Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Hoi Dames,

Suus, wel leuk he ? al dat geregel, maar een goede datum zoeken kan inderdaad knap lastig zijn :rolleyes:

Loesie, spannend hoor dat het nu gaat beginnen, maar was het nou al duidelijk wat voor een behandeling je kreeg, of gaan ze dat juist deze ronde onderzoeken ?! Misschien heb je dat al wel geschreven maar kan het me niet zo goed herinneren :oops: (door de hormonen hahahaha)

Vanmorgen bij het UMC geweest.
    Er was een cyste te zien aan de rechterkant, die kan nu nog geen kwaad, maar ze willen het wel onder controle houden.
    Ik mag morgen starten met de puregon (150 eenheden)
    7/1 mag ik weer op voor een echo om te kijken hoe alles gaat, en dan horen we weer verder van hoe of wat.
    Ik mag gelukkig wel met oud & nieuw wat glaasjes champagne drinken (ze gaf al aan dat dit ook goed was voor de ontspanning).
    Morgen nog een dagje werken en dan lekker weer een weekje vrij :)

Pff ben helemaal kapot, nou ja vooral moe en een beetje emo want het was toch wel weer een beetje spannend. Dus ik ga zo lekker even met mijn lieve schat een kopje thee leuten en ff niets doen.

Veel liefs voor allen,
    C.G.

2. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey...

CG, kan me voorstellen dat het heel spannend was en dat je lekker even bij gaat komen. Goed dat ze het onder controle houden, die cyste. Ik moet 7/1 ook voor een echo, voor de eerste keer...om te zien hoe en of het eitje groeit. Lekker dat je een weekje vrij bent! Geniet ervan!
    Ik werk zelf in het onderwijs, dus heb mijn eerste weekje er al opzitten.

En helemaal niet erg hoor, dat je het vraagt. Ik weet zelf nog niet precies wat ze gaan doen. moet dus bloedprikken, echo, samenlevingstest, vriendje nieuw zaadonderzoek en eind januari hebben we een afspraak en dan gaan we bespreken wat we gaan doen. Hij liet al wel iets doorschemeren dat het waarschijnlijk IUI wordt, want daar was het aantal zaadcellen wel voldoende voor. Maar hij wilde eerst even mijn cyclus in kaart brengen.

(sorry dat ik hier op elk berichtje reageer, haha, maar ben hier nieuw, heb heel lang op het jongegezinnenforum gezeten, maar wilde wat nieuws...dit typt veel makkelijker, omdat je terug kunt lezen wat anderen hebben geschreven, dan hoef je het niet te onthouden! )

Liefs Loesie

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee dames,

CG, een cyste? Oh jee, dat is toch eigenlijk helemaal niet zo best dacht ik...? Wel fijn dat je toch aan de Puregon mag. Op naar 7 januari dus! :)

Loesie, is helemaal niet erg hoor als je op elk berichtje reageert! ;) Wel fijn dat ze (tot nu toe) denken dat IUI bij jullie wel een kans van slagen heeft. Bedenk wel dat er bij IUI een heel goede timing nodig is. Gelukkig is het wel (lichamelijk) minder ingrijpend voor de vrouw dan een IVF of ICSI.
    Weet je welke zaadtest ze nu gaan doen bij je vriend? Bij ons werd aan de hand van 1 bepaalde zaadtest bepaald welke behandeling het moest worden. Dan wordt het nl 'opgewerkt'... Misschien kan je dat nog even vragen als je op dag 10 je echo krijgt.

Ik ga even mn mannetje steunen. Die heeft even wat problemen met zn werk (wat achterbaks geregel enzo)...
    Over mn mannetje gesproken, hij had vandaag zo'n 'leuke' actie...vertel ik later wel!

4. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Loesie, dat zou wel fijn zijn als het iui word, het is net wat suus zegt, het is veel minder ingrijpend ! Ga hard voor jullie duimen....
    Enneh is toch heerlijk om op elk berichtje te reageren ? Je moet gewoon doen wat goed voelt.

Suus, ben benieuwd wat voor een actie hij had ?! ;)

Hoe is het met de andere dames ?

5. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Loessie; welkom hier. Ben benieuwd wat de onderzoeken gaan brengen voor jullie. Spannend is al dat wachten he!

Gobblingglow; een cyste; ik heb geen idee ofdat dat erg is of geheel onschuldig. Wat een gedoe dat spuiten als ik dat zo lees, maar je hebt in een korte tijd al veel slimme dingetjes verzonnen om het jezelf makkelijker te maken. Fijn dat het, naar omstandigheden dan, toch goed gaat.
    Er is nog iemand aan het spuiten nu toch? Mia toch?

Esser; jij bent inmiddels met medicijnen begonnen toch? Wat lijkt me dat toch spannend, dan ben je ineens weer 'begonnen'.

Susan; gefeliciteerd! 15 mei 2009 moet jullie grote dag gaan worden toch? Zo leuk. Wij zijn in 2007 getrouwd, en we hebben het zó ontzettend geweldig gevonden. Als we het over moesten doen, zouden we de volgende keer 2 dagen feest hebben> om er nog meer van te kunnen genieten.
    Jurken passen, ringen uitzoeken. Zo leuk allemaal. Geniet maar lekker van de voorpret. Wanneer vertrekken jullie naar de wintersport?
    Had manlief nu alweer een verassing voor je?

MrsMia; heel veel plezier in Dublin. Geweldige stad lijkt me dat. Ga het oude jaar maar goed afsluiten. Op naar een nog veel beter 2009!

27 dec ben ook ik weer ongesteld geworden. Ik ben er niet eens meer treurig om. De kans dat het zomaar spontaan vanzelf gaat gebeuren heb ik maanden geleden al uitgesloten. Het is gelukkig bijna 15 jan.
    Vanmorgen hebben we lekker een weekje wintersport geboekt. volgende week gaan we lekker een weekje boarden in Frankrijk. Ik heb er zin in!
    Iemand zijn manlief is ski/snowboardleraard toch? Ik heb ook winters lang in het buitenland op de skies gestaan. Was zo leuk altijd om les te geven. Dat zit er nu niet meer in. Maar een weekje per jaar naar de sneeuw is toch altijd goed.

Nu lekker nog wat dingetjes opruimen, en dan lekker op de bank hangen.
    Fijne avond allemaal

6. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Er schiet me ineens nog wat te binnen;

Op de site van Freya staat een oproep (dd 23-12-2008). Ze zoeken mensen die mee willen doen aan een onderzoek. Ze gaan onderzoeken of IVF al dan niet beter werkt dan IUI. (heel in het kort heb ik het nu omschreven, kijk voor de hele uitleg maar eens op de site van Freya).
    Als je mee mag doen (ze loten), dan krijg je 2 IVF behandelingen, welke betaald gaan worden door het onderzoek. Hierbuiten blijven dan je 3 pogingen van je eigen verzekering staan.

Ik wilde het jullie niet onthouden!

7. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee dames,

Ieoor, ik ga strax meteen kijken op de site! Ben erg benieuwd... En zie dat je ook gaat wintersporten! Naar Frankrijk! Waar ga je heen? Wij vertrekken nl vrijdagnacht naar La Plagne. Zou wel erg grappig als jullie daar ook naartoe zouden gaan! ;)
    15 januari is sneller dan je denkt, zeker met een weekje wintersport tussendoor...

CG, die actie was eigenlijk niet zo leuk hoor, vandaar die aanhalingstekens! We gingen eten voor de katten en hond halen bij de dierenwinkel en vlak naast die winkel woont de moeder van zijn ex-vriendin waar hij 4 jaar mee samen is geweest en mee heeft samengewoond. Stonden we dus buiten, kwamen we dus die moeder tegen en zijn ex! Die moeder is wel aardig (had haar al een keer gezien)... Maar goed, wat vraagt die moeder dus, of we bij hun binnen iets warms wilden drinken! Bij zijn ex-schoonouders en zijn ex! En wat denk je wat vriendlief aan mij vraagt...(terwijl zij erbij stonden ja) wat ik wilde! Idd ja, wat ik wilde... Tuurlijk wil ik dat niet maar dat kan je toch niet zeggen waar ze bij staan! Dus ik brabbelde maar wat en vroeg of hij er zin in had. Enne, ja hoor, 2 min later zaten we bij hun binnen op de bank! Nou, wat een hel was dat. Mn vriend en ik op bezoek bij zijn ex en haar ouders... Nou, lekker :( Gelukkig duurde het maar 30 min dus toen we buiten stonden (mn blik stond op onweer), zei manlief meteen dat het niet zo'n slimme zet van m was. Oh ik was echt pissig zeg. Ik heb alle contact met mn ex verbroken omdat ik weet dat hij dat niet leuk vindt maar ik zit vervolgens wel bij zijn ex en haar ouders op de bank te theeleuten! Nou gelukkig snapte hij dat hij me dit nooit meer moet fllikken. En zeker niet door me in zo'n benarde situatie te brengen!

Dan nog zn werk vanavond... Nou, ik denk dat hij misschien wel binnenkort ontslag gaat nemen! Met oud en nieuw zou hij dienst hebben, als officier dus bij de brandweer, en vorig jaar was het heel druk (3 middelgrote branden, 1 grote brand een middelgroot duikongeval --> wat voor de rest van NL 3 grote branden, 1 zeer grote brand en een groot duikongeval inhoudt). Hij is helemaal vakgek en ook echt zeer vakbekwaam en serieus dus hoe raar het ook klinkt, hij keek echt uit naar die oh zo belangrijke dienst. Hoorde hij dus net dat de reserve-officier van die dag van 21.00 uur tot 03.00 uur zijn 1e dienst over zou nemen zodat hij in een bunker op de Dam in Amsterdam plaats moest nemen om daar alles in de gaten te houden. Die reserveofficier heeft veeeeeeel minder ervaring, komt dus net kijken, en zou dan de verantwoordelijkheid hebben voor de hele (hoofd)stad. Dat heeft dus de commandant besloten in zn eentje en waarschijnlijk omdat die reserveofficier zijn lievelingetje is dus allemaal achterkamerpolitiek dus. Nou, manlief is witheet! Ik ben dus maar extra lief voor hem, ook al heeft ie me vanmiddag bij zn ex neergeplant, want dat heeft ie wel verdiend. Maar jeetje, wat een gedoe! Strax is ie geen officier meer terwijl hij dat juist zo graag doet en kan. Echt sneu voor hem maar zoals het een goede (aanstaande) vrouw betaamt, steun ik m all-the-way! :)

Mn trouwerij zal 15 mei wrs niet plaatsvinden maar eerder aangezien de getuige van manlief echt niet op de 15e kan. We kijken dus nu of het op de 8e kan. Morgen wordt het wel een geweldige dag! Om 10uur gaan we bij een locatie kijken en een en ander bespreken, en om half 3 ga ik trouwjurken passen! Helaas kan mn moeder niet mee maar mn zus gelukkig wel! Helemaal super dus!

Hoe is het met de andere dames? Het is echt stil hier...!

8. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hallo dames!
    Wat een gezellig gekwebbel hier weer tussen alle feestdagen door!

Loesie, welkom hier. Zo te lezen krijgen jullie nu zo'n beetje de onderzoeken die wij in oktober gehad hebben. Ik moest toen ook voor een samenlevingstest en echo. De samenlevingstest ging uiteindelijk niet door, aangezien de kwaliteit van het zaad zo slecht was dat dat toch geen zin had. Even 1 tip voor jou; ze hadden mij in het ziekenhuis niet verteld dat ik een zo leeg mogelijke blaas moest hebben voor de echo. Ik was thuis nog wel naar het toilet geweest voordat ik naar het ziekenhuis ging, maar daarna niet meer. Dat kan vervelend zijn, omdat ze dan minder kunnen zien. Ook was het daardoor bij mij nogal gevoelig. Dus; vlak voor je afspraak ff naar het toilet in het ziekenhuis is wel verstandig! Zie je op tegen de samenlevingstest? Ons viel het uiteindelijk best mee; hadden niet veel moeite om het "gezellig" te maken samen, maar t idee is wel raar vonden wij. Trouwens; van het stoppen met roken kan t zaad echt heel veel beter worden, dus houd hoop!
    We lopen aardig gelijk op. Wij krijgen 19 januari de laatste resultaten (nieuw zaadonderzoek) en horen dan meer over behandeling e.d. Wel leuk dat we vrij gelijk lopen, want de rest staat zo'n beetje allemaal al op de wachtlijst. Trouwens, ik werk ook in het onderwijs (er zijn er meer hier volgens mij), dus heb ook lekker vakantie!

Iedereen de kerstdagen redelijk doorgekomen? Het was wel weer erg gezellig, maar ook wel weer veel binnen zitten en (te) veel eten! Ik moet zeggen dat ik wel erg moeite begin te krijgen met zo'n dag doorbrengen met familie met schattige kleine nichtjes (1 en half jaar). Heel lief hoor, maar het gemis wordt er niet minder om.... (herkenbaar voor jullie?) Het gaat toch wel steeds meer pijn doen.

Verder hebben we onze wensballon opgelaten, wat echt een geweldig gezicht was! T was ff gedoe, omdat er toch wel een beetje wind stond, maar uiteindelijk is het gelukt. Ook nog een geweldig mooie foto met mij in het donker met die ballon in mijn handen. Het schijnsel van de ballon op mijn gezicht en verder niet. Nu maar hopen dat onze wensen in vervulling gaan ;)

Suzan: je hebt wel weer een bewogen weekje he? Ga je nu al jurken passen; je weet wel van aanpakken hihi! Wel leuk hoor, geniet ervan!

CG: Hoe zit het precies met de echo? Ik snap dat ze echo's doen om te kijken hoe het met de folikelrijping is, maar waarom doen ze dan nu dan, want je bent toch nog niet met die medicijnen bezig. Ik heb al wel veel gelezen over IVF enzo, maar dit snap ik nog niet helemaal. Een cyste klinkt vaak ernstiger dan het is. Het is een ophoping van vocht die vaak voor schijnt te komen, maar wel fijn dat ze het in de gaten houden.

Esser: hoestie? Blij dat je weer gestart bent?

Nou dames, geniet van de laatste daagjes van 2008. Een jaar vol teleurstellingen voor ons allemaal. Hopelijk brengt 2009 ons meer goeds.
    Liefs, hypo

9. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hoi hoi,

Hoe is het hier met jullie meiden?
    Druk bezig? Of juist aan het relaxen voor oudjaarsavond morgen?
    Hier alles z'n gangetje......wel af en toe wat ups and downs voor oud en nieuw. Bang dat er toch een traan gaat komen voor het afsluiten van, alweer, een jaar zonder zwangerschap en een beetje de angst voor het onbekende voor het komend jaar mbt de ICSI.
    Laat me er niet teveel door leiden maar voel het wel zo nu en dan... :rolleyes:

Mrsmia; veel plezier in Dublin!

Loesie; (helaas) maar welkom hier. Hopelijk kun je goed je hart luchten hier, en zoveel meer natuurlijk wat je wil ;)

CG, de 1e echo zit er op! Goed dat ze zo alert zijn op die cyste. Hoeft natuurlijk helemaal niets te betekenen verder. En vandaag de puregon erbij spuiten. Hopelijk gaat je dat meevallen. En niet dat je tante hormonster nog groter wordt, hihihihi!
    zet 'm op hoor voor een goede poging. Lekker idd er een glaasje champie op toosten.

Ieoor, lekker weg op wintersport! Tenminste, ik denk dat dat gezellig en leuk is, ben zelf nog nooit geweest, hahahaha ;)
    Geniet er van en dan is het zeker zo 15-01.

Susan, wat een acties gebeuren er allemaal rondom
    je mannetje. :confused: Over hetgeen met zijn ex; oeh...... daar had mijn man echt niet mee moeten komen. Ik had hem dan voor het blok gezet en direct 'nee' als antwoord gegeven met de vraag of we even wat drinken met hen. No way! Maar goed, dat ben ik dan..... Snap ook wel dat je echt wel overdonderd was!
    En dan het verhaal van zijn werk. Wat een bullsh*t zeg.......
    Mijn man zou over zulk achterkamerpolitiek ook helemaal op zijn achterste benen staan. Geef 'm groot gelijk!
    Wat gaat ie nou verder nog ondernemen en/of teruggeven aan die commandant? Of heeft ie er een bepaalde tactiek voor hoe hij nu het beste kan reageren?
    Geef 'm vanuit hier ook maar de steun ;)
    En...............hoe was de locatie vanochtend? En de trouwjurken passen?!
    Ben benieuwd! :) Ik vond zelf de trouwjurken passen echt zoooo geweldig! Weet je hoeveel ik er in totaal aan heb gehad?
    (psss..... 25...... :).......!) Nr. 25 was DE jurk....... ;)

Hypo; oh.......jullie wensballon....... wat mooi! Laat je foto nog zien? ;)
    Dat ie maar veel geluk mag brengen aan jullie.....
    En nu op naar de 19e, dat gaat dadelijk zo snel!

Ga d'r nu snel vandoor de kou in.............Lekker naar de stallen!
    Hopelijk is de kou niet al te erg maar vrees het ergste.......
    liefs

10. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Hee dames,

wat een gekwebbel weer hihihi gezellig ! ;)

Suus, hoe was het vandaag ? (ik hoor het vast zo wel via de chat )

Esser, hoe gaat het met de medicijnen ?

Hypo, woon je in de achterhoek ? Ik zag daar pas een wens ballon opgaan en moest gelijk aan je denken.

Iejoor, heerlijk op wintersport, ik zou zo meegaan haha. Jammer van je ongi, maar zoals je zelf zegt rekende je al nergens op dat scheelt toch wel !

Loesie, hoe gaat het met jpu vandaag, (of ben ik weer scheel aan het kijken )

Oei ik zie dat ik zo moet spuiten......
    tot snel lieve meiden !

Liefs C.G.

11. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey meiden,

wat een warm welkom...heel lief van jullie! :oops:

Hypo, we zitten inderdaad 'mooi' tegelijk! Kunnen we elkaar op de hoogte houden en onze onzekerheden delen. Grappig dat je ook in het onderwijs zit. Welke groep heb je? Ik heb groep 4. Erg leuk, maar is nog niet vast. Inval zwangerschapsverlof...slik...ben al wel heel lang op dezelfde school, dus hoop op een vast contract. En wat mooi dat jullie een wensballon op hebben gelaten...lijkt me erg speciaal.

Suus, ik ben ook wel heel benieuwd hoe het vandaag is gegaan. Hebben jullie iets leuks gevonden en hoe was het jurken passen! Lijkt me zooooo mooi, maar we hebben er geen geld voor.
    En wat een verhaal zeg, van die ex! Ik had precies zo gereageerd...en ik zou me ook heel erg voor het blok gezet voelen en had ook niet zo snel nee durven zeggen...goed dat je vriendje zelf ook had dat het niet echt gepast was! :rolleyes:

Esser, kan me heel goed voorstellen dat je onzeker bent. Het is toch weer een hele nieuw tijdperk en er gaat weer van alles gebeuren. Spannend hoor. Toch hoor je van ICSI veel positieve verhalen...niet dat het prettig is hoor, maar goede resultaten. In mijn omgeving tenminste wel. toi toi toi!

Iejoor, ben jaloers op je! Wil ook heeeeeeeeeel graag weer een keer op wintersport, maar vriendje geeft de voorkeur aan de zomervakantie en we willen dit jaar (of eigenlijk volgend jaar, hihi) ook nog een 'nieuwe' auto. Dus dat wordt dan een beetje teveel van het goede.
    En inderdaad kl*ten dat je ongesteld bent geworden, maar je verwachtte het al he...maar toch, ergens diep in je zit toch die hoop op een wondertje...tenminste dat heb ik nog wel.

CG, jij woont dus in de achterhoek? Ik woon in overijssel (richting deventer) dus da's redelijk dichtbij...gezellig hier he?! :D
    Hoe gaat dat spuiten, waar moet dat ergens? Heb me ooit eens in mijn buik moeten spuiten en dat ging best goed. Vind het wel eng hoor, mocht ik dat ooit moeten doen bij mezelf...maar alles voor een hummeltje.

Morgen komen mijn ouders mijn zus, met man en 3 kids (3 meisjes, 1 van 4, 1 van 2,5 en 1 van 9 maand, echt schatjes!) en andere zus bij ons oud en nieuw vieren...ze komen al mooi op tijd (10.30) gaan lekker oliebollen bakken en wandelen en 's avonds gourmetten en fonduen. Heb er zin in! Vind het toch ook best wel emotioneel, want je laat toch een jaar achter die niet zo leuk was (m.b.t. de kinderwens) en je gaat een jaar in waar heel veel gaat gebeuren en waar je hopelijk zwanger in raakt...Ik vind dat best wel wat...en toch ook fijn, een heel nieuw jaar weer waar je zwanger in kunt raken.
    Op een forum waar ik ook best veel mee schrijf zei iemand halverwege het jaar 2008, terwijl ze zelf zwanger was: Aan het eind van het jaar spreken we af dat iedereen zwanger is hoor!
    Tja...da's mooi zeggen als je zelf al zwanger bent...ik doe m'n best, maar het lukt niet op commando. :cry:

Morgenvroeg bloedprikken...hier is de prikpost van 8.00 tot 8.30 dus moet er lekker vroeg uit!

Als ik jullie niet weer spreek voor morgenavond, dan wens ik jullie heel veel geluk en gezondheid in 2009! Hopelijk met veel goed nieuws!

Liefs Loesie

12. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee dames,

Loessie, wat klinkt dat leuk zeg jouw dag morgen! Jammer dat je er zo vroeg uit moet maar ja, het is natuurlijk wel belangrijk dat ze jouw cyclus ook goed in kaart hebben. Dag 3 is vooral belangrijk vanwege het hormoon FSH (die zorgt ervoor dat je follikel met eitje aanmaakt zeg maar), dag 20 is belangrijk voor de progesteron-waarde (ivm het hebben gehad van een eisprong). Even wat achtergrond informatie dus! :)

Esser, al begonnen met die nieuwe medicijnen. Wanneer krijg je je eskimootjes ongeveer? Spannende tijden weer hoor. Kan me voorstellen dat de jaarwisseling wel erg emo zal zijn voor jullie...

CG, lekker hoor die puregon erbij. Nu gaat er ECHT iets gebeuren bij je van binnen. Hoop dat je niet teveel last gaat krijgen van buikpijnen e.d. door al die follikels die gaan rijpen. Stiekem ben ik toch wel erg jaloers op je...ik wil ook janken om bijna nix! Nog 1 cyclus wachten en dan mag ik ook hopelijk beginnen :)

Ieoor, ben wel erg benieuwd waar je nou naartoe gaat op wintersport hoor! Zou echt te grappig zijn als je ook in La Plagne zou zitten!
    Ongi worden is altijd naar maar ja, reken er maar niet op (makkelijker gezegd dan gedaan)...de kans is toch klein. We weten er hier helaas alles van :(

Hier gaat alles prima! Bruidsjurken passen was echt geweldig! Esser, ik had er geen 25 nodig. Ik heb er zo'n 7 aangedaan en uiteindelijk is het de 2e geworden die ik aan had want daar bleef ik toch elke keer weer aan refereren en naar kijken. Aan het end van het liedje weer aan gedaan en toen wist ik het zeker; dat moet m worden! Hij is zoooo mooi! Heeft allemaal kleine pareltjes en steentjes en is zo verfijnd, echt super gewoon! Moet echt moeite doen nix aan manlief te zeggen....... :) Heb wel een correctiebroekje moeten kopen om mn (alcohol)buikje te verbergen maar ja, maakt niet uit. Ook hebben we vanmorgen gekeken voor de locatie. Dit was de 2e locatie die we op het oog hadden want de 1e locatie is gesloten tot 4 jan. Het zag er wel heel leuk uit en zeer wrs gaan we het heel klein houden met alleen familie en een paar zeer goede vrienden. Daar dan mee taart eten, champagne drinken en uitgebreid mee dineren. We vinden het nl zonde om zoveel geld uit te geven voor 1 dag....... Op die locatie zou het dan 2 mei moeten worden dus daar hebben we ook een optie op dus. Getuigen zijn ook al geregeld, ceremoniemeesters ook en zelfs mn vrijgezellenfeestje wordt al voorbereid! Kunnen jullie nagaan!
    Ben eigenlijk heel blij dat we dit nu ook doen, tegelijkertijd met de ivf behandeling want dat gaat heerlijk afleiden. Heb ik wel nodig denk ik........

Nou ik ga bij manlief op de bank zitten. Dat gedoe op zn werk is al iets rustiger maar morgenochtend moet het echt even geregeld worden. Denk dat hij dat gaat doen want hij is natuurlijk gewoon degene met de beste oplossingen. :)

Ladies, ik hoop dat er morgen nog wel wat mensen online zijn want ik zit alleen voor mn O&N... :( en dan heb ik nog wat leuks om tegenaan te praten.

Fijne avond nog!

Oh ja, Loessie, dat spuiten gaat in de buik...

13. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Esser; heb jij paarden? Rij je zelf? Wat leuk! Wanneer is ongeveer de TP?

CG; ook ik ben (nog) niet zo goed thuis in alle medicatie omtrent IVF/ICS; je krijgt dus nu weer wat extra's erbij? En wanneer is ongeveer jullie datum?

Susan; wij gaan naar Les Menuires (is volgens mij een stukje verder dan La Plagne). We hebben nog wel even getwijfeld over La Plagne of Les Menuires.... Grappig. Jammer inderdaad, anders hadden we elkaar kunnen treffen, en er in de stoeltjeslift eens uitgebreid over kunnen babbelen.... (wie weet kan een van ons nog switchen van bestemming....)
    Ben je vaker in La Plagne geweest?
    Wat geweldig; je bent gewoon al geslaagd voor je jurk. Ik ben benieuwd.... De locatie en datum al geregeld. Jullie zijn goed bezig.
    Wens manlief maar sterkte met dat geneuzel op zijn werk. Is nooit leuk als op het werk iets speelt...
    Heb je trouwens met het passen rekening gehouden dat een zwangere buik van een maand of 3 / 4 erin zou kunnen (indien nodig) hahaha :)
    (mijn zus was 7 maanden zwanger toen ze ging trouwen. Was erg leuk met dr dikke buik).

Hypo en Loesie; ook ik loop gelijk met jullie op qua uitslag. 15 jan is het bij ons zover.

Loesie; kun je manlief niet ompraten? Zodat hij toch een keertje mee wil op wintersport? als je laat in het seizoen gaat schijnt met een beetje geluk heerlijk de zon.
    Tja vakanties zijn duur. Dat is altijd het enige jammere aan vakanties. Maar goed, een nieuwe auto is dan een goede reden om niet te gaan toch?

Bloed prikken op dag 3 zie ik vaak staan. Ook een echo op dag 3 heb ik al veel gelezen. Echter geen van deze 2 heb ik gehad. Zal ik eens op mijn briefje zetten voor de 15e.

Hypo; zo'n wensballon lijkt mij erg leuk. Ik hoop dat jullie wens uit mag komen.

Ohja; vandaag uitslag van de 3e zaadtest; Niks veranderd. We hebben 1 x 7 miljoen gehad. De 2e en 3e test waren het er 10 miljoen.

Weltrusten allemaal, en tot morgen, dan laat ik nog wel eventjes iets vanmezelf horen.

14. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Goedemorgen meiden...

Suus, bedoelde je dat je alleen zit vandaag?! Of heb ik dat verkeerd begrepen? Wat prachtig dat je JOUW jurk gevonden hebt! :eek: Super zeg! Zoals je hem beschrijft vind ik hem helemaal prachtig! Kan me voorstellen dat het heeeeeeeeeel moeilijk is om niks tegen vriendlief te zeggen! en loopt hij nog wat uit onderaan, of is het een strak model?!?!
    Zijn jullie er ook al uit, dat het de 2e locatie gaat worden?! Ik kom zelf uit Twente en wij zijn de boerenbruiloften gewend, met veel mensen...ik wil dat zelf ook echt heel graag, maar dan gaat het dus wel wat meer kosten...

Ieoor, we lopen inderdaad gelijk op. Spannend toch he?! Had je mannetje 10 miljoen zaadcellen...?!?!?! Dat klinkt dan toch weer aanzienlijk meer dan onze 2.1 miljoen. Er zou bij ons al een kansje zijn op spontane zwangerschap, maar dan is hij bij jullie zeker. :D Hoelang zijn jullie bezig?! (bedoel niet dat je het nog maar even moet proberen, TOTAAL niet, maar bij jullie is er kans op een wondertje!)
    En of ik mijn vriend over kan halen? Misschien wel, maar hij heeft zelf nog nooit op de latten gestaan, dus dan kan ik me voorstellen dat de stap wat groter is. Dat de zon nog wat veiliger is, haha!

Nou...mijn eerste stap zit erop. Heb net bloed laten prikken. Ik hoop de eerste stap in de goede richting! Gelukkig heb er niet zoveel moeite mee, dat ik bang ben voor naalden ofzo. :rolleyes:
    Nu volg week een echo en dan horen we wel meer. Gelukkig weet ik door jullie al een beetje meer wat me te wachten staat.

Ik ga me maar eens omkleden, had voor het bloed prikken even een makkelijk vest aangetrokken. Een hele fijne dag en jaarwisseling!
    Zal even aan jullie denken als het 0.00 is...dat dat een heel bijzonder jaar voor ons mag worden! :thumup:

Liefs Loesie

15. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Loesie, fijn dat dat bloed prikken er weer op zit. Ik zie er wel altijd iets tegenop maar dat komt omdat ik redelijk snel flauw val... Gelukkig ben ik nu zoveel geprikt dat het steeds makkelijker wordt!
    Wat betreft die aantallen... 20 miljoen is eigenlijk echt de ondergrens. Tot 10 miljoen wordt het zaad gekwalificeerd als slecht en alles daaronder is echt zeer slecht. Helaas vallen wij ook in de laatste categorie (zoals bijna iedereen hier). Daarnaast is niet alleen het aantal belangrijk maar vooral ook de beweeglijkheid. Die zou moeten zitten op circa 50-60 % (dat is type A + B samen) en bij ons was dat ook maar 13%, en bij anderen hier zelfs nog lager... Ga er maar vanuit dat iedereen die hier mee kletst een zeeeeeeeeeer kleine kans heeft op een spontaan wondertje, of nog beter gezegd kansen van onder de 1%...... :( Het is helaas niet anders.
    Je zou kunnen testen hoeveel kans je maakt op een zwangerschap mits de spermacellen boven een bepaald aantal zitten. Kijk maar eens op: http://www.amc.nl/index.cfm?pid=4981

Enne, ja ik zit inderdaad alleen vandaag, vanavond en vannacht dus. Vanmiddag komen wel de schoonmakers maar verder ben ik alleen met de hond en de 2 katten. Manlief heeft dienst tot morgen 8uur 's ochtends en mn zus heeft ook nachtdienst (werkt in een zkh) dus heb besloten nix te doen met vrienden (die doen het altijd zeer uitgebreid). Op zich vind ik het niet zo heel erg want ik heb er weinig mee met O&N maar het is toch wel jammer dat ik weer geen O&N vier met mn mannetje. Vorig jr ging hij naar vrienden van hem en ben ik thuis gebleven met mn zus om op de honden te passen. Die van mij was toen nl 5 maandjes en zou voor het eerst vuurwerk meemaken. Dussssss, wie zin heeft om (bijna) de hele dag te msn-en, je bent van harte welkom! :) Ga nl nog wel even wat kleine boodschapjes doen en naar mn werk. Misschien wat boekhouden of de post doen. Moet mezelf toch enigszins nuttig maken... ;)

Tot later!

16. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Susan, heb je via de hotmail/msn wat gestuurd ;)

Meiden voor jullie allemaal;
    De allerbeste wensen alvast met in het bijzonder een zeer vruchtbaar jaar voor ons meiden!
    Op naar 2009!
    liefs

17. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Esser, heb het gezien! Ben pas net thuis, was ff naar mn werk wat mailtjes beantwoorden. Nu thuis (moest eigenlijk nog wat boodschapjes halen maar had geen zin) en daar blijf ik ook. Wel fijn dat we een schoon huis hebben en dat de schoonmakers gewoon gekomen zijn! :)

Ga denk ik lekker wat filmpjes op de bank kijken

18. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Heej lieve meiden,

Oeeeeeii dat is veel bijlezen! Wat gezellig dat jullie zo lekker meekletsen Ieoor en Loessie! En ja, zoals Suus al zegt, de percentages zaadjes liggen hier niet zo hoog bij alle meiden. Wij hebben de eerste keer zelfs 1 miljoen gehad, met een beweeglijkheid van 1%. Dat vergt wel een heel groot wonder. De tweede en derde keer was gelukkig iets beter, maar nog steeds indicatie ICSI.

Ieoor: heerlijk skieën...en dan al bijna je uitslagen. Spannend hè

Loessie: wat lief dat je aan ons denkt om 00.00 uur. Dat ga ik ook doen. 2009 gaat ons jaar worden meiden!

Suus: Super....al een trouwjurk! Fantastisch hè dat passen. Ik heb er zo'n 8 aan gehad geloof ik. Er sprongen er 2 uit, maar er was een duidelijke winnaar. Zorgt inderdaad wel voor afleiding, de voorbereidingen op jullie huwelijk, fijn toch? Enne......geniet lekker van de films vanavond! Wij gaan ook niks speciaals doen. Zouden met vrienden gewoon lekker thuiszitten totdat iemand besloot dat we toch naar een feest van vrienden van vrienden zouden gaan. Toen zijn we toch afgehaakt, hebben gewoon zin in een rustige avond. Dus gaan we gezellig met familie eten en dan lekker met z'n tweetjes samen thuis oud en nieuw vieren.

Esser: Ik wens jou ook een vruchtbaar, gelukkig en gezond 2009, het is je gegund meid!

CG: Hoest met de puregon? Anders dan de deca?

En Mia, Hypo, 2bb en iedereen die ik vergeten ben, hoe is het met jullie?

Ik wens jullie in ieder geval een spetterend, fantastisch, gelukkig en vooral een vruchtbaar jaar!

Heel veel liefs, Zon

19. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Lieve meiden,
    Het laatste moment dit jaar dat ik het forum lees. Over een half uurtje komen onze vrienden om hier oud en nieuw te vieren. We doen hier inmiddels erg ons best om gezond te blijven en dat valt niet mee..... Dus...manlief flink aan de paracetamol!

Ik heb 1 goed voornemen voor 2009;
    Heel gelukkig zijn met wat ik heb (een geweldige man, mijn gezondheid, een leuk baan, geweldige vrienden, lieve familie) en voortdurend het beeld in mijn hoofd houden van wat ik wil en zal krijgen....een gezin!

Ik wens iedereen een heel gelukkig, gezond en vruchtbaar 2009!

Dikke kus, hypo

20. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Lieve meiden,

voor iedereen een goed uiteinde gewenst.

Veel plezier vanavond, waar dat ook moge zijn en met wie (op vakantie, thuis op de bank, alleen of met familie, of op stap met vrienden).

Op naar een nieuw jaar, vol met heel veel goeds voor ons allemaal.

Ik 'spreek' jullie weer in 2009

Deel Deze Pagina