Slechte kwaliteit sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mammma2, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kanjer

kanjer Bekend lid

May 8, 2008
    626
    6
    18
    Female
    goedemorguh,

bbreek ff in hoor
    ppff jullie zijn al een endje verder als wij.. en we mogen nog zkr nie klagen, maar ik vind het wachten nu al een ramp ghehehe.. ;)

ben wel benieuwd wat ons te wachten staat, vriendlief is nu 2x getest.. en beide keren niet geweldig nieuws gehad.. 3mil. wat 20mil moet zijn en daarvan dus nog eens veel met afwijkende vorm en weinig beweeglijk.. :S
    dus de kans op spontane zwangerschap is klein...heel klein..

nu dus verwijsbrief voor gyn gehad. alleen dus nog ff bellen voor afspraak.. had al naar de afdeling gynaecologie gebeld, die vertelde me dak bij de fertiliteitspoli. moest wezen. dus ik bellen, was ik al te laat...grrr!

dus morgen weer proberen,..
    dat iz tot nu toe ons verhaal.
    we staan nog aan het prille begin, maar hoop samen met jullie toch wel n beetje het geduld te kunnen bewaren en ook verhalen te mogen delen!

zou ik echt heel fijn vinden!

veel liefs renata

2. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Kanjer, helaas ook welkom hier. Ik sta ook net aan het begin. De formulieren voor het zh zijn ingevuld en ga ik vanavond posten. Het zh neemt dan contact op om een afspraak te maken. Ik had liever zelf gebeld - zo heb je helemaal het gevoel dat je maar moet afwachten - maar het is niet anders.

Mia, blijft pijn doen he als je hoort dat een ander zwanger is. Hoewel ik echt blij ben voor diegene, steekt het toch. Dat mag ook. Zolang je maar niet verbitterd raakt.

Eerste keer vrijen na het slechte nieuws is hier nog niet gebeurd. Was deze week ook nog ongesteld. Heb echt een topweek gehad, NOT! Kan me voorstellen dat het wel anders is.

Hoe gaat jullie man ermee om? Mijn man vind het heel vervelend dat het aan hem ligt dat ik nu verdriet heb.

Pim

3. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Hey meiden,

Bedankt voor jullie lieve woorden en knuffels! Ja, babynieuws is niet altijd gemakkelijk, maar gelukkig kan ik me er ook wel weer redelijk overheen zetten (dankzij mijn mannetje die altijd zo heerlijk nuchter is).

Zon, je hebt helemaal gelijk wat betreft het vrijen na het slechte nieuws. Bij mij is de druk er nu ook meer vanaf, waardoor ik ook niet meer op al die symptomen ga letten, ik ben er zelf relaxter onder geworden. Alleen dat "andere" wachten is inderdaad niet leuk.

Kanjer en Pim, wij staan ook nog aan het begin van het hele gebeuren hoor, alleen hebbe wij al 1 afsrpaak bij de gyn gehad. Dat van dat wachten tot die afspraak eenmaal gemaakt is is vond ik ook frustrerend! Ik wil jullie niet bang maken, maar ik moest eerst een week wachten op de formulieren, daarna duurde het twee weken voordat ik bericht kreeg over wanneer de afspraak was en die duurde dan nog eens vier weken :(
    Maar goed, het is allemaal voor het goede doel moet je maar denken, dus hou de moed er in!

Groetjes van Mia

4. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Het klopt inderdaad ja; ook ik zit nu echt niet in spanning of ik wel of niet zwanger ben. Ik ben nu bijv wel erg moe ja, maar ja dat schrijf ik nu toe aan slaapgebrek en niet meer aan evt zwangerschapssymptomen. Ik denk dat mijn vriend mij nu wel een stuk relaxter vindt want hij vond me nogal obsessief... Hmmm nou ja, ik kan er ook nix aan doen. Je wil het zo graag he en daarbij ben ik ook nog eens enorm ongeduldig dus dat helpt ook niet echt.

Wij staan ook nog redelijk aan het begin hoor. Zijn net als Mia maar 1x geweest bij de gyn en nu gewoon wachten op verdere onderzoeken en uitslagen dus. Hopelijk na 22 okt gewoon meer duidelijkheid en niet nog meer onderzoeken maar meteen een behandelingsvoorstel die dan ook zsm wordt uitgevoerd. Nou, zal me er maar alvast op instellen dat dat niet zal gebeuren... Ik ga maar wel alvast een lijstje maken met vragen voor de gyn want op dat moment ga je echt van alles vergeten te vragen........

Wij gaan trouwens naar de VU en daar moest je gewoon zelf bellen voor een afspraak en de wachttijd voor een 1e consult was 7 weken. We hebben geen formulieren hoeven in te vullen en/of op te sturen dus tja, elk zkh is daar toch weer anders in. Wij zijn trouwens ook niet via de HA doorverwezen; ik was al bekend op de gyn voor andere problemen dus ik ging gewoon met mn klachten naar die afdeling en die gyn zei me dat ik maar een afspraak op de voortplantingsgeneeskunde moest maken. Wat dat betreft zijn we ook nog niet zo heel 'lang' bezig hoor... We zitten nu in ronde 7 en ronde 8 begint morgen of overmorgen ofzo.

Ik duim voor iedereen hier en tja, je ziet en hoort gewoon echt veel meer zwangerschappen! Misschien omdat je er zelf ook meer mee bezig bent dan anders...

Gr Suus

5. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    hihi, ook hier na de uitslagen veel minder spanning, en bijna geen teleurstelling meer bij ongi, hoewel je er elke maand toch nog weer op hoopt maar je houd wel in je achterhoofd dat de kans minimaal is.

De eerste keer ehh klussen na uitslag weet ik niet meer, is alweer bijna een jaartje geleden :(
    Maar we hebben er nu wel veel meer plezier in, niet meer dat ene standje wat beter is :oops: , maar gewoon lekker met z'n tweetjes genieten.

Ik word hier alleen af en toe helemaal gek van mijn schoonmoeder (ze waren vanmorgen even op visite), mijn schoonzus is dus per ongeluk zwanger geraakt :confused: , en is nu al over de helft, dus ik word af en toe helemaal gek van : ow wat spannend he, ik kan me mijn bevalling zoo goed herinneren en bladiebladiebla bleh, kan er vandaag niet zo goed tegen, zit net weer op die pijnlijke dag 1 van de cyclus, en dan kan ik niet zo goed tegen al dat gezeik. (sorry)
    Ik kan me voorstellen dat het spannend voor haar is, want het is tenslotte haar eerste kleinkind (wat dus eigenlijk de onze had moeten zijn... :cry: )
    maar ik kan er nu ff niet tegen.

Sorry, maak er alweer een klaag verhaal van, over tot de orde van de dag : we zijn alweer één dagje dichter bij de uitslag, yes yes yes.
    Het aftellen kan na een maand eindelijk beginnen, duimen duimen duimen dus.

Veel liefs C.G

6. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi allemaal,

Ik spring even in hier!

Ik ken die gevoelens van afwachten aan het einde van je cyclus heel goed!
    Heb echt al een paar keer gedacht: YES, nu is het echt gelukt, maar niet dus.
    Na de 1e keer IUI kwamen we er achter dat dat ook geen zin had en zijn we gelijk over gestapt op ICSI. Morgen dus de punctie. Ben benieuwd hoe dat allemaal uitpakt.

Maar goed, we hebben allemaal maar 1 goede zwemmer nodig om onze wens in vervulling te laten gaan, dus dames:
    Blijf hopen!

7. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Dank je wel Merel !

Heel erg veel succes morgen met de punctie, ik zal hard voor je duimen !

Liefs C.G.

8. moontje b

moontje b Actief lid

Jun 13, 2008
    287
    0
    0
    Hay Merel,

Heel veel succes met de puctie morgen! Hopelijk valt het mee.

Voor alle meiden: Hopelijk zijn we allemaal snel zwanger.

Fijne avond

Groet Monique

9. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    @Merel: laat even weten hoe de punctie is gegaan en hoe je het hebt ervaren (voor het geval de rest hier er ook aan moet geloven).

@C.G.: ik zit nu ook op dag 1 van mijn cyclus. Hoe lang duurt die van jou gemiddeld? Dan lopen we wellicht ongeveer gelijk...... Mijn cyclus duurt vaak 27 dagen (soms 28 dagen) dus gelukkig vrij regelmatig.

Iedereen fijne avond en voor wie gaat klussen vanavond, veel plezier :)
    (wij kunnen en mogen even niet want dinsdag gaat mijn mannetje voor de 3e keer zijn zaad inleveren)

Gr Suus

10. kanjer

kanjer Bekend lid

May 8, 2008
    626
    6
    18
    Female
    een groepje lotgenoten bij elkaar zie ik zo als ik dit lees..

is en blijft frustrerend dathet niet gewoon zo kan lukken.. :S
    maarja vriendlief zei al, stel dat het straks gelukt is, (hoe maakte hem nie veel uit zei die gelijk...(echt cute..)) dan hoef ik daarna iig de pil nie meer te slikken.. kans is toch zeer klein en ach mocht het dan toch ineens wel lukken, dan hebben we er 2..:D (zo zei hij het, deed me wel ff goed..)

mjah de mijne vond ut onwijs erg dat ik na de 1e uitslag zo verdrietig was en heeft toen meteen van alles in huis gehaald, fruit, melk, niquitin spul etc.. dus liet wel blijken dat hij het ook erg vond/vind.

net mn schoonzus/zwager en de 2kids op visite gehad en dan zie je ze.. (nichtje =4 en neefje 1,5) pfft.. kwil oooooooooooooooook zo'n smurfjuh!
    maja..geduld is een schone zaak .. al willen we snel..

bij de 2e uitslag was ik al voorbereid op slecht nieuws dus tjah.. kon alleen maar mee vallen dan..en twas hetzelfde.. dus niet meer verdrietig zoals de 1e keer.(dat was echt n domper)

betreft cyclus..hier nu 2 rondes maansteen en 2 rondes al 28 dagen cyclus.. dus denk dat de steen wel zn werk doet! :D

11. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Ja, ik zal jullie laten weten hoe het was , tot dusver vind ik de behandeling meevallen. In het begin was ik al compleet in de stress bij het idee alleen al. Maar nu we er eenmaal in zitten valt alles voor 100% mee.

Wat betreft zaad inleveren Susan: Wij deden het altijd wel gewoon, 1 dag van te voren niet, want dan krijg je het beste beeld van de uitslag, was ons idee. Nu voor de punctie morgen hebben we het 3 dgn niet gedaan, omdat je nooit precies kan zeggen wanneer je de punctie hebt.
    Succes in ieder geval!

12. kanjer

kanjer Bekend lid

May 8, 2008
    626
    6
    18
    Female
    merel succes morgen!

13. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Dank jullie wel voor de lieve succes wensen!

14. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

May 5, 2008
    1,299
    1
    0
    Goede avond!

CG, ik begrijp jou gevoel zoooo goed, want ik heb er zelf ook last van. Iedereen krijgt baby's en heeft het ook alleen nog maar daar over. Ik snap dat het heel leuk is voor hen, maar een keer een ander onderwerp is ook niet erg.

Merel, spannend hoor! We duimen voor je. En laat inderdaad ff weten hoe het is afgelopen en hoe je het ervaren hebt.

Fijne avond nog!

Groetjes Mia

15. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Merel; als eerste en belangrijkste; veel succes morgen met de punctie! Zet 'm op ;)

Susan; thanks voor ook je welkom ;)
    En wat ook anderen aangaven, wij kunnen inderdaad erg snel beginnen. Ben me daar ook steeds meer bewuster van als ik zo de ervaringen van andere meiden lees.
    Voor ons gevoel zaten/zitten we ook figuurlijk in de hogesnelheidstrein ;)
    Nu maar hopen dat het met de poging ook zo snel zal gaan?

In mijn directe omgeving is er weer wat rust met 'nieuwe' zwangeren en baby's.........Vind ik niet zo erg........Voel me rot als ik dat zo denk, maar ik merk wel dat ik zelf dan een stuk steviger in m'n velletje zit.
    Herkennen jullie dat ook?
    liefs

16. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    @ Susan, mijn cyclus is meestal 27 of 28 dagen, maar ik was nu 4 dagen over tijd.... :(

@Mia, je hebt gelijk het gaat alleen nog maar over zwanger, baby's en opvoeding, en ik kan niet mee praten want wij hebben nog geen kinderen. (en dat zeggen ze dan ook gewoon keihard, zo van: je begrijpt er niets van wacht maar tot je zelf kinderen hebt :pale: :confused: )

En inderdaad als ze het er niet over hebben en niet constant aan hun zwangere buik zitten te krabben en klagen, zit ik ook veel beter in mijn vel ;)

@ alle meiden, ik ga lekker slapen , ben helemaal moe (vast van de hormonen haha) tot morgen !

Liefs C.G

17. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    @CG: haha grappig zeg, lopen we exact gelijk met onze cycli!

Nou ik ben wel erg benieuwd naar de ervaring van Merel morgen! Hopelijk is die enigszins positief want ik ben toch ergens bamg dat wij ook die richting op zullen moeten (ben best pessimistisch ingesteld dan kan het allemaal alleen maar meevallen)...

18. Merel81

Merel81 Bekend lid

Mar 27, 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Dames,

Eerlijk is eerlijk een punctie is geen pretje, maar wel te doen.

Wij hadden vier goede eitjes en het aantal zaadcelen: 10.000

Niet echt veel dus, maar we hebben 1 goede embryo nodig, dus we blijven hopen!

19. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    @Merel: Nou 4 mooie eitjes is heel goed zeg en uit die 10.000 halen ze vast 1 (of meerdere) goede zwemmer(s)! Ik zie dat je 9 oktober weer terug moet en dat ze dan de terugplaatsing gaan doen? Gaan ze er dan 1 of 2 terugplaatsen, als het tenminste is geslaagd (waar we wel vanuit moeten gaan)?

Ben erg benieuwd en duim heel hard voor je dat het helemaal in orde komt voor jullie!

20. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    @ merel; 4 goede eitjes fijn !, laten we hopen dat er ook nog 4 goede zwemmertjes zijn, zodat het allemaal mooie embryo's mogen worden.

Je schreef dat de punctie geen pretje, maar wel te doen was viel het dus mee ? Ik kan er nu al tegenop zien, terwijl we niet eens weten of we goed genoeg zijn voor icsi....
    Ik ga heel hard voor je duimen dat er in alle eitjes een goede celdeling ontstaat. Laten jullie er 1 of 2 (indienmogelijk natuurlijk) terugplaatsen ?

@Susan, grappig ja dat we zo mooi gelijk lopen, alleen is het bij mij deze keer erg heftig, kan er emmers onder zetten niet normaal joh :oops: :confused: :pale:

liefs C.G.

Share This Page