succes met jullie eerste cryo-poging!

CB, kan me voorstellen dat je helemaal tuimelt van die hormonen...mijn nicht heeft ze ook gehad (heb er zelf dus nog geen ervaring mee) en zei sprong ook van links naar rechts...erg heftig lijkt me dat. Lief dat je mannetje je zo steunt!

Ik hoop dat ik hier mee mag kletsen, 2009 wordt toch ons jaar?

Liefs Loesie

15. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Hoi lieve meiden,

Loesie, jammer dat je je bij ons moet aansluiten, maar je bent van harte welkom hier.
    Het zal vast schrikken zijn geweest toen jullie de uitslag hoorden, ik hoop voor jullie dat de volgende uitslag beter zal zijn.
    Begrijp me niet verkeerd; maar hou er maar wel een beetje rekening mee dat de volgende uitslag ook niet al te goed zal zijn. Het gaat vast niet ineens van 2,1 naar 20 miljoen.... Nogmaals ik bedoel dit niet gemeen hoor, maar ik wil je alvast een beetje voor bereiden.
    Onze uitslagen zijn redelijk vergelijkbaar met die van jullie (helaas), het beste wat we hebben gehad is 2,3 miljoen de rest zat er allemaal onder...
    Maar blijf hoop en moed houden.

Suus, wat vervelend zeg ! Maar aan de andere kant ook wel weer goed, want het lucht vaak behoorlijk op ;)
    En heb je alweer dingen gepland voor jullie huwelijk ?
    Ik vond zelf het jurken passen heel erg leuk....

Mia, ik haal de deca al een uurtje van tevoren uit de koelkast, dan is ie een beetje op temperatuur. (en dat kan gewoon hoor, ik heb dat advies gekregen van één van de verpleegkundige daar)
    Oh en zo'n koude kompres heb je al voor een paar euro's, ik heb inmiddels ook een klein toilettasje gekocht, daar heb ik wat gaasjes, pleisters, alcohol en deca in (die doe ik er natuurlijk pas op het laatste moment erin), voor als ik weg moet. En dat is me de afgelopen dagen wel goed bevallen, want tweede kerstdag zijn we uit eten geweest en ik moest me dus in het restaurant prikken. Ik ben op het invalide toilet gaan zitten zodat ik een beetje rust en de ruimte ervoor had.
    Waar ga je oud & nieuw vieren ? Wij waren vorig jaar in Brussel, was echt helemaal super. Dus voor jou alvast : een heel erg gelukkig, liefdevol en vooral vruchtbaar 2009 !
    Wie weet zitten we wel een keertje tegelijk in de wachtkamer hihihi :)

Zon, succes met het vertellen aan je broer, hou de zakdoeken er maar bij, hoewel iedereen natuurlijk anders reageert ;)

Nou mijn ongi is zaterdag pas echt goed doorgebroken, weer behoorlijk doorgelekt, en vannacht ook al (lucky me). Maar vandaag is het alweer wat minder, ik hoop dat dat zo blijft, want ik zit niet echt op een doorlekbloeding te wachten als ik morgen met mijn benen wijd mag voor de echo bij de gyn. Ook de hormonsters werken nog goed, zat gisteren alweer te huilen om een reclame van het lilianefonds ; een jongetje met klompvoetjes die nu dankzij "ons" weer in het doel kon staan, maar hij had nog steeds van de scheve voetjes. Ik vond dat zo zielig voor hem dat ik in tranen uitbarstte hahaha, En ik stind laatst in de rij bij de kassa waar iemand een zielig verhaal vertelde aan iemand anders, ze vertelde het met rode waterige ogen, nou jullie raden het vast: ook ik heb weer wat tranen gelaten om dat verhaal (zo genant) rare dingen die hormonsters ;)
    Oh en ik had gisteren volgens mij een redelijk botte naald, ik moest hem er echt redelijk hard induwen, terwijl ik dat nog niet eerder heb gehad. (oke, 1 keertje dan....)
    Maar morgen heb ik dus de echo, heb alweer een vragen lijstje klaar liggen, ik ben nl. ook wel een beetje bang voor overstimulatie, ik bedoel ik reageer nu al zo lekker dus ben toch een klein beetje bang....
    En ook heb ik gelezen dat de puregon injectie pijnlijker kan zijn dan de deca, dus ik zie er wel een beetje tegenop aangezien de deca af en toe ook wel wat pijnlijk\vervelend is. (nou heb ik ook naar mijn idee geen hoge pijngrens :rolleyes: )
    Nou tis alweer een heel verhaal, maar morgen zal ik ook nog even verslag doen van mijn eerste echo....

Fijne avond.......

Dikke knuffel C.G.-tje

16. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Hallo hier ben ik nog even tussen het inpakken door...

Loesie, helaas welkom hier. Ik sluit me helemaal aan bij wat CG al gezegd heeft. We duimen voor je voor een betere uitslag, maar reken er maar niet op. Het is wel verstandig dat hij gestopt is met roken, want dit kan de kwaliteit toch behoorlijk beinvloeden. Succes alvast met alle onderzoeken die gaan komen in het nieuwe jaar!

CG, wat een hormonen heb je toch, ha, ha! Ik ben bang dat ik hetzelfde ga reageren als jij, want zonder spuiten kan ik al huilen bij zielige films of tv series. Zo zijn we dus op dvd Greys Anatomy vanaf het begin aan het kijken (we zitten alweer in serie 3) en ik huil bijna bij iedere aflevering (en dat zonder extra hormonen :( )
    Wat een goed idee van jou om een klein toilettasje te maken, dat ga ik ook zeker doen! Die deca kan je volgens mij zelfs de hele dag mee nemen zonder te koelen toch? Wat is het toch fijn om dit sort adviezen van je "voorgangers" te krijgen: Dank je!
    Enneh: ik vertrek morgenvroeg naar Dublin, ik heb er al erg veel zin in. Ik ga mijn mannetje wel missen ben ik bang (voor het eerst oudjaar zonder elkaar. Ik in Dublin en hij snowboarden in Oostenrijk), maar aan de andere kant is het met mijn vriendin ook altijd erg gezellig.
    Tot volgend weekend meiden.

Liefs Mia

17. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey dames,

bedankt voor jullie welkom...Ik ga er ook helemaal niet vanuit hoor, dat het stukken beter zal zijn, maar ik ben van mening dat je moet doen wat je kunt doen en ik moet al zoveel ondergaan straks, dat ik vind dat het minste wat hij kan doen is stoppen met roken en extra vitamines slikken...en dat doet hij ook graag hoor! Maar heb geen hoop dat het nu ineens geweldig zaad zou zijn. Zou alleen maar een extra teleurstelling zijn.

CB, moest wel een beetje lachen om je verhaaltje hoor! :) Ik herken mezelf daar zo in. Zou precies hetzelfde doen. Gelukkig kun je er zelf ook een beetje om lachen, soms zit je wel in hele rare situaties.
    Ik ben ook zo'n huilerd hoor, een zielig liedje, de film van bambi, er hoeft maar iets te gebeuren en ik huil! Vriendje moet er weleens om lachen!
    Wat een goed idee om alles mee te nemen, dan hoef je er niks voor te laten. Ik heb nu nog geen idee wat me allemaal te wachten staat, maar er zou ook wel zoiets kunnen gebeuren in de toekomst. Waar moet je je prikken trouwens?

Mia, wat heerlijk dat je naar dublin gaat. Wel jammer dat het niet samen met je mannetje is! Maar je gaf al aan dat het ook heel gezellig is met je vriendin. Gelukkig maar...het is wel een symbolische afsluiting vind ik...van een jaar waarin we geen geluk hebben gehad en zie dit heel erg als een nieuwe start...een jaar waarin we misschien wel zwanger raken van een wondertje...

Ga lekker bank hangen vanavond...ik temperatuur al een poosje en heb op dag 13 als het goed is mijn eisprong gehad, want op maandag dag 14 was de temp al hoger. (heb een basistemp van 36.3) Ik ben altijd heel regelmatig (en ook vaak op dag 13 mijn eisprong gehad), dus zou als het goed is vandaag ongesteld moeten worden...temp ook weleens 's avonds (weet dat dat niet heel betrouwbaar is, maar het klopt bij mij elke maand) en hij was net 37.4. Normaal zit hij rond de 37.1, dus wel hoger... We wachten morgenvroeg wel af, want dan zal hij vast weer gedaald zijn...tot 36.5 ofzo. Maar ben nog niet van plan om maar aan testen te denken, want dat zou te mooi zijn om waar te zijn. Heb al zoveel negatieve testen gezien dat ik niet geloof dat hij nou ineens positief zou zijn. :confused:

Fijne avond!

Liefs loesie

18. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ha meiden,

had vanmorgen een temp van 36.6 en al iets roze afscheiding aan mijn tampon. Dit is voor mij een teken dat het weld oor gaat zetten.

Nu heb ik een vraagje. Ik moet de 3e dag van mijn cyclus bloed laten prikken. Ik weet dat ik eerst moet wachten totdat het doorbreekt. Maar als ik nou morgen echt ongesteld word, dan moet ik 1 januari bloed prikken. En dan is het lab dicht. Is het erg als het de 4e dag wordt?!

Fijne dag vandaag.

Liefs Loesie

19. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Hoi allemaal,

Loesie, helaas welkom. Wat betreft je vraag, bloedprikken op dag 4 is geen probleem. Dit probleem komt nl ook voor als dag 3 valt op zaterdag of zondag. Dan moet je ook 1 dag eerder of 1 dag later testen. 2 januari testen is dus prima!

CG, hoe ging het in het ziekenhuis?

Hier weinig bijzonders. Druk met allerlei kleine bezigheden en vooral ook locatie en datum trouwerij. Lastig hoor! Dan kunnen getuigen niet, dan kan de locatie niet, dan vinden wij de datum niet zo geschikt etc. etc. Ben erg benieuwd wat het nou uiteindelijk gaat worden.

Wij gaan er vandoor, alles doen, dus tot later allemaal!

20. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey susan,

bedankt voor je reactie. Het heeft echter al goed doorgezet, woensdag bloed prikken en volg week woensdag mijn eerste echo...dag 10. Het gaat nu echt gebeuren.

Succes met het regelen, kan me voorstellen dat het een heel gedoe is!

Liefs loesie

Share This Page