Slechte kwaliteit sperma

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mammma2, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Mia, hier (nog) geen last van concentratieproblemen hoor, het gaat me puur om de traantjes, dan kan ik zo blijven huilen hahaha.
    Ik blijf het vreemd vinden hoor, vanmorgen zei manlief tegen me, lieve schat ik hou zo vreselijk veel van jou, en je raad het al; ikke weer huilen hahahaha.
    Ben wel blij dat we er om kunnen lachen.

Lijkt me wel fijn dat je een vriendin hebt, die ook ICSI doet, dan kun je er tenminste met iemand over praten, ik heb soms het gevoel dat niemand me begrijpt. En vriendinnen schakelen vaak snel over naar het standaard onderwerp: kinderen,opvoeding en borstvoeding heel erg irritant.... (maar begrijp het ook wel een beetje hoor)

Ik zit nu echt te denken, over 2 weken heb ik (hopelijk) de punctie al gehad........
    Ben benieuwd wat we woensdag te horen krijgen.

2. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Goeiemorgen meiden,

Hoe is het met jullie? Hier nog aan het genieten van mijn laatste (extra) vrije dag, heerlijk.....

Zon, voor jou is het echt aftellen geblazen nu.....
    Nog even en jullie kunnen beginnen hoor!

Mrsmia, goed om te lezen dat jullie 'oud en nieuw' zo gezellig en fijn is geweest! Wat vond je nu van Guido Weijers? ;) De try out was nagenoeg hetzelfde als de show op t.v.
    Wanneer kunnen jullie nu naar 't ZH?

Gaby, hoe voel je je nu? Hopelijk alweer wat beter.....

CG, och jee....je hormonsters blijven dus lekker doorgieren....
    Hoop zo dat je woensdag fijn goed bericht krijgt en je een data weet voor de punctie. Je kunt het hoor! Ik vond de punctie achteraf reuze meevallen en zal met minder angst een, mogelijke, 2e punctie tegemoet gaan.
    Niet dat dat ik hoop hoor...... ;) Het is vaak toch meer de angst voor het onbekende. En de pijn, je kunt vantevoren vragen in het ZH wat hun beleid is m.b.t pijnbestrijding voor de punctie. Duim voor je....

Hier gaat het weer wat beter. Zaterdag ben ik echt even van de wap geweest, bah...... Na een nacht goed slapen is het wel wat beter gegaan.
    Heb last van 'rare' hoofdpijn die ik niet kan plaatsen en ook heel anders aanvoelt dan andere keren. Ook mijn baarmoeder is een volle mate aanwezig maar voelt nu niet zo vervelend meer...
    Ach, donderdagochtend weten we weer meer na de controle echo.
    Manlief en ik zijn erg benieuwd vooral voor het ontdooingsproces....
    liefs

ps: wij lopen voornamelijk in het JeroenBosch Ziekenhuis in 's-Hertogenbosch. Dit met het st Elisabeth Ziekenhuis in Tilburg. Deze ziekenhuizen hebben nl een samenwerkingverband, dus we lopen in twee ziekenhuizen ;)

3. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Hee Esser,

dus jij ook vrij vandaag !
    Ik hier ook ;)

Spannend hoor, ik hoop voor je dat de progy. goed aanslaat en dat je snel de tp hebt.

In het Radboud doen ze de punctie met een pijnstiller d.m.v. een infuus, en ik heb al zo'n hekel aan naalden, en zie alleen al op tegen het infuus hahaha laat staan de punctie. Maar ik probeer het op me af te laten komen, begin wel steeds zenuwachtiger te worden voor woensdag, ben zo benieuwd wat ze gaan zeggen.
    Aan de ene kant heb ik een goed gevoel, maar aan de andere kant ben ik bang voor overstimulatie omdat ik zoveel voel nu in mijn buik. (nou ben ik wel een "wussy" met een naar mijn idee erg lage pijngrens... :oops: )
    Maar ja we kunnen niet meer doen dan afwachten en ondertussen gewoon door te blijven prikken, wat gisteren alweer tegenviel, weer een blauwe plek..... Ben blij dat mijn buikomvang redelijk "groot" is :) maar het word wel steeds meer zoekn naar een plekje.

Veel Liefs Gobje

4. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    CG, relaxed dag gehad tot nu toe?
    En de meds via een infuus dus. Dat is prettig ;)
    Tenminste, ik vond dat erg fijn...was heeeel erg relaxed en zweverig hahahaha....
    Ook had ik de avond ervoor en die ochtend nog 2 tabletjes oxazepam in mogen nemen. Genoeg rustgevend en pijnstillend dus....

Wel zo lastig dat jij van die blauwe plekken krijgt!
    Lijkt me heel erg vervelend hoe je het zo omschrijft.
    Hebbie nog wel 'n plekkie over? ;)

Ga d'r van tussen, manlief heeft het avondeten nagenoeg klaar, jum!
    liefs

5. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hallo meiden!
    Wat lekker dat jullie nog een dagje vrij waren. Ik heb de file getrotseerd om op mijn werk te komen. ik deed er een uur over en normaal maar 25 min. Maar ik ben bang dat het morgen nog erger is want het gaat erg hard vriezen hier :confused: Ik heb het slot van de auto al ingespoten...

Esser, fijn dat je je wel alweer iets beter voelt, ondanks de hoofdpijn natuurlijk. Ik hoop dat donderdag alles goed is, succes alvast!

CG, bij ons ZH krijg je ee beetje morfine via het infuus en dat moet echt heerlijk zijn, dus maak je maar geen zorgen hoor! Mijn vriendin vertelde me dat ze alleen twee keer een prik voelde toen de naald door de wand heen ging, de rest voel je niet echt. Dus, ondanks jouw pijngrens zal het bij jou ook wel goed gaan hoor.
    Ik kan me trouwens goed voorstellen dat je het idee hebt dat niemand je begrijpt. Mensen die er weinig vanaf weten kunnen zich ook moeilijk inleven. Ik merk dat mijn ouders veel moeite doen, maar ze vinden het soms ook moeilijk omdat het allemaal nieuw is voor hen. Een vriendin van me die we het wel verteld hebben is helemaal niet geinteresseerd, ze heeft sinds het nieuws er niks naar gevraagd, dat is ook wel raar vind ik, maar misschien heeft ze er zelf wel moeite mee. Gelukkig hebben we hier elkaar in ieder geval en dat doet me erg goed :D
    Jij ook succes voor woensdag!

Ik begin de 11e met de deca en heb de 23e de eerste echo. Ik zat gister weer even op de digipoli van het ZH te kijken en daar stond al in dat ik de 24e met de puregon mag beginen (mits alles goed gaat). Het komt nu echt dichterbij ja. Het klinkt msischien gek maar ik heb er zin in, ik wil gewoon beginnen...

Enneh, best rustig zo nu de helft op vakantie is, ha, ha

Liefs Mia

6. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hallo dames!
    Ff een egoberichtje hier.
    We zitten hier nl in een lastige situatie; manlief is ziek een heeft koorts :oops: ! Ik heb het ziekenhuis al gebeld, aangezien hij vrijdag as. voor een zaadonderzoek moet, en ik word morgen teruggebeld. Hopelijk valt t mee!
    Fijne avond allemaal!
    xxx hypo

7. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

hey allemaal.. hoe is t hier?

ik heb vanmorgen weer een test gedaan.. en ik dacht heel in de verte een licht streepje te zien.. en een vriendin van mij ook.. maar als ik de test van vanmorgen nu bekijk zie ik wel wat.. maar niet wat ik vanmorgen zag.. word er echt gek van nu..

8. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Tjee Gaby.....foto van die test! ;)
    Kunnen we even mee blieken....

Enne, let wel....na 10 min. geldt ie niet meer....
    Zo nu en dan kan het voorkomen dat het een indrooglijntje is, waar je je dan gek op gaat staren...
    (is alleen even als advies/tip bedoelt...)
    liefs

9. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hypo, o jee koorts..............
    Ben benieuwd wat het ZH voor nieuws brengt...
    Verder alles okay? Had je mijn pb nog terug gehad?
    liefs

10. gaby1986

nou poging foto maken ging dus niet..daar zag je al helemaal niks op.. heb net besloten dat ik morgenvroeg de huisarts bel.. en dat ze maar moet bloedprikken.. want zo maak ik me helemaal gek.. ik geloof t pas..als ik een dikke vette streep zie.. want officieel.. kan ik gewoon niet zwanger worden van mijn vriend..en dat speelt ook nog steeds in mijn hoofd..

11. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hypo, wat vervelend! Heeft hij echt hoge koorts of is het een lichte verhoging? Ik zou er zoiezo een lading paracetamol instoppen (nu twee en later weer eentje), dat werkt nl ook koortsverlagend.
    Ik ben ook nieuwsgierig naar het antwoord van het ZH.
    Wens hem veel beterschap en succes ermee.

Gaby, kun je niet zo'n digitale test doen, die zeggen gewoon "zwanger" of "niet zwanger". Het zou natuurlijk wel mooi zijn als het zo is. Succes ermee!

Groetjes Mia

12. gaby1986

ja die heb ik wel eentje liggen.. maar die heeft hoge hcg nodig.. en als ik niet gewoon fatsoenlijk posi test met een gewone.. zal die t al helemaal neit doen..

13. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Oh ja dat is waar. Nou, dan zeg ik maar: succes met afwachten en we duimen voor je!

Groetjes Mia

14. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hoi dames!
    Nou, dat paracetamol erin stoppen; dat doen we inderdaad behoorlijk! Daardoor de koorts gisteren onder de 38 kunnen houden. Gisteravond weer met 2 molletjes t bed in gegaan, maar om 5 uur had hij alweer 38.6. Hij heeft nu antibiotica om er weer bovenop te komen, maar daar wordt de koorts eerst erger van (en je mag toch echt niet meer dan 6 mollen per dag). Die vrouw aan de telefoon zei dat zowel koorts, paracetamol en antibiotica de boel beinvloeden....dus je kan het eigenlijk nooit goed doen!
    Nou moet ik zeggen dat ik er eerlijk gezegd aardig rustig onder ben. Ik ben het nieuwe jaar zo positief ingegaan en met sterk voorgenomen om hoe dan ook zwanger te worden dit jaar! Ik hoop met mijn hele hart dat dat hele ziekenhuisgebeuren niet nodig is. Ik ben druk bezig met te verdiepen in "the secret". Dit gaat over het beinvloeden van alles wat er gebeurt door positief te denken en je wensen te visualiseren. (mocht je er meer over willen weten; er staat een filmpje over op youtube van 20 minuten onder zoekwoord "the secret movie") Klinkt een beetje vaag misschien, maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik me nu niet ontzettend uit het veld geslagen voel!
    Nou ja, we wachten het morgen dus maar ff af. De kans is natuurlijk groot dat ze het onderzoek en de afspraak uitstellen. Dan moeten we die maandjes extra maar gebruiken om een wonder te creeeren. ;)

Gaby: kan me goed voorstellen dat je hier helemaal gek van wordt. Weet je niet wanneer je je eisprong ongeveer hebt gehad? Succes ermee en hopelijk ben je gewoon echt zwanger! Want...zeg nooit dat t niet kan he, er zijn zoveel verhalen van vrouwen die dachten nooit zwanger te kunnen worden en het toch werden!

Esser: had je berichtje wel gezien, alleen toen was jij weer offline. Zag dat je online was en wilde ff je mening over die koorts weten. Zit er een chatfunctie hier op de site of doe je dat altijd anders?

Nou dames, ik hou jullie op de hoogte!
    xxx hypo

15. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Dames

Allereerst een heel goed, gezond en vruchtbaar 2009 gewenst!

Daarnaast: sorry dat ik een poos niks van me heb laten horen, maar na het mislukken van de ICSI wilde ik er gewoon even helemaal NIET mee bezig zijn, het hele zwanger worden verhaal etc. Dus hebben we de 2e ICSI uitgesteld, zou eerst in dec zijn, maar gaat nu dus deze maand van start.
    Dit keer met een ander spuitschema, ben benieuwd.
    Ik ga een beetje bij lezen en wens jullie alvast succes met alles!

16. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Gaby, nou dat is dus nog even spannend meid!
    Hopelijk kan de HA morgen meer voor je betekenen zodat je duidelijkheid hebt. Want inderdaad, dit is ook niet fijn voor je gevoel/onzekerheid.

Tjee hypo, das ook een flinke zieke die je daar thuis hebt! En dan de combinatie met antibiotica.......
    Nee, dat zijn geluiden die idd niet bevordelijk zijn voor het zaad........
    Ben wel nieuwsgierig over wat jij schrijft over 'the secret'. Zal ook eens gaan blieken op you tube.
    Oh, d'r zit trouwens geen chatfunctie op ZWP maar beppen soms ook via msn. Dus als je wilt; via pb'tje kunnen we evt gegevens uitwisselen ;)

Merel, welkom terug.....! Hopelijk nu wel alleen voor deze 2e icsi poging ;)
    Welk schema heb jij nu dan?

Net weer met manlief een aantal afleveringen gekeken van 'the mentalist'. Jee, wat een goede en leuke serie is dat zeg!
    Nu zo ons bedje opzoeken, morgen weer de 1e dag werken na bijna 2 weken vrij........ Zal niet meevallen morgenochtend..
    liefs

17. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Avond lieve meiden!

Merel: welcome back! Ik vroeg me al een tijdje af hoe het met je ging. Kan me voorstellen dat je even afstand van het forum wilde nemen. Leuk dat je er weer bent. Ik wens je het allerbeste voor het nieuwe jaar, dat de volgende ICSI voor jullie goed mag aflopen. Heb je nu ook een andere dosering? Als ik me goed herinner had jij niet heel veel eitjes de vorige keer toch?

Hypo: Ai, da's een fikse griep voor je mannetje. Da's ook niet leuk, ik zou me ook zorgen maken als ik jou was voor het zaadonderzoek. Helaas kun je er niks aan doen, behalve dan de paracetamol en antibiotica. Sterkte ermee en beterschap voor je mannetje!
    Ik ken ook veel mensen die the secret hebben gelezen. ik geloof er ook wel in dat als je positief denkt je het proces kunt beïnvloeden.

Gaby: Oe..je maakt het toch wel spannend hoor...........ben benieuwd!

CG: Mia heeft jou (en mij ook haha) vast een beetje gerustgesteld met haar uitleg over het infuus met een beetje morfine. Is zeker ook eng, de punctie. Ik ben gelukkig niet zo bang voor pijn, des te meer voor teleurstellingen. Ik ga zoooooo voor je duimen de komende tijd!

Mia: hier vanmorgen ook drie keer zo lang over gedaan om op werk te komen. Normaal gesproken 15 min., nu 45 min.! Brrrrr....tis nu ook echt superkoud buiten!

Esser: Leuk hè the mentalist, wij hebben ook de eerste twee afleveringen gezien en ga t zeker volgen! Is het trouwens al wat beter met de hoofdpijn?

Nou, ik ga maar es naar bed. Tot gauw weer!

Liefs Zon

18. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Hee dames,

Ik zie dat ik alweer een hoop gekwebbel heb gemist.

Merel, welcome back, enneh heel erg veel succes met je 2e poging ! Ik kan me voorstellen dat je even afstand wilde nemen, soms is het gewoon even "genoeg".

Hypo, wat balen van je mannetje zeg, maar gelukkig sta je er zelf positief in dat scheelt een heleboel !

Esser, hoe gaat het vandaag ? Donderdag komt steeds dichterbij, spannend !

Mia, bedankt voor de uitleg, ik wist idd dat we morfine krijgen maar nu het steeds dichterbij komt merk ik dat ik behoorlijk gespannen ben. Het liefste zou ik vandaag nog de punctie hebben, dan heb ik dat in ieder geval gehad.....
    Ben zo benieuwd wat ze morgen gaan zeggen, ik reken in eerste instantie op nog een FM.
    Oh mia, waar zag je dat staan van de puregon, ik kon bij mij niets vinden op de digi ivf ?! :(

Zon, al aan het aftellen voor je vakantie ?

Gaby al nieuws, heb inmiddels de blaren op mijn handen staan ;)

Nou, ik heb een "late" dienst vandaag ik moet van 13:00 tot 21:00 uur werken, dus op werk prikken, en dan heb ik ook nog mijn eigen patiënten dus ik zal vast gaan uitlopen :cry: . Ik hoop wel dat ik het droog hou, want als mensen gaan klagen dat ik 15 min. uitloop kan ik al in tranen uitbarsten en moet ik ook dat nog weer gaan uitleggen. Kortom ik zie een beetj op tegen vandaag, hoewel het vast allemaal gaat meevallen.

Liefs Gobje

19. gaby1986

ik heb de huisarts gebeld.. maar die wilt niks doen.. mag langskomen met urine voor een zwangerschapstest.. maar ja die kan ik thuis ook doen.. dus dat doen ik niet.. dus ik ga donderdag.. maar weer een test doen.. en afwachten tot t ziekenhuis iets laat weten.. dan moeten ze daar maar kijken hoe of wat..

20. Merel81

Merel81 Bekend lid

27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Goedemorgen Dames,

Bedankt voor het warme welkom!
    Dat andere schema is met andere hormonen, ipv decapeptyl eerst, ga ik nu gelijk beginnen met gonal F en daarbij Cetrocide. Maar dat Cetrocide moet je mengen in de capsule, hoef dan wel korter te prikken, dus ik begin pas mn 1e menstruatie dag. Met het andere schema leg je eerst je eigen cyclus stil met de deca en dan ga je Gonal F spuiten om de eitjes te stimuleren. Nu ga ik eerst eitjes stimuleren en dan weer afremmen. Het zal wel... We wachten het maar rustig af. Ik zie nu wel heel erg op tegen de punctie, omdat ik nu weet wat ik kan verwachten. En vorige keer had ik thuis de zetpillen ingebracht, was ik de hele reis suf, maar toen de punctie begon was alles uitgewerkt, haha! Dus ga dat deze keer even anders doen.

He Gobje, snap dat je er tegen op ziet, maar dat spuiten is zo gebeurd toch en dan voel je je heel trots dat je het gewoon 1-2-3 gedaan hebt onder je werk en daarbij ook nog redelijk ;) normaal functioneerd! Succes vandaag in ieder geval!

Deel Deze Pagina